Joudun odottamaan hetkeä, jolloin saan elämälle uutta suuntaa taide-elämyksestä, myytin uudesta selityksestä tai rituaalista. Se käynnistää oman ajatteluprosessin. Olen ääliö, mutta kysyn kuitenkin: voiko prosessia nopeuttaa. Kärsin uupumuksesta.
Tiedän kirkolliset rituaalit. Tuntuu jotenkin, että en saa niistä enää mitään vaikutusta. Tämäkin piristää, kun esitän yhden oman ajatukseni. Kun on estynyt tekemästä jotain asiaa ja tekee jotain siihen vivahtavaa, niin kyseessä on rituaali. Olen kiinnostunut omaehtoisesta rituaalista, jolla olisi vaikutusta myös suhteessa toisiin ihmisiin. Tarkoituksena on tukea yksilön voimavaroja.
Rituaalin avulla voimaa
37
2138
Vastaukset
- Burnout...
Otahan yhteyttä 0442593271, niin opetan hyvän keinon virikkeeksi ja jopa masennuksen poistoon. Auttanut monia ja todella toimii
- uupunut haalea
Ehkä joku vastaavassa tilanteessa oleva soittaa Teille. Vastauksenne ei ehkä sovi Filosofia-palstalle.
Ongelmani on eristyneisyydessä, mutta aina jokin oivallus auttaa minua eteenpäin. Tarkoitukseni ei ollut määritellä rituaalia. Se mitä sanoin, ei päde toisesta tarkastelukulmasta. Joku toinenkin on voinut pitää vaikka kättelyä rituaalina. ( Pitäisi päästä pitemmälle. ) Sitä en tarkoittanut. Joudun itse vielä etsimään määritelmää. Sekään ei ole varmaa, toimiiko rituaali suhteessa toisiin ihmisiin. Ehkä se toimii passiivisen hyväksymisen muodossa. Toisenlaista apua tarvitaan burnoutiin. Oireeni muistuttavat burnoutia. - dfgasdg
lopem ipsum
- burnout
uupunut haalea kirjoitti:
Ehkä joku vastaavassa tilanteessa oleva soittaa Teille. Vastauksenne ei ehkä sovi Filosofia-palstalle.
Ongelmani on eristyneisyydessä, mutta aina jokin oivallus auttaa minua eteenpäin. Tarkoitukseni ei ollut määritellä rituaalia. Se mitä sanoin, ei päde toisesta tarkastelukulmasta. Joku toinenkin on voinut pitää vaikka kättelyä rituaalina. ( Pitäisi päästä pitemmälle. ) Sitä en tarkoittanut. Joudun itse vielä etsimään määritelmää. Sekään ei ole varmaa, toimiiko rituaali suhteessa toisiin ihmisiin. Ehkä se toimii passiivisen hyväksymisen muodossa. Toisenlaista apua tarvitaan burnoutiin. Oireeni muistuttavat burnoutia.Käytän apuna kellotaulua, johon merkitään elämän hyvät ja huonot asiat. Helppoa ja yksinkertaista.
- ja kuuntele
tästä linkistä puhetta ja anna elämäsi Jumalalle ja koet uudestisyntymisen ja uudistuksen. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/
- n.n.n.n.n.n.n.n
shamaanirummutusta. Se toimii rentoutuksena, mutta muista suojaus kumminkin, jos vaikka sattuisit lähtemään matkalle...
Etsi googlella shamaaniseura.- Tieten tahtoen kohti pahaa?
Shamanismi on vain eräs keino päästä yhteyteen cainaja- ja tietäjähenkien ja kuoleman henkivallan kanssa. Ulkonailla vaikuttavat pimeyden voimat obvat lähtöisin samasta lähteestä, yleismaailmallisesti saatanaksi kutsutusta. Häneltä ei varjele kukaan muu kuin Jeesus ja vetoaminen hänen ristintyönsä vereen. Tiedoksi, jos joudut pulaan. Hän auttaa pulasta, mutta joudut samalla tekemään tilisi selviksi myös Hänen kanssaan.
Jos tahdot irti demonvimoimista, joihin olet ajatutunut osalliseksi ja ne ajetaan sinusta Jumalan voimalla ulos, sinun on otettava Jeesus vastaan pelastajanasi, jotta saisit yhän hengen sisimpääsi. Muuten, kuten raamattu opettaa, tilalle tulevat seitsemän pehempaa henkeä, kun tila on puhdistettu. - Pakanaksi ruvennut
Tieten tahtoen kohti pahaa? kirjoitti:
Shamanismi on vain eräs keino päästä yhteyteen cainaja- ja tietäjähenkien ja kuoleman henkivallan kanssa. Ulkonailla vaikuttavat pimeyden voimat obvat lähtöisin samasta lähteestä, yleismaailmallisesti saatanaksi kutsutusta. Häneltä ei varjele kukaan muu kuin Jeesus ja vetoaminen hänen ristintyönsä vereen. Tiedoksi, jos joudut pulaan. Hän auttaa pulasta, mutta joudut samalla tekemään tilisi selviksi myös Hänen kanssaan.
Jos tahdot irti demonvimoimista, joihin olet ajatutunut osalliseksi ja ne ajetaan sinusta Jumalan voimalla ulos, sinun on otettava Jeesus vastaan pelastajanasi, jotta saisit yhän hengen sisimpääsi. Muuten, kuten raamattu opettaa, tilalle tulevat seitsemän pehempaa henkeä, kun tila on puhdistettu.löytänyt vastauksia. Luterilaisessa kirkossa pannaan elämän mysteerien edessä pää pensaaseen.
- Se löytyy!!
Pakanaksi ruvennut kirjoitti:
löytänyt vastauksia. Luterilaisessa kirkossa pannaan elämän mysteerien edessä pää pensaaseen.
Mikä on se vastaus jota odotetaan Jumalalta, riippuu. Jos odotat että heti ja kaikki, et saa. Jos seuraat elämääsi: kun ei mikään auta, etsi AITOA Jumalaa. Ei kirkon rituaaleista voi saadakaan apua, sehän on vain ... rituaali. Entä jos Jumala TODELLA haluaisi puhua sinulle, etkä halua kuulla sitä oikeata.
No. Usko on mysteeri, lut.kirkossa on monta mieltä, ei saa yleistää kaikkia samaan pussiin.
Pakana voi löytää elävän yhteyden, rituaali ei, eikä uskonnollisuus. Olen kuullut, että tietyllä rumputyypin äänellä olisi hyvin rauhoittava vaikutus jopa sekavuustilassa oleville ihmisille.
Mistä sellaisen itsekäytettävän rummun voi tilaa??
- implacable
Jumala ei kuuntele. Onko kukaan koskaan saanut apua Jumalalta? Ei ole.
Nyt lukemaan Vasamman Käden Polku tai Saatanallinen Raamattu. Siellä on rituaaleja, joihin voi suhtautua vakavemmin kuin esim. rukoiluun.- Kovan kautta pelastettu
Minä olen saanut apua Jumalalta niin monta kertaa, ettei voi puhua kerroista, vaan aikajaksoista. joskus apu ei tule yhtä silmiin pistävän selkeästi, mutta se tulee. Jumala on. Hän on Hyvä ja hän on Isä. nNämä ovat arkipäivän totuuksia koko ystäväpiirissäni.
Väitteesi on omituinen, mutta kertoo selkeästi siitä, ettet todellakaan tunne jumalaa. Se on sääli.
Rukous vaatii hiljentymistä ja nöyryyttä. Se vaatii aitoa tahtoa kuulla, mitä Jumala sanoo, kun hän puhuu.
Jollei kykenen erottamaan, mikä on Jumalasta, sen voi tutkia käsikirjasta, eli raamatusta.
Mainitsemiesi okkultististen kirjojen lukeminen vie yhteyteen pimeyden voimien kanssa. Ehkä tunnetkin ne. Jos vain leikit noiden asioiden kanssa, kehoittan sinua jättämään ne. Olen itse ollut niissä erittäin syvällä kiinni ja vain kammottavien vaiheiden kautta pelastunut. Ne ovat saatanan kuilu, johon on helppo luiskahtaa sisälle, tulla riivaajien, demonien tai henkivaltojen valtaamaksi - ja kokonaan toisen kuljettamaksi vastoin tahtoaan - tilaan, joista on mahdoton päästä pois. On vain yksi mahdollisuus ulos ja se on vahvemman, Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän on ainoa, jota saatana pelkää, varsinkin hänen verensä sovituksen esille tuomista.
Saatana ei ole kuviteltu persoonallisuus eikä pelle. Muista, että jos valitset hänet, se on oma valintasi ja kannat siitä itse vastuun. - Jeesuksen seuraajilta vaaditaan rohkeutta
Ilmestyskirja 20
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ilm.21.
6. Ja Jeesus sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." - implacable
Kovan kautta pelastettu kirjoitti:
Minä olen saanut apua Jumalalta niin monta kertaa, ettei voi puhua kerroista, vaan aikajaksoista. joskus apu ei tule yhtä silmiin pistävän selkeästi, mutta se tulee. Jumala on. Hän on Hyvä ja hän on Isä. nNämä ovat arkipäivän totuuksia koko ystäväpiirissäni.
Väitteesi on omituinen, mutta kertoo selkeästi siitä, ettet todellakaan tunne jumalaa. Se on sääli.
Rukous vaatii hiljentymistä ja nöyryyttä. Se vaatii aitoa tahtoa kuulla, mitä Jumala sanoo, kun hän puhuu.
Jollei kykenen erottamaan, mikä on Jumalasta, sen voi tutkia käsikirjasta, eli raamatusta.
Mainitsemiesi okkultististen kirjojen lukeminen vie yhteyteen pimeyden voimien kanssa. Ehkä tunnetkin ne. Jos vain leikit noiden asioiden kanssa, kehoittan sinua jättämään ne. Olen itse ollut niissä erittäin syvällä kiinni ja vain kammottavien vaiheiden kautta pelastunut. Ne ovat saatanan kuilu, johon on helppo luiskahtaa sisälle, tulla riivaajien, demonien tai henkivaltojen valtaamaksi - ja kokonaan toisen kuljettamaksi vastoin tahtoaan - tilaan, joista on mahdoton päästä pois. On vain yksi mahdollisuus ulos ja se on vahvemman, Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän on ainoa, jota saatana pelkää, varsinkin hänen verensä sovituksen esille tuomista.
Saatana ei ole kuviteltu persoonallisuus eikä pelle. Muista, että jos valitset hänet, se on oma valintasi ja kannat siitä itse vastuun.Minä rukoilin Jumalaa vuosia ja ikinä en saanut helpotusta.
Saatanan avulla sain mielenrauhan. Pystyin vaikuttamaan kohtalooni JA läheisteni kohtalooni. Sain aikaiseksi onnellisuutta.
Onko sillä väliä ketä kumartaa jos tarkoitusperät ovat hyvät ja vaikutus ei tee kellekään pahaa? Hyvyyden asialla minäkin siis olen, mutta vain Saatana on tarpeeksi antelias auttamaan meitä.
Siksi valitsen Saatanan. - valon lapsi
implacable kirjoitti:
Minä rukoilin Jumalaa vuosia ja ikinä en saanut helpotusta.
Saatanan avulla sain mielenrauhan. Pystyin vaikuttamaan kohtalooni JA läheisteni kohtalooni. Sain aikaiseksi onnellisuutta.
Onko sillä väliä ketä kumartaa jos tarkoitusperät ovat hyvät ja vaikutus ei tee kellekään pahaa? Hyvyyden asialla minäkin siis olen, mutta vain Saatana on tarpeeksi antelias auttamaan meitä.
Siksi valitsen Saatanan.Et voi olla tosissasi.. Hetkinen, tulet tiede palstalle, jossa aiheena on filosofia puhumaan saatanasta ja hänen kuvitellusta vallastaan ja hyvyydestään..
Minä rukoilen puolestasi, vaikuttaa siltä, että olet ihan pihalla ja tarvitset kenties paljon apua. Rukoilkaa muutkin uskovat tämän ihmisen puolesta!!
Saattaa kuule olla, että kuvittelemasi saatanallinen hyvyys kääntyy vielä sinua vastaan ja menetät kaiken, mitä sinulla on. Rukoilen puolestasi, että Jumala ja hänen kirkkonsa vielä tulisi elämääsi!!Vain Jumala on hyvä. On vain yksio Herra ja hän on todella hyvä! Hänen nimensä on Jeesus!! - muista varotus!
implacable kirjoitti:
Minä rukoilin Jumalaa vuosia ja ikinä en saanut helpotusta.
Siksi valitsen Saatanan.Saatanaan sitoutumisella menettää itsenäisyytensä. odota vain, hän velkoo! Kun valhe paljastuu, auttaa Jeesus-nimi.
- Jumalan aliarviontiako?
Jeesuksen seuraajilta vaaditaan rohkeutta kirjoitti:
Ilmestyskirja 20
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ilm.21.
6. Ja Jeesus sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."Selitäppäs asiasi selkokielellä ilman kopioituja käännöstekstejä. Jos tuommoisia tekstejä hokemalla kuvittelee pelastuvan niin helpoksi on mennyt. Eiköhän vähän ymmärrystäkin tarvitataisi? Aikamoista muiden aliarvioimista syöttää erillisiä lauseita ilman mitään logiikkaa.
- JJ
Vitsi kun haluisin auttaa, mutta kun ei tuosta tekstistä ymmärrä yhtikäs mitään. Mitä siis oikein haluat tai haet?
- läski late
Vedä kuule hyvä hamppari naamaan esim. mc donaldsin ja vaikka coca colaa ja kato vaikka joku hyvä leffa. Siinä sitä on sullekin voimavaroja ja ajatteluprosessia. Voit vaikka onnistua putoamaan sieltä "pilvistäsi" takaisin maan pinnalle ;)
- Luutnantti Dan
tarkkailin vastauksia ja en anna vastausta itse mutta:
Kaikki jotka vetoaa jumalaan, jeesukseen tai ylipäätään johonkin uskontoon on paholaisia- Alkup. kirjoittaja
Selasin muualta ja huomasin väitteen, että jumalanpalvelus on rituaali. Mielestäni siinä filosofian näkökulmasta on muitakin elementtejä. Jumalanpalvelusta arvostellaan passiivisesta luonteesta.Se ehkä johtuu rituaaleista, joiden merkitystä ei ymmärretä. Voidaan tehdä se virhe, että lisätään rituaaleja entisestään kun halutaan ihmisten suosiota ( tuomasmessu ).
Aivan tavallisessa jumalanpalveluksessa pappi saarnaa kauniisti, esim. lähimmäisenrakkaudesta. Eka viestissä puhuin taide-elämyksestä, myytin uudesta selityksestä ja rituaalista. Ilmeisesti hengellisestä elämästä löytyy niille vastineensa. Äsken kuulin tarinan, joka ei ole myytti, "Lesken ropo". Papin mukaan kysymys oli temppeliverosta, jolla temppelirakennusta pidettiin kunnossa. Siksi Jeesus nimitti ko. rakennusta ryövärien luolaksi. Moni varmaan ajattelee, että leski antoi viimeiset roponsa köyhille. - "Riivaajat uskovat ja vapisevat"
Johanneksen evankeliumi
8:47. Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta." - Vaivan palkka on suuri
Alkup. kirjoittaja kirjoitti:
Selasin muualta ja huomasin väitteen, että jumalanpalvelus on rituaali. Mielestäni siinä filosofian näkökulmasta on muitakin elementtejä. Jumalanpalvelusta arvostellaan passiivisesta luonteesta.Se ehkä johtuu rituaaleista, joiden merkitystä ei ymmärretä. Voidaan tehdä se virhe, että lisätään rituaaleja entisestään kun halutaan ihmisten suosiota ( tuomasmessu ).
Aivan tavallisessa jumalanpalveluksessa pappi saarnaa kauniisti, esim. lähimmäisenrakkaudesta. Eka viestissä puhuin taide-elämyksestä, myytin uudesta selityksestä ja rituaalista. Ilmeisesti hengellisestä elämästä löytyy niille vastineensa. Äsken kuulin tarinan, joka ei ole myytti, "Lesken ropo". Papin mukaan kysymys oli temppeliverosta, jolla temppelirakennusta pidettiin kunnossa. Siksi Jeesus nimitti ko. rakennusta ryövärien luolaksi. Moni varmaan ajattelee, että leski antoi viimeiset roponsa köyhille.Jos lesken ropo puhutteli, mikset katso tai kuuntele raamatun opettaja David Pawsonin erinomaisia raamattutunteja? Kirjoja löytyy kirjastoista ja hengellisistä kirjakaupoista, luentoja voi seurata TV7:ltä joko kaapelin tai netin kautta. Raamattu alkaa elää aivan eri tavalla, kun kuulee mistä raamatussa TODELLA on kysymys, millaisessa maailmassa esim. Jeesus seuraajineen realistisesti eli, ja mikä on se usko, josta Jeesus puhuu.
On äimistyttävää, miten VÄHÄN raaamatusta tajuaa, ennen kuin todella perehtyy sen historiaan ja sisäiseen dynamiikkaan, joka kulkee n. viidellä eri tasolla yhtaikaa.
Riiteistä: Kristinusko itsessään ei ole uskonto, vaan usko. Siinä on uskonnollisia elementtejä, kuten kaste ja ehtoollinen. Niitä voi kutsua riiteiksi josta tahtoo. Itse mielelläni en, koska riiti ovat olennainen osa uskontoja, jollainen kristinusko ei siis ole. - Usko lahja, jonka saa pyytämällä
Johannekksen evankeliumi 7:17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Sanoi Jeesus.
Olen oppinut tuntemaan, että se pitää paikkansa.
- Monenlaista kokeillut
Korvikkeet eivät auta. Olen itsestäni huomannut, että ainoa tapa löytää se, mitä tahtoo - tiesipä sen tai ei - sielun jano, tyydyttämätön tarve, tarpeitten paljous, " Se jokin ", on mennä suoraan kohti kipeitä tunteita. Niiden alla tai niissä itsessään on jo suuri osa vastauksesta tai vastaus itse. Kun antautuu kokemaan nämä kipeät tunteensa - kun ne löydettyinä elävät - niiden tuska purkautuu. Se luo tilaa sisimpään ja on melkoisen helpottavaa. Se herättää itsessä viimeistään tarpeen purkaa iloa rukoilleen Jumalalle. Kun Jla vastaa ja saa jutella asiansa, turvalisuus lisää halua käuydä joskus raskaita ja uuvuttaviakin kipeitä asioita iutsestään läpi ( ja kyetä sitten ilokseen auttamaan joskus muita samassa asiassa).
Vähitellen oppii antamaan elämän viedä, kieltäytymättä kokemasta sitä. (Tämä on ollut minulle joskus ongelma. Kova kuori ja vakiintuneet suhtautumistavat ovat tehokkaasti estäneet sielua hengittämästä, menemästä mukaan ja nauttimasta, estäneet ottamasta hyvää vastaan.)
Kun sisin on liikkeessä, tylsyys kuolee, suhteutuu ihmisenä muihin ja ympäristöönsä ja vähitellen koko maailmaan ja sopii sinne hyvin. Olet lahja maailmalle. (Terve ja toivottu tunne ja tuntemus!)
Turha ja uuvuttava omariittoisuus karisee näissä prosesseissa, samoin itsekeskeisyys, jonka yksinäisyys välttämättä tuo tullessaan. Näiden kantamisen painolasti katoaa ja alkaa tuntea, että joku muu, Elämä kantaa.
Kun itse en pääse joskus näistä oravanpyöristä ulos, alan rukoilla. haen raamatusta esim. Daavidin psalmin joka puhuttelee minua, pukee sanoiksi sen, jota en jaksa sanoiksi mieltää, auttaa tunnistamaan ja tunnustamaan tunteeni ja herättää lopulta sissimmän eloon. Silloin ruköus ei ole riitti tai toimitus, ei korvike,eikä jotain sinne päin, vaan elämää kanssakäymistäJumalan kanssa, jossa myös Hän puhuu. - on ällistyttävä henkilö kirjoittamaan em. asioista
Mm. Kirjoittajan kirjat "Pelon talosta rakkauden taloon" , jossa kirjoittaja puhuu siitä mitä todellinen, elämän ekstaasi on ja miten siinä voi elää. Suosittelen ehdottomasti. jos tahdot filosofista piristettä, potkua, lue Kierkegaardin " Kedon kukka ja taivaan lintu".
- apu ajoissa!
Hei, "uupunut haalea", jos ei elämyksiä TUNNU, olet loman tarpeessa. "Rituaalien" avulla jaksaminen on harhaa ja itselle valehtelua. Lukisit vaikka leanne paynen kirjoja, esim. "särkynyt minäkuva".
Ei saisi olla kiire. - tuomas1
Hei !
Minä olen saanut voimaa elämääni kun olen antanut elämäni Jeesukselle. Mitkään kirkolliset rituaalit eivät auta vaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen on antanut minulle ja monille voimaa elämään.
Joten lue Uutta testamenttia ja anna elämäsi Jeesukselle, niin saat kokea Jumalan rakkautta ja läsnäoloa..
kts. www.tv7.fi
www.kotisatama.net
www.radiodei.fi
Johanneksen evankeliumi:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Jeesus tahtoo antaa sinun syntisi anteeksi ja iankaikkisen elämän !!!
Jeesus rakastaa sinua !!!- Entinen kristitty
Itselleni on Saatana tuonut ilon, onnen ja vaurauden. Valheita sain Hänestä kuulla aikanani kyllästymiseen asti.
Saatana rakastaa minua, miksi ei sinuakin?
Jätä Jeesus, se jahven äpärä vie sinut tuhoon. - atlatl
Entinen kristitty kirjoitti:
Itselleni on Saatana tuonut ilon, onnen ja vaurauden. Valheita sain Hänestä kuulla aikanani kyllästymiseen asti.
Saatana rakastaa minua, miksi ei sinuakin?
Jätä Jeesus, se jahven äpärä vie sinut tuhoon....antanut mitään,vaikka kuuluin Helluntaiseurakuntaan,jossa usko on lähempänä ihmistä kuin kirkossa.
En myöskään halua mitään saatana-juttuja.
Mutta itse olen saanut lohtua esim intiaanien tavasta ajatella että kaikella/kaikessa on henki ja että kaikki elämä on kunnioitettavaa.
Mielestäni tämä poistaa erarvoisuutta jos mikä.
Rummutan myös kun haluan vapautua jännityksestä ja pelosta.
Se on uskomattoman rentouttavaa.
Mikä muuten estää poimimasta itselleen sopivia tapoja toimia eri uskonnoista??
Ei missään ole sanottu,että vain yksi tapa on oikea.
Eihän sellainen kaikille sovi kuitenkaan.
Rumpuja myy monetkin tahot.
Kirjoita vain googleen hakusanaksi vaikkapa: lapinrumpu,shamaanirumpu,intiaanirumpu,rummutus...
Kyllä löytyy tietoa ja myyjiä.
Myös vinkkejä rummun tekoon löytyy vaikkapa Kemin nahkatarvikkeen sivuilta.
Tai ehkäpä alkuperäinen kirjoittaja tarvitsisi vain rentoutusta esim vaikka luonnossa liikkumalla??
Sekin toimii voimavarana.
Monet viisaat sanovat saavansa ideoitakin pitkillä kävelyillä.
Haittaakaan siitä ei ole,sillä liikkuminen luonnossa kuulema pidentää ikääkin ;) - EI MESSIAANINEN
atlatl kirjoitti:
...antanut mitään,vaikka kuuluin Helluntaiseurakuntaan,jossa usko on lähempänä ihmistä kuin kirkossa.
Mutta itse olen saanut lohtua esim intiaanien tavasta ajatella että kaikella/kaikessa on henki ja että kaikki elämä on kunnioitettavaa.
Kirjoita vain googleen hakusanaksi vaikkapa: lapinrumpu,shamaanirumpu,intiaanirumpu,rummutus...
Tai ehkäpä alkuperäinen kirjoittaja tarvitsisi vain rentoutusta esim vaikka luonnossa liikkumalla??
Haittaakaan siitä ei ole,sillä liikkuminen luonnossa kuulema pidentää ikääkin ;)Olen itse kokeillut juutalaisia rituaaleja,vaikka olen tavallinen luterilainen papereissa. se auttaa ja kun tekee oikein niin kuin ortodoksi juutalaiset(erottaa lihan ja maidon ruuissa ja välttäää verta ja sytyttää kynttilät hebrean kiekisten rukousten kera).huomioitava että ei ajattele jeesusta sillon niin kuin esimerkiksi vapaat ristilliset suunat tekee (näin vapaat rukoilee ja alkaa puhumaan kielillä ). nämä hengelist tuntemukset pitää eroittaa toisistaan.Olen ollut myös meediotilaisuudessa joten tuiedän mistä puhun.Luulen että olen ns juutaisuudenhengellä täyttynyt näin rukoillessa. tunsin että,oikein henkimaailmassa vapaudun. Kokeilkaapa te jotka tunnette juutaisia rituaaleja. Rukoilkaapa jos teillä on juutalaisia ystäviä rukoilla yhdessä-Paperi luterilainen voi myös sytytää sabattikynttilät ja olla kiinostunut juutalaisuudesta. Ihmiset voivat olla henkimaailmassa tuntevia ns. herkkiä se on yli luonnollinen kyky.KOKEILKAAPA JUUTALAISTA RUKOISTA VÄLILLÄ
- vastaväite
atlatl kirjoitti:
...antanut mitään,vaikka kuuluin Helluntaiseurakuntaan,jossa usko on lähempänä ihmistä kuin kirkossa.
Haittaakaan siitä ei ole,sillä liikkuminen luonnossa kuulema pidentää ikääkin ;)* Minulle ei Jeesus...
...antanut mitään,vaikka kuuluin Helluntaiseurakuntaan*
Sehän ei ole Jeesuksen vika, jos et "saa mitään". Raamatussa lukee, "te anotte kelvottomasti, siksi ette saa". Fiilistäkö yritit?
Tai
Jos ei ole saanut syntejään anteeksi, ei ole ottanut ristiä vastaan, tosissaan.
Jumalahan ei ole automaatti, josta nappia painamalla saa mitä haluaa.
Siksi se ei toiminut.
- Operetin kummitus
Olet kultturiantropologi tai taidehistorioitsija tai uskontososiologi tai semiootikko tai joku sen kaltainen, mutta ilman tietoa näistä aiheista, ja ilman oppimateriaalia. Oppimisprosessia voi nopeuttaa tutustumalla vaikkapa myyttien syntyyn ja historiaan. Rituaaleja on tutkittu ja analysoitu jokikiseltä suunnalta, sieltä löytyy herkullista luettavaa. Taidehistorijoitsija voi ällistyttää lukijansa selittämällä, mistä jossakin tunnetussa taideteoksessa on kyse.
Mene kirjastoon. Et joudu odottamaan niitä hetkiä. Voit saada niitä hetkiä niin paljon peräkkäin, että sekoat niistä.
Tiedätkö miksi Mona Lisa hymyili? Aku Ankan mukaan hän hymili, koska taitelilija maksoi hänelle mallina olemisesta enemmän, kuin mitä hän olisi muuten tienannut tehtaassa. - Yrittämällä ei onnistu
Henkistä energiaa voi saada jos osaa katsoa kaikkea kuin uutena. Rituaalit, erilaiset tavat, pinttyneet käsitykset mekanisoivat elämää. Se on turvallista ja voi siten auttaa, mutta voi myös viedä sitä samaa intoa joka meillä on ollut lapsena. Teoriassa on mahdollista "avata silmät" ja ottaa asiat vastaan ihan uutena. Tästä ainakin voi kokea jonkinlaisen aavistuksen.
Ehkä se olisi sitä uudesti syntymistä ylhäältä mitä Raamattu opettaa. Ainakin on niin, että meillä on paljon sellaista henkistä painolastia josta olisi hyvä oppia pois. Yksi yleinen ajattelutapavirhe on jakaa ihmiset keksittyjen käsitteiden mukaan. Todellisuudessa ei ole olemassakaan poliittisia aatteita eikä ainakaan niiden mukaisia henkilöitä. On vain tapana puhua kapitalisteista ja sosialisteista. Näin ei todella ole. Joku väittää vastaan. Tästä olisi hyvä luopua ja kohdata henkilöt suoraan ilman näitä käsitteitä ja mielikuvia.
Sama pätee uskontoihin. Eihän kristinuskonkaan sisältö ole sen rituaalit ja opitut säännöt ja totuudet, vaan henkilön oma henkinen hyvinvointi. Turhat sanat ovat todella turhia. Kirkolliset rituaalit voivat olla merkityksellisiä, mutta jos ne eivät sitä ole, ei niillä silloin mitään arvoa todella ole. Niistä voi luopua.
Opit ja rituaalit voivat olla riippuvuutta. Välttämättä ei. Henkiseen energiaan liitetään usein uteliaisuus. Uteliaisuus ja uuden oppiminen vaatii keskittymistä, tahtoa ja vanhan hylkäämistä. Ihmisen mieli saattaa olla kuten auton likaantunut tuulilasi. Se on hyvä joskus puhdistaa jotta näkisi. Erilaiset pinttyneet käsitykset joita toiminnalliset tavat rituaalit tukevat voivat, siis voivat, viedä kyvyn nähdä kunnolla ja siksi viedä elämän iloa. Elämän iloa lienet hakemassa. Mikään tietoinen prosessi se tuskin kuitenkaan on.- alkup. kirj.
Helpointa olisi ollut katsoa rituaalin sanakirjamääritelmä. Vastaus olisi ollut paljon tylsempi. Jonkin verran seuraan yleistä mielipidettä, jota näkemykseni myötäilee. Helposti erehtyy kopioimaan jonkun toisen ajatusta. Niinpä varhaisin ajtukseni saattoi olla peräisin jostain radiosketsistä, jossa perheen pojan oman huoneen siivousta kuvattiin rituaaliksi.
Olen kuunnellut monia saarnoja. Kirkkoherra kerran puhui jumalanpalveluksen yhtenä sisältönä taide-elämyksestä ja taisi siinä olla pari muutakin kohtaa. Ehkä kopioin nekin. Yhteistä näille lainauksille on, että alkuaan paheksuin niitä ja nyt kirjoitan itse samoin. "Tuulilasini kaipaa pyyhkimistä." Pohdin tällä hetkellä kysymystä. Tunteako olevansa rakastettu, vaiko hyväksyä realiteetit. Molemmat saattavat johtaa samaan lopputulokseen: ihmissuhteet ovat vapautuneempia.
Olin aluksi väsynyt jumalanpalveluksissa, mutta tunsin enemmän eläväni. Nyt toista vuosikymmentä myöhemmin jaksan rituaalit paremmin, mutta olen muuten uupuneempi. Nyt toimeliaisuus on kohentanut oloani. Eristyneisyys ( johon ei ole fyysistä rajoitetta ) aiheuttaa haasteita, mutta olen säilyttänyt uteliaisuuden. - Yrittämällä...
alkup. kirj. kirjoitti:
Helpointa olisi ollut katsoa rituaalin sanakirjamääritelmä. Vastaus olisi ollut paljon tylsempi. Jonkin verran seuraan yleistä mielipidettä, jota näkemykseni myötäilee. Helposti erehtyy kopioimaan jonkun toisen ajatusta. Niinpä varhaisin ajtukseni saattoi olla peräisin jostain radiosketsistä, jossa perheen pojan oman huoneen siivousta kuvattiin rituaaliksi.
Olen kuunnellut monia saarnoja. Kirkkoherra kerran puhui jumalanpalveluksen yhtenä sisältönä taide-elämyksestä ja taisi siinä olla pari muutakin kohtaa. Ehkä kopioin nekin. Yhteistä näille lainauksille on, että alkuaan paheksuin niitä ja nyt kirjoitan itse samoin. "Tuulilasini kaipaa pyyhkimistä." Pohdin tällä hetkellä kysymystä. Tunteako olevansa rakastettu, vaiko hyväksyä realiteetit. Molemmat saattavat johtaa samaan lopputulokseen: ihmissuhteet ovat vapautuneempia.
Olin aluksi väsynyt jumalanpalveluksissa, mutta tunsin enemmän eläväni. Nyt toista vuosikymmentä myöhemmin jaksan rituaalit paremmin, mutta olen muuten uupuneempi. Nyt toimeliaisuus on kohentanut oloani. Eristyneisyys ( johon ei ole fyysistä rajoitetta ) aiheuttaa haasteita, mutta olen säilyttänyt uteliaisuuden.Varmaan on niin, että reaaliteettien hyväksyminen vapauttaa voimavaroja. Reaaliteettien hyväksymisellä tarkoitan oikein näkemistä, rehellisyyttä ja aitoutta. Monet keinotekoiset velvoitteet epäaitoina vievät tarpeettomasti energiaa.
Rituaalien suhteen kannattaa miettiä suorittaako niitä automaattisesti, velvollisuudentunnusta vai onko niiden tarkoitus rauhoittaa meditatiivisessa mielessä.
Rituaalit ja pinttyneet on ehkä hyvä erottaa...tai sitten miettiä kummasta on kyse. Ja miettiä sitä onko vanhoilla tavoilla ja ajatustavoilla merkitystä sen todellisuuden kanssa jota elää. Ristiriidatkin saattavat lisätä uupumusta.
Ongelma on siinä, että onko tämä henkinen pohdiskelu ja yrittäminen ratkaisu asiaan, vai voisiko sitä vain avata silmänsä...tosta vaan. Uteliaisuuskaan ei meille synny päättämällä tai yrittämällä.
En oikein tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192472
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau321616Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.211522- 1291458
- 681263
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3461149Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?601023- 891015
- 122841
- 79825