Apua !!

impi-lempi

Kuka osaa neuvoa mua ??

Istutin keväällä rusinapensaan, ja vaikka kuinka olen sitä hoitanut ja vaalinut, ei mullasta nouse mitään ?? !! Mitä tein väärin ?? :O/
Olisin niin halunnut napostella itsekasvatettuja rusinoita ...kivaa syötävää esim.telkkua katsoessa....

Ja toinen ongelmani...En saa millään noita aurinkokuivatettuja tomaattejanikaan kasvamaan...Ja tein kaiken , niin kuin piti...siemenestä istutin multaan ne...olen kastellut, lannoittanut ja ties mitä...:O(

Ei taida musta olla tuohon hommaan...

50

247

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttaa mutta

Aurinkokuivattuja tomaatteja??? Mitä ne on? siis myydään kaupassa siemeniä,taitaa olla huuhaata koko juttu.....?

• impi-lempi

Kyllä niitä kaupassakin myydään, aurinkokuivattuja tomaatteja ?? :)

• Rusinat niin saat
        impi-lempi kirjoitti:

Kyllä niitä kaupassakin myydään, aurinkokuivattuja tomaatteja ?? :)

Syötävääkin,sekin taitaa tuo rusinapuu olla täyttä huuhaata???

• impi-lempi
        Rusinat niin saat kirjoitti:

Syötävääkin,sekin taitaa tuo rusinapuu olla täyttä huuhaata???

Mutta kun mäkin istutin rusinapensaani siemenestä...rusinan siemenestä ?? !!

• Myydä? mulle yrittivät
        impi-lempi kirjoitti:

Mutta kun mäkin istutin rusinapensaani siemenestä...rusinan siemenestä ?? !!

Myydä itsekastelevan ruukun?

• impi-lempi
        Myydä? mulle yrittivät kirjoitti:

Myydä itsekastelevan ruukun?

se vois olla kätevä...et sitten ostanut ??

• että.

kaupasta ne on ostettava,valmiina tuotteena

• impi-lempi

Mä haluun itsevalmistettuja, tietää , mitä syö ;)

• mutku.
        impi-lempi kirjoitti:

Mä haluun itsevalmistettuja, tietää , mitä syö ;)

ei onnistu

• impi-lempi
        mutku. kirjoitti:

ei onnistu

siks just mä neuvoo kysynkin ;)

• pata650

Muistitko ensin liottaa vedessä nuo rusinat ja tomaatit?
      Nehän ovat molemmat kuivattuja.
      Ei tuo hommat muuten onnistu.

• impi-lempi

enpä tietenkään...Voi mua !! Mutta kun aattelin, että niistä tulisi samanlaisia, kuin ne on istuttaessakin...*huokaus*

• pata650
        impi-lempi kirjoitti:

enpä tietenkään...Voi mua !! Mutta kun aattelin, että niistä tulisi samanlaisia, kuin ne on istuttaessakin...*huokaus*

Taas kaatui hyvä ajatus naisen logiikkaan.
        Pitäisi malttaa lukea ohjeet kunnolla.

• impi-lempi
        pata650 kirjoitti:

Taas kaatui hyvä ajatus naisen logiikkaan.
        Pitäisi malttaa lukea ohjeet kunnolla.

Hitsi...en mä koskaan lue ohjeita...heitän ne aina pois...Luulin mä , jotta tuokin ihan yksinkertaista olisi :O/

• pata650
        impi-lempi kirjoitti:

Hitsi...en mä koskaan lue ohjeita...heitän ne aina pois...Luulin mä , jotta tuokin ihan yksinkertaista olisi :O/

Erikseen joka rusinassa ohje, tosi pienellä kirjoitettu.
        Luulisin samaa myös noista tomaateista, en ole tarkistanut.
        Vaan eipä niitä vanhat silmät ilman suurennuslasia näe...

• impi-lempi
        pata650 kirjoitti:

Erikseen joka rusinassa ohje, tosi pienellä kirjoitettu.
        Luulisin samaa myös noista tomaateista, en ole tarkistanut.
        Vaan eipä niitä vanhat silmät ilman suurennuslasia näe...

Niissähän ne ohjeet olis ollukkin...luulin, jotta jotain papereita tarkoitit...!

Mun pitää varmaan hankkia suurennuslasi, niin seuraavalla kerralla kylllä luen ohjeet tarkkaan !! Mikähän mulla sitten meni pieleen...niin se liotus varmaan ainakin ...

• pata650
        impi-lempi kirjoitti:

Niissähän ne ohjeet olis ollukkin...luulin, jotta jotain papereita tarkoitit...!

Mun pitää varmaan hankkia suurennuslasi, niin seuraavalla kerralla kylllä luen ohjeet tarkkaan !! Mikähän mulla sitten meni pieleen...niin se liotus varmaan ainakin ...

Eihän niissä mitään papereita ole.
        Ainakaan minun ostamissa paketeissa ei ole ollut.
        Muutenhan kaikki keksisiät tuon itseviljelyn.

• impi-lempi
        pata650 kirjoitti:

Eihän niissä mitään papereita ole.
        Ainakaan minun ostamissa paketeissa ei ole ollut.
        Muutenhan kaikki keksisiät tuon itseviljelyn.

mutkun en tiedä mitä niissä lukee...en ole koskaan lukenut...Kai niissä varoitellaan , ettei rusinat sovi rusina-allergiselle, eikä tomaatit tomaatti-allergiselle ?? :)

Se paperi on taitettuna siellä rusinapaketin pohjalla...jos nyt oikeen muistan?? Tosin , mun muistini nyt on mitä on...hemmetin hyvä, mutta niin lyhyt ...

• pata650
        impi-lempi kirjoitti:

mutkun en tiedä mitä niissä lukee...en ole koskaan lukenut...Kai niissä varoitellaan , ettei rusinat sovi rusina-allergiselle, eikä tomaatit tomaatti-allergiselle ?? :)

Se paperi on taitettuna siellä rusinapaketin pohjalla...jos nyt oikeen muistan?? Tosin , mun muistini nyt on mitä on...hemmetin hyvä, mutta niin lyhyt ...

En kyllä ole paketin pohjalle katsellutkaan.
        Olen vaan syönyt ne rusinat.
        Pitääkin käydä tänään kaupan rusinatiskillä ja ostaa paketti.
        Muuten en usko moiseen.

• impi-lempi
        pata650 kirjoitti:

En kyllä ole paketin pohjalle katsellutkaan.
        Olen vaan syönyt ne rusinat.
        Pitääkin käydä tänään kaupan rusinatiskillä ja ostaa paketti.
        Muuten en usko moiseen.

niin voin taas luottaa muistiini ?? :)

• pata650
        impi-lempi kirjoitti:

niin voin taas luottaa muistiini ?? :)

Taitaa kuitenkin jäädä käyntini huomiseen.
        Muistin juuri, että lähimarketin tilat ovat niin ahtaat,
        että rusinatiski ja lihatiski vuorottelevat.
        Tänään lihatiskin vuoro.
        Rusinoita siis vain parillisina päivinä.

• impi-lempi
        pata650 kirjoitti:

Taitaa kuitenkin jäädä käyntini huomiseen.
        Muistin juuri, että lähimarketin tilat ovat niin ahtaat,
        että rusinatiski ja lihatiski vuorottelevat.
        Tänään lihatiskin vuoro.
        Rusinoita siis vain parillisina päivinä.

Tuo onkin kätevää...Ei tarvi turhaan rakentaa isoja marketteja , kun käyttää tilan tolleen järkevästi !! Odotellaan huomiseen sitten, rusinapäivään...

• säteilyttäneet ne, jotta kukaan ei pystyisi kotikonstein kasvattamaan.

Ja kun noita rusinoitakin on ollut myynnissä sellaisia, joissa rusinat ovat vielä varressa kiinni.

• impi-lempi

epäilet siis säteilyttämistä ?? Voihan olla hyvinkin...kyllä niin huonosti kasvaa ainakin...tai siis ...ei kasva ollenkaan !!

Juu, mä en tykkää tehtaassa valmistetuista rusinoista...oisin niin halunnut itse kasvattaa !! Niissä olisi maistunut se oman käden jälki :)

• impi-lempi kirjoitti:

epäilet siis säteilyttämistä ?? Voihan olla hyvinkin...kyllä niin huonosti kasvaa ainakin...tai siis ...ei kasva ollenkaan !!

Juu, mä en tykkää tehtaassa valmistetuista rusinoista...oisin niin halunnut itse kasvattaa !! Niissä olisi maistunut se oman käden jälki :)

rusinalle ja tomaatille herätys veteen kastelu

• impi-lempi
        sammakko17 kirjoitti:

rusinalle ja tomaatille herätys veteen kastelu

mahdu pakastimeen...vai missä tarkoitit , että käsitellään, siellä nyt ainakin on kylmää ?

Voi, mun tommaattini on saanut vettä...ihan koko kesän...tai siis ne tomaatin siemenet, jotka tomaateista kaivoin ja istutin maahan...Mikään ei auta...mullasta ei nouse MITÄÄN !!

• impi-lempi kirjoitti:

mahdu pakastimeen...vai missä tarkoitit , että käsitellään, siellä nyt ainakin on kylmää ?

Voi, mun tommaattini on saanut vettä...ihan koko kesän...tai siis ne tomaatin siemenet, jotka tomaateista kaivoin ja istutin maahan...Mikään ei auta...mullasta ei nouse MITÄÄN !!

liottaa vedessä ja sitten jääkaapissa kylmäkäsittely ainaskin rusinansiemenet ...voih sua taas kerran

• impi-lempi
        sammakko17 kirjoitti:

liottaa vedessä ja sitten jääkaapissa kylmäkäsittely ainaskin rusinansiemenet ...voih sua taas kerran

Niillähän on aikaa liota siellä maassakin ...mullan alla ?? Niin hyvin kastelin sentään !! Ja kyllä kesällä kylmiäkin päiviä oli...eli ei se siitä voi kiinni olla ??

• impi-lempi kirjoitti:

Niillähän on aikaa liota siellä maassakin ...mullan alla ?? Niin hyvin kastelin sentään !! Ja kyllä kesällä kylmiäkin päiviä oli...eli ei se siitä voi kiinni olla ??

Sun kaa / ääh en jaksa pyörittele nyt siellä niitä silmiä mä kikatan nauraa,sää ooot ihanan hassulla päällä....

• impi-lempi
        sammakko17 kirjoitti:

Sun kaa / ääh en jaksa pyörittele nyt siellä niitä silmiä mä kikatan nauraa,sää ooot ihanan hassulla päällä....

Ei sun sovi nauraa !! :)

• impi-lempi kirjoitti:

Ei sun sovi nauraa !! :)

Ihan pikkasen vaik silmistä valuu vedet,,ihan liian vaikeaa olla nauramatta

• impi-lempi
        sammakko17 kirjoitti:

Ihan pikkasen vaik silmistä valuu vedet,,ihan liian vaikeaa olla nauramatta

mä kyselen vakavissani sentään !!

• impi-lempi kirjoitti:

mä kyselen vakavissani sentään !!

Nyt jaksaa taas / kokeiles jos onnistus vaikka ens juhannuksenaDDDD VAI OUTO HMMMMM

• impi-lempi
        sammakko17 kirjoitti:

Nyt jaksaa taas / kokeiles jos onnistus vaikka ens juhannuksenaDDDD VAI OUTO HMMMMM

on se hyvä, että joku jaksaa ;)

• impi-lempi kirjoitti:

on se hyvä, että joku jaksaa ;)

Ollenkaan ,voi pikkusta

• impi-lempi
        sammakko17 kirjoitti:

Ollenkaan ,voi pikkusta

Ja mä niin kovin pikkunen oo, iso tyttö jo !! ;)

Jaksanhan mä jaksaa...ihan varmasti jaksan...ole huoleti ;))

• impi-lempi kirjoitti:

Ja mä niin kovin pikkunen oo, iso tyttö jo !! ;)

Jaksanhan mä jaksaa...ihan varmasti jaksan...ole huoleti ;))

Nyt menoks taas moiii/

• impi-lempi
        sammakko17 kirjoitti:

Nyt menoks taas moiii/

josko jotain ruokaa alkas laittamaan ;) Moiiiii

• nähnyt paljon

noita rusinapensaita....mut sitä mä ihmettelen et miten ne kasvattaa ne spagetit.

Kasvaako ne pellossa vai puussa;)

• impi-lempi

niin samaa ihmetellyt olen mäkin...Mutta jos näistä mun viljelyksistäni ei nyt mitään tule, niin koitan seuraavaksi sitä spaghettii...vai alottasko ihan makarooneista, ne on pienempii kasvattaa...?? Noita spaghetteja kun varmaan tarttis puidakin sitten, jos pellossa kasvattas...ja mulla ei ole puimurii :O/ Eli makaroonipuu on mun seuraava projektini !!

• tokkiinsa

spagetti on makarooni, johon porataan reikä. Tuo on tieteiskirjojen totta, mutta miten italiaanot osaavatkin kairata ne reiät? Ei mene Black and Deckerillä ja jos yritätkin, heti on naapuri roikkumassa ovikellossa.

Sitten rusina: Sehän on kuivattu viinirypäle. Joku vain on ehtinyt juoda jo viinit, että pelkkiä kuoria sitä tuolla halleissa. Ajattele vähän, ethän sinä suostu ilman haulikkoa vihillekään jo kuivahtaneiden kuorien kanssa. Ja jos alat rusinapensaita kasvattamaan, ne nahistuneetkin kyllä häviävät alta aikayksikön. Täällä riittää variksia, paskanärhiä ja rehtoreita ... mitä siivekkäitä onkaan - ihan joka lähtöön ja ilman jäät.

Pistä harkintaan mieluummin vaikka jäätelöpuun jalostaminen ja pingviinitarha kotitarpeiksi:)

• impi-lempi
        tokkiinsa kirjoitti:

spagetti on makarooni, johon porataan reikä. Tuo on tieteiskirjojen totta, mutta miten italiaanot osaavatkin kairata ne reiät? Ei mene Black and Deckerillä ja jos yritätkin, heti on naapuri roikkumassa ovikellossa.

Sitten rusina: Sehän on kuivattu viinirypäle. Joku vain on ehtinyt juoda jo viinit, että pelkkiä kuoria sitä tuolla halleissa. Ajattele vähän, ethän sinä suostu ilman haulikkoa vihillekään jo kuivahtaneiden kuorien kanssa. Ja jos alat rusinapensaita kasvattamaan, ne nahistuneetkin kyllä häviävät alta aikayksikön. Täällä riittää variksia, paskanärhiä ja rehtoreita ... mitä siivekkäitä onkaan - ihan joka lähtöön ja ilman jäät.

Pistä harkintaan mieluummin vaikka jäätelöpuun jalostaminen ja pingviinitarha kotitarpeiksi:)

Taidan jättää nuo kasvatushommat osaajille...

Mutta jäätelöpuu ?? Hmmm....kiinnostavaa...;)

• *Denisoff**

kasvamaan siemenestäki ja nyt on 4 sitruunapuuta tulossa,
      rypäleet kasvaa usein tulivuoren tuhkassa,siis tiettyjä mineraaleja vaativat,
      sitruunapuu ei vaadi kummenpia.Jos haluat tarkempia ohjeita
      kirjota jollekki Espanjaan.

• impi-lempi

joku neuvoa rusinapensaankin kasvattamisesta ??

On se varmaan hienoo syödä itsekasvatettuja rypäleitä !! Ja monta sitruunapuutakin sulla...onnittelut kasvattajalle !! :)

• lässytä
        impi-lempi kirjoitti:

joku neuvoa rusinapensaankin kasvattamisesta ??

On se varmaan hienoo syödä itsekasvatettuja rypäleitä !! Ja monta sitruunapuutakin sulla...onnittelut kasvattajalle !! :)

aikuinen ihminen lässyn lässyttää vaan

• impi-lempi
        lässytä kirjoitti:

aikuinen ihminen lässyn lässyttää vaan

mielipiteesi on luettu :)

• vastaukseksi
        impi-lempi kirjoitti:

mielipiteesi on luettu :)

ihan asiattomaan herjaan. Kyllä Sinä Impi-Lempi -Umpi-Lampi olet ihan suloinen kullanmurunen, ihan sellainen Lemmenjoen hippu. Kosisinkin ihan heti, jos mun akkani tai sun ukkosi ei huomaisi. Ja vielä pitäisi hukata kirkkoherran linssit ja piilolinssit, ettei sekään nikottelisi. Kun kysyn Sinulta tahdotko suloisuus, eikä tarvitse edes vasta, kyllä reippaasti karjaisen jotta tahtoo se vaikka ei sanotuksi saa.

Kirjoittelemisiin taas!

• impi-lempi
        vastaukseksi kirjoitti:

ihan asiattomaan herjaan. Kyllä Sinä Impi-Lempi -Umpi-Lampi olet ihan suloinen kullanmurunen, ihan sellainen Lemmenjoen hippu. Kosisinkin ihan heti, jos mun akkani tai sun ukkosi ei huomaisi. Ja vielä pitäisi hukata kirkkoherran linssit ja piilolinssit, ettei sekään nikottelisi. Kun kysyn Sinulta tahdotko suloisuus, eikä tarvitse edes vasta, kyllä reippaasti karjaisen jotta tahtoo se vaikka ei sanotuksi saa.

Kirjoittelemisiin taas!

Jopas olet varma ittestäsi ;O)

Ja tosiasiahan on, että en voi kaikkia miellyttää....läheskään, mutta enpä ole täällä mitään hyväksyntää hakemassakaan :)

• villiruusu23

heittämään sadan euron seteleitä multapeltoon, josko noista tulis ensi kesänä miljoonia euroja.;))
      Mukavaa päivänjatkoa huuhaalle.:)

• impi-lempi

Siis vallan loistava...mäkin taidan kokeilla, kukkapurkissa tosin vaan ;)

Hyvää päivänjatkoa sulle :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe