Vakituinen suhde, mutta klamydia

mistä tullut

Voiko klamydia olla oireettomana monta vuotta ja sitten yht'äkkiä alkaa oireilemaan? Olen ollut kolme vuotta vakituisessa suhteessa ja muutama kuukausi sitten alkoi ilmetä oireita joiden takia menin sitten lopulta myös sukupuolitautitesteihin. En edes siinä kohtaa osannut vielä epäillä mitään tautia mutta ajattelin "poissulkea" senkin mahdollisuuden. No, klamydia sieltä sitten löytyi mutta kun kerroin tästä miehelle hän vannoi ja vakuutti ettei ole ollut kenenkään muun kanssa. Olen viimeksi ollut jonkun muun kanssa ennen näitä oireita kolmisen vuotta sitten. Onko mahdollista että klamydia olisi tarttunut jo silloin ja vasta nyt aiheuttaa oireita? Jotenkin epäilyttää kyllä sekin.
Mies totesi myös jossain kohtaa että voihan se tarttua jostain muualtakin, kuten vessasta? Vähän outo kommentti mun mielestä koska kuitenkin on kyseessä sukupuolitauti.
Mutta edelleenkään mies ei tunnusta että olisi ollut kenenkään muun kanssa. Käski jopa minua miettimään mitä on tullut puuhailtua ja itse tiedän satavarmasti ettei muita ole ollut. Hmmm...

12

5285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin minulla näin

Kyllä voi olla oireettomana jopa vuosia, ja senkin jälkeen voi alkaa vasta oireilemaan. näin minullakin:(. Ja olen siis ollut silloin sinkku, eikä ollut irtosuhteita sinä aikana:/

• vessasta tartu

sinuna testauttaisin sitten muutkin sp-taudit.
      Joko mies obn pettänyt tai sitten olet kantanut bakteeria vuosia, tosin miträ luultavimmin se olisi tarttunut mieheen ja oireillut.
      Miten oli, löytyikö mieheltä klamy?

• -ap-

Kaikki testit tehtiin ja onneksi vain tuo klamydia löytyi. Miehellä sattui/sattuu olemaan sopivasti jos minkälaista antibioottikuuria päällä jo useita kuukausia huonosti paranevan haavan takia. Eli vaikka se hänellä olisi ollutkin tuskin on enää, on sen verran vedellyt antibioottia naamaan. En siis saa varmaan koskaan tietää totuutta, mies voi vakuuttavasti sanoa ettei hänellä ainakaan ole kys. tautia vaikka olisikin vehdannut jonkun kanssa...
        En kyllä jotenkin osta tuota että olis ollut klamydia monta vuotta piilevänä. Jotenkin vaan hälytyskellot kilisevät nyt. Mutta minkäs teet..

• Äijäs petti
        -ap- kirjoitti:

Kaikki testit tehtiin ja onneksi vain tuo klamydia löytyi. Miehellä sattui/sattuu olemaan sopivasti jos minkälaista antibioottikuuria päällä jo useita kuukausia huonosti paranevan haavan takia. Eli vaikka se hänellä olisi ollutkin tuskin on enää, on sen verran vedellyt antibioottia naamaan. En siis saa varmaan koskaan tietää totuutta, mies voi vakuuttavasti sanoa ettei hänellä ainakaan ole kys. tautia vaikka olisikin vehdannut jonkun kanssa...
        En kyllä jotenkin osta tuota että olis ollut klamydia monta vuotta piilevänä. Jotenkin vaan hälytyskellot kilisevät nyt. Mutta minkäs teet..

ja tartutti klamydian suhun. Näin se meni.

• ..................
        -ap- kirjoitti:

testattiinko sinulta verestä hepatiitit, HIV, kuppa ja herpes?

• kävi
        -ap- kirjoitti:

exän kans vähä samaa tyylii. Tosin alettii seurustelemaan ja vähä sitä ennen exäni oli hoitanut klamydian itseltään ja saanut terveen paperit. Sain kuitenkin tartunnan vaikka terveen papereiden saannista siihen kun olimme ilman kondomia, oli kuitenki kuukausi..ainakin. Siitähän sitä sitten tulikin aikamoinen taistelu, koska kun sain tartunnan, tartutin sen taas poikaystävään. Hoidimme molemmat. Vähän ajan päästä taas toisella oli oireita ja taas hoidettii klamydiaa. Välillä toisella oli klamydia ja välillä toisella. Lopulta saimme kierteen poikki, mutta sitkeä oli sekin saamarin venäläinen hyppykuppaklamydia. Vaikka kuinka huolellisia olimme, ei se meinannut talttua millään. Joten tämän tapauksen perusteella voin uskoa, että tauti voi olla piilevänä ja yht'äkkiä pamahtaa päälle. Lääkäri sanoi minulle moneen kertaan, että nyt on sua petetty. Olen kuitenkin varma, että exä oli 100% uskollinen.

• ja teillä on taas klamydia muuta ei sun mies ole pettänyt, H
        kävi kirjoitti:

exän kans vähä samaa tyylii. Tosin alettii seurustelemaan ja vähä sitä ennen exäni oli hoitanut klamydian itseltään ja saanut terveen paperit. Sain kuitenkin tartunnan vaikka terveen papereiden saannista siihen kun olimme ilman kondomia, oli kuitenki kuukausi..ainakin. Siitähän sitä sitten tulikin aikamoinen taistelu, koska kun sain tartunnan, tartutin sen taas poikaystävään. Hoidimme molemmat. Vähän ajan päästä taas toisella oli oireita ja taas hoidettii klamydiaa. Välillä toisella oli klamydia ja välillä toisella. Lopulta saimme kierteen poikki, mutta sitkeä oli sekin saamarin venäläinen hyppykuppaklamydia. Vaikka kuinka huolellisia olimme, ei se meinannut talttua millään. Joten tämän tapauksen perusteella voin uskoa, että tauti voi olla piilevänä ja yht'äkkiä pamahtaa päälle. Lääkäri sanoi minulle moneen kertaan, että nyt on sua petetty. Olen kuitenkin varma, että exä oli 100% uskollinen.

et sitten uskonut lääkäriä, et sua ois petetty. pöljä olet!

• laboraattori
        ja teillä on taas klamydia muuta ei sun mies ole pettänyt, H kirjoitti:

et sitten uskonut lääkäriä, et sua ois petetty. pöljä olet!

Kontrollitesti pitää aina tehdä lääkekuurin jälkeen jotta tiedetään onko tauti talttunut vai ei.
        Yhdyn edellisen kirjoittajan mielipiteeseen. Ehkä olisi kannattanut uskoa lääkäriä...

• ei niin sinisilmäinen enään

mulla todettiin vuosia sitten kans klamydia. en eka voinu uskoo todeks kun oltiin oltu reilu 3 vuotta yhdessä mieheni kanssa. sitten se lopuks paljasti et oli pettäny mua puoli vuotta sitten. ne kivut oli tosi kamalat. monet yö unet meni ja kun en itse ajatellutkaan että se olis ollu klamydia kun luulin tyhmänä että mieheni on uskollinen minulle! eli ne oli oireettomat noin 6kk sen jälkeen yhtä h...tiä!!! onnex lääkäri halusi ihan välttämättä ottaa ne testit multa vaikka väitin ettei se ole mahdollista kun olen parisuhteessa..

• sama homma

Mulla sama homma. Alettiin mieheni kanssa seurustelemaan 3 vuotta sitten. Mieheni oli n. kuukausi ennen sitä käynnyt testeissä ja sai terveen paperit. Noin 2 vuotta sitten hänet testattiin uudestaan, mutta oireet olivatkin allergiaa. 3kk sitten sain aivan hirveet vatsa kivut ja korkean kuumeen. Klamydia testi oli positiivinen. Mieheni testattiin, hän oli taas negatiivinen. Hänelle tehtiin uusi testi kun ei lääkäri halunnut uskoa sitä todeksi. Aina vaan hän oli negatiivinen.
      Nyt vaan kukaan ei pysty selittään mistä olen sen saannut. Viimeksi olen seksiä harrastanut jonkun muun kuin mieheni kanssa 3,5 vuotta sitten. Tiedämme ainakin että kumpikaan ei ole pettänyt vaikka lääkäri yriti saada minua sanomaan että olen pettänyt. Nyt hänkin sitten on sen ymmärtänyt, ei vaan pysty selittämään miten vain minä olin positiivinen.

Jos jollakin hyvä idea siihen että miten vain minä olin positiivinen niin kertokaa.

• Työntö-Lasse

aekoenaan palajaalla.. tarviikko enempöö...

• laboraattori

Ainahan on mahdollista, että labrassa on tapahtunut vihre ja jompi kumpi on ollut positiivinen jo ennen suhdetta ja testi näyttänyt negatiivista. Aina niihin ei voi luottaa, vaikka pääsääntöisesti varmoja ovatkin.

Ihan tarrkennukseksi vaan sinun ja ap:n tekstiin: jos miehenne on käynyt testeissä, se ei tarkoita, että häneltä olisi testattu kaikki sukupuoliteitse leviävät taudit.Ei, vaikka he olisivat pyytäneetkin kaikkia testejä. Yleensä testataan vain klamydia, tippuri ja hiv. Testien ulkopuolelle jää esim. herpes, kondylooma, hepatiitit, kuppa jne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe