Lastentappamiset

Leisolalainen

En ole vielä kuullut yhdeltäkään ateistilta perusteluja sille, miksi Vanhan testamentin ajan israelilaisten suorittamat kanaanilaislasten ja -naisten murhaamiset olisivat moraalisesti väärin.

Otetaan matsi. Kummalla on vankempi moraalinen pohja, kristinuskolla vai ateismilla. Kumpi porukka osaa paremmin perustella nuo lastenmurhat moraalisesti vääriksi?

Aloitan itse. Olen kristitty. Minun mielestäni oli moraalisesti oikein, että Israel tuhosi pakanoiden lapset, koska Jumala käski niin.

16

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehtävänantosi oli:

"Kumpi porukka osaa paremmin perustella nuo lastenmurhat moraalisesti VÄÄRIKSI?"

Sinä todistit vahingossa lastenmurhia moraalisesti oikeiksi. Yritäpä uudestaan.

• Leisolalainen

Jumalassa ei ole vääryyttä.

• Leisolalainen kirjoitti:

Jumalassa ei ole vääryyttä.

Vastauksesi ei noudattanut tehtävänantoa. Muuta tehtävänantoa tai vastaa uudelleen huolellisemmin.

• Leisolalainen
        Schlechterwisser kirjoitti:

Vastauksesi ei noudattanut tehtävänantoa. Muuta tehtävänantoa tai vastaa uudelleen huolellisemmin.

Itkettääkö sinua? Olet perus ateisti joka luulee olevansa Jumalaa viisaampi.

Itkettääkö sinua? Olet perus ateisti joka luulee olevansa Jumalaa viisaampi.

Vastauksesi ei noudattanut itse antaamasi tehtävänantoa, joka vaikutti hyvin kiinnostavalta. Muuta tehtävänantoa tai vastaa uudelleen huolellisemmin niin päästään aloittamaan.

• Leisolalainen
        Schlechterwisser kirjoitti:

Vastauksesi ei noudattanut itse antaamasi tehtävänantoa, joka vaikutti hyvin kiinnostavalta. Muuta tehtävänantoa tai vastaa uudelleen huolellisemmin niin päästään aloittamaan.

Katsotaan vänkäätkö ja inisetkö kuoleman jälkeen kadotuksen tulessa. Katsotaan kumpi nauraa silloin.

Katsotaan vänkäätkö ja inisetkö kuoleman jälkeen kadotuksen tulessa. Katsotaan kumpi nauraa silloin.

Hei. Anteeksi, tarkoitukseni ei ole olla ilkeä. Aloituksesi oli mielenkiintoinen, ja haluaisin jatkaa siitä. Mutta sanoit ensimmäisessä viestissäsi näin:

"Otetaan matsi... Kumpi porukka osaa paremmin perustella nuo lastenmurhat moraalisesti VÄÄRIKSI?"

Sitten sanoit:

"Aloitan itse. ... Minun mielestäni oli moraalisesti OIKEIN, että Israel tuhosi pakanoiden lapset, koska Jumala käski niin."

Eli jos kilpailussa on kyse siitä kumpi osaa paremmin perustella lastenmurhat moraalisesti VÄÄRIKSI, niin aloituksesi ole kovin hyvä, koska olet epähuomiossa todistellut lastenmurhia moraalisesti OIKEIKSI.

On suuri vaara että häviät kilpailun, jollet pian korjaa tuota lapsustasi ja yritä kirjoittaa viestiä jossa yrität perustella lastenmurhia moraalisesti VÄÄRIKSI.

Toinen mahdollisuus on, että muutat tehtävänannon niin päin, että kilpailemme siitä kuka parhaiten osaa todistaa lastenmurhat moraalisesti OIKEIKSI, niin silloin voimme hyväksyä ensimmäisen siirtosi ja jatkaa kilpailua ateistien siirrolla.

Toivon että korjaat tuon asian pian, jotta voimme jatkaa tätä mielenkiintoista kilpailua asiallisissa merkeissä.

Meniköhän se pois?

Enkö osannut olla tarpeeksi asiallinen? Tai edes yhtä asiallinen kuin se?

Enkö osannut selittää asiaani tarpeeksi selkeästi?

Höh, juuri kun oli kivaa.

• Leisolalainen
        Leisolalainen kirjoitti:

Inisee ja vie minut taivaaseen, se joutuu eläkkeelle!

MINÄ otan Jumalan kiinni, ja annan sille potkut!

MINÄ Leisolalainen Otan Jumalan paikan, ja sitten Jumala saa nuolla mun kengät puhtaaks.

• Vili-Villisika

Ei pääse ei.

• Tuiran Änkyrä

älä nyt iso mies viitti, jos halutaan tehtävän antaa, kannattaa miettiä siinä vaiheessa uusiks kun rupeat lennosta järjestelemään ehtoja uusiksi.

• Moraalisesti oikein olisi se että sinun tietokone hajoaisi ihan paskaksi.

• xfnhz

olisi kaikkien uskontojen pomojen tappaminen, sillä ne tekevät miljoonien ihmisten elämästä surkeaa.

• Mitä?

"Aloitan itse. Olen kristitty. Minun mielestäni oli moraalisesti oikein, että Israel tuhosi pakanoiden lapset, koska Jumala käski niin."

Eli se mitä jumala käskee on moraalisesti oikein? Sun moraali ei voi olla oikeasti noin alhainen. Lasten tappaminen ei ole koskaan moraalisesti oikein.

Se on pahuutta, koska se aiheuttaa kärsimystä vanhemmissa ja lapsissa.

• Phoebus

Samalla lailla perusteltiin 1945 Nurnbergissä juutalaisten ja muiden tuhoamista keskitysleireiillä. Silloinkin tehtiin vain, mitä isommat käskivät. Oliko heidän moraalinsa korkeaa laatua?

• Leisolalainen

Salli moisen, aika hintti persikannussija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2325
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1354
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1106
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      1062
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      174
      1026
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      12
      941
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      88
      914
    8. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      903
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      843
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      833
    Aihe