500 euron seteli

kärsinyt

olikin aito !

Onko asiakkaan kärsittävä kiltisti nahoissaan kaupan setelitunnistimen virhe??

Asiakas joutui poliisikyydillä setelinsä kera pankkivierailulle, koska tavaratalon setelitunnistin ilmoitti setelin virheelliseksi. Pankissa seteli todettiin aidoksi, ei väärennetyksi.

Aikaa sessioon kului lähes tunti ja kukaan ei tunnu olevan korvausvelvollinen. Ulkomaalaisella asiakkaalla oli kiire toiselle paikkakunnalle (erikoisliike menossa siellä pian kiinni ja kyseessä viikonloppu !). Myöhästymiseksihän se sitten meni.

Onko mikään taho korvausvelvollinen ? Onko jollekulle sattunut vastaavaa ?

4

1376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasti vaikuttaa sekin että kyseessä 500e seteli, tietämättä edes mitä ko. asiakas osti. Esimerkiksi jos kyseessä on pieni ostos isolla setelillä ei siinä paljon myyjällä muuta mahdollisuutta ole kuin kutsua poliisi jos setelintunnistin näyttääkin väärin. (kokemuksesta olen huomannut että huonojakin tunnistimia on ja siksi vilautan seteliä useamman kerran varmuudenvuoksi.)

Mutkikas juttu ainoa tahohan mikä voisi olla korvausvelvollinen on setelintunnistimen valmistaja. Koska kauppakaan ei varsinaisesti tehnyt mitään virhettä.

Ja mikä oli asiakkaan rahallinen menetys tunnin viivästymisestä. Käytännössä 0 €, Ei tärkeää ostosta voi jättää viimeisen varaan viikonloppuna. Eriasia olisi ollut jos siitä olisi aiheutunut viivästyminen töistä.

• sitä asiaa

kassahenkilön näkökulmasta:
        - ohjeiden mukaan isot setelit on tarkistettava
        - ohjeiden mukaan on kutsuttava poliisi paikalle kun tunnistin ilmoittaa setelin virheelliseksi
        - jos et seuraa ohjeita, tulee lopputili

Mikäli se tunnistin ei toimi, noottia kauppiaalle. Vaihtakoot sitten tunnistimensa toimivaan malliin.

• Entinen asiakas

Itse olin käynyt Stockmanilla ruokaostoksilla lähes päivittäin jo 20 vuoden ajan, kunnes eräänä päivänä piippasi - tarjoamani 50 euron seteli oli muka väärä. Kassaneiti veti setelin tunnistimen läpi noin 7 kertaa ja soitti sitten salavihkaa poliisit paikalle - mutisi jotain ongelmasta kassalla. Neiti sulki kassan ja odoteltiin siinä sitten ihmisten pällisteltävänä, kunnes kassaneiti päätti kokeilla tunnistinta vielä kerran. Kas kummaa - tunnistin kertoikin nyt setelin olevan aito. Myyjä pahoitteli kevyesti tapahtunutta ja minä hipsin naama punaisena ulos. Voitte siellä Stockmanilla olla aivan varmoja siitä, että en enää koskaan alistu tuollaiseen nöyryyttämiseen. Löytyy nimittäin myös sellaisia kauppoja, joissa minua ei joka kerta asioidessani epäillä rahanväärentäjäksi.

• Gynter;)

Olisko sieltä kadonnut seteli?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      59
      1718
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      132
      1388
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      70
      1241
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      10
      836
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      64
      811
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      69
      691
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      39
      531
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      36
      477
    9. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      45