Eikö mikään ole enää pyhää???

Nyt se on sitten todistettu, mitä täälläkin on yritetty selittää, ja on todistettu vieläpä SPA-kirkon oman korkeasti oppineen miehen suulla:


"My own concerns for the church stand over against two remarkable developments within Adventism. First, my eagerness to help people be honest with Scripture contrasts with the amazing popularity of The Clear Word, a “Bible” rewritten to say what we want it to say rather than what it actually says. Second, the displacement of the Bible and the careful reading of the text by TV and video. The prominent role of 3ABN in the lives of older Adventists suggests that we are moving from an era of “Sister White says....” to an era of “Doug Batchelor says....”
"

http://www.spectrummagazine.org/articles/spectrum_interview/2009/08/24/peek_inside


Eli monelle adventistille The Clear Word "Bible" on alkuperäistä raamattua tärkeämpi ja että ensin mainitussa asiat kirjoitetaan, niinkuin adventistin mielestä raamattuukin olisi pitänyt kirjoittaa (vaan kun ei satu olemaan kirjoitettu).

Ja voi kauhistuksen kanahäkki,

jopa EGW:n lukemisesta on alettu lipsua ja katsellaan mieluummin näitä viimeisten aikojen profeettoja, kuten Doug Batchelor.

Eikö mikään ole enää pyhää???

2

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikä Alden Thompson ole mikään tavallinen tallaaja, vaan yksi SPA-kirkon johtavista Vanhan Testamentin tutkijoista.

      Eikä häntä ole erotettu virastaan eikä tietääkseni olla aikeissakaan erottaa. Uusia kirjojakin on tulossa.

      Wikipedia mainitsee mm. seuraavaa:



      "Alden Lloyd Thompson is a Christian theologian, author and popular speaker and seminar presenter. He is the professor of biblical studies at Walla Walla University in Washington, United States. He has published several books and hundreds of scholarly and popular level articles, and has been considered to be a leading Old Testament theologian within the Seventh-day Adventist Church. "

      http://en.wikipedia.org/wiki/Alden_Thompson

    • ## jopa EGW:n lukemisesta on alettu lipsua ja katsellaan mieluummin näitä viimeisten aikojen profeettoja, kuten Doug Batchelor. ##

      No niinhän se tällä palstallakin on, että ovat alkaneet huomautella, että ei Elleniä
      saa pilkata, Ellen on ihan ok ja Suuren Taistelun on kirjoittanut ihan joku muu.
      No mites tämä tähän passaa. Passaa ihan hyvin sillä sillä lailla päästään eroon
      Ellenin opeista. Ja sitten kun nämä uudenuutukaiset profeetat ovat tulleet kyllin
      tunnetuiksi ja hyvinvoiviksi - sitten sanotaan, että no nythän me saamme unohtaa
      itsensä Elleninkin.

      Että meillähän on Clear Word Bible ja päivitetyt profeetat. Niinhän se menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe