Tein excelsheetin, jossa C-sarakkeessa on päivämäärä. Kun riville kirjoitetaan ensimmäinen tieto, täytetään kuluva päivä automaattisesti, ellei kyseessä ole C-sarake, jolloin käyttäjä siis itse kirjoittaa tuon päivän...
Rivin tyyli kopioidaan edelliseltä riviltä.
Ongelma on siinä, että käsin kirjoitettu päivä menee alignina oikeaan reunaan, kun taas scriptin tuottama stringi tunkee vasempaan. Ehkä tuota voisi alignmenttia vielä vaihtaa scriptissä, mutta sekoittaa turhaan tyylejä mielestäni, kun vähän joka rivillä on omanlaisensa...
Tarkistin solun asetuksista, sekä scriptin tuottamissa, että itse syötetyissä on datan formaattina päivämäärä.
Osaisiko joku arvata, mistä tuo outo käyttäytyminen voisi johtua, ja miten sen voisi korjata.
Päivämäärä käsin ja scriptillä
3
204
Vastaukset
arvelisin, että syötät koodissa päiväyksen tekstinä tyyliin...
Range("A10") = "1.1.2009"
sensijaan syötä se seuraavasti
Range("A12") = CDate("1.1.2009")
ja muotoilut toimii OK.
Keep Excelling
@KundeItse asiassa juuri noin, parsin päivämäärän stringiksi, mutta eikös tuo formatointi tekisi sen automaattisesti? Eli jos vain länttäisin siihen today(), vai miten se nyt oli.. :)
Mutta kiitos, tuo varmaan auttaa.The_Rat kirjoitti:
Itse asiassa juuri noin, parsin päivämäärän stringiksi, mutta eikös tuo formatointi tekisi sen automaattisesti? Eli jos vain länttäisin siihen today(), vai miten se nyt oli.. :)
Mutta kiitos, tuo varmaan auttaa.Date toimi, eipä formatointia tarvinnut.
Yksinkertaisimmat ratkaisut ovat usein parhaita. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184131Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261474- 961323
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131251Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi621202Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451124
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838