Lapsi on minulle syntynyt !

Niin - Jeesus on minun ainoa Herrani ja minun ainoa Jumalani. Poika on minulle annettu ...

JESAJA
6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton ...

Niin mutta tuo oli vain irtojae - okei, tässä laajemmin ja suosittelen tutkimaan koko lukua ...

Jesaja 9:4-7
4 (9:3) Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä;
5 (9:4) ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
8 (9:7) Herra lähetti sanan Jaakobia vastaan, ja se iski Israeliin,

6

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen minä tiedän ja Paavalin, mutta mitäs kummaa on tuo sapattilaittomasta sapatista kerskaaminen?

Näyttävät Sirkka-Iita ja adventistit ajattelevan että sapatin antoi Herra mutta sapattisäädökset antoi Mooses,
      joten sapatin sisällöstä ei ole tarvis puhua mutta kalenterin ilmoittamasta sapatinpäivästä kylläkin,
      pe klo 18 - la klo 18

Ymmärrän jotenkin jos joku sapattiteolllaan kerskaisi mutta kun he kehuskelkevat kalenteripäivästään,
      johon heillä ei sinänsä ole osaa eikä arpaa; siihen että se on siinä minkä kalenterit ilmoittaa.

• Kauttakulkumatkalla¨

Jes. 61:1

Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,

Hes. 3:14

Ja henki nosti minut ja otti minut, ja minä kuljin murheellisena henkeni kiivaudessa, ja Herran käsi oli väkevänä minun päälläni.

Joh. 2:17

Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".

Emme rakenna adventtihuonetta emmekä katolilaista tai edes uskonpuhdistuksen huonetta vaan Herran huonetta.

• Kauttakulkumatkalla¨ kirjoitti:

Jes. 61:1

Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,

Hes. 3:14

Ja henki nosti minut ja otti minut, ja minä kuljin murheellisena henkeni kiivaudessa, ja Herran käsi oli väkevänä minun päälläni.

Joh. 2:17

Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".

Emme rakenna adventtihuonetta emmekä katolilaista tai edes uskonpuhdistuksen huonetta vaan Herran huonetta.

Asiaa puhut. Äsken radio Deissä puhuttiin tämän asian suhteen hieman asian vierestä, media7 toimesta.

"JEESUS KANNATTAA" - "Kirves puun juurella"
        - adventtiseurakunnan opetusta radio Deissä tänä pyhänä

Herra kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella, muistutti puhuja aivan aluksi.
        Puhuja selittää tuon ennen muuta uudestisyntymiseksi. No ei siinä mitään, mutta kyllä
        uudestisyntynyt tarvitsee sen päälle tulella kastamisenkin jotta omatekoiset oppipäätelmät palavat pois.
        Ensin uudestisynnytään synnytään Pyhästä Hengestä ja sitten pyritään vaeltamaan Hengen täyteydessä.

Puhuja ahnehtii selittämään kummankin kohdan nipussa näillä sanoilla: "Pinnarit ulos!"
        Minulle tulee mieleen, että niinhän adventismissa aina kytketään omaperäisesti 2 asiaa yhteen. Kuten lauantaisapatti pelastuksen sinettinä vastaan sunnuntailakipedonmerkki.

Siinä sitä sitten taas media7 kautta lyötiin kirveellä pää poikki niiltä jotka eivät pyhäpäivää jätä väliin!

• Taas tuli toteennäytetyksi että adventisti ei uskalla osallistua keskusteluun Jumalasta, sillä heille on opetettu
      olevan jumalanpilkkaa se, että sanoo Jumalaa Jumalaksi. Pikkuprofeetaksi tai joksikin johtavaksi enkeliksi
      Jumalaa toki voi sanoa muttei Herra Jumalaksi. Jumala on adventismissa kovin etäinen, välissä on jopa EGW ja
      pääkonferenssi ja sapattiläksyt.

KENESTÄ TUOMIO ALKAA

Tässä viestissä kerron käsitykseni tutkivasta tuomiosta. Aika on tuomion alkaa itsestä. Sitten on toivoa, että
      jumalattomatkin uskaltautuvat valoon synteineen. Ja synnit - synnit jotka vain Jumalan läsnäolo Kristuksessa
      voi poistaa. Aivan ensimmäiseksi tarvitsemme suoraa kosketusta Jumalaan, vain siinä voimme puhdistua.
      Näin se on joka hetki kristityn vaelluksessa.

1. Piet. 4:17
      Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

2. Kor. 10:6
      ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet.

Mutta me sanomme ettei meillä ole syntiä vaan täytämme sapatin vaatimukset ja jopa kaikkien 10 käskyn
      vaatimukset. Tällä tavalla, kun osoitamme ettemme tarvitse Jumalaa, teemme jumalattomillekin sangen
      vaikeaksi lähestyä Jumalaa.
      Olen havainnut että etevä henkien erottaja, Uskova_1, on tivannut alex-kasilta ja Sirkka-Iitalta vastausta
      kysymykseen Jeesuksen tasavertaisuudesta Jumalan kanssa. Mutta nämä eivät voi sitä vertaisuutta
      myöntää vastauksissaan. On helpompi käsittää asioita jos uskoo vain yhteen Jumalaan - Isä Jumala,
      Poika Jumala, Jumala Pyhä Henki. Eriarvoisuuden puolesta puhuvaiset tekevät itselleen 3 jumalaa.
      Eivätkä voi ymmärtää, miten Jumala toimitti sovituksen yksipuolisesti; niin että meidän osaksemme jäi
      vain hyväksyä sovitus henkilökohtaisesti kohdallemme. Liitossa Abrahamin kanssa Abrahamin täytyi valita
      itse uhrieläimet ja hätistellä rituaalia odotellessa haaskalintuja pois, mutta uudessa liitossa Jumala teki
      nekin työt puolestamme. Joten meillä uskovilla on totta totisesti sapatinlepo.

Asioihan ja puhui Jumala itsensä kanssa jo luomisenkin yhteydessä:
      1. Moos. 1:26
      Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he ... (1.Tess.5:23)

OLEN AJATELLUT ... (!) LIHANSYÖJÄTOUKKIA

Kun alex-kasi ja Sirkka-Iita ja adventistit kovasti käyvät meidän uskovaisten lihan kimppuun palstoilla,
      että he ovat LIHANSYÖJÄTOUKKIA. Nuo saniaisentoukan näköiset lihansyöjätoukat Havaijilla teeskentelevät
      olevansa lehtien nakertajia - kasvissyöjiä - mutta yllättäen käyvätkin lehdelle soittelemaan tulevien hyönteisten kimppuun.
      Kun kärpänen tms. istahtaa tuon toukan taakse, toukan kuusi etujalkaa muuttuukin kämmenenkaltaiseksi
      kiinnitarttujaksi ja matomainen keho pitkäksi käsivarreksi, kun se äkkiarvaamatta kouraisee ja alkaa herkutella lihalla kuin apina banaanilla. Että semmoinen se ... yhtä näyttää ulospäin ja toista onkin.
      Luonnonlait ovat armottomat eikä sapatti niitä kauniimmiksi muuta.

"ISÄ ON MINUA SUUREMPI"

Jumalalla on varaa tulla Ihmisen Pojaksi ja vakuuttaa Isän olevan suurempi:
      Joh. 14:28
      Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö,
      sillä Isä on minua suurempi.

Jollakin ihmisellä on varaa korottaa itsensä kaikkien kuolevaisten yläpuolelle - ylifariseukseksi.
      Mutta Jumalalla on varaa ottaa nimi kaikkia muita nimiä halveksittavampi - mennä ihmistäkin alemmas!:

Job 25:4
      Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?
      5 Katso, eipä kuukaan ole kirkas, eivät tähdetkään ole puhtaat hänen silmissänsä;
      Job 25:6
      saati sitten ihminen, tuo mato, ja ihmislapsi, tuo toukka!"

Ps. 22:6 (22:7) Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.

Niin, amen! Kristuksessa Jumala tuli maan matoseksi, pelastaakseen meidät toukkapahaset helvetistä!

Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Mark. 9:47 ...heitetään helvettiin,
      48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Aika on tuomion alkaa itsestä että pelastuisi. Ihmsien Pojalla on "MAAN PÄÄLLÄ" valta antaa synnit anteeksi.
      Antti

• olennoksi..

johan rykäsit tekstin Antti!

" Niin, amen! Kristuksessa Jumala tuli maan matoseksi, pelastaakseen meidät toukkapahaset helvetistä!toukaksi.

tulkiten viestisi
        Eli kun käyt Riittan kanssa katselemassa taivaasta vaivattuja matoja kadotuksen puolella sapattisin, niin Jumalaako siinä toukaksi nimität?`Hänellähän on se iankaikkisuus elämänmuotona ja ihmiselle sanoi paratiisissa, ettei syö elämäpuusta ja näin eläisi iankaikkisesti.

• olennoksi.. kirjoitti:

johan rykäsit tekstin Antti!

" Niin, amen! Kristuksessa Jumala tuli maan matoseksi, pelastaakseen meidät toukkapahaset helvetistä!toukaksi.

tulkiten viestisi
        Eli kun käyt Riittan kanssa katselemassa taivaasta vaivattuja matoja kadotuksen puolella sapattisin, niin Jumalaako siinä toukaksi nimität?`Hänellähän on se iankaikkisuus elämänmuotona ja ihmiselle sanoi paratiisissa, ettei syö elämäpuusta ja näin eläisi iankaikkisesti.

Valitettavan oikeassa olet, sillä minä todellakin syöksin Jeesuksen Tuonelaan, minun syntini. Syytön olet sinä siihen.
        Mutta Isä ja Poika olivat jo edeltä sopineet että Jeesus ottaa elämänsä takaisin, jottei Antti olisi vain pelastettu,
        vaan että Antti saisi elää uutta elämää Jeesuksen ylösnousemusvoimassa:

Joh. 10:18
        Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni.
        Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

Jeesus todistaa kärsimyspsalmissaan, että hän on alentunut puolestani ja korottaa minut ylös kuolleesta tilasta kun uskon Häneen.

Ps. 22:6-11
        6 (22:7) Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. [Jes. 53:3]
        7 (22:8) Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: [Ps. 109:25; Mark. 15:29]
        8 (22:9) "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!"
        [Ps. 37:5, 55:23; Sananl. 16:3; 1. Piet. 5:7 | Viis. 2:18-20; Matt. 27:43]
        9 (22:10) Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla. [22:10,11: Jes. 49:1; Jer. 1:5; Gal. 1:15]
        10 (22:11) Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.
        11 (22:12) Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta.

Niinpä minulle kuuluu tuota psalmia seuraava, paimen psalmi, 23.

Herra on minun paimeneni
        1 Daavidin psalmi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. [1. Moos. 48:15 ]
        2 Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. [Hes. 34:14; Ilm. 7:17]
        3 Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.
        4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi. [Jes. 50:10]
        5 Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. [Ps. 92:11]
        6 Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. [Ps. 27:4,5, 65:5, 84:5; Ilm. 3:12]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56