ylifariseus_1 / Tänään / klo 15:02 esitti mm. näin:
"... Eikö paavi sitä jo yrittänytkin käydessään Israelin Gnessetissä pyytämässä Israelin kansaa luopumaan sapatistaan sunnuntain hyväksi kaupallisten syiden vuoksi..."
Kysyn ylifariseukselta
1) monenko promillen humalassa tuollainen väite on kirjoitettu tai kuultu, vai onko kyseessä urbaani legenda, jollaisia "vilpittömät" [lue: liian herkkäuskoiset ja/tai kovin arvostelukyvyttömät] ns. kristityt mielellään esittävät?
2) Jos ylifariseus_1 edelleenkin pitää kiinni väitteestään, jatkokysymyksiä:
- kuka paavi ?
- mainitun Knessetissä (ei siis Gnessetissä; vaikka kirjoitetaankin Gehenna eikä Kehenna, Knessetissä ei tarvita G-kirjainta) käynnin tarkka päivämäärä.
3) Missä tiedotusvälineessä moinen väite on esitetty? Vastaukseksi ei kelpaa Nykyaika, Raamatun Sanoma eikä Sapattikoululäksy-vihkonen.
Mutta kyllä minulle pelkkä päivämääräkin riittää. Sen perusteella on netistä sanasta sanaan luettavissa, mitä paavi on Knessetissä puhunut tai ei ole puhunut
Eläköön urbaanit legendat
1
122
Vastaukset
- Bushmanni
Olen kysynyt samaa jo kymmeniä kertoja saamatta vastausta.
Tosin edellisen paavin aikana sattui selkkaus, ja juuri sapattina, mutta sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Israelin hallitus oli järjestänyt paaville ohjelmaa sapatiksi ja se suututti äärijuutalaisryhmiä.
He (ääriryhmät) vetivät siitä herneen nenään ja syyttivät paavia ja katolista kirkkoa juutalaisten tapojen loukkauksesta.
Mutta paavilla ei ollut osaa eikä arpaa, vaan syy oli israelin hallituksen, joka ei ollut osannut varautua siihen, kuinka voimakkaasti ääriryhmät voivat ottaa asiat.
Toki asiaan vaikutti menneisyys ja katolisen kirkon järjestämät vainot juutalaisia kohtaan.
Israelin hallitus pyysi ryhmiltä anteeksi OMAA virhettään ja he vielä korostamalla korostivat, että vika EI OLLUT paavin, eikä katolisen kirkon.
En nyt löytänyt linkkiä uutiseen, mutta aiemmissa viesteissäni se on ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217166Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4955303Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1483266Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t412324Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771242Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681188Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133