ylifariseus_1 / Tänään / klo 15:02 esitti mm. näin:
"... Eikö paavi sitä jo yrittänytkin käydessään Israelin Gnessetissä pyytämässä Israelin kansaa luopumaan sapatistaan sunnuntain hyväksi kaupallisten syiden vuoksi..."
Kysyn ylifariseukselta
1) monenko promillen humalassa tuollainen väite on kirjoitettu tai kuultu, vai onko kyseessä urbaani legenda, jollaisia "vilpittömät" [lue: liian herkkäuskoiset ja/tai kovin arvostelukyvyttömät] ns. kristityt mielellään esittävät?
2) Jos ylifariseus_1 edelleenkin pitää kiinni väitteestään, jatkokysymyksiä:
- kuka paavi ?
- mainitun Knessetissä (ei siis Gnessetissä; vaikka kirjoitetaankin Gehenna eikä Kehenna, Knessetissä ei tarvita G-kirjainta) käynnin tarkka päivämäärä.
3) Missä tiedotusvälineessä moinen väite on esitetty? Vastaukseksi ei kelpaa Nykyaika, Raamatun Sanoma eikä Sapattikoululäksy-vihkonen.
Mutta kyllä minulle pelkkä päivämääräkin riittää. Sen perusteella on netistä sanasta sanaan luettavissa, mitä paavi on Knessetissä puhunut tai ei ole puhunut
Eläköön urbaanit legendat
1
111
Vastaukset
- Bushmanni
Olen kysynyt samaa jo kymmeniä kertoja saamatta vastausta.
Tosin edellisen paavin aikana sattui selkkaus, ja juuri sapattina, mutta sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Israelin hallitus oli järjestänyt paaville ohjelmaa sapatiksi ja se suututti äärijuutalaisryhmiä.
He (ääriryhmät) vetivät siitä herneen nenään ja syyttivät paavia ja katolista kirkkoa juutalaisten tapojen loukkauksesta.
Mutta paavilla ei ollut osaa eikä arpaa, vaan syy oli israelin hallituksen, joka ei ollut osannut varautua siihen, kuinka voimakkaasti ääriryhmät voivat ottaa asiat.
Toki asiaan vaikutti menneisyys ja katolisen kirkon järjestämät vainot juutalaisia kohtaan.
Israelin hallitus pyysi ryhmiltä anteeksi OMAA virhettään ja he vielä korostamalla korostivat, että vika EI OLLUT paavin, eikä katolisen kirkon.
En nyt löytänyt linkkiä uutiseen, mutta aiemmissa viesteissäni se on ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195273Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5672680Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.202453Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512240- 242107
- 821654
- 1461545
- 1271291
- 128956
- 86904