Eikö mikään ole enää pyhää???

Nyt se on sitten todistettu, mitä täälläkin on yritetty selittää, ja on todistettu vieläpä SPA-kirkon oman korkeasti oppineen miehen suulla:


"My own concerns for the church stand over against two remarkable developments within Adventism. First, my eagerness to help people be honest with Scripture contrasts with the amazing popularity of The Clear Word, a “Bible” rewritten to say what we want it to say rather than what it actually says. Second, the displacement of the Bible and the careful reading of the text by TV and video. The prominent role of 3ABN in the lives of older Adventists suggests that we are moving from an era of “Sister White says....” to an era of “Doug Batchelor says....”
"

http://www.spectrummagazine.org/articles/spectrum_interview/2009/08/24/peek_inside


Eli monelle adventistille The Clear Word "Bible" on alkuperäistä raamattua tärkeämpi ja että ensin mainitussa asiat kirjoitetaan, niinkuin adventistin mielestä raamattuukin olisi pitänyt kirjoittaa (vaan kun ei satu olemaan kirjoitettu).

Ja voi kauhistuksen kanahäkki,

jopa EGW:n lukemisesta on alettu lipsua ja katsellaan mieluummin näitä viimeisten aikojen profeettoja, kuten Doug Batchelor.

Eikö mikään ole enää pyhää???

2

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikä Alden Thompson ole mikään tavallinen tallaaja, vaan yksi SPA-kirkon johtavista Vanhan Testamentin tutkijoista.

      Eikä häntä ole erotettu virastaan eikä tietääkseni olla aikeissakaan erottaa. Uusia kirjojakin on tulossa.

      Wikipedia mainitsee mm. seuraavaa:



      "Alden Lloyd Thompson is a Christian theologian, author and popular speaker and seminar presenter. He is the professor of biblical studies at Walla Walla University in Washington, United States. He has published several books and hundreds of scholarly and popular level articles, and has been considered to be a leading Old Testament theologian within the Seventh-day Adventist Church. "

      http://en.wikipedia.org/wiki/Alden_Thompson

    • ## jopa EGW:n lukemisesta on alettu lipsua ja katsellaan mieluummin näitä viimeisten aikojen profeettoja, kuten Doug Batchelor. ##

      No niinhän se tällä palstallakin on, että ovat alkaneet huomautella, että ei Elleniä
      saa pilkata, Ellen on ihan ok ja Suuren Taistelun on kirjoittanut ihan joku muu.
      No mites tämä tähän passaa. Passaa ihan hyvin sillä sillä lailla päästään eroon
      Ellenin opeista. Ja sitten kun nämä uudenuutukaiset profeetat ovat tulleet kyllin
      tunnetuiksi ja hyvinvoiviksi - sitten sanotaan, että no nythän me saamme unohtaa
      itsensä Elleninkin.

      Että meillähän on Clear Word Bible ja päivitetyt profeetat. Niinhän se menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe