Olen tehnyt toiminimellä hommia jo parisen vuotta.
Tilanne taloudessa on johtanut siihen, että pari kk. sitten verottaja poisti minut ennakkoperintä rekisteristä,
ja nyt joudun hakemaan ulosotosta konkurssiuhka lapun, jonka mukaan mitä ilmeisemmin minulle annetaan pari viikkoa aikaa kuitata rästit, tai yritys ajetaan konkurssiin...
Vaihtoehdot asiaan:
A. Hommaan lakimiehen ja riitautan kyseiset rästit saadakseni pelattua aikaa asialle? Mihin voin vedota riitautuksesta, ja onko kongreettista hyötyä?
B. Pyrin hakemaan yritykseni yrityssaneeraukseen? Onko näillä eväin vielä mahdollisuuksia ja mitkä ovat hyödyt ja haitat? Kokemuksia?
C. Ostan valmiin pakettiyrityksen virosta ja pyöritän Viron kautta yritystoimintaa suomessa, jotta kykenen sopivana ajankohtana maksamaan rästini pois Suomen päädyssä ( olenaista virossa toimimiseen on, että yrityksen perustajalla/ ostajalla ei ole liiketoimintakieltoa Suomessa, joten jos ei liiketoimintakieltoa, mutta verovelkaa kylläkin, niin onko asialle esteitä? Hyödyt ja haitat? voiko verottaja provosoitua huomatessaan toiminnan ja lätkäistä liiketoimintakiellon jälkikäteen, jotta yritystoiminta pysähtyy kuin seinään? Kokemuksia?
Rästit eivät ole montaakaan tonnia, mutta ilman yritystoimintaa takaisinmaksussa menee TODELLA PITKÄ AIKA.
Laina ei mahdollinen, eikä muutkaan, kuin ylläolevat, joten miten minun tulisi asiassa parhaiten toimia??
Neuvot (FAKTAT) kalliit ovat nyt tärkeitä!!
Kiitos!
Konkurssi uhka!!
10
3755
Vastaukset
- DaMoneyMan
Voi teitä nakkikioskiyrittäjiä. Noh, sinä teet nyt näin:
Menet sinne käräjäoikeuteen ja haet sen nk. kasipäiväisen. Verottaja antaa sinulle 8 päivää aikaa sopia maksusuunnitelmasta. Hyvin todennäköisesti he haluavat sinun maksavan 50% rästeistä heti, lopuille voi hakea maksuaikaa. Voi olla että % on alempikin, tämän lama-ajan huomioiden. Sitten vain seurailet maksusuunnitelmaa.
Parin tonnin takia et pääse saneeraukseen (mitä saneeraisit??), eikä todellakaan kannata laittaa mitään vironviritystä pystyyn.- eight8888
tässä sulle niin ei tarvi pelätä konkurssia
www.real-wishes.com
- Pienet on murheet
joo ei parin tonnin takia kannata mitään viritellä, ota verottajaan yhteys, kerro tarinasi ja ehdota maksu suunitelma, maksa edes jotain ja sovi sellainen kk lyhennys jonka voit myös maksaa, kyllä verottajan kanssa voi sopia ei niillä ole mitään intessiä kaataa sun nakkikioskia.
- tietäjä akka
Ihmettelen jos kyse vain muutamasta tonnista,mikset saanut sovittua maksujärjestelyä verottajan kanssa?
Mutta opastukseni on seuraava.
1.
Hae kasipäiväinen haastemieheltä selkä suorana,sinulla on tiedoksi annon hakemishetkestä 8päivää aikaa maksaa tai sopia maksujärjestely.
2.
Ota rohkeasti yhteyttä tiedoksiannossa olevalle verojuristille,ja kerrot että haluat maksaa erääntyneet verosi pois ja kerrot hänelle maksusuunnitelmasi,tosin hän latelee takaisin maksuehdot mutta pystyt vaikuttamaan aikatauluihin jolloin tuo kahdeksan päivää ei olekkaan enää ehdoton takaraja.
Juristi varmasti suostuu jos kerrot maksavasi puolet velkasummasti kuukauden sisällä ja toisesta puolesta neuvottelette sen jälkeen maksuaikataulun myöhemmin.
Tämä tietenkin edellyttää että sinulla on oikeasti tuloja ja pystyt näyttämään että pystyt velkaasi näin maksamaan.
3.
Verottaja ei halua jäädä nuolemaan näppejään,siksi se tiukastakin suhtautumisesta huolimatta haluaa myös päästä kanssasi sopimukseen.
4.
Toimi heti,älä siirrä asiaa tuonnemaksi,ole suoraselkäinen niin selviät.- Remppa Rhino
Kiitokset vastauksistanne.... Näin tosiaan on asian laita, että 8 päivää on aikaa asia selvittää...
Korjausta vielä edelliseen, että verovelka on kyllä enemmän, kuin paritonnia, sanotaan että hinta suhteellisen uuden henkilöauton verran....
Paikan päälle pyrin päästä sopimaan asiaa, mutta minun verottajani on eri kaupungissa, joten puhelimitse tämän tulisi hoitaa...
Edelleen velkasaneeraus näyttäisi todennäköisimmiltä tässä kohtaa välttää konkurssi, koska jopa sen puolen osan rästeistä kuittaaminen tuottaa ongelmia....
Koen, että yritystoiminnalla tuo summa on mahdollista kuitata, mutta palkollisena siinä menee piiitkä aika... Tilanne ei ole mahdoton, mutta hankala ja haastava... Edelleen, pohdin Oy.n perustamista nykyisen kylkeen, ja ehkä jopa Viroon, jos suinkin....Edelleen ongelmana vain se, että verottaja asian saatua selville voisi provosoitua ja lätkäistä liiketoimintakiellon, koska on tulossa laki joka kieltäisi yrittämisen myös
Viron puolella, jos liiketoimintakielto on suomen puolella voimassa.
Mutta tämäkin on vain haihattelua, koska haluan asian kuntoon suomen päässä jos suinkin...
Olen saanut nyt puolelta, jos toisen mietteitä yrityssaneerauksesta...
Meni yritys konkurssiin, tai ei, TÄRKEINTÄ nyt olisi pitää minulla mahdollisuudet pitää yrittäjyydestä kiinni..
Olen tällä hetkellä palkollisena, ja yritys kykenee pyörimään päiväntyön oheella, mutta tiedän jo nyt, että parissa vuodessa kykenisin kuittamaan aiemmat rästit pois JOS se suinkin olisi millään mahdollista...
Hankala tilanne...Mietteitä kiitos!!! - Voipyhäsylvi.
Remppa Rhino kirjoitti:
Kiitokset vastauksistanne.... Näin tosiaan on asian laita, että 8 päivää on aikaa asia selvittää...
Korjausta vielä edelliseen, että verovelka on kyllä enemmän, kuin paritonnia, sanotaan että hinta suhteellisen uuden henkilöauton verran....
Paikan päälle pyrin päästä sopimaan asiaa, mutta minun verottajani on eri kaupungissa, joten puhelimitse tämän tulisi hoitaa...
Edelleen velkasaneeraus näyttäisi todennäköisimmiltä tässä kohtaa välttää konkurssi, koska jopa sen puolen osan rästeistä kuittaaminen tuottaa ongelmia....
Koen, että yritystoiminnalla tuo summa on mahdollista kuitata, mutta palkollisena siinä menee piiitkä aika... Tilanne ei ole mahdoton, mutta hankala ja haastava... Edelleen, pohdin Oy.n perustamista nykyisen kylkeen, ja ehkä jopa Viroon, jos suinkin....Edelleen ongelmana vain se, että verottaja asian saatua selville voisi provosoitua ja lätkäistä liiketoimintakiellon, koska on tulossa laki joka kieltäisi yrittämisen myös
Viron puolella, jos liiketoimintakielto on suomen puolella voimassa.
Mutta tämäkin on vain haihattelua, koska haluan asian kuntoon suomen päässä jos suinkin...
Olen saanut nyt puolelta, jos toisen mietteitä yrityssaneerauksesta...
Meni yritys konkurssiin, tai ei, TÄRKEINTÄ nyt olisi pitää minulla mahdollisuudet pitää yrittäjyydestä kiinni..
Olen tällä hetkellä palkollisena, ja yritys kykenee pyörimään päiväntyön oheella, mutta tiedän jo nyt, että parissa vuodessa kykenisin kuittamaan aiemmat rästit pois JOS se suinkin olisi millään mahdollista...
Hankala tilanne...Mietteitä kiitos!!!Yrityssaneeraukseen yhden miehen firmat harvoin pääsevät, koska harvoin on_mitään_saneerattavaa!
Koska tmi olet sinä itse henkilökohtaisesti, niin konkka ei ole hyvä ratkaisu.
Koska olet noin empivä, niin kysy siltä verottajan asiamieheltä neuvoa.
- Misi
Tee rehellinen konkurssi yrityksesi kanssa! Ehdottomasti!
Voit toki yrittää "venkoilla" verottajan kanssa vuosia, mutta mihinkään sinun kannaltasi se ei johda.
Viron suunnitelmat on syytä unohtaa, jos veroja et ole osannut hoitaa Suomessakaan.
Veronmaksussa on usein yrityksissä ongelmia, mutta toisaalta homma on aika simppeli Suomessa.
Avaat pankissa kaksi tiliä ja siirrät mm. alv:n aina maksun saatuasi toiselle tilille (ei korttia tms.).
Palkkoja maksaessa on hyvin helppo tehdä excel taulukko joka laskee todellisen kustannuksen yhtiölle.
Ja taas siirrät ko. summan "viranomaishoitoon" tarkoitetulle tilille.
Näin yritys ei velkaannu verottajalle (yhetiskunnalle) ja toiminta jatkuu...- kokemusta on
Jos töitä on ja siitä huolimatta yritys menee konkurssiin, niin silloin ei sovi yrittäjäksi. Yrittäjän kun on hoidettava verot ja muuta maksut AINA ja yritystaloudellisesti ajallaan. Yrittäjiä kouluttaneena olen huomannut, että toisilla on rahankäytössä todellisia ongelmia. Luullaan kun rahaa tulee niin kaikki se voidaan käyttää? Alv esimerkiksi on meillä yrittäjillä vain lainassa. Sitä ei voi laskea yrittäjän omaksi rahaksi ja siksi sen siirto esim. toiselle tilille on hyvä' veto. Mutta on paljon muitakin maksuja mitä meille yrittäjille tulee ja sitten vielä pitää ottaa huomioon työtilanteen vaihtelu. Periaatteessa yrittäjällä pitäisi olla ns. puskurirahaa jemmassa, jota voidaan hyödyntää heikkoina hetkinä. Mutta jollei tosiaan osaa käsitellä rahaa niin puoliso/joku muu hoitamaan raha-asiat ja yrittäjä keskittyköön siihen mitä parhaiten osaa eli työntekoon. Tämä auttaa yrittäjää jatkamaan toimintaa ja käytännössä on monia esimerkkejä, että homma saadaan siten toimimaan.
- Kohtele toisia, niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.
kokemusta on kirjoitti:
Jos töitä on ja siitä huolimatta yritys menee konkurssiin, niin silloin ei sovi yrittäjäksi. Yrittäjän kun on hoidettava verot ja muuta maksut AINA ja yritystaloudellisesti ajallaan. Yrittäjiä kouluttaneena olen huomannut, että toisilla on rahankäytössä todellisia ongelmia. Luullaan kun rahaa tulee niin kaikki se voidaan käyttää? Alv esimerkiksi on meillä yrittäjillä vain lainassa. Sitä ei voi laskea yrittäjän omaksi rahaksi ja siksi sen siirto esim. toiselle tilille on hyvä' veto. Mutta on paljon muitakin maksuja mitä meille yrittäjille tulee ja sitten vielä pitää ottaa huomioon työtilanteen vaihtelu. Periaatteessa yrittäjällä pitäisi olla ns. puskurirahaa jemmassa, jota voidaan hyödyntää heikkoina hetkinä. Mutta jollei tosiaan osaa käsitellä rahaa niin puoliso/joku muu hoitamaan raha-asiat ja yrittäjä keskittyköön siihen mitä parhaiten osaa eli työntekoon. Tämä auttaa yrittäjää jatkamaan toimintaa ja käytännössä on monia esimerkkejä, että homma saadaan siten toimimaan.
Viesti kaikille yrittäjille joilla on henkilökuntaa ja vaikeusia rahatalouden kanssa.Olkaa rehellisiä ja kertokaa asiat niinkuin ne on ja toistaalta tärkeää paiskikaa itse töitä, niin että yritys saadaan jaloilleen.
- ehrkkii
ns. yksityinen toiminimi ei ole yritys. Eli konkurssiin haetaan henkilö, - se henkilö olet sinä itse. Konkurssissa oleva henkilö ei määrää itsestään eikä omaisuudestaan (jos nyt sanamuodon oikein muistin).
Liiketoimintakielto ei kyllä ole todennäköinen, jos et ole konkurssitehtailija ja jos olisit ei sinulla olisi toiminimimuotoista yrittämistä.
Älä ammu yli tuossa vaan pyydä "anopilta" avustusta ja aloita puhtaalta pöydältä.
Hiukan kotiläksyä:
http://www.konkurssiasiamies.fi/33658.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865