erittäin voimakas antipatia juuri raamattua kohtaan ?
mistähän johtuu ateistien
11
262
Vastaukset
- keukeu-665
Kyseessähän on Saatanan juonittelu yhdistyneenä ihmisen luontaiseen pahuuteen eli perisyntiin!Böö!!
Toivottavasti vastaus tyydytti. - .......
Inhoan kaikkia uskontoja. Joitain enemmän, joitain vähemmän, mutta inhoan sitä, että uskonnoilla alistetaan ihmisiä ja väitetään tosiksi asioita, joista ei ole todesteen häivähdystä.
- huumeita,
eikös huumeilla totuus katoa ja huumeet alistaa...
- .......
huumeita, kirjoitti:
eikös huumeilla totuus katoa ja huumeet alistaa...
En ole ikinä käyttänyt huumeita.
- puusilimä
ja monesta muustakin syystä. on varsin vaikea uskoa että joku vielä voi olla niin julma että hihhuloi.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8432124Tuossahan on kyse ihmisen pahuudesta, ei Raamatusta. Raamatusta ei löydy tuollaiselle oikeutusta. Mistä näitä väärinkäsityksiä syntyy?
- heränneet..
näköjään, suviuniltaan.
Mitäs jos kekekin lukisi siitä rumatustaan välillä jotain muutakin kuin Johanneksen evankeljumia, niin vastaus löytyisi ihan niinku silleen itsekseen. - sehän se
Jos ihmistä lyödään raamatulla päähän 25 vuotta, niin kai se jättää jälkensä? Minä olen kasvanut uskovassa perheessä ja minulle on kaikin mahdollisin tavoin pakkosyötetty raamattua ja kristinuskoa puolet elämästäni. Mitään henkistä tai fyysistä painostus- ja kiristyskeinoa ei koskaan jätetty käyttämättä. Voisiko tällä kenties olla jotain vaikutusta asiaan, mitäpä arvelet?
Jos minulla olisi vastaavia kokemuksia islamista, niin tietenkin se näkyisi samalla tavalla, mutta kun en ole koskaan koko 50v. elämäni aikana tavannut yhtään ainoaa ihmistä, joka olisi yrittänyt pakkosyöttää minulle islamia. Kristinuskoa pakkotuputetaan päivittäin jokaisesta mahdollisesta kanavasta ja lähteestä.
Inhoan kyllä islamia ihan yhtä paljon tai varmaankin vielä enemmän kuin sisarpuoltaan ja toista yhtä typerää taikauskoa eli kristinuskoa. Mutta ihan käytännön syistä kritiikki kohdistuu yleensä etupäässä tämän kotimaisen valtauskontomme tuputtajiin. Aivan samat vastaukset saisivat koraaninin pakkotuputtajatkin, jos sellaisia joskus tapaisin. Sun kirjasi vähempää kiinostaa.
Te sen orjat taas olette hauskaa viihdettä.- Atte Ateisti
Se on uskonnollinen kirja, jota on käytetty verrattoman paljon lyömäaseena tois- ja vääräuskoisia ja "uskomattomia" vastaan.
Eiköhän riitä syyksi?
Toisekseen: esitit juuri väitteen. Mihin pohjaat väitteesi?
En voi itse katsoa olevani antipaattinen Raamattua kohtaan. Kyseessä on mielenkiintoinen kirjakokoelma, jota kuitenkin pitää tutkia kriittisesti kuten mitä tahansa historiallista aineistoa. Tutkijat tietävät sen koostuvan eriaikaisista ja moneen kertaan sensuroiduista ja mielen mukaan kopioiduista paloista. Täten alkuperäislähteeksi monista sen sisältämistä tapahtumista siitä ei juuri ole. - ...
Jos täällä olisi jonkin toisen uskonnon ylivalta, silloin keskityttäsiin luonnollisesti eniten sen uskonnon pyhiin kirjoituksiin. Yhtä hyvin voisit kysellä miksi Suomessa kirotaan hyttysiä ja paarmoja mutta ei ollenkaan tsetsekärpäsiä ja kuutiomeduusoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen805933Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2885234Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453304Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään102726Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052713Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41655Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151585Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211440Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät301439Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1761033