Sitä oon täs miettiny,luvin tos lehrestä kun Turus annetti yli 60 sakkoo vanhemmille kun ne lapsiaan turvas koulun alkaes.
Voi noita liikuntakyvyttömii lapsii ja hössöttävii vanhempii,kamala paniikki ,monesti turhaan.Nythän vanhemmat tukki kaikki ajorarat autoillaan,ei pääsyt taksit ei koulupussit perille.
On siinä pikku piltti ihmeissään kun äippä antaa toisest suupielest liikenneopastusta ja toinen puoli vastailee poliisi sedälle.
Kohta ne vaatii kouluihin sellaset aja sisään kaistat josta voi turvalliset tuupata lapsi johonkin putkeen,ja matka jatkuu,ei mee kallist laatuaikaa hukkaan.
Itkiskö vai nauraisko
69
536
Vastaukset
- Meriläinen
kaikilla niin pitkä matka kouluun että autolla pitää mennä?
Jos on kävelymatka niin kaikin paras tapa turvata lasta läpi vuoden on saattaa kävellen.
Meiän pikkulikka vietiin kävellen kun kävelemään joutuu sitten jossain vaiheessa yksinkin. Nyt on vielä isoveikka mukana, kun ei armeijan jälkeen ole töissä mutta kun lähtee töihin joutuu likka kävelemään yksin tai kaverin kanssa joinain päivinä.
Mutta nyt mie kyllä itken tään koneen kanssa. Viisi minuuttia ensin odotin sun ketjus aukeamista ja sitten heitti jollekin ihme sivulle ja toisella kertaa avas tän hitaasti.
Tyhmä kone taas ollut varmaan liian kauan auki, vaikuttaakohan se siihen?Matka oo pitkä ,200m riittää autokyytiin ,kaikis meriois pauhataan vaaroista ja nyky vanhemmat on paniikis.
Musta painotetaan liikaa sitä et autoilijan pitää varoa lasta,vaik se on niin mutta se lapsi hävii aina kun auto puskee päälle.
Lapsii pitäs opettaa varomaan autoo eikä päin vastoin,ei auta vaik on oikees jos auto tulee päälle.
Ei sun konees vikaa oo samal taval se jumittaa mullakin ja mul on sentään oikein hieno sähköllä käyvä peli.koti-kiusattu kirjoitti:
Matka oo pitkä ,200m riittää autokyytiin ,kaikis meriois pauhataan vaaroista ja nyky vanhemmat on paniikis.
Musta painotetaan liikaa sitä et autoilijan pitää varoa lasta,vaik se on niin mutta se lapsi hävii aina kun auto puskee päälle.
Lapsii pitäs opettaa varomaan autoo eikä päin vastoin,ei auta vaik on oikees jos auto tulee päälle.
Ei sun konees vikaa oo samal taval se jumittaa mullakin ja mul on sentään oikein hieno sähköllä käyvä peli.opetetaan lapset kuljetukseen kotiovelta määränpäähän mihin sitten menevätkin. Ei tartte oppia joukkoliikenteen käyttöön, eikä kävellen kulkemista. Miten siinä lapsi oppii yleensäkkään kulkemaan itsenäisesti mihinkään. Toinen juttu on sitten heillä joilla on pitkät välimatkat.
Mullakin jumittaa mahottomasti tää kone *-*...- kamut!!!
sasus kirjoitti:
opetetaan lapset kuljetukseen kotiovelta määränpäähän mihin sitten menevätkin. Ei tartte oppia joukkoliikenteen käyttöön, eikä kävellen kulkemista. Miten siinä lapsi oppii yleensäkkään kulkemaan itsenäisesti mihinkään. Toinen juttu on sitten heillä joilla on pitkät välimatkat.
Mullakin jumittaa mahottomasti tää kone *-*...jumittaa kans, vika ei siis ole koneessa vaan palstassa.
- Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
Matka oo pitkä ,200m riittää autokyytiin ,kaikis meriois pauhataan vaaroista ja nyky vanhemmat on paniikis.
Ei sun konees vikaa oo samal taval se jumittaa mullakin ja mul on sentään oikein hieno sähköllä käyvä peli.sun sivua ei ole. Ja nyt kuitenkin on.
No muutenkin noi mediat pelottelee ihmisiä joka asiassa.
Ja mun tekis mieli ottaa yhteyttä iltasanomiin tai iltalehteen; aina kun kotka mainitaan jossain etusivulla kerrotaan täällä tapahtuvista ikävistä asioista joko henkilökohtasella tasolla tai sitten lopputileistä ja lomautuksista jotka nekin sattuu ihmisiin henkilökohtasesti.
Tää on kaunis ja ihana kaupunki, täällä mennään naimisiin ja saadaan lapsia ja ollaan onnellisiakin, miksi ne ei voi kaivaa esiin jotain sellaista tapahtumaa.
GGGGGGGRRRRRRHHHHHHH sillekin asialle!!!!! - RIMMIR
kamut!!! kirjoitti:
jumittaa kans, vika ei siis ole koneessa vaan palstassa.
kun sitä keihäskultaa ei tullutkaan vaikka oli ne neljä yrittäjää. Nyt heitä sitten varmasti haukutaan :(.
Meriläinen kirjoitti:
sun sivua ei ole. Ja nyt kuitenkin on.
No muutenkin noi mediat pelottelee ihmisiä joka asiassa.
Ja mun tekis mieli ottaa yhteyttä iltasanomiin tai iltalehteen; aina kun kotka mainitaan jossain etusivulla kerrotaan täällä tapahtuvista ikävistä asioista joko henkilökohtasella tasolla tai sitten lopputileistä ja lomautuksista jotka nekin sattuu ihmisiin henkilökohtasesti.
Tää on kaunis ja ihana kaupunki, täällä mennään naimisiin ja saadaan lapsia ja ollaan onnellisiakin, miksi ne ei voi kaivaa esiin jotain sellaista tapahtumaa.
GGGGGGGRRRRRRHHHHHHH sillekin asialle!!!!!Mä tierän ,mä olin siel kuukauren kursseilla ,tuli käveltyy paljon iltasin.
Niin sitä piti kysyy et mis se kotkan ruusu on kun sitä ei näkyny eres merimies kapakassa.- Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
Mä tierän ,mä olin siel kuukauren kursseilla ,tuli käveltyy paljon iltasin.
Niin sitä piti kysyy et mis se kotkan ruusu on kun sitä ei näkyny eres merimies kapakassa.ei elä enää varmaankaan.
En ole kyllä kuolemastaan kuullut mutta ikää kyllä olisi jo paljon.
Kävitkö sitten kotkan kertussa sapokasssa. RIMMIR kirjoitti:
kun sitä keihäskultaa ei tullutkaan vaikka oli ne neljä yrittäjää. Nyt heitä sitten varmasti haukutaan :(.
Onhan Pitkämäki koree poika ja nätti takaapäinkin,ei kukaan oo täyrellinen,en eres minä.
Tänäänkin heitin monta kertaa soraa ohi kottikärryn,niin et ei se suoritus aina oo täyrellinen.
Minä sentään oo mestari lapiohommis.Meriläinen kirjoitti:
ei elä enää varmaankaan.
En ole kyllä kuolemastaan kuullut mutta ikää kyllä olisi jo paljon.
Kävitkö sitten kotkan kertussa sapokasssa.En enää muista paikkojen nimii,ainostaan hietanen on muistoissa,mut sen koulun ympäristössä käppäilin, nättiä rantaa siellä.
- Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
En enää muista paikkojen nimii,ainostaan hietanen on muistoissa,mut sen koulun ympäristössä käppäilin, nättiä rantaa siellä.
noin sanoo niin sanon minä Kiitos.
Kaunis on myös turun saaristo. Teillä on siellä paljon, lossejakin jotka meiltä täysin puuttuu.
Oltiin siskon kanssa kerran lossimatkoilla.
Ja sinnekin vielä tuun joskus uudestaan. Meriläinen kirjoitti:
noin sanoo niin sanon minä Kiitos.
Kaunis on myös turun saaristo. Teillä on siellä paljon, lossejakin jotka meiltä täysin puuttuu.
Oltiin siskon kanssa kerran lossimatkoilla.
Ja sinnekin vielä tuun joskus uudestaan.Sanoo laulajakin,nyt kun muistelen niin koululta kävelin rantaa pitkin Hietaseen päin sielt tuli sellasii isoi puutaloi,ehkä työläisasuntoi joskus?
Sit menin rantaa pitkin kuuluisan ravintolan ohi,ei mainosteta ja jos muistat sellasen kun kotkan sähköpajan talon siit käännyn sellasen myllyn suuntaan,leipä siel haisi.
Siit menin isojen pussihallien ohi keskustaan ostamaan sämpylöitä ja sit koululle iltakahvin keittoon.
Milt kuulosti,voiks noin kävellä vai muistanko väärin?- Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
Sanoo laulajakin,nyt kun muistelen niin koululta kävelin rantaa pitkin Hietaseen päin sielt tuli sellasii isoi puutaloi,ehkä työläisasuntoi joskus?
Sit menin rantaa pitkin kuuluisan ravintolan ohi,ei mainosteta ja jos muistat sellasen kun kotkan sähköpajan talon siit käännyn sellasen myllyn suuntaan,leipä siel haisi.
Siit menin isojen pussihallien ohi keskustaan ostamaan sämpylöitä ja sit koululle iltakahvin keittoon.
Milt kuulosti,voiks noin kävellä vai muistanko väärin?et kyllä väärin muista, kyllä nuo paikat vieläkin täällä on ja menit jopa minun työpaikkani ohi, sen jossa leipä haisi.
Hyvä on muistisi. Meriläinen kirjoitti:
et kyllä väärin muista, kyllä nuo paikat vieläkin täällä on ja menit jopa minun työpaikkani ohi, sen jossa leipä haisi.
Hyvä on muistisi.Että se leipä ei ollut syötyä,isä vainaa sanoi joskus aamuisin et leipä haisee pirtissä.
- Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
Että se leipä ei ollut syötyä,isä vainaa sanoi joskus aamuisin et leipä haisee pirtissä.
monenlaisia sanontoja leivistä ja mun yks lemppari sanonta on "pieninä murusina on mun leipäni maailmalla"
Nyt varsinkin kun sen vientikin on pienentynyt. Myllyllä tehdään oikeaa leipää eikä sekään ole Vielä syötyä, vaan syödyksi pitäisi tulla.
- jokaiseen kouluun
katettu, monikaistainen jättöpaikka, johon lapsekaiset voi jättää, ja, kai, noutaakin. Koppalakkinen ovimies pitelemään ovea auki.
Vasta isäntä kertoili, kuinka jo 5 vuotiaana oli yksikseen käppäillyt päiväkotiin, 3 kilometrin matkan. Eipä asunut suurkaupungin keskustassa, muttei silloin päiväkoteja muihin rakennettu, kuin taajamaan kuitenkin.
Mikseivät vanhemmat kulkeneet koulumatkaa lastaan opastaen, vaan aiheuttivat liikennekaaoksen?
Tosi tolloa käyttäymisopetusta.- RIMMIR
oli navigaattori vain autossa ja jalkasin eivät löytäneet koulua :))
- voisihan se
RIMMIR kirjoitti:
oli navigaattori vain autossa ja jalkasin eivät löytäneet koulua :))
olla noinkin päin. Ja eihän saa kävellä liikaa, voi kadota kalori.
Hyi, kun olen ilkeä. Kait he näin haluavat esittää, että yhteiskunnan tulisi alkaa niille lapsille opettamaan niitä koulumatkoja. No, jospa saadaan lisää työpaikkoja hetken kuluttua, paljonhan niitä avustajia jo onkin niissä kouluissa, niin kait nyt matkaavustajatkin vielä.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan. Vielä mä jotenkuten töpsyttelen niiden mukana, ja minulla on kova ääni, niin jakelen sitten ohjeita kuuluvasti isommallekkin laumalle...- voihan olla
miljoona kirjoitti:
Kait he näin haluavat esittää, että yhteiskunnan tulisi alkaa niille lapsille opettamaan niitä koulumatkoja. No, jospa saadaan lisää työpaikkoja hetken kuluttua, paljonhan niitä avustajia jo onkin niissä kouluissa, niin kait nyt matkaavustajatkin vielä.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan. Vielä mä jotenkuten töpsyttelen niiden mukana, ja minulla on kova ääni, niin jakelen sitten ohjeita kuuluvasti isommallekkin laumalle...noinkin.
Silti, jos nyt aletaan taksilla kuljettamaan nurkan takaa, niin loppuu pian jalat kaikilta.
Tulisihan siitä paljon uusia työpaikkoja, jos jokainen lapsi saisi henkilökohtaisen taluttajan koulumatkoille. ;) voihan olla kirjoitti:
noinkin.
Silti, jos nyt aletaan taksilla kuljettamaan nurkan takaa, niin loppuu pian jalat kaikilta.
Tulisihan siitä paljon uusia työpaikkoja, jos jokainen lapsi saisi henkilökohtaisen taluttajan koulumatkoille. ;)Johan ne sen kohta keksii, että me vanhuksethan siihen sovitaan. Olenkohan tehnyt ihan karhunpalveluksen, kun jo vapaaehtoisena apulaisena vapaa-aikanani hääräilen niissä vanhempain järjästämissä koulunjuhlissa...he heh
- sytytti.
miljoona kirjoitti:
Johan ne sen kohta keksii, että me vanhuksethan siihen sovitaan. Olenkohan tehnyt ihan karhunpalveluksen, kun jo vapaaehtoisena apulaisena vapaa-aikanani hääräilen niissä vanhempain järjästämissä koulunjuhlissa...he heh
Hyväkuntoisia vanhuksia on varmasti paikat pullollaan. Pientä/miksei isompaakin korvausta vasten moni alkaisi kuolumatkavartijaksi. Siitähän syntyisi myös kaivattua sukupolvien välistä virtausta. Lapsillahan aina ei ole omia isovanhempiakaan, ainakaan lähellä.
Hyvä idea. - keskellä katua
miljoona kirjoitti:
Johan ne sen kohta keksii, että me vanhuksethan siihen sovitaan. Olenkohan tehnyt ihan karhunpalveluksen, kun jo vapaaehtoisena apulaisena vapaa-aikanani hääräilen niissä vanhempain järjästämissä koulunjuhlissa...he heh
vastaan ja susi mulkoilee laumoineeb porteilla ja niin siin on mummo ja punahilkka vaarassa. Vaarihan tietty osottais petoja kepilla ja sanos et hus hus.
sytytti. kirjoitti:
Hyväkuntoisia vanhuksia on varmasti paikat pullollaan. Pientä/miksei isompaakin korvausta vasten moni alkaisi kuolumatkavartijaksi. Siitähän syntyisi myös kaivattua sukupolvien välistä virtausta. Lapsillahan aina ei ole omia isovanhempiakaan, ainakaan lähellä.
Hyvä idea.Siinä onkin markkinarako. Ilmoitus vaan kouluun opettajalle puh.numero ja pieni esitys "olen halukas tekemään työtä koulumatkojen vartijana" ja ope voisi jakaa laput koulussa reissuvihkojen väliin.
Itse innostuin tosta diskojutusta, kun oma lapsenlapsi oli menossa halloween pileisiin ja pelkäsi kun oli pimeä ilta ja ne on sellaiset "rajummat" diskot kun on niitä pelotteluja luurankoja ja muita. Niinpä tunkesin itseni pokkana vaan koulun tiloihin lapsen mukana, kun äiti oli iltavuorossa töissä.
Istuin vaan koulun eteisessä olevan pöydän ääreen ja aloin särkemään rahoja. Lapsilla oli setelirahoja ja kolikoita puuttui. Minulla oli paljon kolikoita kun arvasin lähtiessä, että euroja tarvitaan. Ja siitä se mun virka alkoi. Kukaan ei edes kysynyt kuka mä oon ja miksi. Sit mä otin vaan harjan ja aloin lakasemaan karkkipapereita lattialta. Sit joku vanhempi tuli pyytää kahvitauolle. Sanoin nimeni ja että olen yhden lapsen mummu.
Sit olen ollut diskot ja joulu juhlan, elokuvaillan ja vapun. Sitä karkkipapereiden ja rikkinäisten ilmapallojen keräämistä riittää ja kiva juttu, kun bileet alkaa olla ohi alkaa alennusmyynti, kaikenlaista pitzaa ja piirakkaa olen ostanut puoli-ilmaiseksi vielä kotiin tuliaisena. Tosi hauskaa siellä on.keskellä katua kirjoitti:
vastaan ja susi mulkoilee laumoineeb porteilla ja niin siin on mummo ja punahilkka vaarassa. Vaarihan tietty osottais petoja kepilla ja sanos et hus hus.
Joo mut täytyy osata näytellä kuollutta sit kans. Pitäisköhän sitä vähän alkaa harjoittelemaan varmuuden vuoksi...hih hih
miljoona kirjoitti:
Joo mut täytyy osata näytellä kuollutta sit kans. Pitäisköhän sitä vähän alkaa harjoittelemaan varmuuden vuoksi...hih hih
Karkoittele karhuja ihan toisella tavalla?
- sitten, että
miljoona kirjoitti:
Siinä onkin markkinarako. Ilmoitus vaan kouluun opettajalle puh.numero ja pieni esitys "olen halukas tekemään työtä koulumatkojen vartijana" ja ope voisi jakaa laput koulussa reissuvihkojen väliin.
Itse innostuin tosta diskojutusta, kun oma lapsenlapsi oli menossa halloween pileisiin ja pelkäsi kun oli pimeä ilta ja ne on sellaiset "rajummat" diskot kun on niitä pelotteluja luurankoja ja muita. Niinpä tunkesin itseni pokkana vaan koulun tiloihin lapsen mukana, kun äiti oli iltavuorossa töissä.
Istuin vaan koulun eteisessä olevan pöydän ääreen ja aloin särkemään rahoja. Lapsilla oli setelirahoja ja kolikoita puuttui. Minulla oli paljon kolikoita kun arvasin lähtiessä, että euroja tarvitaan. Ja siitä se mun virka alkoi. Kukaan ei edes kysynyt kuka mä oon ja miksi. Sit mä otin vaan harjan ja aloin lakasemaan karkkipapereita lattialta. Sit joku vanhempi tuli pyytää kahvitauolle. Sanoin nimeni ja että olen yhden lapsen mummu.
Sit olen ollut diskot ja joulu juhlan, elokuvaillan ja vapun. Sitä karkkipapereiden ja rikkinäisten ilmapallojen keräämistä riittää ja kiva juttu, kun bileet alkaa olla ohi alkaa alennusmyynti, kaikenlaista pitzaa ja piirakkaa olen ostanut puoli-ilmaiseksi vielä kotiin tuliaisena. Tosi hauskaa siellä on.idea puhkesi sinusta kukkaan. :)) Sua on mukava lukea, vaikutat, et valita. Ryhdyt toimeen, et odota, että joku muu tekee sen puolestasi.
Tuli vain mieleen, kun itse muistelen mummojani, kuinka kummallakin oli nuttura, toisella vielä aina maahan ulottuva musta hame, kuinka erilainen on nykymummo, kuin sinäkin. Kovin nuori olet mummoihini verraten, jotka olivat kai kuitenkin meidän ikäisiämme, eivät kovin paljon vanhempia kuitenkaan. sitten, että kirjoitti:
idea puhkesi sinusta kukkaan. :)) Sua on mukava lukea, vaikutat, et valita. Ryhdyt toimeen, et odota, että joku muu tekee sen puolestasi.
Tuli vain mieleen, kun itse muistelen mummojani, kuinka kummallakin oli nuttura, toisella vielä aina maahan ulottuva musta hame, kuinka erilainen on nykymummo, kuin sinäkin. Kovin nuori olet mummoihini verraten, jotka olivat kai kuitenkin meidän ikäisiämme, eivät kovin paljon vanhempia kuitenkaan.Joo ja olin viikonloppuna markkinoilla lokariautoilla lapsia ajattamassa. Ensin työn puolesta yhtenä päivänä ja toisena oman lapsenlapsen kanssa. Ja moni luuli minua kolmivuotiaan äidiksi. Sanoivat lapselle, että äiti sitä ja tätä, parikin kertaa. En viitsi selvittää, että olen vain äidin korvike.
Ja ehkä nää lasten asiat ja muu hömpötys ja sosiaalisuus on mulle luontevaa koska se on mun ammatti.koti-kiusattu kirjoitti:
Karkoittele karhuja ihan toisella tavalla?
Mitenkähän, minulta on tainnut jäädä karkottamatta karhut kun en nyt muista miten se tapahtuis muuten, kuin kuollutta esittämällä. Mä en kyllä jaksa nauramatta kauaa harjoitella. Mut täytyypä kohta vaan aloittaa harjoittelu... hih hih
miljoona kirjoitti:
Mitenkähän, minulta on tainnut jäädä karkottamatta karhut kun en nyt muista miten se tapahtuis muuten, kuin kuollutta esittämällä. Mä en kyllä jaksa nauramatta kauaa harjoitella. Mut täytyypä kohta vaan aloittaa harjoittelu... hih hih
Et naisella on hame,jatkost en oo ihan varma tää keino on keksitty ennenvanhaan ja mahtoiko naisilla olla silloin housuja ,siis nykyään sanottas pikkuhousut.
koti-kiusattu kirjoitti:
Et naisella on hame,jatkost en oo ihan varma tää keino on keksitty ennenvanhaan ja mahtoiko naisilla olla silloin housuja ,siis nykyään sanottas pikkuhousut.
Tiedän, ne naiset oli nostaneet hametta ja pyllistäneet, niin jo kaikkoo karhuki. Ihan oikeesti, ne oli sellaista tehneet, kun oli oikein riitaa tullut niin ne OLI pyllistänyt. Olen kuullut ton jutun.
- ennen ..
miljoona kirjoitti:
neuvottu kiipeämään näreeseenkin? Kumpi sinne paremmin pääsisi, sinä vai karhu?:)))))
ennen .. kirjoitti:
neuvottu kiipeämään näreeseenkin? Kumpi sinne paremmin pääsisi, sinä vai karhu?:)))))
Mä otan ainaskin hunajaa, tai jotain sokerista makeaa, jota se haluaisi maistella ja sit se jättäisi minut rauhaan. Kävisköhän siideri pullo varmuuden vuoksi evääksi ja menisköhän se läpi opettajalle ja vanhemmille, et se on karhua varten?
- iltalehdessä,
miljoona kirjoitti:
Mä otan ainaskin hunajaa, tai jotain sokerista makeaa, jota se haluaisi maistella ja sit se jättäisi minut rauhaan. Kävisköhän siideri pullo varmuuden vuoksi evääksi ja menisköhän se läpi opettajalle ja vanhemmille, et se on karhua varten?
*Nainen rääkkäsi viatonta nallea, kaatoi pakolla siideriä sen suuhun.
Onneksi Riinpiisillä oli lähettyvillä leiri, jossa nalle saatiin korjattua.*
Sulle sakot. :/ iltalehdessä, kirjoitti:
*Nainen rääkkäsi viatonta nallea, kaatoi pakolla siideriä sen suuhun.
Onneksi Riinpiisillä oli lähettyvillä leiri, jossa nalle saatiin korjattua.*
Sulle sakot. :/Ainahan sitä väitätään, että naisen syy kun on juonut väkisin alkoholia. Ja toi tarina uppoo ihan varmasti taas.
Ja vaik se kauhea karhu kiristäis ja pakottais mua joka aamu tuomaan oikein useammankin pullon, niin minunhan se tietysti vika olis...hyvä jos sakoilla edes selviäisin.
Ei näytä kyllä olevan lamaa eikä taloudellisia ahdinkoja ainakaan lapsiperheillä, vaikka niin väitetään. Noissa koulujutuissa sen huomaa.
Itse olen usein koululaisten diskoissa ja muissa juhlissa vapaa-ehtoisena valvojana vanhempainyhdistyksen apuna, ja olen myös huomannut, miten ne lapset tuodaan ja haetaan autoilla. Aika harva kävelee sitä 200metriä. Ja asumme siis keskellä kaupunkia ja tässä kekellä kaupungia on kolme ala-astetta, joten jokainen asuu oikeasti koulu vieressä. Mä saattelen kävellen tai fillarilla.Minä kun nykyään olen talkkarina ja kattelen roskiksia sillä silmällä.
Sama meno on tuvassa,tavaraa on pilvinpimein.
- liikenteen
niin että meinattiin laivasta myöhästyä. Ja katutöitä täynnä koko Turun keskusta. Oonpa tyytyväinen, kun ei tarvi asua Turussa.
- hävettään
koti-kiusattu kirjoitti:
Pikkasen hävetti mut jokaisen on ikeensä kannettava,onneks oon päässy pois.
jos sinä oletkin alunperin turkulaisii... No ei se mitään, jahkas saavat katukivet taas paikalleen, niin ehkä on taas hyvä paikka asua. Minulla on kyllä useita sukulaisia Turussa, mutta ei ole suuremmin ollut yhteyksiä sinnepäin.
hävettään kirjoitti:
jos sinä oletkin alunperin turkulaisii... No ei se mitään, jahkas saavat katukivet taas paikalleen, niin ehkä on taas hyvä paikka asua. Minulla on kyllä useita sukulaisia Turussa, mutta ei ole suuremmin ollut yhteyksiä sinnepäin.
Anna palla vaan ,kerro joku makee turkulais vitsi,ne on hyvii.
- yhtään vitsiä
koti-kiusattu kirjoitti:
ei turkulaist eikä tamperelaista. Mutta kerron kun muistan. Hyvää yötä!
- Heikunkeikku
koti-kiusattu kirjoitti:
Matti ja Teppo eivät oo olleet, kuin kerran erossa toisistaan.
Silloin Teppo joutui vahingossa Afrikkaan.
-Kuinka joku voi joutua vahingossa Afrikkaan, kyselee koti-kiusattu pääknuppia kraapien.
-No, pojat olivat lentoasemalla menos Lappiin ja Tepon tuli jano. Hän siinä lähti etsiskelemään kioskia, ostaakseen kokista.
Erehtyi lippuluukulle ja sanoi: An gola! - k/k
Heikunkeikku kirjoitti:
Matti ja Teppo eivät oo olleet, kuin kerran erossa toisistaan.
Silloin Teppo joutui vahingossa Afrikkaan.
-Kuinka joku voi joutua vahingossa Afrikkaan, kyselee koti-kiusattu pääknuppia kraapien.
-No, pojat olivat lentoasemalla menos Lappiin ja Tepon tuli jano. Hän siinä lähti etsiskelemään kioskia, ostaakseen kokista.
Erehtyi lippuluukulle ja sanoi: An gola!Tosin turkulaine kieltää kysyessään esim: ei sul kola olis?
Aika erikoine tapa .
kiitti muuten kun yritit hölmöä varjella puukaupoissa ja anteeks.
- kaikki te
jotka olette mummoja, vaareja, tätejä, setiä, enoja tai kummeja: MARS MARS NUKKUMAAN. Pitää näyttää koululaisille hyvää esimerkkiä. Muut jatkakoot.
- viivi-amaldiina
täällä koululaisia eivät ole näkemässä mihin aikaan alan paapaamaan. :)
- Meriläinen
valvoo vielä, mullon huomenna vapaapäivä ja meidän pikkuprinsessa asuu ihan eri kaupungissa. Saanhan?
viivi-amaldiina kirjoitti:
täällä koululaisia eivät ole näkemässä mihin aikaan alan paapaamaan. :)
Paapaamaan? tunnen sanonnan paapoa mut se ei oo nukkumista.
- viivi-amaldiina
koti-kiusattu kirjoitti:
Paapaamaan? tunnen sanonnan paapoa mut se ei oo nukkumista.
huomioida, hoitaa, antaa tukea...jne.
Paapaamaan mennään tääl pohjoispohjanmaalla... viivi-amaldiina kirjoitti:
Paapaamaan mennään tääl pohjoispohjanmaalla...Pelit ja kiikut .
- pittää
viivi-amaldiina kirjoitti:
Paapaamaan mennään tääl pohjoispohjanmaalla...kohta mennä. Minusta se on aina ollut ihana sana.
Piupali paupali.
kaupunki niin vaarallinen ettei lapsia voi luottaa yksin siellä liikkumaan, - joko teillon meininki kun amerriikassa että lapset pitää viijjä ja tuuvva ettei joku pedo vie heitä..? :(
Tarinani oli tosi,ja kuvastaa miten erilaises mailmas me vartuimme.
Mut eihän kehityksen pyörää voi vääntää takaisin.- Enkeli-trio
samaan määki aikoinani syyllistysi.likan kouluu oli ylä-asteel ja lukioo 5km ja oma tyämatka samaa reittii,ni
olis se ny hulluu ollu,ellem mää hänt olis kyytii ottanu.
kotti tuli sit bussil.
keskustas ei montaa ala-astet ol.ruattinkiäline onki vaa keskustas.
toivottelenki hyvät yät saman tiä :)
- .............-
Liikenne on aivan erilaista nykyisin kuin silloin kun itse hiihteli kansakouluun. Pari kertaa joku saatteli matkalla aluksi ja näytti tien, sitten kuljettiin ominpäin. Noh, ei se ollut kuin muutamia kilometrejä suuntaansa.
Nykyisin on moni muukin asia kuin liikenne erilailla. Natiaiset, vanhemmat ja opetkin on erilaisia. Meillä joutui nurkkaan jos jurputti opelle, nyt kai ope joutuu oikeuteen jos jurputtaa natiaiselle.
Sattui silmiin:
http://www.savonsanomat.fi/mielipide/artikkelit/jokaisella-on-tästä-mielipide/476590
=DW=- Enkeli-trio
maailma o muuttunu siitku me koulus käytii.
tost 5v tarhaa yksin kulkemisest ?
no,olkkoot.olipas tota noi ,rohkia äiti.
ei ainaska tääl Turus päästettäis kotti lähtemäänkä yksi. - tarkoitit,
Enkeli-trio kirjoitti:
maailma o muuttunu siitku me koulus käytii.
tost 5v tarhaa yksin kulkemisest ?
no,olkkoot.olipas tota noi ,rohkia äiti.
ei ainaska tääl Turus päästettäis kotti lähtemäänkä yksi.joka kerroin isännän tarhamatkoista. Äitin oli kai pakko olla rohkeä, kun oli pääasiallinen elättäjä. Ja 60-luvun alussa oltiin vielä tietämättömämpiä maailman pahuuksista.
Toisaalta vanhojen vanhempien viime hätiin aikaansaama pikkujeppe oli varmasti muutenkin melko erilainen lapsi. - Enkeli-trio
tarkoitit, kirjoitti:
joka kerroin isännän tarhamatkoista. Äitin oli kai pakko olla rohkeä, kun oli pääasiallinen elättäjä. Ja 60-luvun alussa oltiin vielä tietämättömämpiä maailman pahuuksista.
Toisaalta vanhojen vanhempien viime hätiin aikaansaama pikkujeppe oli varmasti muutenkin melko erilainen lapsi.emmää sitä millää pahal tarkottanu.vertasiv vaa itteeni,emmää uskaltanu päästää
5v lasta ku omal pihal."reviiri sai kasvaa" vast koulu-ikäsenä :)
meilläki o iltatähti,mut varsinki häne kans mää ole ollu kai sit hössääjä.
"ylisuojeleva" jos se sitä o,ku kuskaa lastas :)
tosiaa ajat o muuttunu,kyl met poljettii kouluu,muttei
nykysi saa eres mennä eka/toka luakkalaiset pyäräl kouluu. - se oli
Enkeli-trio kirjoitti:
emmää sitä millää pahal tarkottanu.vertasiv vaa itteeni,emmää uskaltanu päästää
5v lasta ku omal pihal."reviiri sai kasvaa" vast koulu-ikäsenä :)
meilläki o iltatähti,mut varsinki häne kans mää ole ollu kai sit hössääjä.
"ylisuojeleva" jos se sitä o,ku kuskaa lastas :)
tosiaa ajat o muuttunu,kyl met poljettii kouluu,muttei
nykysi saa eres mennä eka/toka luakkalaiset pyäräl kouluu.päästää, kun yleensä ei ollut enää paikalla edes päästämässä. Pakko oli talolainaakin lyhentää. Ja kyllä suojeltiin toisaalta kovinkin, ihan liikaa, jolloin nuori oppi kiertokeinoja.
Mihin teiltä monilta ovat kadonneet kauniit kuvat? Sullakin oli joskus ihania kakkuja, joita kävin ihailemassa. - Enkeli-trio
se oli kirjoitti:
päästää, kun yleensä ei ollut enää paikalla edes päästämässä. Pakko oli talolainaakin lyhentää. Ja kyllä suojeltiin toisaalta kovinkin, ihan liikaa, jolloin nuori oppi kiertokeinoja.
Mihin teiltä monilta ovat kadonneet kauniit kuvat? Sullakin oli joskus ihania kakkuja, joita kävin ihailemassa.terveissii !
emmää ossa ladata kuvii,ku täs konees niit ovvaa
sähköpostis.kaik kuvat hävis vanhan konee hajotes.
kyl mää niit laita sitku pojanpoika tulee lataamaa :)
antteeks,muttem mää ymmärtäny :
"pakko oli päästää,kun yleensä ei ollut enää paikalla edes päästämässä " - sanonutkin ..
Enkeli-trio kirjoitti:
terveissii !
emmää ossa ladata kuvii,ku täs konees niit ovvaa
sähköpostis.kaik kuvat hävis vanhan konee hajotes.
kyl mää niit laita sitku pojanpoika tulee lataamaa :)
antteeks,muttem mää ymmärtäny :
"pakko oli päästää,kun yleensä ei ollut enää paikalla edes päästämässä "kummallisesti. :))
No, tarkoitin, että oli yleensä lähtenyt jo töihin, kun pojan tarhaanlähtö koitti.
Toki yksinkertaistan asian, äitihän tarhaanmenon lopulta päätti. Mutta mitenpä muutenkaan, ei ollut äidin vara jäädä kotiin, eikä ottaa kotiapulaista. Isä välillä hanttihommissa, joten poika oppi matkan, ja onneksi kävi näin hyvin, kuin on käynyt.
Paree liekin, ettei kakkuja näy. :)) Varmaan lihottaa, kakkujen katselu.
Kuin myös laihduttamisesta puhuminen.
Ekaluokalle ei varmasti viety, kyllä vekara oli niin hyvin seutukunnan siihen mennessä kartoittanut. Eikä heillä kyllä olisi kaaraa siihen ollutkaan, jos vielä muistan aloittajan aiheen. - Enkeli-trio
sanonutkin .. kirjoitti:
kummallisesti. :))
No, tarkoitin, että oli yleensä lähtenyt jo töihin, kun pojan tarhaanlähtö koitti.
Toki yksinkertaistan asian, äitihän tarhaanmenon lopulta päätti. Mutta mitenpä muutenkaan, ei ollut äidin vara jäädä kotiin, eikä ottaa kotiapulaista. Isä välillä hanttihommissa, joten poika oppi matkan, ja onneksi kävi näin hyvin, kuin on käynyt.
Paree liekin, ettei kakkuja näy. :)) Varmaan lihottaa, kakkujen katselu.
Kuin myös laihduttamisesta puhuminen.
Ekaluokalle ei varmasti viety, kyllä vekara oli niin hyvin seutukunnan siihen mennessä kartoittanut. Eikä heillä kyllä olisi kaaraa siihen ollutkaan, jos vielä muistan aloittajan aiheen.emmää vaa uskonu silmiäni,vaiks kyl lukemani ymmärsin,et 5 vuatias lähti
yksinäs,ittekses tarhaa.ei siäl tiätty katuvalojaka ollu,eiks vaa.
pst.ei ol munt eikä sisaruksiaka kouluun kuskattu,ei ollu meilläkä autoo.
mut omaa iltatähtee olen kuskannu kouluu ja tallil,kyl isoveljet siit joskus
piruilivakki,et he kulki pyäräl tai bussil kaik reissut.tosin ei meil sillo kaht
autooka ollu :)
kuskaan myäs lastelapsii,ain ku kyytii tartteevat.
enkä yhtää häppee sitä,eh.nii miälelläni sen teenki :)
(ei heit kouluu kuskata,mut harrastuksii ) - entine tarhantäti
Enkeli-trio kirjoitti:
emmää vaa uskonu silmiäni,vaiks kyl lukemani ymmärsin,et 5 vuatias lähti
yksinäs,ittekses tarhaa.ei siäl tiätty katuvalojaka ollu,eiks vaa.
pst.ei ol munt eikä sisaruksiaka kouluun kuskattu,ei ollu meilläkä autoo.
mut omaa iltatähtee olen kuskannu kouluu ja tallil,kyl isoveljet siit joskus
piruilivakki,et he kulki pyäräl tai bussil kaik reissut.tosin ei meil sillo kaht
autooka ollu :)
kuskaan myäs lastelapsii,ain ku kyytii tartteevat.
enkä yhtää häppee sitä,eh.nii miälelläni sen teenki :)
(ei heit kouluu kuskata,mut harrastuksii )alotin kuuskytluvu pualesvälis....
jo sillo lapset ainaski kuskattii,kuka milläki konstil ;
kävelle,polkupyäräl,linkkaril taiks joku jopa omal autol.
yksinäs ei kotti saanu lähtee vaiks koti olis ollu 100m pääs.
t.^^j^^ ^^j^^ ^^j^^ - alkuvuosina
entine tarhantäti kirjoitti:
alotin kuuskytluvu pualesvälis....
jo sillo lapset ainaski kuskattii,kuka milläki konstil ;
kävelle,polkupyäräl,linkkaril taiks joku jopa omal autol.
yksinäs ei kotti saanu lähtee vaiks koti olis ollu 100m pääs.
t.^^j^^ ^^j^^ ^^j^^tuo ukko on ollut 5 vuotias. Miten se nyt näin meni? Joka puolella maata kai ei olla oltu yhtä tarkkoja? :))
Kun vertaa oman lapsuutensa tekemisiin ja harrastuksiin, niin tänä päivänä olis nykyvanhemmilla ynnä lastensuojeluviranhaltijoilla takuulla tukka pystyssä. Onhan se mennyt ihan älyttömäksi että pihakeinujen alusia pehmustellaan ja lapsia ei voi kohta päästää ilman kypärää silmistään ilman etteikö sitä joku paheksuisi voimakkaasti.
Koululaiset ei saa enää useimmissa kaupungeissa mennä edes fillarilla kouluun, ei edes suojavarusteissa, kun sen on päätetty olevan niin hiton vaarallista. Ei mitään järkeä.
Vai olisiko kyse siitä että vastuu koulumatkoista onkin juridisesti koululla eli yhteiskunnalla, ja sitä myöden myös korvausvastuu jos jotain sattuu.
Ylisuojeleminen on, sen lisäksi että kustannuksiin nähden tehotonta, myös lasten elämänlaatua heikentävää sossutanttojen ja- töppöjen pätemistä.- k/k
Sitä kun mätetään 30cm niin pentu voi purota 2m niin ei murra luitaan.
Pitäsköhän vaatia kaikki asfaltit pois ja jalkakäytäville sitä,ei menis omakaan lonkka jos sattuu kaatumaan,kyllä yhteiskunnan pitää meitä suojella.
näinhän se on et vanhemmat ei viitti kasvattaa,on helpompi kun sysää sen vastuun yhteiskunnalle. k/k kirjoitti:
Sitä kun mätetään 30cm niin pentu voi purota 2m niin ei murra luitaan.
Pitäsköhän vaatia kaikki asfaltit pois ja jalkakäytäville sitä,ei menis omakaan lonkka jos sattuu kaatumaan,kyllä yhteiskunnan pitää meitä suojella.
näinhän se on et vanhemmat ei viitti kasvattaa,on helpompi kun sysää sen vastuun yhteiskunnalle.Suomen olosuhteissa vesisateiden jälkeen talvella pakkasilla turvahiekka on aivan yhtä liukasta ja kovaa kuin kaikki muukin jäätynyt materiaali.
Jos rakennettaisiinkin tynnyreitä ja täytettäisiin ne pumpulilla ja köllöteltäisiin kaikki vaan pumpulitynnyreissämme.- k/k
miljoona kirjoitti:
Suomen olosuhteissa vesisateiden jälkeen talvella pakkasilla turvahiekka on aivan yhtä liukasta ja kovaa kuin kaikki muukin jäätynyt materiaali.
Jos rakennettaisiinkin tynnyreitä ja täytettäisiin ne pumpulilla ja köllöteltäisiin kaikki vaan pumpulitynnyreissämme.ei varmaankaan oo tehty vakavissaan.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad921489- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että391885- 160870
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632