Kesärenkaan urasyvyys?

Tietoa

Onko urasyvyys vaatimus sama katsastuksessa ja ratsiassa jossa poliisi alkaa sakottaa?

11

2723

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bussilippu

      Sakkorenkaita ei vieläkään hyväksytä katsastuksessa.

    • uraa jäljellä

      jos laki ei ole muuttunut on urasyvyys min: 1.6mm kesärenkailla. Tosin radiossa poliisi suositteli vaihtamaan ernkaat kun syvyys saavuttaa 4mm.... itelläni tällähetkellä 5mm enkä todellakaan aijo uusia renkaitani ennen kun urasyvyys saavuttaa noin 2mm.... senverran hintavia nykyään renkaat on..

      • Paras ei aina paras

        Kuvio ratkasee milloin lähtee vesiliirtoon.Jopa 4 mm ura syvyys saa auton vesiliirtoon. 1,6 taas ei saata.koettu on.


      • Asiaa seurannut
        Paras ei aina paras kirjoitti:

        Kuvio ratkasee milloin lähtee vesiliirtoon.Jopa 4 mm ura syvyys saa auton vesiliirtoon. 1,6 taas ei saata.koettu on.

        Ajoin kerran reilua satasta vesisateella asfaltilla. En voinut käsittää, miksi muutamat autoilijat ajoivat jatkuvasti vettä täynnä olevissa ajourissa? Ei vettä täynnä olevissa urissa riitä mikään urasyvyys näillä nopeuksilla.


      • Kokemusta..
        Asiaa seurannut kirjoitti:

        Ajoin kerran reilua satasta vesisateella asfaltilla. En voinut käsittää, miksi muutamat autoilijat ajoivat jatkuvasti vettä täynnä olevissa ajourissa? Ei vettä täynnä olevissa urissa riitä mikään urasyvyys näillä nopeuksilla.

        Mihinkä sen urasyvyyden sitten pitäisi riittää? Jokaisessa ajourassa on kyllä reunat, eihän vesi muuten niissä pysyisi. Ajourat eivät myöskään koskaan johda tieltä pois vaan aina tieuran suuntaan, kun ovat liikenteen aiheuttamia.
        Vesiliirto ei ole mikään ongelma, voit vaikka luistella ajourissa niin paljon kuin huvittaa, siihen tosin tarvitaan yli 100 km/h nopeuksia kuluneillakin renkaila. Oleellista on, ettei kääntele keventynytttä ohjausta, eikä paina kaasua kun vetopyörissä kitka loppuu. Näin menetellen ja tämän tietäen vesiliirto on aivan vaaraton ilmiö.
        Kokemattomalle ohjaustunnon häviäminen on yllätys ja hän kääntelee ihmeissään ohjausta ja ei osaa löysätä kaasuakaan, jolloin vetopyörät karkaavat myös ylikierroksille. Kun sitten se uran reuna tulee, niin auto ampaisee suoraan ojan puolelle ja valmista on.
        On naurettavaa puhua jostakin urasyvyyksistä kun itse ongelma on helposti hallittavissa kunhan vain tietoa ja kokemusta on. Ei luulisi olevan edes vaikeata omaksua suomalaisille talviliukkaisiinkin tottuneille.


      • Ohhohhoijaa
        Kokemusta.. kirjoitti:

        Mihinkä sen urasyvyyden sitten pitäisi riittää? Jokaisessa ajourassa on kyllä reunat, eihän vesi muuten niissä pysyisi. Ajourat eivät myöskään koskaan johda tieltä pois vaan aina tieuran suuntaan, kun ovat liikenteen aiheuttamia.
        Vesiliirto ei ole mikään ongelma, voit vaikka luistella ajourissa niin paljon kuin huvittaa, siihen tosin tarvitaan yli 100 km/h nopeuksia kuluneillakin renkaila. Oleellista on, ettei kääntele keventynytttä ohjausta, eikä paina kaasua kun vetopyörissä kitka loppuu. Näin menetellen ja tämän tietäen vesiliirto on aivan vaaraton ilmiö.
        Kokemattomalle ohjaustunnon häviäminen on yllätys ja hän kääntelee ihmeissään ohjausta ja ei osaa löysätä kaasuakaan, jolloin vetopyörät karkaavat myös ylikierroksille. Kun sitten se uran reuna tulee, niin auto ampaisee suoraan ojan puolelle ja valmista on.
        On naurettavaa puhua jostakin urasyvyyksistä kun itse ongelma on helposti hallittavissa kunhan vain tietoa ja kokemusta on. Ei luulisi olevan edes vaikeata omaksua suomalaisille talviliukkaisiinkin tottuneille.

        Ihan keskenäskö olet tullut moiseen lopputulokseen. Aikamoinen ruudinkeksijä. Toivottavasti et ole paljon ajoneuvojen kanssa tekemisissä, Kamikaze-man.


      • tyvestä puuhun
        Ohhohhoijaa kirjoitti:

        Ihan keskenäskö olet tullut moiseen lopputulokseen. Aikamoinen ruudinkeksijä. Toivottavasti et ole paljon ajoneuvojen kanssa tekemisissä, Kamikaze-man.

        on ihan järkeäkin takana. Kannattaisi tosiaankin enemmän keskittyä vesiliirron hallinan opetukseen kun vaatia 4-millisiä renkaita vaihtoon vesilliirtovaaraan vedoten.


      • Ei ojissa
        tyvestä puuhun kirjoitti:

        on ihan järkeäkin takana. Kannattaisi tosiaankin enemmän keskittyä vesiliirron hallinan opetukseen kun vaatia 4-millisiä renkaita vaihtoon vesilliirtovaaraan vedoten.

        Sovitaan niin että, jotka ajavat vesi urissa käyttää yli 4 mm renkaan urasyvyyttä. No jotka ajaa vesiuran vieressä käyttää1.6-4 mm urasyvyyttä !!!


      • kiitoksia
        Ei ojissa kirjoitti:

        Sovitaan niin että, jotka ajavat vesi urissa käyttää yli 4 mm renkaan urasyvyyttä. No jotka ajaa vesiuran vieressä käyttää1.6-4 mm urasyvyyttä !!!

        Minulle renkaan 4-millin urasyvyys on lähes uutta vastaaa, eikä tulisi mieleenkään ruveta niitä vaihtamaan. Ajan renkaat siinä 1,6-1,0 millisiksi ja ajan turvallisesti niillä tilanteesta riippuen urissa tai niiden vieressä, satoi tai paistoi.
        Vesillirto ei ole minulle ongelma, yhtään enepää kuin tiessä olva mutka. Molemmissa pitää osata ajaa autoa.


      • Autoinssi katsastaja
        kiitoksia kirjoitti:

        Minulle renkaan 4-millin urasyvyys on lähes uutta vastaaa, eikä tulisi mieleenkään ruveta niitä vaihtamaan. Ajan renkaat siinä 1,6-1,0 millisiksi ja ajan turvallisesti niillä tilanteesta riippuen urissa tai niiden vieressä, satoi tai paistoi.
        Vesillirto ei ole minulle ongelma, yhtään enepää kuin tiessä olva mutka. Molemmissa pitää osata ajaa autoa.

        Tällaista on ääripihin loisen elämä.

        Loinen ajaa renkaatkin sakkokuntoon ja samalla vaarantaa muut tielläliikkujat liirtoalustallaan..

        Ei minua loisen kohtalo sureta, mutta syyttömät....


      • roskapostirobotti
        Autoinssi katsastaja kirjoitti:

        Tällaista on ääripihin loisen elämä.

        Loinen ajaa renkaatkin sakkokuntoon ja samalla vaarantaa muut tielläliikkujat liirtoalustallaan..

        Ei minua loisen kohtalo sureta, mutta syyttömät....

        HULLUJA! Ei siis tosiaan tuo autoinssi, vaan muut tätä kommentoineet. Tyhmyydellä ei ole rajaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      53
      3278
    2. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2939
    3. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2346
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

      Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

      Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1366
    6. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

      Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

      Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

      On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe