Laidunruoho ja muu ruokinta

cgcb

Nyt tällaset kysymykset niille joilla on oma hevonen :

1. Mitä syötätte päivässä hevoselle ja kuinka paljo? Millanen liikutus?
2. Miten vähennätte ruokintaa kun/jos hevonen on laitumella?

Ja nää olennaiset kysymykset :

1. Voiko hevoselle joka on laitumella, syöttää iha tavallisesti ruokaa mitä se on saanu ennen laitumelle päästöö? Vai mite paljo pitäs vähentää jos hevonen liikkuu päivässä n. tunnin ja viikossa yks vapaapäivä?

Kiitos vastauksista!

5

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gvngv

Eikö kukaan oikeesti tiiä?

• mie vaa

1.Mulla oma on vasta koulutus asteella joten tuo liikutus on aikas pientä (siis harjoitellaan vasta maasta käsittelyä) yötä päivää se on ollu vielä toistaiseksi isossa tarhassa joten liikkuuhan se sielä paljon mutta siis varsinaista liikutusta ei toistaiseksi ole.
      Joten tyttönen saa 1/2l kauraa, leipää, porkkanoita/omenoita.
      Heinää 1paali (n.10kg) jaettuna kolmelle kerralle päivässä.

2.Silloin kun laidun vielä kasvaa hyvin nii hevoset saavat vain laiduntaa ja laitumen laidalla on kivennäisvati.
      Ja sitten kun laidun kasvaa niukasti niin on ruvettu lisänä antamaan heinää.Toki silloin hevoset voi tuoda jo posi laitumelta.

3.Meillä hevoset saivat laiduntaa rauhassa koko kesän niinkuin tekee aikas usea hevonen.
      Laidunkaudella siis jätettiin nuo kaurat pois.Leipää saivat päivittäin.
      En oikeen osaa sanoa miten tuo sitten on hevosilla jotka liikkuvat kuitenkin säännöllisesti.Laidun heinässä on paljon ravinteita ja laidunhan on muutenkin hevoselle se luontainen vaihtoehto.
      Mutta luulen että saat parhaan vastauksen kun astelet johonkin hevosliikkeeseen jossa myydään ruokia ja kysäiset sieltä että mites tätä ja tätä tulee syöttää laidunkaudella.Heillä ainakin pitäisi olla ammattitaito jotta osaavat sinulle kertoa :)

• janina v

raviponina toimivalle shettikselle syötetään kesällä laitumella ollessaan (1 ruokintakerralla) ½-1 dl kauraa sekä kourallinen kivennäistä, sekä aina oltava suolakivi laitumella :)
      Saa liikuntaa jokä päivä ½-3h

• heiugsdla

voiko hevoselle antaa kivennäistä "laidunkautena" eräs ihminen sano muka ettei voi..... ite ainakin annan hevoselleni puol litraa kauraa ja 2 dl kivennäistä :)...

• janina v

ja siis kesäisin VIHREELLÄ laitumella ja annetaan myös vaihtelevasti kuivaa heinääkin laitumelle (vaikka vihreellä onkin) sillä asuu pihatossa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5500
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1443
    Aihe