Kahtena iltana olen mökillä saanut saunoa ja molempina saunan jälkeen pimeässä ihaillut aivan käsittämättömän kirkasta tähtitaivasta. Ja niitä tähdenlentoja! Valosaaste kaupungeissa estää tämän ihanan näyn. Siinä ihminen tuntee itsensä todella pieneksi. Emme taida ymmärtää minkälaisia muurahaisia olemmekaan maailmankaikkeudessa. Ihmisen elämä on kuin yksi lyhyt tähdenlento. Huoh!
Uskomattoman ihanaa!
45
325
Vastaukset
- Meriläinen
On onnellista kun ihminen tajuaa kuinka onnellinen on.
Toiset itkee ja valittaa elämän kurjuutta vaikka yhtä hyvin jos kääntäisivät ajatusmaailmansa voisivat olla onnellisia.
Hyvä sinä, tiedän mistä kirjoitat.- Puhurix
on yks semmonen taulu, jossa on elämänohjeita. Niistä yks on semmonen, että "mitä enemmän alat kiinnittämään huomiota ympärilläsiolevaan hyvään, sitä enemmän sitä alkaa ilmaantumaan". Toi toimii.
- QuietPlace
tuohon toisenlaisen kokemuksen.
Hieno iso hirsihuvila meren rannalla, tuulimyllyt kohisevat ympärillä.
Terassilla istuu rentoutuneena väki suuren urakan jäljiltä.
Ilta kun tummuu, lämpenee savusauna ja siirrytään pöydän ääreen joka on siellä rantakivikossa nostettuna hirsialustan päälle.
Siellä ulkotulet, meren tuoksu, savusaunan savu ja hyvä ruoka ja juoma.
Kyllä elää kelpaa ;)- Puhurix
Kyllä tossa sielu lepää.
- pirpzuzeiccu
mökki, olispa sauna.. Aikoinaan oli sellainen mahdollisuus, enää ei.. Mökkielämää ei voita mikään, ei kertakaikkisen mikään. No tähtitaivaasta, hmm.. Mä katselen joka yö tähtitaivasta, nimittäin edellinen asukas on laittanut makkarin kattoon tähtitarroja, jotka loistaa yöllä, kun verhon läpi pääsee hieman valoa. :D
- Puhurix
se mökki pitää mut järjissäni. Se on vielä sellainen missä voi olla talvellakin.
- pirpzuzeiccu
Puhurix kirjoitti:
se mökki pitää mut järjissäni. Se on vielä sellainen missä voi olla talvellakin.
Meillä ei ollut talviasuttava, mutta kyllä sinne silti mentiin keväällä ekoja kertoja aina mahdollisimman aikaisin ja syksyllä taas todella myöhään. Mökin sai kyllä lämmitettyä illaksi ja yöksi sellaisella varaavalla takalla, mutta aamulla oli yleensä jo tosi viileää ja paleli.
- Puhurix
pirpzuzeiccu kirjoitti:
Meillä ei ollut talviasuttava, mutta kyllä sinne silti mentiin keväällä ekoja kertoja aina mahdollisimman aikaisin ja syksyllä taas todella myöhään. Mökin sai kyllä lämmitettyä illaksi ja yöksi sellaisella varaavalla takalla, mutta aamulla oli yleensä jo tosi viileää ja paleli.
on koko ajan sähköllä semmonen peruslämpö (joku 13-15 astetta). Sitten kun puuhellaan sytyttää valkean, kestää puoli tuntia kun ollaan 20 asteessa.
vaan ei ikinä tarpeeksi. Yöllä pimeässä tähdet ovat niin lähellä, että niitä tekisi mieli laskea.
Otava tuli vastaan kotirappusilta, takapihalla näkyi jokin kirkas ja aina samalla paikalla..siellä vähän siinä samassa paikassa se punainen `tähti´ tuikki. Fiilikset muistan, mutta faktatietous ei jää edes helmoihin roikkumaan.
Kuka sen kertoo, no tietty miehet! Yleensä ne laittaa tällaiset kuunkierrot ja muut keihäänheittoennätykset mielensä lokeroihin;)
Onneksi kuitenkin pääsen vielä katsomaan samettisen taivaan tähdenrikkoja.
Tästä meidän partsilta Otava on oikella yläviistoon.- Puhurix
Otava on mun saunanpartsilta oikealle yläviistoon.
Puhurix kirjoitti:
Otava on mun saunanpartsilta oikealle yläviistoon.
Älä vaan asu alakerrassa..*pelkää*
- Puhurix
tintti.kotivintti kirjoitti:
Älä vaan asu alakerrassa..*pelkää*
Mulla ei tiettävästi asu yläpuolella ketään siellä mökillä. *Ryntää tarkistamaan asiaa.*
Puhurix kirjoitti:
Mulla ei tiettävästi asu yläpuolella ketään siellä mökillä. *Ryntää tarkistamaan asiaa.*
Varo vaan rappuset loppuu kesken. *nauraa*
- Puhurix
Varo vaan rappuset loppuu kesken. *nauraa*
*Putoaa ja jää hämmästyneenä istumaan.*
eivät vain ainaisessa kiireessään pysähdy katselemaan ympärilleen ja huomaamaan,kuinka paljon kaunista ja ihmeellistä on ympärillämme.
Omaa mökkiä ei ole,mutta kyllä tuolla terassillakin illan pimetessä voi nähdä paljon kaikkea mykistävää..:)- Puhurix
on arjen juhlaa. Niistä tulee lämmin ja hyvä olo.
suuret hetket, ne ovat niin lähellä vaikka niin kaukana. Kun mieli on avoin ottamaan vastaan luonnon tarjoamia elämyksiä, ihminen löytää hyvän mielen melkein mistä vaan.
Itse vähän kammoksun tähtitaivaan suuruutta, se ikäänkuin menee yli ymmärryksen :) Mutta näky on kaunis.- Puhurix
kammoksua. Mun mielestä on tervettä huomata se ihmiskunnan pienuus. Ei me käsitetä vielä kuin ihan murto-osa asioista.
Puhurix kirjoitti:
kammoksua. Mun mielestä on tervettä huomata se ihmiskunnan pienuus. Ei me käsitetä vielä kuin ihan murto-osa asioista.
myös istuessaan tunturin laella lapissa :)
- Puhurix
TaikisN kirjoitti:
myös istuessaan tunturin laella lapissa :)
sitä en ole kokenu, mutta Kyproksen vuoristossa luostarin pihalla aukeaa kans huimat näkymät. Vielä menen siellä käymään uudelleen.
- Ak:n lapio
Mökillä ja mökillä. Pihalle kun astun pimiällä, aukee tähtinen taivas. Etelän puolen ikkunan edessä on niin paljon korkeata koivua, ettei taivas ikkunasta näy.
- Puhurix
asuva ei näe tota upeutta. Pimeys joka on niin täynnä valoa.
- Dee_dee
Noitapa maailmankaikkeuden ihmeitä minäkin itseeni imen, astronomian tieteenalan saavutusten myötä.
- Puhurix
Siis tiede. Joskus vaan noita ihmeitä katsellessa tulee mieleen, että vähänpä me vasta tiedetään asioita. Ihan omaa nurkkakuntaa vaan.
ymmärtäväisesti ja nauttien eläinten temmellystä luonnossa, niin katseleekohan meitä joku istuessamme saunan kuistilla tähtitaivaan alla?
- katsoo
kiikarilla =)
katselevat meitä avaruudesta !!!
Maapallo on kuin muurahaispesä niille... toivottavasti eivät keksi hämmentää tikulla..
;)))- Puhurix
montako kertaa mä olen miettiny tota samaa. Jollekin me ollaan varmaan muurahaisia, jotka touhuaa kovasti jotain mitätöntä.
- Puhurix
katsoo kirjoitti:
kiikarilla =)
Onko sulla varmaa tietoa?
on myös lukea lehtiä ja huomata, kuinka itsellä asiat on hyvin ja toisilla huonosti.
Tämän kirvoitti aamulehdessä ollut juttu espoolaisista golfin pelaajista, jotka ovat sydämistyneitä rauhoitetuille hanhiparville, jotka viihtyvät ymmärrettävistä syistä golfkentällä. Kun hanhista irtoilee valkoisia untuvia, niin golfpalloa on hankala löytää, ja mikä pöyristyttävintä, hanhet ulostavat, ja 600 euron golfkenkiin tarttuu PASKAA.
Mä olen aina pitäny espoolaisia jotenki kädettöminä..... eikö ne ole kuullu keltasista golfpalloista, vai eikö ole varaa ostaa?en oo kuullut keltaisista golfpalloistakaan. Onko ne samankokoisia ku keltaiset tennispallot... Jos niin alan heti golfaamaan.
kädettöminä. No en mä ainakaan varpaillani tätäkään näpyttele. Mutta sullahan se murhe nyt iski espoolaisten valitus.
TaikisN kirjoitti:
en oo kuullut keltaisista golfpalloistakaan. Onko ne samankokoisia ku keltaiset tennispallot... Jos niin alan heti golfaamaan.
kun en enää mihinkään muuhun liikuntaan kykene eli tossa noin 90v iässä!
norMix kirjoitti:
kun en enää mihinkään muuhun liikuntaan kykene eli tossa noin 90v iässä!
jo jalkapallon kokoiset golfpallot ;)
Nittaminax kirjoitti:
kädettöminä. No en mä ainakaan varpaillani tätäkään näpyttele. Mutta sullahan se murhe nyt iski espoolaisten valitus.
niin se kestää arvostelun. Ovatko espoolaiset yhtä herkkähipiäisiä kuin savolaiset?
TaikisN kirjoitti:
en oo kuullut keltaisista golfpalloistakaan. Onko ne samankokoisia ku keltaiset tennispallot... Jos niin alan heti golfaamaan.
sitä pitää suurentaa kaikki reiätkin;)
sitä pitää suurentaa kaikki reiätkin;)
tuota en tullut aatelleeksikaan. :))
NorMixin 90vuotis-golfkenttään pitää tehdä kunnon kaivot ;)TaikisN kirjoitti:
jo jalkapallon kokoiset golfpallot ;)
jättää ne 18 ekaa reikää väliin ja siirtyä suoraan asiaan eli grogilasin ääreen kerhotaloon! :)
TaikisN kirjoitti:
tuota en tullut aatelleeksikaan. :))
NorMixin 90vuotis-golfkenttään pitää tehdä kunnon kaivot ;)Tosin vaara piilee niissä. Soon moro, mä lähden puttaamaan itseni hengiltä.
Tosin vaara piilee niissä. Soon moro, mä lähden puttaamaan itseni hengiltä.
*huutelee perään piilotellen lapiota selän takana*
TaikisN kirjoitti:
täähän menee ihan salkkariksi koko homma:) *kätkee pitkän pillin povariin*
TaikisN kirjoitti:
tuolla menolla saatte syytteen rikoksesta luontoa vastaan. Monenko hanhen pitää nyrjäyttää nilkkansa ennen kuin ymmärrätte lopettaa?
LaardiBee kirjoitti:
tuolla menolla saatte syytteen rikoksesta luontoa vastaan. Monenko hanhen pitää nyrjäyttää nilkkansa ennen kuin ymmärrätte lopettaa?
me ollaan ihan luonnottomia;)
- Dorodea
on, aivan nirvanassa tuijottelen tähtiä, aina kun vaan näen niitä. Täytynyt jopa opetella mitä nimeltään ym. mukavaa :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup323061- 1482213
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121687Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881230- 671205
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen1021190Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi581100- 761073
- 611070
- 2841