Sirkka-iita alias Nadasja-emilia

Oliko Jeesus maan päällä eläessään:

1. vain ihminen
2. täysi ihminen ja täysi Jumala

Täältä saa hyvin vahvasti käsityksen, että olet Alex-kasin kanssa yhtä mieltä, ettei Jeesus ollut Jumala ollenkaan, vaan vain ihminen, jossa vaikutti Jumalan henki:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8372081/39419820

Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki erottamatta ja sekoittamatta, etkö usko tätäkään?

22

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lutkulainen

      Asiaa kirjoitit ,näin se on.
      Jumala on isä ,Poika ja Pyhä-Henki erottamatta ja sekoittamatta.
      Raamattu sanoo myös näinkin :

      Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

      • Jes. 9:6 (9:5)
        Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        Emme kai niin sivistymättömiä ole, että Jumalan ottaessaan itselleen myös ihmisruumiin,
        alennamme hänet vähemmän kuin Jumalaksi. Kuitenkin esim. alexille ja Sirkka-Iitalle
        näyttää olevan aivan kynnyskysymys, että Kristus on vähemmän kuin Jumala.
        Sanakiistalta se näyttää, mutta takana täytyy olla jotain vakavampaa epäilyn henkeä.


      • benedi= siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Jes. 9:6 (9:5)
        Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        Emme kai niin sivistymättömiä ole, että Jumalan ottaessaan itselleen myös ihmisruumiin,
        alennamme hänet vähemmän kuin Jumalaksi. Kuitenkin esim. alexille ja Sirkka-Iitalle
        näyttää olevan aivan kynnyskysymys, että Kristus on vähemmän kuin Jumala.
        Sanakiistalta se näyttää, mutta takana täytyy olla jotain vakavampaa epäilyn henkeä.

        Ja hyväksyisimme sen, että Jumala tuli ihmiseksi,...Hän ( Jumala) otti orjanmuodon
        (meistähän suurin osa on synnin orjia), ja tuli ihmisen kaltaiseksi...eikö niin?

        Joh. 1: 1 kertookin teille salaisuuden ..." ja SANA OLI Jumala!!

        Me kaikki uskomme että Hän OLI Jumala, mutta...

        " Sinä (Jeesuksen Isä) teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi Heb 2; 7

        Miksi te kiistelette,? Eihän Hän enää ole enkeleitä halvempi,....mutta myöntäkää pois, ettemme vieläkään näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi??

        Hallitseeko Jeesus esim. Suomea, eduskuntaa jne.? En minä näe eduskuntaa Jeesuksen alle alistetuksi, ...jos niin olisi, ei täällä surmattaisi 11.000 lasta äitiensä kohtuun vuosittain, tai sen ulkopuolelle, eikä homoja vihittäisi, eikä niihin varattaisi aikaa! jne.

        Jeesustahan me kuitenkin ylistämme seurakunnan keskellä, harva Jeesuksen Isää ylistää!

        Teillähän kaikilla on veri ja liha? Jos Jumala ei olisi tullut samalla tavalla niistä osalliseksi, niin kuinka hän olisi voinut kukistaa sen jolla oli kuolema vallassaan, so. perkeleen?

        Miten hän sen kukisti? Olemalla Henki, niinkuin Jumala on Henki?
        Jos Henki olisi voinut kukistaa saatanan, niin miksi hänen piti lihaksi tulla?

        Saatanahan se tappaa ja murhaa! Miksei henget voineet jatkaa sotaansa henkinä täällä??

        Ei toimi,..sillä saatanahan se sai meidät tahtoansa tekemään,..ja kun me suostuttiin hänen tahtoonsa, siitä oli seurauksena kuoleman pelko,...sillä jokainen tietää että " Synnin palkka on kuolema"!!

        Monet elävät koko elämänsä kuoleman pelossa,...saatana ei ikinä halua vapauttaa orjaansa tästä pelosta, ..mutta Jeesuspa tekee sen, ja teki!!

        Hän vapautti meidät synnin syyllisyydestä, jonka loppu oli kuolema!

        Sen tähden hän tuli lihaksi ja vereksi sovittaakseen kansansa synnit!

        Ei hän niiden syntejä sovita , jotka eivät ole hänen kansaansa,...hän kärsi samoin kuin uskovat yleensä kärsivät,...että hän olisi kaikessa kiusattu samoin kuin mekin!

        Vaikea ihmisten, fariseusten, juutalaisten jne. olisi ollut Henkeä kiusata, mutta kun Jumala tuli ihmiseksi, sitä voi kutittaa, rapsuttaa, hieroa hartioita ja selkää, ..ja häntä kohtaan voi olla ilkeäkin jopa murhanhimoinen

        Ajatelkaa,mikä hirvittävä pimeys, Hän, joka teki auringon ja kuun ja tähdet,...kaikki planeetat, koko maailmankaikkeuden...Häntä kiusattiin?? Häntä syljettiin? Häntä piestiin? Ja eikun piikki kruunu päähän....ja lopulta naulat kantapään läpi ja ranteista,...varmaan sepän takomat!

        Tälläiselle Olennolle uskallettiin tehdä kaikkee tuota!! Huh, huh


      • AnttiVKantola
        benedi= siunattu kirjoitti:

        Ja hyväksyisimme sen, että Jumala tuli ihmiseksi,...Hän ( Jumala) otti orjanmuodon
        (meistähän suurin osa on synnin orjia), ja tuli ihmisen kaltaiseksi...eikö niin?

        Joh. 1: 1 kertookin teille salaisuuden ..." ja SANA OLI Jumala!!

        Me kaikki uskomme että Hän OLI Jumala, mutta...

        " Sinä (Jeesuksen Isä) teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi Heb 2; 7

        Miksi te kiistelette,? Eihän Hän enää ole enkeleitä halvempi,....mutta myöntäkää pois, ettemme vieläkään näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi??

        Hallitseeko Jeesus esim. Suomea, eduskuntaa jne.? En minä näe eduskuntaa Jeesuksen alle alistetuksi, ...jos niin olisi, ei täällä surmattaisi 11.000 lasta äitiensä kohtuun vuosittain, tai sen ulkopuolelle, eikä homoja vihittäisi, eikä niihin varattaisi aikaa! jne.

        Jeesustahan me kuitenkin ylistämme seurakunnan keskellä, harva Jeesuksen Isää ylistää!

        Teillähän kaikilla on veri ja liha? Jos Jumala ei olisi tullut samalla tavalla niistä osalliseksi, niin kuinka hän olisi voinut kukistaa sen jolla oli kuolema vallassaan, so. perkeleen?

        Miten hän sen kukisti? Olemalla Henki, niinkuin Jumala on Henki?
        Jos Henki olisi voinut kukistaa saatanan, niin miksi hänen piti lihaksi tulla?

        Saatanahan se tappaa ja murhaa! Miksei henget voineet jatkaa sotaansa henkinä täällä??

        Ei toimi,..sillä saatanahan se sai meidät tahtoansa tekemään,..ja kun me suostuttiin hänen tahtoonsa, siitä oli seurauksena kuoleman pelko,...sillä jokainen tietää että " Synnin palkka on kuolema"!!

        Monet elävät koko elämänsä kuoleman pelossa,...saatana ei ikinä halua vapauttaa orjaansa tästä pelosta, ..mutta Jeesuspa tekee sen, ja teki!!

        Hän vapautti meidät synnin syyllisyydestä, jonka loppu oli kuolema!

        Sen tähden hän tuli lihaksi ja vereksi sovittaakseen kansansa synnit!

        Ei hän niiden syntejä sovita , jotka eivät ole hänen kansaansa,...hän kärsi samoin kuin uskovat yleensä kärsivät,...että hän olisi kaikessa kiusattu samoin kuin mekin!

        Vaikea ihmisten, fariseusten, juutalaisten jne. olisi ollut Henkeä kiusata, mutta kun Jumala tuli ihmiseksi, sitä voi kutittaa, rapsuttaa, hieroa hartioita ja selkää, ..ja häntä kohtaan voi olla ilkeäkin jopa murhanhimoinen

        Ajatelkaa,mikä hirvittävä pimeys, Hän, joka teki auringon ja kuun ja tähdet,...kaikki planeetat, koko maailmankaikkeuden...Häntä kiusattiin?? Häntä syljettiin? Häntä piestiin? Ja eikun piikki kruunu päähän....ja lopulta naulat kantapään läpi ja ranteista,...varmaan sepän takomat!

        Tälläiselle Olennolle uskallettiin tehdä kaikkee tuota!! Huh, huh

        Hän voi sopia itsensä kanssa, niin että edustaa samalla kertaa itseään ja rikkonutta
        ihmistä!

        2. Kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Vastaavanlaisen liiton pienessä mittakaavassa Jumala teki Aabrahamin kanssa. Hän vaivutti Aabrahamin uneen ja hoiti uhrieläinten välissä molempien liitontekijäin osat!

