Ataraxia

Puolitoistavuotiaalle

Onko teillä hyviä ideoita miten sais siirapin uppoamaan puolitoistavuotiaalle?! Ekan annoksen annoin ja poika oksensi saman tien kaikki pois ja yökki pitkän aikaa. Voiko sitä kenties sekoittaa johonkin juomaan tai ruokaan? Kun pakkausselosteessa ei puhuta siitä mitään...

4

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttöön

      Laita ruiskulla tarpeeksi syvälle suuhun ja ota nenästä kiinni niin vauvan on pakko nielaista. Annat jotain makeeta mehua tai mieli sosetta. Terveisin mummo

    • äitipöllö

      Jos lapsi nielee sen, mutta oksentaa sitten pois, voi olla ettei ko. lääke sovi hänelle. Vai sylkikö hän sen suoraan suusta pois? Sopivan allergialääkkeen(kin) löytäminen voi joskus vähän teettää töitä. Eli jos se ei ala uppoamaan, ota yhteys lääkäriin ja oyydä jotain muuta valmistetta.

      Meillä on kokeiltu aluksi pienempää annosta kuin lääkärin antama ohje sanoo. Jos pienempikin määrä tehoaa, niin täyttä määrää ei tarvitse antaa. Allergialääkkeethän eivät paranna itse allergiaa vaan ainoastaan lievittävät oireita.

      • puolitoistavuotiaalle

        Poika ensin otti ihan kiltisti ensimmäiset pari milliä ruiskusta, kun ei tiennyt minkä makuista lääke on. Sen heti sylki pois. Hetken taistelun jälkeen laitoin väkisin sillä seurauksella että alkoi kauhea sylkeminen ja yökkiminen ja lopulta oksensi, ilmeisesti yökkimisen seurauksena.

        Sillä lähdin tiedustelemaan tiedättekö, että voiko lääkkeen vahvuus tms. esim. laimeta, jos sen sekoittaa mehu tai maitotippaan. Jos olisin tajunnut niin olisin lääkäriltä pyytänyt tabletteina, niiden ottaminen sujuu meillä mutkattomasti vaikka poika onkin pieni vielä.

        Väkisin nenästä kiinni pitelemällä muuten kyllä antaisin mutta kun tosiaan ihan oksensi ekalla kerralla niin ei siitä mitään hyötyä silloin ole...


      • kafa
        puolitoistavuotiaalle kirjoitti:

        Poika ensin otti ihan kiltisti ensimmäiset pari milliä ruiskusta, kun ei tiennyt minkä makuista lääke on. Sen heti sylki pois. Hetken taistelun jälkeen laitoin väkisin sillä seurauksella että alkoi kauhea sylkeminen ja yökkiminen ja lopulta oksensi, ilmeisesti yökkimisen seurauksena.

        Sillä lähdin tiedustelemaan tiedättekö, että voiko lääkkeen vahvuus tms. esim. laimeta, jos sen sekoittaa mehu tai maitotippaan. Jos olisin tajunnut niin olisin lääkäriltä pyytänyt tabletteina, niiden ottaminen sujuu meillä mutkattomasti vaikka poika onkin pieni vielä.

        Väkisin nenästä kiinni pitelemällä muuten kyllä antaisin mutta kun tosiaan ihan oksensi ekalla kerralla niin ei siitä mitään hyötyä silloin ole...

        Meillä Ataraxia on tytär käyttänyt useamman vuoden, nyt neljä ja puolivuotias. Aluksi sekoitimme iltamaitoon, jolloin upposi oikein hienosti. Myös mehuun olemme sekoittaneet. Nykyään tyttö pyytää itse "kutinalääkettä" eli Ataraxia, kun huomaa atooppisen ihon kutisevan. Nyt menee jo ruiskulla tai lusikalla suoraan suuhunkin. Liekö osittain siis myös tottumiskysymys. :o)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe