Seinäjoen ja Nurmon Omakotitalot

Masa125

Miten voi olla nuo omakotitalojen pyynnöt noin kovia. Samat omakotitalot ovat neitissä viikosta toiseen mutta hintoja ei lasketa. Onko muut huomanneet samaa?

51

3672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~~~~~~~~~~~~~~

Veikkaanpa että monet näistä on rakennettu alunperinkin myyntiä ajatellen. Eli rakennetaan omakotitalo, asutaan siinä vähintään kaksi vuotta, että vältytään myyntivoittoverolta ja sitten koitetaan myydä mahdollisimman suurella voitolla. Ja kun talo sitten joskus saadaan myydyksi (jos saadaan), tehdään sama homma uudestaan. Ja uudestaan.

• Tinkijä

Tinkikää, älkää missään tapauksessa maksako sitä mitä pyydetään. Minäkin tingin asunnostani 50 000 e ja tinkihän Niinistökin omakotitalostaan 100 000e.

• sitä sopivaa hintaa
        Tinkijä kirjoitti:

Tinkikää, älkää missään tapauksessa maksako sitä mitä pyydetään. Minäkin tingin asunnostani 50 000 e ja tinkihän Niinistökin omakotitalostaan 100 000e.

Ainahan tarjota pitää sitä sopivampaa hintaa. Mutta ei se poista sitä ongelmaa että täällä kämppien tän hetkinen reaaliarvo ei vastaa kaupungin eikä maakunnan kehitysastetta. Eli kupla puhkeaa jossain vaiheessa takuulla.

Aivan käsittämätöntä, että näin köyhässä kaupungissa maksaa asuminen enemmän kuin etelän varakkaissa kaupungeissa.

Itse muutan pois alueelta 10v päästä kun vihdoin otan avioeron ja aloitan onnellisen elämän. Mutta mitä jos monet muut tekee saman päätöksen... Omassa tuttavapiirissäni en suinkaan ole ainoa joka laskee vuosia siihen että pääsee täältä pois. Mihin aikaan se pahin muuttoaalto sitten osuu niin silloin takuulla hetkessä laskee asuinneliöiden arvot. Toistaiseksi ylikehittynytta hintatasoa pitää yllä muuttajat eli asunnoista on pulaa...

• ZZZZZZZZZZZZZZ

Veikkaanpa, että monia näistä ei ole alunperin tarkoitettu myyntiä varten, mutta kun erotaan, niin lainoista ei selviydytä yksin, joten talo myydään sillä hinnalla, mitä saadaan.
        Tuleva potkuaalto lisää tarjontaa entisestään. Rahapula lisää eroja ja erot lisäävät rahapulaa.
        Aika harva varmaan haluaa tehdä saman uudestaan.

• Karoverhu

Aina uudestaan ja uudestaan... joopa joo. Verottaja puuttuu hommaan viimeistään kolmannen talon kohdalla, eli ns. kirvesmiessääntö.

• vääristynyt hinta

Ei tuo koske pelkkiä omakotitaloja. Vääristynyt hinta koskettaa osakehuoneistojakin joista toki eniten uusia. Täällä maksaa asuinneliöt samoja kuin etelän keskikokoisissa kaupungeissa.

Mutta silti palkkataso on ehtaa pohjalaasta minimiä, eli TES minimejä mennään palkkatasossa verrattuna tuohon parempaan osaan suomea. Ei ole duunareilla hääppöistä Seinäjoella.

• Omakotitalot

Paljon tehdään kiireellä myyntiin omakotitaloja,
      ostetaan tarvikkeet halvalla 2 laatua.
      Kun vaan saadaan pinta kiiltämään.

• niin maar mitenkään

Ei tuo eroa kerrostalotuotannosta niin maar mitenkään. Tuoreissa kerrostaloissa on mm. sisäovet ja pinnat niitä markkinoiden halvimpia ja tökeröimmät yksilöt sitten vaihdetaan kun valitetaan.

Tän hetkisessä slummikämpässä (kerrostalo) on mm. sisäovet selvästi kakkoslaatua, eli sellasta joka mm. starkilla lähtee reklamaationa takaisin valmistajalle, koska asiakkaille ei moista voi myydä.

valmistajat sitten saa myytyä reklamaatioerät halvalla isoille rakentajille. Työmaalla sitten koitetaan parhaansa mukaan pärjätä ja korjailla.

• Masa125
        niin maar mitenkään kirjoitti:

Ei tuo eroa kerrostalotuotannosta niin maar mitenkään. Tuoreissa kerrostaloissa on mm. sisäovet ja pinnat niitä markkinoiden halvimpia ja tökeröimmät yksilöt sitten vaihdetaan kun valitetaan.

Tän hetkisessä slummikämpässä (kerrostalo) on mm. sisäovet selvästi kakkoslaatua, eli sellasta joka mm. starkilla lähtee reklamaationa takaisin valmistajalle, koska asiakkaille ei moista voi myydä.

valmistajat sitten saa myytyä reklamaatioerät halvalla isoille rakentajille. Työmaalla sitten koitetaan parhaansa mukaan pärjätä ja korjailla.

Miettikää kun omakotitalo maksaa täällä n- 250000 euroa uutena jossa on pihat laittamatta. Jos ajattelee että tuollaisen kyhääminen maksaa pitkästi alle 200000 euroa joten saahan siitä huippuvoiton mutta nyt näyttää että kupla puhkeaa ja se on hyvä.

• rakentaminen kallista
        Masa125 kirjoitti:

Miettikää kun omakotitalo maksaa täällä n- 250000 euroa uutena jossa on pihat laittamatta. Jos ajattelee että tuollaisen kyhääminen maksaa pitkästi alle 200000 euroa joten saahan siitä huippuvoiton mutta nyt näyttää että kupla puhkeaa ja se on hyvä.

En halua puolustella omakotitaloja myyviä ihmisiä ja rakennusfirmoja, mutta totta on sekin että rakennusmateriaalien hinta on noussut huomattavasti viime vuosina.

Viime aikoina monella talon itse tehneellä kokonaisbudjetti on noussut vajaaseen 200.000 euroon. Eli talo, poislukien maanrakennus, sähkö ja lvi on tullut maksamaan vajaa 200.000 euroa.

Jos raksafirma alkaa taloa tekemään, niin kyllä ne varmaan siitä työstä haluaa jotakin palkkaakin.

• toki
        rakentaminen kallista kirjoitti:

En halua puolustella omakotitaloja myyviä ihmisiä ja rakennusfirmoja, mutta totta on sekin että rakennusmateriaalien hinta on noussut huomattavasti viime vuosina.

Viime aikoina monella talon itse tehneellä kokonaisbudjetti on noussut vajaaseen 200.000 euroon. Eli talo, poislukien maanrakennus, sähkö ja lvi on tullut maksamaan vajaa 200.000 euroa.

Jos raksafirma alkaa taloa tekemään, niin kyllä ne varmaan siitä työstä haluaa jotakin palkkaakin.

työstään palkkaa pitää saada. Jos ei ole valmis maksamaan, niin tekeepi ite !!

• Pena +++
        toki kirjoitti:

Kaikkihan sen näkee että tarjontaa on enemmän kun kysyntää joten hinnat tippuvat kohta. Se on enään ajan kysymys. Ahneella on ........ loppu niinkuin sanotaan.

• dsajfjf
        toki kirjoitti:

Tällä hetkellä uuden pakettitalon saa teetettyä tontteineen liittymineen kaikkineen pitkästi alle 200 000 panematta itte tikkua ristiin, muuttovalmiina. Ollaan tässä just etitty vanhaa omakotitaloa, mutta ei oikein huvita semmosta ostaa ja tehdä putki-, katto-, pinta-, keittiö- ja kylppäriremonttia, kun halvemmalla saa tilattua kokonaan uuden.

• Mia 32
        dsajfjf kirjoitti:

Tällä hetkellä uuden pakettitalon saa teetettyä tontteineen liittymineen kaikkineen pitkästi alle 200 000 panematta itte tikkua ristiin, muuttovalmiina. Ollaan tässä just etitty vanhaa omakotitaloa, mutta ei oikein huvita semmosta ostaa ja tehdä putki-, katto-, pinta-, keittiö- ja kylppäriremonttia, kun halvemmalla saa tilattua kokonaan uuden.

Sama juttu täällä. Olemme katselleet jonkin aikaa mutta vanhoista taloista joutuu maksamaan lähestulkoon 200000 euroa. Niihin kun alkaa remppaa tekemään niin hinta on jo aivan toinen. Uusista pyydetään 250000 euroo, siinäkin on mielestäni paljon jo ylimääräistä. Kiinteistövälittäjät ja myyjät varmaan luulee että hintataso vaan nousee ja nousee ....... mutta uskon hintojen tippuvan aika paljon vuoden sisällä. Nyt vaan pitää odottaa.

• PajooPa
        niin maar mitenkään kirjoitti:

VOI TSIISUS MITÄ PASKAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Niilo2288

Ei kaikilla ole pakottavaa tarvetta myydä taloaan joten miksi laskea hintaa senttiäkään?
      Voi odottaa vuoden tai pari sitä ostajaa ja saa sen hinnan mitä pyytää.

• Pena+++

Miksi Niilo sitten pidät myynnissä jos ei ole tarvetta?
        Oletko ahne?

• Niilo23419
        Pena+++ kirjoitti:

Miksi Niilo sitten pidät myynnissä jos ei ole tarvetta?
        Oletko ahne?

paremmalla sijainnilla oleva kämppä kiinnostaisi mutta nykyisenkin kanssa pärjää ihan hyvin. Jos luet edellisen viestin vähän tarkemmin niin huomaat, ettei ole _pakottavaa_ tarvetta myydä.

• Stadin kingi
        Niilo23419 kirjoitti:

paremmalla sijainnilla oleva kämppä kiinnostaisi mutta nykyisenkin kanssa pärjää ihan hyvin. Jos luet edellisen viestin vähän tarkemmin niin huomaat, ettei ole _pakottavaa_ tarvetta myydä.

Olen tulossa perheineni Seinäjoelle töihin mutta omakotitalojen tarjonta on aivan surkeeta. Yli 300 000 euron taloja on paljon mutta ne on ylihintaisia maaseudulla. Vanhoja alle 200 000 euron öljylämmitteisiä löytyy myös mutta nekin on ylihitaisia. Missä on 200 000-250 000 euron uudet kämpät?
        Mikä teitä Pohjalaisia vaivaa kun hinnoittelette itsenne ulos. Etelä-Pohjanmaa on yksi synkimmistä työllisyysalueista mutta asuntojen hinnat menevät ylöspäin. Tälle asialle tulee loppu, uskokaa minua.

• asuntoja katseleva
        Stadin kingi kirjoitti:

Olen tulossa perheineni Seinäjoelle töihin mutta omakotitalojen tarjonta on aivan surkeeta. Yli 300 000 euron taloja on paljon mutta ne on ylihintaisia maaseudulla. Vanhoja alle 200 000 euron öljylämmitteisiä löytyy myös mutta nekin on ylihitaisia. Missä on 200 000-250 000 euron uudet kämpät?
        Mikä teitä Pohjalaisia vaivaa kun hinnoittelette itsenne ulos. Etelä-Pohjanmaa on yksi synkimmistä työllisyysalueista mutta asuntojen hinnat menevät ylöspäin. Tälle asialle tulee loppu, uskokaa minua.

Stadin kingi. Tänne on viime vuosina noussut oikein ökyaluita (omasta mielestään) Ökyisyys on tosin pielessä jo tontin koosta lähtien. Mutta kyllä sille aina yksi trampoliini ja tynnyrisauna mahtuu. Niin , hinnat ovat alkaneet 35:llä. Jostain syystä näitä uusia taloja on tässä vuoden aikana tullut kasapäin myyntiin. Mistähän ostajat? Pahat kielet kertovat jopa auttajien tarpeesta. Mutta pakkohan hintojen on tulla alas ja se merkitsee että rakentajat jäävät huimasti miinukselle.

• Näin tein
        Stadin kingi kirjoitti:

Älkää ostako vanhaa taloa, vaan ostakaa tontti ja siihen talopaketti. Tulee halvemmaksi ja onpahan sitten talossa uudet pinnat, ei tarvi rempata.

• Stadin kingi
        Näin tein kirjoitti:

Älkää ostako vanhaa taloa, vaan ostakaa tontti ja siihen talopaketti. Tulee halvemmaksi ja onpahan sitten talossa uudet pinnat, ei tarvi rempata.

Tontin ostaminen on yksi vaihtoehto. Silloin vain pitäisi olla joku hyvä "rakentaja" koska minulla ei ole aikaa enkä osaakaan, joten jään odottelemaan mitä markkinoilla tapahtuu. Ihmettelen vain tuota Seinäjoen tilannetta. Osa esim. Kultavuoren asunnoista on ollut niin kaun kun olen katsonut niin myynnissä. Miksi ihmiset laittaa ne myyntiin jos ei ole aikomustakaan myydä. Kuten sanoin kohta alkaa kauppa käydä kun työttömyys realisoituu peloksi.

• §1
        Stadin kingi kirjoitti:

Tontin ostaminen on yksi vaihtoehto. Silloin vain pitäisi olla joku hyvä "rakentaja" koska minulla ei ole aikaa enkä osaakaan, joten jään odottelemaan mitä markkinoilla tapahtuu. Ihmettelen vain tuota Seinäjoen tilannetta. Osa esim. Kultavuoren asunnoista on ollut niin kaun kun olen katsonut niin myynnissä. Miksi ihmiset laittaa ne myyntiin jos ei ole aikomustakaan myydä. Kuten sanoin kohta alkaa kauppa käydä kun työttömyys realisoituu peloksi.

Jos nyt olisi se tilanne, että pitäisi ruveta ok-taloa hommaamaan, päätyisin ehdottomasti valmistaloon. Muuttovalmiin normaalikokoisen (150 neliötä) talon saaa kelpo hintaan, ainakin jos sitä vertaa samankokoisiin myynnissä oleviin. Toki tontti- yms. kustannukset tulevat lisäksi, mutta siltikin olen laskeskellut, että edullisemmaksi tulee.

Kannattaa käydä katselemassa talotehtaiden avaimet käteen -paketteja. Kun kysyntä ei varmaankaan ole pilviä hipovaa, on siloin ostajan markkinat.

• Ankkastukki
        §1 kirjoitti:

Jos nyt olisi se tilanne, että pitäisi ruveta ok-taloa hommaamaan, päätyisin ehdottomasti valmistaloon. Muuttovalmiin normaalikokoisen (150 neliötä) talon saaa kelpo hintaan, ainakin jos sitä vertaa samankokoisiin myynnissä oleviin. Toki tontti- yms. kustannukset tulevat lisäksi, mutta siltikin olen laskeskellut, että edullisemmaksi tulee.

Kannattaa käydä katselemassa talotehtaiden avaimet käteen -paketteja. Kun kysyntä ei varmaankaan ole pilviä hipovaa, on siloin ostajan markkinat.

Tänään oli näytöllä akkani kans. Ei ollu kovin monta mun lisäksi. Katselin omakotikämppää.
        Välittäjä sano että kauppa käy. Mietin vaan missä.

• Toisinaan täällä
        Stadin kingi kirjoitti:

"Miksi ihmiset laittaa ne myyntiin jos ei ole aikomustakaan myydä. "
        Johtuu just siitä, että ne on niin kovissa hinnoissa. En tiedä , ovatko todella maksaneet niin paljon, 3-4 vuotta sitten rakennetut talot. Kun olen katsellut tarkemmin, eivät ole edes hyvin =järkevästi suunniteltuja. Itse aun paljon tarkoituksenmukaisemmin suunnitellussa vaikka jo 25 vuotta vanhassa talossa.

Katsele Stadin kingi näitä 80-luvulla rakennettuja taloja. Pääset halvemmalla.

• Stadin kingi
        Toisinaan täällä kirjoitti:

"Miksi ihmiset laittaa ne myyntiin jos ei ole aikomustakaan myydä. "
        Johtuu just siitä, että ne on niin kovissa hinnoissa. En tiedä , ovatko todella maksaneet niin paljon, 3-4 vuotta sitten rakennetut talot. Kun olen katsellut tarkemmin, eivät ole edes hyvin =järkevästi suunniteltuja. Itse aun paljon tarkoituksenmukaisemmin suunnitellussa vaikka jo 25 vuotta vanhassa talossa.

Katsele Stadin kingi näitä 80-luvulla rakennettuja taloja. Pääset halvemmalla.

"Katsele Stadin kingi näitä 80-luvulla rakennettuja taloja. Pääset halvemmalla"

Täytyy varmaan alkaan katsomaan sellasia mutta nekin ovat kaikki vähintään 150 000 euroa.
        Mietin vaan jos lähtö tulee takaisin Stadiin niin saako niistä enää mitään parin vuoden päästä. Hinnat täällä ovat niin korkeat ja uskon niiden menevän alaspäin työttömyyden kasvaessa.
        Kiitos vinkistä kuitenkin.

• 14+8
        Stadin kingi kirjoitti:

"Katsele Stadin kingi näitä 80-luvulla rakennettuja taloja. Pääset halvemmalla"

Täytyy varmaan alkaan katsomaan sellasia mutta nekin ovat kaikki vähintään 150 000 euroa.
        Mietin vaan jos lähtö tulee takaisin Stadiin niin saako niistä enää mitään parin vuoden päästä. Hinnat täällä ovat niin korkeat ja uskon niiden menevän alaspäin työttömyyden kasvaessa.
        Kiitos vinkistä kuitenkin.

huutelee kun talot maksaa "liikaa". Jos hintataso ei miellytä niin ei muuta kun vuoralle muiden pummien tavoin

• Roope Kasperista
        14+8 kirjoitti:

huutelee kun talot maksaa "liikaa". Jos hintataso ei miellytä niin ei muuta kun vuoralle muiden pummien tavoin

kun noin katkera olet. Eikö talo käy kaupan? Taidat olla kohta itse vuokralla ja yalosi huutokaupassa.

• Toisinaan täällä
        14+8 kirjoitti:

tyhmä. Vaikka olisi kuinka varaa, on tyhmää maksaa katteettomasta

• Näin tein
        Näin tein kirjoitti:

Tiesitkö, että omakotitalosta menee varainsiirtoveroa 4 %. Se nostaa paljon hintaa ja vielä remppa päälle. Siis osta tontti ja valmistalopaketti sihen. Tulee varppina halvemmaksi.

• KING & Sons
        Stadin kingi kirjoitti:

Meinaako stadin kingi asuntoautoon sitten tulla majailemaan, jos noin henkeen ottaa. Eikö ole rahaa kun on stadista lähdetty kalliista vuokra-kämpästä...
        Nyt kannattais pitää suu supussa ja pysyä sielä, vai mitä?
        Ja hie, ihan sama mitä vastaat kungeinesi, en tuu tänne tätä pitkää keskustelua enää lukemaan....

• Hinnat kohtuuttomia

Löysin hiljattain kaapin pohjalta asuntolehtiä vuodelta 2002-2003. Tuli nielaistua muutaman kerran, kun luki sen aikaisia omakotitalohintoja. Uudehkot 120-140 neliön tuvat omalla tontilla oli 165.000-185.000 euron pyynneillä. Yli 160 neliön kämppien pyynnit 190.000-210.000 euroa.

Nykypäivänä pyynnit ovat noin 35-40% korkeampia, jos etsii omalla tontilla olevaa tupaa. Harvalla on palkka noussut 6-7 vuoden aikana 35-40% ilman urakehitystä.

Omakotitalojen ja muiden asuntojen nykyiset pyynnit eivät ole tästä maailmasta. Tällaisia hintoja ei liene maksettu tässä maassa koskaan, jos hinnat suhteutetaan keskimääräiseen palkkatasoon. Täten ainoa looginen suunta asuntojen ja rakentamisen hinnoille on alaspäin. Suomessa ei ole enää varaa nykyhintaiseen asumiseen.

• Masa125

Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
        Saan nähdä koska hintojen alamäki alkaa.

• rinnat (hinnat)
        Masa125 kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
        Saan nähdä koska hintojen alamäki alkaa.

Uuusi Seinäjoen kaupunko on ostanut 7 mil. eurolla tonttireservimaata ympäriltään.
        Tämä raha on nyt purkaantunut talomarkkinoille.

• Masa125
        rinnat (hinnat) kirjoitti:

Uuusi Seinäjoen kaupunko on ostanut 7 mil. eurolla tonttireservimaata ympäriltään.
        Tämä raha on nyt purkaantunut talomarkkinoille.

?????????????

• idsiomai

markalla sai vaikka mitä.

• Pena+++

• Stadin kingi
        Pena+++ kirjoitti:

Ei kovin hyvin mene ihmisillä

Tänään olen katsastamassa Seinäjoen huppeahintaisia omakotitaloja. Kiva katsoa onko näytöillä porukkaa ja nouseeko hinnat myös Seinäjoella.

• tsadilainen
        Stadin kingi kirjoitti:

Tänään olen katsastamassa Seinäjoen huppeahintaisia omakotitaloja. Kiva katsoa onko näytöillä porukkaa ja nouseeko hinnat myös Seinäjoella.

no löysikö stadilainen seinäjoelle.
        Tänne on niin pitkä matka stadista.
        Oliko asuntoja "mynnissä"?
        Hinnathan nyt oli varmasti mettässä.

• Stadin kingi
        tsadilainen kirjoitti:

no löysikö stadilainen seinäjoelle.
        Tänne on niin pitkä matka stadista.
        Oliko asuntoja "mynnissä"?
        Hinnathan nyt oli varmasti mettässä.

Tarjous on jätetty ja vastausta odotellaan. Täällä on eri pelisäännöt kuin muualla. Hirveät hinnat mutta todelliset ostohinnat paljon alempana pyyntejä.

• seinäjokiselta moi
        Stadin kingi kirjoitti:

Tarjous on jätetty ja vastausta odotellaan. Täällä on eri pelisäännöt kuin muualla. Hirveät hinnat mutta todelliset ostohinnat paljon alempana pyyntejä.

Miksi ihmeessä haluat tänne asumaan ?

Tää kaupunki on tarkotettu Seinäjokisille ja uskovaisille, ei täällä normaalit Suomesta kotoosin olevat tykkää olla.

• Make36

Olin eilen näytöillä ja siellä oli tosi vähän ihmisiä. Mitä tämä tarkoittaa? Oliko muilla samoja kokemuksia?

• 2+18

millä näytöllä on ollut. Kävin viikko sitten katsomassa keskikokoista omakotitaloa ja väkeä oli ihan mukavasti. Sitä vaikea sanoa, että moniko oli tosissaan liikenteessä vai oltiinko vain katsomassa naapurin mökkiä.

• Make36
        2+18 kirjoitti:

millä näytöllä on ollut. Kävin viikko sitten katsomassa keskikokoista omakotitaloa ja väkeä oli ihan mukavasti. Sitä vaikea sanoa, että moniko oli tosissaan liikenteessä vai oltiinko vain katsomassa naapurin mökkiä.

Ihmettelinkin missä ihmiset ovat mutta nyt kerroit ne oli kaikki siellä missä sinäkin.

• Geroplan inc.

Täs on nyt vuosi mennyt ekasta viestistä ja kannampa nyt korteni kekoon... Ei talomarkkinoilla ole tapahtunut mitään muutosta. Rintamamiestaloista pyydetään räikeitä summia. Eilisen näyttökierroksen jälkeen päätin että helpommala pääsee kun lyö rajapyykit.

Muutama sikahintainen joissa talon hintamäärittelyssä käytetty kerrointa 2 :

http://www.nettiasunto.com/seinajoki/32979

http://www.etuovi.com/kohde/229502

http://www.etuovi.com/kohde/29914

Ei mitään järkeä hinnoissa eikä etenkään kaavoituspolitiikassa, tontit postimerkinkokoisia n.1000neliöö Maa nyt vaan on yksinkertaisesti loppu Seinäjoelta. "nää nyt vaan maksaa nykyään tänverran" HUOH :/

• tikitinki.

Kaksikin tuttua osti kaupungista uudehkot 130 nelion okt:t ja toinen maksoi 177 000 euroa ja toinen 186 000 euroa.
        Kyllä niistä yli 200t pyydettiin joten tinkikää, tinkikää.

• Älvsbytalo yli 300 k
        tikitinki. kirjoitti:

Kaksikin tuttua osti kaupungista uudehkot 130 nelion okt:t ja toinen maksoi 177 000 euroa ja toinen 186 000 euroa.
        Kyllä niistä yli 200t pyydettiin joten tinkikää, tinkikää.

Minäkin olen etsinyt uutta taloa, saisivat jo korot nousta ja hinnat laskea. Ei viitsisi näillä superelvytyshinnoilla ostella ja täyttää toisten taskuja. Seinäjoella maksaa Älvsbytalokin yli 300 000 euroa Opaalikadulla, paljonkohan kivitalo tuolta maksaisi... Elämä on.

• Myykää itse
        Älvsbytalo yli 300 k kirjoitti:

Minäkin olen etsinyt uutta taloa, saisivat jo korot nousta ja hinnat laskea. Ei viitsisi näillä superelvytyshinnoilla ostella ja täyttää toisten taskuja. Seinäjoella maksaa Älvsbytalokin yli 300 000 euroa Opaalikadulla, paljonkohan kivitalo tuolta maksaisi... Elämä on.

No ne välittäjät pistävät hinnan mahdollisimman korkealle palkkio mielessää.

• s-jokinen
        Älvsbytalo yli 300 k kirjoitti:

kuumana aikana rakentaneen yrittää saada rahansa takaisin avioeron jälkeen.

• Slummi omakoti asuka

Tai siis jos täältä etelästä muuttaa niin sen "slummin" kasion hinnalla saa ton omakotitalon ja kunnon tontin, myöskin kun muuttaa vaikka kurikkahan voi sen mersunkin vielä ostaa.
      Myöskin jos vähän tinkii ja muuttaa siihen vanhempaan saa vaimokin mersun.
      Myöskin jos myy täällä sen sijotuskaksion ja omakotitalon voi kai eläkepäivät viettää sieläpäin ihan kivasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4356
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2862
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27