Entinen mua mietityttää julkiset yhteydet?
Pääseekö hyvin Helsinkiin ja takas arkisin ja ruuhka-aikoina, vai meneeks siihen hermo? Bussilla taitaa kestää se 1h? Ja yövuorolla varmaan hiukkasen kauemmin..
Onks lähellä mitään kauppoja (lähinnä ruokakauppaa ajattelen) tai muita palveluita (pankki, posti, videovuokraamo..), sanotaan vaikka kävelymatkan päässä? Jumbon läheisyyden kyllä tiedostan, muttei sinne kävellä..
Mitäs muuta, kaikki hyvät ja huonot puolet kuulusin mielelläni.
Millainen alue on Ruskeasanta?
13
7745
Vastaukset
- ruskeasantalainen
mun mielestä. Perustuu n 25 vuoden kokemukseen, nykyisin omakotitalosta. Muutama vuosi Länsi-Vantaalla rivarissa ja ensimmäiset vuodet Helsingin Kalliosta . Ruskeasanta aivan ylivoimainen ja ehdoton ykkönen näistä. (Tosin Helsingin ydinkeskusta ja Kallio on alkanut viehättää yhä enemmän henkilökohtaisesti, kun ikää tulee ja lapset lähtee omille teilleen, kai se on sitä kaipuuta syntymäseudulle....)
Bussimatka Helsinkiin (Pasilaan) kestää n 15-20 min työmatka-aikoina. Busseja menee kohtuullisesti, ja jos asuu lähellä Tuusulantietä, niin valittavana on 5-8 kpl tunnissa.
Mikä on sun kävelymatkasi? Ruokakauppoja on muutaman kilometrin säteellä (asuinpaikasta riippuen) kaksi kpl.
Rauhallinen ja siisti vanha perinteinen omakotiasuinalue, jossa muhkeita hyvinsuunniteltuja uusia omakotitaloja vanhojen seassa. Erittäin sympaattinen alue. Ei mikään pellolle rakennettu teollisuusstandardin mukainen uusomakotialue.
Viikonlopun julkinen liikenne on heikkoa, siinä oikeastaan ainoa negatiivinen mieleentuleva asia. Omalla autolla erinomaiset liikenneyhteydet joka paikkaan.
Tikkurilan hyvät palvelut ihan vieressä, samoin Jumbon. Omalla autolla Helsingin keskustaan n 15 min, jos sitäkään. Ajankohdasta riippuen. Sijainniltaan siis Vantaan parasta aluetta, mikäli arvostaa keskeistä sijaintia. - &%¤#(
Puolisen vuotta Ruskeasannassa asuneena en voi muuta kuin kehua! Tykätään kuin hullu puurosta. ;) Ihanan rauhallista, mitä nyt Tuusulanväylältä välillä kuuluu prätkäilijöiden hurjia kiihdytyksiä, mutta kaikkeen tottuu. Riippuu toki kohdasta missä asuu, että miten mitkäkin äänet kuuluvat. Jos kovin ahistaa normaalit "kaupungin" äänet, on parein muuttaa keskelle metsää...
Itse asumme Tuusulantien puolella Ruskesantaa ja bussipysäkille hilpasee metsän läpi parissa minuutissa ja arkiaamuisin busseja Helsinkiin menee tiuhaan tahtiin. Itse en mene arkisin keskustaan saakka, mutta esim. ei-pahimpaan ruuhka-aikaan bussilla hurauttaa keskustaan 20-25 minuutissa! Noin yleisesti ottaen Ruskeasannan sijainti on aika optimaalinen - lentokenttä vieressä, hyvät yhteydet Helsinkiin ja Vantaan sisäisesti, palveluita kaikilla suunnilla (Tikkurila, Jumbo, Porttipuisto, Ikea jne...).
Kuten toinenkin vastaaja mainitsi, pari ruokakauppaa löytyy muutaman kilometrin säteellä ja tosiaan Tikkurila on lähellä, kuten myös Jumbon palvelut. Ja kyllä sinne Jumboonkin voi kävellä (n. 30 min.) tai fillaroida, jos yhtään on urheilumieltä. Postikin löytyy. Videoita joudut kyllä vuokraamaan Tikkurilasta...
Ulkoilumahdollisuudet ovat myös loistavat: kesäisin kävely & fillarireitit ja talvisin hiihtoladut löytyvät läheltä.
Eli voin suositella muuttoa Ruskeasantaan!!! :) - penttiii68
Ruskeasantalaiset sanoo ettei ole lentomelua koska sijaitsee kentän "kainalossa". Menkääpäs pakkaspäivänä sinne kävelylle niin aivan jäätävä meteli. Kostealla ilmalla ei niin kova melu mutta kerosiini tuoksuu :) Ihmettelen miksi lapsiperheet muuttavat sinne myrkkyjen keskelle, kun motari ja lentokenttä ihan vieressä. Lisäksi liikennemäärät vain kasvavat. Yliarvostettu paikka mun mielestä.
- Makee1962
Hyvä paikka. 17v Sireenikujalla asunut, eikä kertaakaan Kerosiini haissut. Silloin kun joku kiitorata remontissa, saattaa kuulua lentokoneiden ääniä, mutta ei häiritsevästi. Julkiset toimivat hyvin etenkin viikolla. Viikonloppuna kannattaa käyttää junaa, ja Tikkurilasta linja-autolla. Junalla tosin pääsee Leineläänkin, mutta sitten joutuu jonkin verran kävelemään. Hyvät lenkkimaastot lähellä :)
- Anonyymi00007
Moi! Ollaan harkitsemassa muuttoa omakotitaloon Ruskeasantaan. Millaista siellä on oikeasti asua lapsiperheen / pariskunnan näkökulmasta? Kaikki kokemukset kiinnostaa – plussat ja miinukset 😊
Turvallisuus ja alue
Miten turvalliseksi koette Ruskeasannan alueen iltaisin?
Onko alueella paljon läpikulkuliikennettä tai häiriöitä?
Mitkä kadut/alueet Ruskeasannassa ovat erityisen rauhallisia?
Liikenne ja kulkeminen
Kuinka hyvin arki toimii ilman autoa Ruskeasannassa?
Miten ruuhkat vaikuttavat aamuisin Kehä III:n tai Tuusulanväylän suuntaan?
Kuuluuko lentomelu voimakkaasti tietyillä alueilla?
Lapsiperheet
Millaisia päiväkodit ja koulut ovat Ruskeasannan lähellä?
Löytyykö alueelta muita lapsiperheitä ja yhteisöllisyyttä?
Missä alueen parhaat leikkipuistot tai ulkoilupaikat?
Omakotitaloelämä
Onko alueella tullut vastaan ongelmia esim. kosteuden, tonttien tai kunnallistekniikan kanssa?
Minkälaiset lämmityskulut tai ylläpitokulut teillä on ollut omakotitalossa Ruskeasannassa?
Kannattaako vanhempia taloja alueella välttää?
Arjen palvelut
Mitkä ovat parhaat ruokakaupat ja palvelut Ruskeasannan lähellä?
Miten nopeasti pääsee lentokentälle ja Tikkurilaan?
Puuttuuko alueelta jotain palveluita, joita olette kaivanneet?
Rehellinen kokemuskysymys
Jos voisitte päättää uudestaan, muuttaisitteko edelleen Ruskeasantaan? Miksi / miksi ette?
Kevyempi keskustelunavaus
Ruskeasanta kiinnostaa muuttokohteena – mikä on yksi asia, jota ette tienneet ennen kuin muutitte sinne? - Anonyymi00008
Onko sinnekin jo levinnyt "ruskeasontaa"?
- Anonyymi00009
Toivottavasti ainakin peruspotaska pysyy poissa…
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Lähinnä omistusasuntoja. Kela ei kustanna haittamaahanmuutolle omistusasuntoja.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
On jo huumeet levinneet, valitettavasti.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
On jo huumeet levinneet, valitettavasti.
Kuuluukohan se jo mediassakin tunnettu huumekämppä, aikamoinen kivinen ok-talo muuten ,Punalatvantiellä jo Ruskeasantaan ? Mä luulin, että se on vielä Simonkylää.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kuuluukohan se jo mediassakin tunnettu huumekämppä, aikamoinen kivinen ok-talo muuten ,Punalatvantiellä jo Ruskeasantaan ? Mä luulin, että se on vielä Simonkylää.
Ei kuulu, vaan on Simonkylää…
- Anonyymi00016UUSI
Aivan järkyttävä paikka, huumehörhöjä riittää ja lentoasema koneineen pauhaa, aina 24/7.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1243072EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje351445- 1041309
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1351037Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60967
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j307848- 41767
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22743