        1. Moos. 15:12 Auringon laskiessa Abram vaipui horrokseen, ...
        -
        17 Auringon laskettua tuli pilkkopimeä, ja silloin näkyi uunin savuava roihu ja soihdun lieska, joka liikkui uhrilihojen välissä.
        18 Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja lupasi hänelle: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan Egyptin raja- purosta Eufratin suureen virtaan saakka,
        [1. Moos. 17:2 | 1. Moos. 12:7 | Joos. 15:4; 1. Kun. 8:65]

        Kannattaa lukea koko luku tuosta veriliitosta. Se on esikuva Golgatasta.

        Jes. 9:4 (9:3)
        Ikeen, joka painaa heidän hartioitaan, valjaat, jotka painavat olkapäitä, ja heidän käskijänsä sauvan sinä murskaat, niin kuin murskasit Midianin vallan. [Jes. 14:5 | Tuom. 7:22; Jes. 10:26]
        Jes. 9:5 (9:4)
        Ja kaikki taistelukenttiä tallanneet saappaat, kaikki veren tahrimat vaatteet poltetaan, ne joutuvat tulen ruoaksi. [Ps. 46:10]
        Jes. 9:6 (9:5)
        SILLÄ lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]


      • 2. Kor. 5:19
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Hän voi sopia itsensä kanssa, niin että edustaa samalla kertaa itseään ja rikkonutta
        ihmistä!

        2. Kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Vastaavanlaisen liiton pienessä mittakaavassa Jumala teki Aabrahamin kanssa. Hän vaivutti Aabrahamin uneen ja hoiti uhrieläinten välissä molempien liitontekijäin osat!

        1. Moos. 15:12 Auringon laskiessa Abram vaipui horrokseen, ...
        -
        17 Auringon laskettua tuli pilkkopimeä, ja silloin näkyi uunin savuava roihu ja soihdun lieska, joka liikkui uhrilihojen välissä.
        18 Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja lupasi hänelle: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan Egyptin raja- purosta Eufratin suureen virtaan saakka,
        [1. Moos. 17:2 | 1. Moos. 12:7 | Joos. 15:4; 1. Kun. 8:65]

        Kannattaa lukea koko luku tuosta veriliitosta. Se on esikuva Golgatasta.

        Jes. 9:4 (9:3)
        Ikeen, joka painaa heidän hartioitaan, valjaat, jotka painavat olkapäitä, ja heidän käskijänsä sauvan sinä murskaat, niin kuin murskasit Midianin vallan. [Jes. 14:5 | Tuom. 7:22; Jes. 10:26]
        Jes. 9:5 (9:4)
        Ja kaikki taistelukenttiä tallanneet saappaat, kaikki veren tahrimat vaatteet poltetaan, ne joutuvat tulen ruoaksi. [Ps. 46:10]
        Jes. 9:6 (9:5)
        SILLÄ lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

        2. Kor. 5:19

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

        Eikös Raamattu näin opeta:

        "Jumala on Henki ja kun me Häntä rukoilemme, meidän tulee tehdä se Hengessä ja Totuudessa!"


      • Jeesus oli ja on samaa olemusta kuin Isä, mutta eri persoona.


    • veli.vapaa

      vaikket minulta kysynytkään.

      Jeesus itse ilmoitti olevansa Daavidin juurivesa ja suvustansa ja Ihmisen poika, siis lihallinen ihminen, jossa asui jumaluus ja Hän oli näkymättömän Jumalan kuva.

      Ilm. 22:16
      Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

      Matt. 17:9
      Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista".

      Kol.1

      14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

      Kol. 2.

      8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
      9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
      10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,


      Jeesus oli Jumalan Poika, muttei itse Isä Jumala.

      Näin todisti Jeesus itse ja sana, ja minä uskon mitä Hän ilmoitti.

      • Koko Sanastaan

        Jes. 9.

        5 (9:4) Ja kaikki taistelukenttiä tallanneet saappaat, kaikki veren tahrimat vaatteet poltetaan, ne joutuvat tulen ruoaksi. [Ps. 46:10]
        6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]
        7 (9:6) Suuri on hänen valtansa, ja rauha on loputon Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnassaan. Oikeus ja vanhurskaus on sen perustus ja tuki nyt ja aina. Tämän saa aikaan Herran Sebaotin pyhä kiivaus.

        Eihän Jumala siitä pienemmäksi tule, kun hän myös ihmiseksi syntyy.
        Päinvastoin, jos mahdollista. Jumala on yksi.
        [Dan. 7:14; Luuk. 1:33 | Jes. 37:32]


      • Nadasja-emilia

        Minä tulin vasta äsken tänne sivuille ja en senvuoksi ollut huomannut aiemmin tuota Uskova 1. den kysymystä. Vaikka olen kyllä jo aiemminkin muistaakseni vastannut jo samantapaiseen kysymykseen.

        Noinhan se on. Hyvää syksyä siulle! Joko olet käynyt sienestämässä? Kirkkaita sienestys ilmoja ja terveiset täältä Ylikainuulta.

        http://dl5.glitter-graphics.net/pub/2202/2202415m50kpgez07.gif


    • Nadasja-emilia

      Näin sanoo Raamatun Sana: Jeesus Kristus on Jumalan Poika.

      Isä, Poika ja Pyhä Henki on KOLMIYHTEINEN Jumala.

      On siis olemassa kolme eri persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki jotka muodostavat yhdessä jakamattomman Jumaluuden. Näin minä tämän asian käsitän.

      Mites muuten selität sen, että Jeesus sanoi pyytävänsä Isää, että Hän lähettää Pyhän Hengen?

      • Siis onko vastauksesi kohta b: 2. täysi ihminen ja täysi Jumala ?

        Jos on niin, silloin et ole samaa mieltä Alex-kasin kanssa, vaan minun ja kristikunnan.


      • Nadasja-emilia
        uskova_1 kirjoitti:

        Siis onko vastauksesi kohta b: 2. täysi ihminen ja täysi Jumala ?

        Jos on niin, silloin et ole samaa mieltä Alex-kasin kanssa, vaan minun ja kristikunnan.

        Jeesus Kristus ON Jumalan Poika."

        Se riittää, että uskomme tämän!

        Tämä riittää Jumalalle ja saa riittää myöskin sinulle! Miksi kyselet?

        "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, on meillä rauha Jumalan kanssa."

        Room.5:1


      • Nadasja-emilia
        uskova_1 kirjoitti:

        Siis onko vastauksesi kohta b: 2. täysi ihminen ja täysi Jumala ?

        Jos on niin, silloin et ole samaa mieltä Alex-kasin kanssa, vaan minun ja kristikunnan.

        tuli kahdesti.

        Hyvää yötä.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Siis onko vastauksesi kohta b: 2. täysi ihminen ja täysi Jumala ?

        Jos on niin, silloin et ole samaa mieltä Alex-kasin kanssa, vaan minun ja kristikunnan.

        Niin. Jeesus on aina ollut. "Minä Olen" nimensä hän aivan ensimmäiseksi ilmoitti
        Moosekselle, kerrottavaksi israelilaisille. Sillä Herra Jeesus "kaikki kaikessa ja kaikki
        kaikissa vaikuttaa. "Hänessä me olemme ja elämme ja liikumme".

        Ilm. 1:8
        "Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
        [Kreikan aakkosten ensimmäinen ja viimeinen kirjain (alfa, oomega).] [Ps. 90:2; Jes. 41:4]

        Minä uskon ...

        Joh. 20:26-28

        26 Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa.
        Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi:
        "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni.
        Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"

        Kuka näyttäisi meille iankaikkisen Isän?

        Joh. 14:9
        Jeesus vastasi:
        "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne?
        Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän.
        Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]

        Kyllä minäkin melko kauan kuljin Jeesuksen seurassa, ilman että tunsin häntä Isäkseni.
        Mutta enää en joudu kyselemään: jonkun nasaretilaisen profeetan minä tiedän, mutta kuka
        näyttäisi minulle Isän. Tunnen Isän.


      • Nadasja-emilia kirjoitti:

        Jeesus Kristus ON Jumalan Poika."

        Se riittää, että uskomme tämän!

        Tämä riittää Jumalalle ja saa riittää myöskin sinulle! Miksi kyselet?

        "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, on meillä rauha Jumalan kanssa."

        Room.5:1

        Minkä tähden alat opillisiin keskusteluihin, kun et selvästikään tunne kristillistä oppia!


      • Yx vähäinen veljesi
        uskova_1 kirjoitti:

        Minkä tähden alat opillisiin keskusteluihin, kun et selvästikään tunne kristillistä oppia!

        Kaikesta näkee, että Sirkka-iita on uudestisyntynyt kristitty ja sinä vaan lähimäistesi syyttäjä.

        Kuka on antanut sinulle valtuudet tuomita Kristuksen omia?

        Adventistit ovat oikeasti uskossa Kristukseen, siis kristinuskossa. Mutta sinä itse olet vain paholaisen pappi, joka syyttää syyttämästä päästyäänkin jokaista, joka on Kristuksen lunastama.

        Kateellinenkos olet?


      • Yx vähäinen veljesi
        uskova_1 kirjoitti:

        Minkä tähden alat opillisiin keskusteluihin, kun et selvästikään tunne kristillistä oppia!

        Kaikesta näkee, että Sirkka-iita on uudestisyntynyt kristitty ja sinä vaan lähimäistesi syyttäjä.

        Kuka on antanut sinulle valtuudet tuomita Kristuksen omia?

        Adventistit ovat oikeasti uskossa Kristukseen, siis kristinuskossa. Mutta sinä itse olet vain paholaisen pappi, joka syyttää syyttämästä päästyäänkin jokaista, joka on Kristuksen lunastama.

        Kateellinenkos olet?


    • epäraamatullista oppiaan

      varmaan siinä luulossa että hän on oikeassa (vaikka ei olekaan).

      Alla muutama sana Riittasta alias uskova_1:stä:

      Mikssi EI Riitta Nenonen (alias uskova_1) usko Raamattuun, se on meille joille Raamattu on ainoa oppi suuri arvoitus.

      Tai miksi uskova_1 ottaa Raamatustaan vain ne kohdat jotka hän voi vääntää omiin luuloihinsa, se on meille joille Raamattu on "ainoa oppi" suuri arvoitus. Samaa hän tekee myös lukiessaan muiden kirjoituksille - vääristelee ne ensin ja vastaa sitten omiin väännöksiinsä.

      uskova_1 on vuosikaudet juossut Sirkka-Iitan(kin) perässä kuin ajokoira ja yrittämällä yrittänyt saada Sirkka_Iitan(kin) uskoa horjumaan, uskova_1 uhkailee, haukkuu, pilkkaa ja valehtelee Sirkka_Iitasta ja muista uskovista jotka panevat luottonsa Jumalaan ja Jumalan armoon Kristuksessa.

      Kuka käskee ihmisen tekemään sellaista VUOSI KAUDET?

      Jumala?
      Ei, ei Jumala sellaista tahdo KENELTÄKÄÄN.

      Siis ei keneltäkään, huomaa EI KENELTÄKÄÄN.

      Miksi siis uskova_1 tekee sellaista?
      uskostaan?
      Niin - uskova_1 on entinen (siis entinen) huumeiden käyttäjä joka tuli uskoon(sa) koska (oman kertomuksensa mukaan) PELKÄSI ja nähtävästi pelkää yhä joutuvansa HELVETTIIN ikuisesti kärvennettäväksi.

      uskova_1 on kertonut nähneensä saatanan ja on kertonut että saatana haisi rikinkatkulle.

      uskova_1 tuli siis uskoon, mutta koska eí ollut "varma" oliko tullut uskoo meni hän "vanhan ja viisaan ihmisen" luo kysymään häneltä että oliko hän (siis uskova_1) uskossa vai ei?
      Vanha ja viisas sanoi että "olet uskossa" minkä jälkeen uskova_1 keventynein mielin asteli kotiaan kohti ja siinä kävellessään hän oli näkevinään ikäänkuin päivänvalon olevan kirkkaamman kuin ennen kysymystään "vanhalle ja viisaalle".

      Nyt uskova_1 näkee velvollisuudekseen "pelastaa" kaikki jotka eivät ole samassa uskossa hänen kanssaan, varsinkin ne jotka eivät usko olevansa kuolemattomia ilman Jumalan Pojan uhria ja riskeeraavat joutua uskova_1:den uskossa olevaan
      ikuiseen piinaan.

      Todellisuudessa uskova_1:llä on kaikki kiihkoilijan tuntomerkit, mitäpä muutakaan voisi sanoa ihmisestä joka riitelee kuolleen Ellen Whiten kanssa vuodesta toiseen, joka tuomitsee helvettiin jokaisen joka on erimieltä hänen kanssaan! ja joka uskoo kaikkivaltiaan Jumalan luoneen elämää ikuisesti piinattavaksi, ja joka uskoo itsekin olevansa kuolematon kuin Jumala ja tietävänsä hyvän ja pahan eron.

      uskova _1 ei usko että Jeesus maksoi kuolemallaan koko hänen syntivelkansa.
      koska synnin palkka uskova_1:lle on ikuinen helvetin ikuinen piinaa ei kuolema.

      uskova_1 ei usko että Jeesus on lihaan tullut Kristus - vaan että Jeesus on Isä itse. uskova_1 hyppää yli Raamatun tekstin aina kun se hänelle sovi:

      Raamattu kertoo totuuden (ei uskova_1) sanoessaan:
      Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

      Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, ESIKOISENA kuoloon nukkuneista.

      Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten
      ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

      Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:

      ESIKOISENA Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

      sitten tulee loppu,
      kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

      Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

      Sillä:
      "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". MUTTA kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei TIETENKÄÄN ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

      Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN JOKA on ALISTANUT hänen valtaansa kaiken, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA.
      ---

      Kuten jokainen joka perustaa uskonsa Raamattuun Jumalan Sanana voi itse huomata ... SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN ... ´JOKA on ALISTANUT.. hänen valtaansa kaiken, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA.

      uskova_1 puhuu Raamattua vastaan mutta sanoo samalla jokaiselle joka ei ole hänen kanssaan smaa mieltä että !! he eivät ole uskossa!!

      ja tottahan se onkin, muitta uskova_1:den tulisi sanoa että ME EMME OLE SAMASSA USKOSSA KUIN HÄN sillä se olisi totta, me emme ole SAMASSA uskossa kuin Riitta Nenonen se on varma, me uskomme että Raamattu kokonaisuudessaan on Jumalan Sanaa (käännösvirheistä huolimatta).
      Me uskomme että Jeesus on lihaan tullut Kristus.

      Raamattu sanoo näin Jeesuksesta ja siihen me raamatulliset uskomme:

      Jeesus on inhimillisen syntyperänsä puolelta Daavidin jälkeläinen; pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, YLÖSNAUSEMUKSESSA TÄHÄN ASEMAAN ASETETTU.

      Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme.

      uskova_1 uskokoon mihin uskoo se on hänen valintansa ja valinnan joutuu jokainen tekemään.

      • Sieltäpä huutelee taas solvauksiaan omia kirjoituksiaan häpeävä arkajalka, joka jaksaa parjata minua sekä nimimerkilläni että oikealla nimelläni. Pelkuri ja pahuutta olemuksensa ytimistä saakka purkava ihmisraunio olet. Kovasti kuulostat kyllä Alex-kasilta! Suutuitko ylenpalttisesti siitä, että jos Sirkka-iita heräisi huomaamaan, että et usko Raamatun Jumalaan ja hän saattaisi päästä sinun ja adventistien kahleista ja tulla jopa uskoon?

        Perustelemattomia syytöksiä latelet pelkkien tunteitten pohjalta: ” Mikssi EI Riitta Nenonen (alias uskova_1) usko Raamattuun, se on meille joille Raamattu on ainoa oppi suuri arvoitus. Tai miksi uskova_1 ottaa Raamatustaan vain ne kohdat jotka hän voi vääntää omiin luuloihinsa, se on meille joille Raamattu on "ainoa oppi" suuri arvoitus. Samaa hän tekee myös lukiessaan muiden kirjoituksille - vääristelee ne ensin ja vastaa sitten omiin väännöksiinsä”

        Missä on esimerkit, missä kohtaa en ole Raamattuun uskonut. Minä olen pitäytynyt kristillisessä opissa, mutta etköhän sinä nyt väitä, että Ellen Whiten näkyoppien pohjalta muutettuun sanaan uskominen olisi sitä ”Raamattuun uskomista”!

        Sirkka-Iita, joka hänkään ei uskalla omalla nimellään esiintyä, vaan moninaisilla ja vaihtuvilla nimimerkeillään, ei ole täällä yrittänyt evankelioida adventisteja, vaan päinvastoin eksyttää ei-adventisteja adventismiin ja pidättää adventistit omassa paatumuksessaan, etteivät pelastuisi. Siitä on syytäkin häntä nuhdella. Ja nuhdella yhä uudestaan, koska tuo pahan kätyrinä toimiminen vain jatkuu ja kärjistyy vuosi vuodelta.

        Sinäkö Jumalasta osaton muka neuvoisit minulle tai kenellekään, mitä Jumala tahtoo!

        Miksi sinä selität minun uskoontuloani toiseen malliin kuin se tapahtui? Korostat vain saatanaa, vaikka Jeesus minut pelasti. Olet samanlainen saatanan ylistäjä kuin Ellen White.

        Missä näin olen sanonut kuin väität: ”uskova _1 ei usko että Jeesus maksoi kuolemallaan koko hänen syntivelkansa. koska synnin palkka uskova_1:lle on ikuinen helvetin ikuinen piinaa ei kuolema”

        Kaikki kirjoitukseni löytyy täältä arkistoista, annapa nyt linkki siihen kirjoitukseeni, jossa olen noin sanonut. Todistit tällä olevasi valehtelija. Raamatussa Jumala kieltää valehtelemasta! Etkö lue ollenkaan Raamattua, vai eikö se sinua liikuta?

        Missä näin olen sanonut kuin väität: ” uskova_1 ei usko että Jeesus on lihaan tullut Kristus - vaan että Jeesus on Isä itse. uskova_1 hyppää yli Raamatun tekstin aina kun se hänelle sovi” Taas valehtelit! Tuommoista en ole sanonut, tuo on itse keksimäsi hölöpölö.

        Joo´o pelkkää Alex-kasin piinaoppia ja harhaoppia, että Jeesus oli vain ihminen maan päällä – höystettynä ikuisella minun parjaamisellani.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Sieltäpä huutelee taas solvauksiaan omia kirjoituksiaan häpeävä arkajalka, joka jaksaa parjata minua sekä nimimerkilläni että oikealla nimelläni. Pelkuri ja pahuutta olemuksensa ytimistä saakka purkava ihmisraunio olet. Kovasti kuulostat kyllä Alex-kasilta! Suutuitko ylenpalttisesti siitä, että jos Sirkka-iita heräisi huomaamaan, että et usko Raamatun Jumalaan ja hän saattaisi päästä sinun ja adventistien kahleista ja tulla jopa uskoon?

        Perustelemattomia syytöksiä latelet pelkkien tunteitten pohjalta: ” Mikssi EI Riitta Nenonen (alias uskova_1) usko Raamattuun, se on meille joille Raamattu on ainoa oppi suuri arvoitus. Tai miksi uskova_1 ottaa Raamatustaan vain ne kohdat jotka hän voi vääntää omiin luuloihinsa, se on meille joille Raamattu on "ainoa oppi" suuri arvoitus. Samaa hän tekee myös lukiessaan muiden kirjoituksille - vääristelee ne ensin ja vastaa sitten omiin väännöksiinsä”

        Missä on esimerkit, missä kohtaa en ole Raamattuun uskonut. Minä olen pitäytynyt kristillisessä opissa, mutta etköhän sinä nyt väitä, että Ellen Whiten näkyoppien pohjalta muutettuun sanaan uskominen olisi sitä ”Raamattuun uskomista”!

        Sirkka-Iita, joka hänkään ei uskalla omalla nimellään esiintyä, vaan moninaisilla ja vaihtuvilla nimimerkeillään, ei ole täällä yrittänyt evankelioida adventisteja, vaan päinvastoin eksyttää ei-adventisteja adventismiin ja pidättää adventistit omassa paatumuksessaan, etteivät pelastuisi. Siitä on syytäkin häntä nuhdella. Ja nuhdella yhä uudestaan, koska tuo pahan kätyrinä toimiminen vain jatkuu ja kärjistyy vuosi vuodelta.

        Sinäkö Jumalasta osaton muka neuvoisit minulle tai kenellekään, mitä Jumala tahtoo!

        Miksi sinä selität minun uskoontuloani toiseen malliin kuin se tapahtui? Korostat vain saatanaa, vaikka Jeesus minut pelasti. Olet samanlainen saatanan ylistäjä kuin Ellen White.

        Missä näin olen sanonut kuin väität: ”uskova _1 ei usko että Jeesus maksoi kuolemallaan koko hänen syntivelkansa. koska synnin palkka uskova_1:lle on ikuinen helvetin ikuinen piinaa ei kuolema”

        Kaikki kirjoitukseni löytyy täältä arkistoista, annapa nyt linkki siihen kirjoitukseeni, jossa olen noin sanonut. Todistit tällä olevasi valehtelija. Raamatussa Jumala kieltää valehtelemasta! Etkö lue ollenkaan Raamattua, vai eikö se sinua liikuta?

        Missä näin olen sanonut kuin väität: ” uskova_1 ei usko että Jeesus on lihaan tullut Kristus - vaan että Jeesus on Isä itse. uskova_1 hyppää yli Raamatun tekstin aina kun se hänelle sovi” Taas valehtelit! Tuommoista en ole sanonut, tuo on itse keksimäsi hölöpölö.

        Joo´o pelkkää Alex-kasin piinaoppia ja harhaoppia, että Jeesus oli vain ihminen maan päällä – höystettynä ikuisella minun parjaamisellani.

        Riittaa se taas mesoaa.
        Olet parjannut samoja ihmisiä vuosikaudet - lopeta jo.

        En minä ainakaan koskaan ala "sinun parjaavan ikuisen piinan uskoosi" uskomaan, joten turhaa näet vaivaa. Ethän sinä seuraa Raamattua uskossasi - vaan kirkkoasi .. ja ihan ok - mutta älä yritä tuputtaa muille ennakkoluulojasi.. kun kuitenkaan pysy Raamatussa (etkä varmasti edes keskustele Raamatusta)..

        Toden sanoakseni olen vahvasti sitä mieltä - olet täällä vain tyydyttämässä omia pyyteitäsi. Käytöksesi on epänormaalia ja ennen kaikkea epäkristillistä - se on minun näkemykseni sinun touhuistasi - nyt - ja on aina ollut.

        Joten rauhoituhan hieman - ota asiat rauhallisesti ja asiallisesti. Vai etkö voi?

        alex

        Ps. Sirkka Iita ei usko minuun ... vaan Jumalaan ja Jumalan Poikaan.. Jeesukseen Kristukseen.. ja Raamattuun sinä Jumalan Sanana mikä se on.. toinen asia on sitten että minulle on Sirkka Iita(kin) uskon sisar - monen muun sisaren ja veljen tavoin .. ja HUOMAA myös adventistien .. jokaisen joka etsii Jumalaa.. myös juutalaisten ja ihan kenen tahansa joka sydämmestään rehellisesti etsii Jumalaa --- tie Jumalan luo on Jumalan Poika Jeesus Kristus .. etkä sinä..tai sinun piinaoppisi.


    • Koskapa yhdelle sun toiselle näyttää kristillinen oppi Jeesuksesta olevan perin juurin hukassa, niin laitanpa tähän kopion Athanasiuksen uskontunnustuksesta:

      "Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.
      Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.
      Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.
      Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.
      Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.
      Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.
      Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.
      Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.
      Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.
      Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.
      Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.
      Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.
      Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin.
      Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.
      Oikea oppi on tämä: Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen:
      Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.
      Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.
      Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.
      Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden.
      Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
      Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista,
      astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.
      Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua."

      • alex-kasi

        kuin näihin eri näkemyksen omaaviin ihmisiin.

        Esimerkiksi Paavaliin on todellisen uskovan perikuva.

        Jokaisen tulisi lukea (huolella) Paavalin kirjeitä.
        Oma suosikkini kaikkien muiden hyvien kirjoitusten seassa on Roomalaiskirje 1 > 16

        Lukekaapa: Raamatulliset asiat selviävät uskomattoman hyvin.

        Jo alku on ihan loistava todistus Jeesuksesta Kristuksesta ja Jumalan evankeliumista:
        ---
        Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia, tervehtii kaikkia Roomassa olevia Jumalalle rakkaita ja hänen kutsumiaan pyhiä.

        Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, (siis Vt:ssa) on sanoma hänen Pojastaan. (siis - Jumalan evankeliumi on sanoma Jumalan Pojasta)

        Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän (siis Jeesus Kristus) oli Daavidin jälkeläinen;
        pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu.

        (siis - huomaa - "ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu" - se on se totuus Jumalan evankeliumista mistä Paavali kirjoitti Roomalaisille.)

        Hän (joka on "ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu") on Jeesus Kristus, meidän Herramme ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen.

        Näitä Jeesuksen Kristuksen kutsumia olette myös te, Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille.
        ---
        Paavali kirjoittaa asiaa - joka sana - kannattaa tutkia .. mutta ilman uskova_1:den edustamaa piinaoppia - tai omaa piinaoppia ja omaa kuolemattomuutta..

        Jeesus on lihaan tullut Kristus - Jumalan tahdon täyttäjä (ja se ei nyt tarkoita että Jumala tahtoi naulita poikansa ristinpuuhun - vaan että Jumala tahtoi että Jeesus ei lankea syntiin).

        Pahuus naulitsi Jumalan Pojan ristinpuuhun - sokeudessaan he eivät tunteneet Jumalan Sanaa, Jumalan tahtoa hänessä.. vaan syyttivät häntä ties mistä - pahin syytös oli Jumalan pilkka ja että Jeesus sanoi olevansa se mikä hän oli - Kristus - Jumalan Poika.

        Pahuus (pahat ihmiset) petti, pilkkasi, ruoski, syytti, tuomitsi ja pani tuomionsa täytäntöön.

        Epäoikeudenmukisen tuomion koska Jeesus oli SYYTÖN.

        Sitä Jeesuksen kuolemaa Jumala käyttää oikeudenmukaisen armon antamiseksi.

        Room. 5:17
        Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi. Paljon ennemmin tulevat ne, jotka saavat omakseen vanhurskauden ylenpalttisen armon ja lahjan, elämään ja hallitsemaan yhden ainoan ansiosta, Jeesuksen Kristuksen.

        Ei kannata uskoa Riittan höpinöihin vaan ainoastaan Raamattuun.

        Raamattu riittää

        alex


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe