Kun auto on paikallaan vaikka tallissa ja kone käy, jolloin rattia pystyy normaalisti kääntämään, ohjauksen suunnanvaihto aiheuttaa joka kerta kolauksen. Eli jos käännän ensin vaikka oikealle ja sitten takaisin vasemmalle, kuuluu suunnanvaihtohetkellä kolahdus, jonka tuntee hiukan myös ratista. Tuntuu kuin jossain olisi aika paljon klappia. Onko tuo ihan normaalia? Toistaiseksi en ole ajossa huomannut mitään erikoista vaikka Epica ei ikinä mikään suuntavakaa ole ollutkaan.
Epican ohjaus, kolina
11
4287
Vastaukset
- jokumuu
Ei tuon oman ohjaus ainakaan kolise. Perästä kyllä kuuluu töyssyissä narahdus ja kolahdus, voi tosin olla varapyöräkin löysällä.
Saakos näihin muuten tarvittaessa jostain osia kohtuuhinnalla, ainakaan Motonetin listoilla ei näytä olevan juuri mitään? Mites maahantuojan hinnoittelu? Omassa on nyt 180 tonnia mittarissa joten kai siihen joskus pitää jotain uusiakin.- 9jruvjvjj
hiljaisen kolinan päästi se ohjaus,kokeile auto sammuksis(eli ilman ohjaustehostusta)niinkuulet sen klap äänen.Itse veikkaan risti niveltä ja omas toi ääni kuului(jos osas tarkkaan kuunnella)jo n 20tkm kohdil ja ei väljistynyt ohjaus 120tkm asti ainakaan jolloin meni vaihtoon.Ja varmasti kovallla käytöllä(taksi)
- jokumuu
9jruvjvjj kirjoitti:
hiljaisen kolinan päästi se ohjaus,kokeile auto sammuksis(eli ilman ohjaustehostusta)niinkuulet sen klap äänen.Itse veikkaan risti niveltä ja omas toi ääni kuului(jos osas tarkkaan kuunnella)jo n 20tkm kohdil ja ei väljistynyt ohjaus 120tkm asti ainakaan jolloin meni vaihtoon.Ja varmasti kovallla käytöllä(taksi)
Tulipahan kokeiltua aamulla ilman koneen käynnistystä. Tuo yksilö ei tunnu kolisevan, tiedä sitten onko sille joku joskus tehnyt jotain. Vanha taksi se on omakin auto.
Takapää kyllä kolisee, ei ollut varapyörä löysällä. Meneekö noista tyypillisesti joku tietty pusla tai nivel? - mannelavetti
jokumuu kirjoitti:
Tulipahan kokeiltua aamulla ilman koneen käynnistystä. Tuo yksilö ei tunnu kolisevan, tiedä sitten onko sille joku joskus tehnyt jotain. Vanha taksi se on omakin auto.
Takapää kyllä kolisee, ei ollut varapyörä löysällä. Meneekö noista tyypillisesti joku tietty pusla tai nivel?meni puslat(yli 100tkm ajettu)ja multa iskarit,n90tkm kohdil takuuseen.Niis on osas kolisevia iskareita(eivät silti vuoda ja toimivat)takuuseen vaihtavat varmaan vielä takuun jälkeen(nis mitkä ovat sil tiedotteel eli johonkin valmistus numeroon saakka).Mistä löysit ja minkä ikäinen ex taksi??jos se olis vaik mun entinen??
- jokumuu
mannelavetti kirjoitti:
meni puslat(yli 100tkm ajettu)ja multa iskarit,n90tkm kohdil takuuseen.Niis on osas kolisevia iskareita(eivät silti vuoda ja toimivat)takuuseen vaihtavat varmaan vielä takuun jälkeen(nis mitkä ovat sil tiedotteel eli johonkin valmistus numeroon saakka).Mistä löysit ja minkä ikäinen ex taksi??jos se olis vaik mun entinen??
Hain kärryn Hämeenlinnasta HML Autotalosta, se näyttää olleen taksina Järvenpään lähettyvillä. Hopeanvärinen diesel automaatti joka on lokakussa -07 luovutettu edelliselle omistajalle ja samalla takalasit on tummennettu. Jos on tietoa pirssistä niin kiinnostaisi kovasti!
Varaosia ei muuten näytä saavan mistään muualta kuin merkkiliikkeestä, ei netistäkään. Omaan pitäisi vaihtaa jakohihna, manuaalissa tosin lukee että vaihtoväli on 300.000 tkm (!) mutta ainakin työkaveri väitti vaihtovälin pudotetun 90 tonniin. Merkkihuolto ei vielä vastannut tiedusteluun. Tarviketukkurit kyllä tuntevat jakohihnan koodin mutta eivät tuo rensseleitä maahan, Autodatassakaan ei ole vaihto-ohjetta. - mannelavetti
jokumuu kirjoitti:
Hain kärryn Hämeenlinnasta HML Autotalosta, se näyttää olleen taksina Järvenpään lähettyvillä. Hopeanvärinen diesel automaatti joka on lokakussa -07 luovutettu edelliselle omistajalle ja samalla takalasit on tummennettu. Jos on tietoa pirssistä niin kiinnostaisi kovasti!
Varaosia ei muuten näytä saavan mistään muualta kuin merkkiliikkeestä, ei netistäkään. Omaan pitäisi vaihtaa jakohihna, manuaalissa tosin lukee että vaihtoväli on 300.000 tkm (!) mutta ainakin työkaveri väitti vaihtovälin pudotetun 90 tonniin. Merkkihuolto ei vielä vastannut tiedusteluun. Tarviketukkurit kyllä tuntevat jakohihnan koodin mutta eivät tuo rensseleitä maahan, Autodatassakaan ei ole vaihto-ohjetta.tai 60 riipuen auto iästä(tämä siis takseille ainakin)ja ei se 90 vaihto maksanu paljon.Samas huollos vaihdettiin laatikon öljyt(vaik ei tairttes vaihtaaa???)205/65/15 renkail stopsonic massauksel mukavan hiljainenkin peli.Ja mul oli musta metron kautta vaihtoon menny epica lisävaoil
- jokumuu
mannelavetti kirjoitti:
tai 60 riipuen auto iästä(tämä siis takseille ainakin)ja ei se 90 vaihto maksanu paljon.Samas huollos vaihdettiin laatikon öljyt(vaik ei tairttes vaihtaaa???)205/65/15 renkail stopsonic massauksel mukavan hiljainenkin peli.Ja mul oli musta metron kautta vaihtoon menny epica lisävaoil
On tosiaan 90 tonnia se vaihtoväli. Jollain korealaisella logiikalla 2.0d tarkoittaakin bensakonetta ja 2.0s dieseliä, ja 300 tonnia oli siis tuolle 2.0d:lle. Jakopään rullia ei näytä saavan tarvikkeena yhtään mistään, hihnakin olisi pitänyt tilailla jostain keski-Euroopasta, joten köyhdyin Metro-Auton tiskillä 400 euroa hihnasta, rullista ja vesipumpusta. Vaihdosta olisivat halunneet vielä 350,- lisää joten naulasin romut itse paikalleen.
Mitäs tuo Stopsonic maksaa ja missä teetit? Rengasmelu kun tuntuu olevan auton huonoimpia puolia. Varmaan vähenisi kun vaihtaisi nuo seitsemäntoistatuumaiset kumpparit pienempiin mutta toisaalta kärry on sen verran massiivisesti muotoiltu että pelkään sen näyttävän pienemmillä pyörillä hölmöltä.
- PPLehto
Merkkiliike tutki muttei löytänyt mitään syytä kolinalle (ei mikään yllätys). Täytynee taas kerran itse tutkia asiaa... Mahtaisikohan pian saada jo Epican korjausoppaan jostain...
- jokumuu
Jos paja oli vaikkapa Metro-Auto Koskelo niin ei paljon yllätä jollei vikaa löydy. Tuntuvat keskittyvän enemmän "ei sun autossa voi olla mitään vikaa" -selittämiseen kuin vianhakuun.
Korjausmanuaalin saa vaikkapa täältä:
http://www.daewooclub.co.uk/forums/showthread.php?tid=4269
Imuroi kaikki .rar -paketit, pura ne ja asenna image DVD:lle. Siinäpä sinulla on Epican ja kaupan päille muidenkin "korean-Letukoiden" tehdasmanuaalit.
- teeseitseepica
Epican takapään narina johtuu ylätukivarren tyvipuslista. Pultti ruostuu puslan sisäkooliin kiinni. Pallonivel irti, tukivarsi irti korista puslineen ja tukivarsi pajalle. Puukkosahalla pultti välistä poikki ja puslaan sisäänjäänyt pultinpätkä ulos. Onnistuu laittaen sopivaln hylsyn alle ja tuurnalla lekalla lyöden pätkä pihalle. Uudet voidellut pultit pusliin ja tukivarsi kiinni.
Narina loppuu. - HILLOPAALLIKKO
Selvisikö ongelman aiheuttaja? Itsellä sama ongelma ohjauksessa ja vaihtoehtoja on useita eikä viitsisi kaikkia osia vaihtaa kerrallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2444318Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1202774Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412532Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?851529Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161476- 481199
- 811135
- 59993
- 45986
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En176977