Olenko liian iso?

dfygfyh

Peruskysymys, eli oonko liian iso _yli_korkeelle shettikselle? En nyt osaa sanoo suunnillee minkä kokonen, mut yli sen oikeen rajan? 45-50 kg/ 160-163 cm ? Ja olen 16 vaikka ei aiheeseen liittynytkään :)

3

685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Horse-95

Oletko itse siis minkä pituinen ja painoinen? Shettiksen painorajoitus on 50 kg. Meillä on shettis jolla olen ratsastanut koulutusmielessä. Itse painan n. 50 kg ja olen n. 154 cm pitkä ja jalkani tuntuvat roikkuvan melkein ponin polvien kohdalla! Olen siis liiän pitkä shettikselle. jos itse olet n. 160 cm pitkä, suosittelen shettiksen sijaan isoa ponia tai keskikokoista hevosta. Voithan toki shettiksen kanssa harrastaa jotain muuta esim. ohjasajoa jos et muilla halua ratsastaa.

• gfhgjgjh

Tuossa viestissähä tuo paino (n. 50 cm) ja pituus (160-163) tuli :) Itse olen ratsastanu 107 cm shettiksellä, enkä tunne itseäni liian isoks sille (tietääkseni jalkojen pitäs olla ponin polvien yläpuolella että voi ratsastaa vielä ponilla, paino on tietty sit iha eri asia) koska jalat ei mee ylipolvien ja pohkeita pystyy vielä hyvin ponille antamaan... Ja tuossa ylimmäisessä viestissä puhuin siis ylikorkeesta :) Omasta mielestä shetukka (ylikorkee) kestää ainaki kerran viikossa ilman satulaa ratsastusta mun painon ja pituuden kanssa... Ajaminen on kyllä yhtä kivaa, mut oisha se kerran viikossa kiva ratsastaaki ku tutuilla kaks shetukkaa ;)

• jessij
        gfhgjgjh kirjoitti:

Tuossa viestissähä tuo paino (n. 50 cm) ja pituus (160-163) tuli :) Itse olen ratsastanu 107 cm shettiksellä, enkä tunne itseäni liian isoks sille (tietääkseni jalkojen pitäs olla ponin polvien yläpuolella että voi ratsastaa vielä ponilla, paino on tietty sit iha eri asia) koska jalat ei mee ylipolvien ja pohkeita pystyy vielä hyvin ponille antamaan... Ja tuossa ylimmäisessä viestissä puhuin siis ylikorkeesta :) Omasta mielestä shetukka (ylikorkee) kestää ainaki kerran viikossa ilman satulaa ratsastusta mun painon ja pituuden kanssa... Ajaminen on kyllä yhtä kivaa, mut oisha se kerran viikossa kiva ratsastaaki ku tutuilla kaks shetukkaa ;)

Olen 148cm pitkä ja painan 36kiloa olenko liian painava/pitkä 93 senttiselle shettikselle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      148
      6362
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      73
      5274
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3705
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3310
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      126
      2540
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2068
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1446
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1228
    Aihe