Entinen mua mietityttää julkiset yhteydet?
Pääseekö hyvin Helsinkiin ja takas arkisin ja ruuhka-aikoina, vai meneeks siihen hermo? Bussilla taitaa kestää se 1h? Ja yövuorolla varmaan hiukkasen kauemmin..
Onks lähellä mitään kauppoja (lähinnä ruokakauppaa ajattelen) tai muita palveluita (pankki, posti, videovuokraamo..), sanotaan vaikka kävelymatkan päässä? Jumbon läheisyyden kyllä tiedostan, muttei sinne kävellä..
Mitäs muuta, kaikki hyvät ja huonot puolet kuulusin mielelläni.
Millainen alue on Ruskeasanta?
5
6763
Vastaukset
- ruskeasantalainen
mun mielestä. Perustuu n 25 vuoden kokemukseen, nykyisin omakotitalosta. Muutama vuosi Länsi-Vantaalla rivarissa ja ensimmäiset vuodet Helsingin Kalliosta . Ruskeasanta aivan ylivoimainen ja ehdoton ykkönen näistä. (Tosin Helsingin ydinkeskusta ja Kallio on alkanut viehättää yhä enemmän henkilökohtaisesti, kun ikää tulee ja lapset lähtee omille teilleen, kai se on sitä kaipuuta syntymäseudulle....)
Bussimatka Helsinkiin (Pasilaan) kestää n 15-20 min työmatka-aikoina. Busseja menee kohtuullisesti, ja jos asuu lähellä Tuusulantietä, niin valittavana on 5-8 kpl tunnissa.
Mikä on sun kävelymatkasi? Ruokakauppoja on muutaman kilometrin säteellä (asuinpaikasta riippuen) kaksi kpl.
Rauhallinen ja siisti vanha perinteinen omakotiasuinalue, jossa muhkeita hyvinsuunniteltuja uusia omakotitaloja vanhojen seassa. Erittäin sympaattinen alue. Ei mikään pellolle rakennettu teollisuusstandardin mukainen uusomakotialue.
Viikonlopun julkinen liikenne on heikkoa, siinä oikeastaan ainoa negatiivinen mieleentuleva asia. Omalla autolla erinomaiset liikenneyhteydet joka paikkaan.
Tikkurilan hyvät palvelut ihan vieressä, samoin Jumbon. Omalla autolla Helsingin keskustaan n 15 min, jos sitäkään. Ajankohdasta riippuen. Sijainniltaan siis Vantaan parasta aluetta, mikäli arvostaa keskeistä sijaintia. - &%¤#(
Puolisen vuotta Ruskeasannassa asuneena en voi muuta kuin kehua! Tykätään kuin hullu puurosta. ;) Ihanan rauhallista, mitä nyt Tuusulanväylältä välillä kuuluu prätkäilijöiden hurjia kiihdytyksiä, mutta kaikkeen tottuu. Riippuu toki kohdasta missä asuu, että miten mitkäkin äänet kuuluvat. Jos kovin ahistaa normaalit "kaupungin" äänet, on parein muuttaa keskelle metsää...
Itse asumme Tuusulantien puolella Ruskesantaa ja bussipysäkille hilpasee metsän läpi parissa minuutissa ja arkiaamuisin busseja Helsinkiin menee tiuhaan tahtiin. Itse en mene arkisin keskustaan saakka, mutta esim. ei-pahimpaan ruuhka-aikaan bussilla hurauttaa keskustaan 20-25 minuutissa! Noin yleisesti ottaen Ruskeasannan sijainti on aika optimaalinen - lentokenttä vieressä, hyvät yhteydet Helsinkiin ja Vantaan sisäisesti, palveluita kaikilla suunnilla (Tikkurila, Jumbo, Porttipuisto, Ikea jne...).
Kuten toinenkin vastaaja mainitsi, pari ruokakauppaa löytyy muutaman kilometrin säteellä ja tosiaan Tikkurila on lähellä, kuten myös Jumbon palvelut. Ja kyllä sinne Jumboonkin voi kävellä (n. 30 min.) tai fillaroida, jos yhtään on urheilumieltä. Postikin löytyy. Videoita joudut kyllä vuokraamaan Tikkurilasta...
Ulkoilumahdollisuudet ovat myös loistavat: kesäisin kävely & fillarireitit ja talvisin hiihtoladut löytyvät läheltä.
Eli voin suositella muuttoa Ruskeasantaan!!! :) - penttiii68
Ruskeasantalaiset sanoo ettei ole lentomelua koska sijaitsee kentän "kainalossa". Menkääpäs pakkaspäivänä sinne kävelylle niin aivan jäätävä meteli. Kostealla ilmalla ei niin kova melu mutta kerosiini tuoksuu :) Ihmettelen miksi lapsiperheet muuttavat sinne myrkkyjen keskelle, kun motari ja lentokenttä ihan vieressä. Lisäksi liikennemäärät vain kasvavat. Yliarvostettu paikka mun mielestä.
- Makee1962
Hyvä paikka. 17v Sireenikujalla asunut, eikä kertaakaan Kerosiini haissut. Silloin kun joku kiitorata remontissa, saattaa kuulua lentokoneiden ääniä, mutta ei häiritsevästi. Julkiset toimivat hyvin etenkin viikolla. Viikonloppuna kannattaa käyttää junaa, ja Tikkurilasta linja-autolla. Junalla tosin pääsee Leineläänkin, mutta sitten joutuu jonkin verran kävelemään. Hyvät lenkkimaastot lähellä :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733