voiko juutalaiseksi kääntyä?

pallohukassa

oon miettinyt tätä jo pitkän aikaa ja sit tullu eri lopputuloksiin
eli voiko kristitty kääntyä juutalaiseksi tätä mietin koska kristittyjen kirkkotoiminta ynm. on täysin raamatun vastaista ynm. sit siinä mietittyäni tuli mieleen semmonen asia et miten voi kääntyä juutalaiseks kun ei saa syntejä anteeksi kun vanhassa testamentissa ei oo mitään tästä syntien anteeksi annostta en oo ainakaan löytänyt jeesus toi mahdollisuuden aloittaa puhtaalta pöydältä niin sitä mä ihmettelen miten voi kääntyä juutalaiseks?? jos on tehnyt syntiä niin miten toimitte vai odotatteko vain kun kuolette ja jumala antaa tuomionsa vai? ois kiva saada vastauksia kun itellä pallo ihan hukassa enkä tiedä kumpaan suuntaan kääntyä siis juutalaisuskontoon vai kristinuskoon

KIITOS JO ETUKÄTEEN!

19

836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juutalaisjeppe

kristitty vai jonkun muun uskonnon harjoittaja tai jäsen?

Syntien anteeksiannosta on juutalaisuudessa olemassa katumus ja syntitöiden lopettaminen.
      Jeesu tai kukaan muukaan ihminen tai mikä lie puolijumala ei voi antaa syntejä anteeksi.
      Juutalaisuudessa ei tunneta perisyntiä siinä mielessä kuin kristinuskossa.Juutalaisuudessa ihminen on kykenevä tekemään hyvää sekä pahaa mutta häntä kehoitetaan tekemään hyviä töitä.
      Kuoleman jälkeinen elämä annetaan Jumalan käsiin.

Juutalaisuuteen kääntyminen edellyttää vakaata harkintaa ja siihen ei kehoiteta, melkeinpä päinvastoin.

• pallohukassa

siis olen kristitty ja mietin että kääntyisin juutalaiseksi.. haluan sanoa että ei kristityt pidä jeesusta minää puolijumalana vaan kaikki kolme isä poika ja pyhähenki ovat yksisama persoona jos tunnet yhtään kristinuskoa niin jeesus kuoli ihmisten syntien tähde että meillä on mahdollisuus jättää syntinen elämä ja katua pyytää anteeksi , mutta mä en tosta kristin uskosta enenmpää paasaa ku ei sua varmaan ees kiinnosttakkaan. mutta mulle on hirveen epäselvä sisäistää toi asia että katumalla saa synnit anteeks koska kristinuskossa on sama juttu mutta mä en jaksa nyt sen enempää vielä kommentoida jatkan huomenna hyviä öitä kaikille

• pallo hallussa
        pallohukassa kirjoitti:

siis olen kristitty ja mietin että kääntyisin juutalaiseksi.. haluan sanoa että ei kristityt pidä jeesusta minää puolijumalana vaan kaikki kolme isä poika ja pyhähenki ovat yksisama persoona jos tunnet yhtään kristinuskoa niin jeesus kuoli ihmisten syntien tähde että meillä on mahdollisuus jättää syntinen elämä ja katua pyytää anteeksi , mutta mä en tosta kristin uskosta enenmpää paasaa ku ei sua varmaan ees kiinnosttakkaan. mutta mulle on hirveen epäselvä sisäistää toi asia että katumalla saa synnit anteeks koska kristinuskossa on sama juttu mutta mä en jaksa nyt sen enempää vielä kommentoida jatkan huomenna hyviä öitä kaikille

Ja silti latelet ne Jumalan persoonat yksitellen,oho!
        Kyllästyttää tuollainen Jeesuksen kuolemalla mässäileminen..miten muka Jumala voi kuolla?
        Toisaalta taasen joidenkin mukaan Jeesu nousi taivaaseen ruumiineen ja sieluineen.

Katumalla saa synnit anteeksi ja muuttamalla elämäntapojaan Tooran mukaisiksi.
        Ei niitä silti automaattisesti saa anteeksi..Kaikki on Jumalan kädessä, huom ei Jeesuksen kädessä.

• pallohukassa
        pallo hallussa kirjoitti:

Ja silti latelet ne Jumalan persoonat yksitellen,oho!
        Kyllästyttää tuollainen Jeesuksen kuolemalla mässäileminen..miten muka Jumala voi kuolla?
        Toisaalta taasen joidenkin mukaan Jeesu nousi taivaaseen ruumiineen ja sieluineen.

Katumalla saa synnit anteeksi ja muuttamalla elämäntapojaan Tooran mukaisiksi.
        Ei niitä silti automaattisesti saa anteeksi..Kaikki on Jumalan kädessä, huom ei Jeesuksen kädessä.

tottakai latelen kun olen kristittynä kasvanut eiks meistä melkein jokainen perusta sille mihin on kasvanut. Niin ja haluaisin tietää että missä vanhantestamentin kohdassa lukee mitä tulee tehdä että saa synnit anteeksi. Minun mielestäni kristittyjen tulisi elää saman vanhan testamentin mukaan kun juutalaiset koska eihän uudessa testamentissa jeesus kumonnut vanhaa testamenttia vaan kristinuskon mukaan jeesus kuoli meidän syntien tähden jotta me saataisiin anteeksi mutta sehän on kristittyjen kirjoittama raamattu missä on uusi ja vanha testamentti joten tottahan toki se myötäilee kristinuskon mukaisesti silloin. Enää en ole mistään muusta varma että jumalan on ja olen sitä mieltä että vanhantestamentinmukaan tulisi elää vaikka jeesus olisikin ollut olemassa. sitten kysyn vielä yhtä asiaan uskotteko te että saatana on olemassa?

• sulla on pallo hukassa
        pallohukassa kirjoitti:

siis olen kristitty ja mietin että kääntyisin juutalaiseksi.. " "kaikki kolme isä poika ja pyhähenki ovat yksisama persoona jos tunnet yhtään kristinuskoa niin jeesus kuoli ihmisten syntien tähde että meillä on mahdollisuus jättää syntinen elämä ja katua pyytää anteeksi " Kaikki kolme...

• Eräs täältä jostain

Miksi joku haluaisi kääntyä juutalaiseksi, jos hän "haluaisi saada synnit anteeksi kristittyjen uskomusten mukaan"? Jos sinulle on tärkeintä se, että "saat synnit anteeksi uskomalla kristinuskon opetuksiin" jne. niin tietenkin kristinusko on uskontosi. Kääntyminen juutalaisuuteen merkitsee erittäin radikaalia irtautumista kristinuskoon liittyvistä uskomuksista, sillä jo lähtöajatus toiminnassa ja elämässä on täysin erilainen.

Kristinuskossa ihmiset hurmioituvat siitä, että "heidän synnit on annettu anteeksi jne., sillä noin kaksi tuhatta vuotta sitten elänyt _ihminen_ on väittänyt niin, että jos hänen kertomuksiinsa ja vakaumuksiinsa uskoo, niin "saa synnit anteeksi". Siihen saa toki vapaasti uskoa; eri asia on se, mikä on sitten se todellinen totuus (niin kauan kunnes sitä emme tiedä/näe, se on juurikin uskon asia). Juutalaisuudessa puolestaan jää mahdollinen "anteeksianto" J-malan päätäntävaltaan ja ihminen voi vain tehdä parhaansa kunnioittaen lähimmäisiään ja eläen elämäänsä parhaan hänelle annetun tiedon mukaisesti. Tietenkin on olemassa myös Jom Kippur, joka on tavallaan "uuden alku" uuden vuoden tapaan.

Tekstisi perusteella ajattelusi on erittäin kristillissävytteistä, joten miksi et vain pysyisi kristittynä? Kääntyminen on erittäin kokonaisvaltainen prosessi eikä se liene helppoa kenellekään; jos epäilyttää liikaa, ei kannata harkita kääntymistä lainkaan.

• sdfkl

Ajan lopulla kääntyvät ja "katsovat kenet ovat lävistäneet!"

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe