Mitä tehdä sellaisille palstalaisille

alex-kasi

jotka vääristelevät muiden kirjoituksia niitä siteeratessaan.

Esimerkiksi :

uskova_1 oli kirjoittavinaan minun kirjoitukseni ja muutti sen otsikon toiseksi:

Minulle Jumala on Yksi uusi
Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10

Todellisuudessa otsikko ja viesti oli (ja on):

Minulle Jumala on Yksi
Kirjoittanut: alex-kasi / 8.8.09 / klo 15:10

Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään vaan siksi että Jumala oli hänessä. Jeesuksen asema Jumalan voideltuna Messiaana tekee hänet Jumalan tahdon toteuttajaksi - siksi kun me katsomme häneen me näemme Jumalan tahdon toteutuvan hänen teoissaan, Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan rakkauden Jeesuksella oli Jumalan puhdas Pyhä Henki elämässään ja se toimi hänessä.
------------

Näin minä uskon ja siinä pysyn.
Jeesuksen jumaluus on siinä että Jumala oli hänessä.

Paavali kirjoittaa kirjeessään Roomalaisille meidän Herrastamme näin:

Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, on sanoma hänen Pojastaan.
Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;
pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, YLÖSNOUSEMUKSESSA TÄHÄN ASEMAAN ASETETTU. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme...

tai 1 Kor. kirjeessä ..

Sillä "Jumala on alistanut hänen (Kristuksen) jalkojensa alle kaiken".

Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

--------------

Näin se menee. Toivottavasti ei kukaan nyt vääristele tätä kirjoitustani.

alex

14

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bushmanni

      Onko alexille (joka EI OLE adventisti) tullut pipi. No puhalletaan yhdessä.. puuuuh!

      Helpottiko?

      Jos sinä et sattunut huomaamaan, niin uskova_1:n lainauksiin oli tullut ylimääräinen "uusi" sana myös hänen omiin otsikoihin.

      SInä kitiset kuin pikkukakara täysin turhasta, vaikka ET OLE adventisti.

      Jos hän olisi muutellut viestisi sisältöä, niin sitten parkumisesi olisi oikeutettua, mutta siellä oli yksi "uusi" -sana, joka oli myös hänen omissa teksteissään.

      Voi hyvät hyssykät sentään, sinua Alex (joka ET OLE adventisti). Olet hauska papparainen (mutta ET OLE adventisti), mutta tämä alkaa mennä jo vaippaikäisen puuhiin, tämä parkumisesi täysin turhasta aiheesta.

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8389814/39448615

      Myös sirkka-iitan otsikkoon on ilmestynyt jostain syystä "uusi" -sana, kuin uskova_1:n omiin otsikoihin.

      Korostan vielä, että Alex EI OLE adventisti.

      EI OLE, EIKÄ USKALLA liittyä

      • alex-kasi

        valehtelisin jos sanoisin olevani - vielä kun tajuat, että olen Raamatullinen uskova - niin vielä parempi.

        Mutta kuten tavallista - et tälläkään kertaa oikein onnistunut pysymään asiassa - nimittäin jos haluaisin niin kyllä uskaltaisin liittyä Adventtikirkkkoon.

        Sinullahan ei sitä valinnan vapautta ollut omien sanojesi mukaan vaan vanhempasi painostivat sinut mukaan - ja siksi nyt täällä purat kiukkuasi palstalaisiin.. adventisti tai ei - sillä väliä ... roiskuu kun rapataan.. :)

        alex


      • Bushmanni
        alex-kasi kirjoitti:

        valehtelisin jos sanoisin olevani - vielä kun tajuat, että olen Raamatullinen uskova - niin vielä parempi.

        Mutta kuten tavallista - et tälläkään kertaa oikein onnistunut pysymään asiassa - nimittäin jos haluaisin niin kyllä uskaltaisin liittyä Adventtikirkkkoon.

        Sinullahan ei sitä valinnan vapautta ollut omien sanojesi mukaan vaan vanhempasi painostivat sinut mukaan - ja siksi nyt täällä purat kiukkuasi palstalaisiin.. adventisti tai ei - sillä väliä ... roiskuu kun rapataan.. :)

        alex

        Käsittääkseni kysymys ei ollut sinun liittymisestäsi uskonnolliseen syöpään, nimeltään adventtikirkko.

        Kysymys oli siitä, että sinä raukkamaisesti syytit uskova_1:stä oman viestisi OTSIKIN vääristelystä.

        Jos kaiken kiihkosi keskellä olisit huomannut lukea koko uskova:1:n viestin, niin olisit huomannut, että samainen ylimääräinen "uusi" -sana oli ilmestynyt kaikkiin hänen lainaamiinsa otsikoihin. Myös hänen omaan lainaukseen omasta kirjoituksesta. Lisäksi Sirkka-Iitan kirjoituksen lainauksen otsikkoon.

        Jokaisessa otsikossa oli ylimääräinen "uusi" -sana, joten se tarkoittaa sitä, että uskova_1 ei todellakaan tahallaan vääristele kenenkään kirjoituksia.

        Sinä olet niin kiihkoissasi, että näet mörköjä sielläkin jossa niitä ei ole.

        Uskova_1 lainasi sinun kirjoituksesi sanasta sanaan oikein. Siinä ei ole mitään valittamista.

        Sinä sen sijaan ruikutat kuin pikkuvauva hiekkalaatikolla, kun otsikossa on ylimääräinen sana, JOKA ON JOKAIKISESSÄ LAINAUKSESSA SAMASSA VIESTISSÄ.

        Mutta mielenkiintoinen oli kommenttisi, että sinä et halua liittyä uskonnolliseen syöpään, nimeltään adventtikirkko.


      • otit asian esiin ?
        Bushmanni kirjoitti:

        Käsittääkseni kysymys ei ollut sinun liittymisestäsi uskonnolliseen syöpään, nimeltään adventtikirkko.

        Kysymys oli siitä, että sinä raukkamaisesti syytit uskova_1:stä oman viestisi OTSIKIN vääristelystä.

        Jos kaiken kiihkosi keskellä olisit huomannut lukea koko uskova:1:n viestin, niin olisit huomannut, että samainen ylimääräinen "uusi" -sana oli ilmestynyt kaikkiin hänen lainaamiinsa otsikoihin. Myös hänen omaan lainaukseen omasta kirjoituksesta. Lisäksi Sirkka-Iitan kirjoituksen lainauksen otsikkoon.

        Jokaisessa otsikossa oli ylimääräinen "uusi" -sana, joten se tarkoittaa sitä, että uskova_1 ei todellakaan tahallaan vääristele kenenkään kirjoituksia.

        Sinä olet niin kiihkoissasi, että näet mörköjä sielläkin jossa niitä ei ole.

        Uskova_1 lainasi sinun kirjoituksesi sanasta sanaan oikein. Siinä ei ole mitään valittamista.

        Sinä sen sijaan ruikutat kuin pikkuvauva hiekkalaatikolla, kun otsikossa on ylimääräinen sana, JOKA ON JOKAIKISESSÄ LAINAUKSESSA SAMASSA VIESTISSÄ.

        Mutta mielenkiintoinen oli kommenttisi, että sinä et halua liittyä uskonnolliseen syöpään, nimeltään adventtikirkko.

        edellisessä postissasi? Sinä voit luonnollisesti tykätä ihan mitä vain haluat mistä ja kenestä vain, omahan on asiasi.
        Minun ja monen muukin mielestä olet kuitenkin vain suullas kaveri joka purkaa muihin omia epäonnistimisiaan nimimerkin takaa internetissä. Miksi? No, luullakseni koska täällä VOI tehdä niin.

        Toivotaan että helpottaa.


    • anne-elina...

      mutta kyllä ne tuon kirjoituksesi vääristelee, koska niillä ei ole rakkautta totuuteen, niin ei ne näe niiden silmät ovat ummistettu ja korvillaan he eivät kuule. Mutta älä välitä siitä me viemme Jumalan totuutta eteenpäin siitäkin huolimatta.

      • alex-kasi

        Se on palstalla niin tavallista - ollaan kirjoittavinaan vastauksia muille vaikka todellisuudessa vastataan omiin muunnelmiin.. niin tai sitten yritetään olla koppavia .. :) Sirkka_Iita toteamus että sellaiset valuu pois kuin vesi hanhen selästä... pätee yhä.

        Joskus vain ihmetyttää että mikä tekee niin monista sokeita..

        alex


    • Kun sanotaan kaiken

      Voitko selventää mitä sinä tarkoitat esimerkiksi (Kristuksella) jota kutsutaan myös "vapahtajaksi" ""Miten Jumala jää ulkopuolelle? Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän Poika itse alistuu"" Kenen sen valtaan?

      ""Sitten kun kaikki hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. Mitä kaikkea?" Onko sinun mielestäsi Kristus jaettu Jumalan kanssa eri laatuun, sillä nimi Kristus on laatusana, eli adjegtiivi: aivan samoin kuin Jumala, samoin vapahtaja on adjegtiivi- tarkoittaa laatua.

      • on kuollut eikä voi

        joka kirjoitti tuon Raamattuun, vastata kysymykseesi muutoin kuin Raamatussa kirjoituksillaan. Oman kantanihan minä jo sanoin - että olen samaa mieltä Paavalin kanssa.

        1. Korinttolaiskirje 15: 19 > 28

        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:

        ESIKOISENA Kristus,
        sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle".

        Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,

        SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN JOKA ON ALISTANUT HÄNEN VALTAANSA KAIKEN, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        ------------------------------------

        Noin siis sanoo Raamattu (siis Paavali) en minä. Minä vain uskon Raamattuun - Raamatullinen uskova kun olen.

        alex


      • on kuollut eikä voi kirjoitti:

        joka kirjoitti tuon Raamattuun, vastata kysymykseesi muutoin kuin Raamatussa kirjoituksillaan. Oman kantanihan minä jo sanoin - että olen samaa mieltä Paavalin kanssa.

        1. Korinttolaiskirje 15: 19 > 28

        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:

        ESIKOISENA Kristus,
        sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle".

        Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,

        SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN JOKA ON ALISTANUT HÄNEN VALTAANSA KAIKEN, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        ------------------------------------

        Noin siis sanoo Raamattu (siis Paavali) en minä. Minä vain uskon Raamattuun - Raamatullinen uskova kun olen.

        alex

        "1. Korinttolaiskirje 15:9Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. "

        Adventisti on pannut toivonsa jo vuodesta 1844sunnuntailain tulemiseen "aivan lähiaikoina". Toivoa kannustaa lihajalosteiden syönnsitä ja ihaliemen juonnista
        paastoaminen. Sunnuntailain myötä tulisi se elintärkeä elin: sapattisinetti.
        Surkuteltavaa maamerkkeihin tuijottamista!


      • Taisipa ollakin
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "1. Korinttolaiskirje 15:9Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. "

        Adventisti on pannut toivonsa jo vuodesta 1844sunnuntailain tulemiseen "aivan lähiaikoina". Toivoa kannustaa lihajalosteiden syönnsitä ja ihaliemen juonnista
        paastoaminen. Sunnuntailain myötä tulisi se elintärkeä elin: sapattisinetti.
        Surkuteltavaa maamerkkeihin tuijottamista!

        kun kirjoitti sellaista "adventismia" mitä ei Anttikaan niele.. sovinnolla.


    • ### Kun puhutaan Jeesuksen jumaluudesta niin uskon että Jumalan oli Jeesuksessa - mutta se ei tarkoita että Jeesus olisi Jumala itsestään ### (alex epäuskoinen)

      Jesaja 9:6 (9:5)
      Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
      7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

      Joh. 20:27
      Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
      28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      Joh. 8:24
      Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne;
      sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

      Joh. 1:1
      Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala
      Joh. 1:2
      Hän oli alussa Jumalan tykönä.

      Kannattaa tehdä voimallisia tekoja Jeesuksen nimessä, alex - sillä siinä usko kasvaa
      ja Jeesuksen vähätteleminen loppuu:

      Mark. 9:39
      Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.

      "Mitä tehdä sellaiselle palstalaiselle ...", kyselee alex. Pitää ennakkoluulottomasti
      kuunnella, että jsopa Jumala antaisi sellaisenkin kautta jotain syvällistä Sanasta.
      Luulevainen ei voi mitään vastaanottaa.

      • alex-kasi

        mahtuvat siihen Paavalin kirjoitukseen Jeesuksesta jonka kirjoitin aloituksessani.

        Kumma että et ota kantaa niihin Raamatun kohtiin mitkä otin esiin aloituksessani?

        Oletko sinäkin yksi niitä joille Paavali ei ole oikea apostoli? Niitäkinhän täällä on.

        ----


    • Kun kopioi toisen tai omankin viestinsä, niin siihen tulee otsikon jälkeen sana uusi. Jos on lukenut viestin jo aikaisemmin, niin siihen ei tule "vanha"-merkintöä. En tiedä onko tuo Eniron vai Firefox-selaimen käytäntö tuo luettujen ja ensi kertaa luettavien erottaminen.

      Ja mitä tulee Jeesuksen olemukseen niin se on sinulle maallisuskonnollisena henkilönä jäänyt aivan peittoon. Jeesus oli maan päällä ollessaan täysi Jumala ja täysi ihminen.

      • sinä kirjoitat viestisi

        siinä kuin muutkin ja ei kukaan syytä eniroa viesteissään kuin sinä.

        annoit tapasi mukaan täysin väärän kuvan muiden uskosta, piste.

        sinä saat uskoa vaikka isoäitiisi jos haluat - ei kenekään tarvitse ottaa sinun kiihkoiluasi totena jos ei halua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1960
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1517
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1330
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1235
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1111
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1037
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1017
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1002
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      851
    Aihe