uskovaiset ovat Israel

muslimit, kristityt, bud

Galatalaiskirje 3:29
Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

Galatalaiskirje 3:7
Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.

Galatalaiskirje 4:28
Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

1Piet.2:9
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;

13

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kadonneet sukukunnat

      Hoos.1:10
      Mutta israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata eikä lukea. Ja siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', heille sanotaan: 'Elävän Jumalan lapset!'

      • Jeesus on Voittaja

        Israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata tai lukea... Ainakin tällä hetkellä kristinusko on maailman suurin usko, meitä on miltei pari miljardia, (vai onko jo enemmän?) kun esim muslimeja on vain vähän päälle miljardi - ja heidän keskellään on tänä päivänä valtavaa Evankeliumin herätystä!

        Joka päivä muslimeja, hinduja, pakanoita ym muita tulee lukuisa joukko Jeesus-uskoon - kiitos mm. God-tv:n, internetin ja lukuisten Sanajulistajien ja kristillisten järjestöjen henkilökohtaisista panoksista eri muslimimaissa.

        Vaikka saatana toimiikin väkevästi näinä lopun aikoina eksyttäen kansoja, toimii onneksi myös Kaikkivaltias Jumala, pelastaen kaikki ne jotka vain haluavat pelastua vastaanottamalla Jeesus Kristus elämäänsä.


    • lisääää..

      "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta." (Room.2:28-29)

      "oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa..." (Fil.3:3)

    • 1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.


      2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:


      3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?

      4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."


      5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.


      6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

      • ggfggf

        Room.9:6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,


        Ilm.3:9, Ilm.2:9


      • ggfggf kirjoitti:

        Room.9:6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,


        Ilm.3:9, Ilm.2:9

        3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,

        4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!


      • jatkuu...
        hobo7 kirjoitti:

        3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,

        4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

        4:21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla (tarkoittaa juutalaisia), ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        4:22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa (Iisak ja Ismael), toinen orjattaresta (Haagarista, Ismael), toinen vapaasta (Saarasta, Iisak).
        4:23 Mutta orjattaren poika (Ismael) oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.

        4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa (juutalaisuus ja kristinusko): toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        4:28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

        4:31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.


      • jatkuu... kirjoitti:

        4:21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla (tarkoittaa juutalaisia), ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        4:22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa (Iisak ja Ismael), toinen orjattaresta (Haagarista, Ismael), toinen vapaasta (Saarasta, Iisak).
        4:23 Mutta orjattaren poika (Ismael) oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.

        4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa (juutalaisuus ja kristinusko): toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        4:28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

        4:31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

        ekumeeninen/paavin lapsi.
        Herää ja katso ettei mikään sinua eksytä.


      • uusi Israel, uusi Je
        hobo7 kirjoitti:

        ekumeeninen/paavin lapsi.
        Herää ja katso ettei mikään sinua eksytä.

        Ilm.21:2 Ja pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMIN, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.


      • uusi Israel, uusi Je kirjoitti:

        Ilm.21:2 Ja pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMIN, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

        Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.


        ja koonnut pakanamaista, idästä ja lännestä, pohjoisesta ja meren puolelta. (1948)


      • kokoaminen
        hobo7 kirjoitti:

        Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.


        ja koonnut pakanamaista, idästä ja lännestä, pohjoisesta ja meren puolelta. (1948)

        Tuo yhteenkokoaminen liittyy kylläkin Amerikan kristittyjen ja muslien yhteenkokoamiseen, ei Israelin valtion syntyyn. Israelin valtion oikea nimi on Edom.


    • Asriel to nathar
    • koirille

      Matt.15:22 Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni." Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme." Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö." Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua." Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille (=koirille)."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      297
      2658
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2085
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      164
      1459
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe