Te ette vaan käsitä

Kiusauksissa

Kuinkahan moni täällä voi ymmärtää mikä henkilökohtainen katastroofi on eroon joutuminen vl yhteisöstä.Te ette siksi ymmärrä sitäkään että miksi keskustelu on niin vaikeaa.

27

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä niinkin

parempi puhua vain säistä, taloista ja perheenlisäyksistä.

Ei parane puhua uskonasioista, ettei vain kukaan tule puhuttelemaan.

Myös Raamatunpaikan esilleottaminen on vaarallista, sillä itsellä saattaa olla hieman virheellinen käsitys jostain jakeesta ja taas seuraa puhuttelu.

Parempi vain todeta, että on ihanaa olla uskomassa.

• Kiusauksissa

Niin... melkeen kuin eläisi tahmeassa seitissä.

• Vapaa Lintu
        Kiusauksissa kirjoitti:

Niin... melkeen kuin eläisi tahmeassa seitissä.

Oletko sinä miettinyt sitä että mitä järkeä on elää pelossa?

• Ei varmasti ole helppoa erota vl-herätysliikkeestä, koska vl-herätysliike ei ole pelkästään herätysliike vaan sosiaalinen yhteisö ihmis- ja ystävyyssuhteineen.

Koeta jaksaa!

• Delilah1

tarkemmin siitä, mikä siitä tekee katastrofin. Olen itsekin joutunut eroon lähinnä sen takia, että olen kokenut asioista keskustelemisen niin vaikeana. Vapaaseen uskomiseen kuuluu myös vapaa keskustelu kaikkine kysymyksineen ja epäilyksineen.

• Kiusauksissa

Jos olet OLLUT uskomassa tiedät kyllä. On kauheata joutua eroon läheisistä ihmisistä ja he halveksivat. Itsekin tuntee itsensä maan matoseksi, jotenkin häväistyksi. Kukaan ei rakasta vaan se varauksellisuus on kuin seinä tai muuri välissä.

• Kiusauksissa kirjoitti:

Jos olet OLLUT uskomassa tiedät kyllä. On kauheata joutua eroon läheisistä ihmisistä ja he halveksivat. Itsekin tuntee itsensä maan matoseksi, jotenkin häväistyksi. Kukaan ei rakasta vaan se varauksellisuus on kuin seinä tai muuri välissä.

on tosi rankkaa ihmiselle. Vl-vanhemmat saattavat hylätä lapsensa, joka eroaa vl-herätysliikkeestä. Tällöin SRK:n valheet ohittavat läheisen verisukulaisuuden.

Tällaiset tapahtumat kertovat vakuuttavaa kieltä siitä, että vl-herätysliike on ittestään perkeleestä!

Jumala on rakkaus.

Joh. 6:37

"37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

• Delilah1
        Kiusauksissa kirjoitti:

Olen varmaan sikäli onnekas, että koen saavani edelleenkin monilta vl-ihmisiltä paljon rakkautta.
        Totuuden nimessä on myönnettävä, että jotkut vl-ihmiset ovat todenneet, että kuolemakin olisi ollut parempi vaihtoehto. Lisäksi joillekin koen olevani pelkkää ilmaa, aivan kuin olisin muuttunut aineettomaksi:(
        Sitten on niitä, joiden ystävyys on ollut selvästi sidoksissa vl-uskoon.

Olen kuitenkin kokenut vapautumisen riemua. Uskon edelleen Jeesukseen omana vapahtajanani, minkä tunnustaminen vl-uskoisille on itselleni se kaikista vaikein juttu, koska SIINÄ KOHDASSA olen aistivinani jonkinlaista halveksuntaa JOIDENKIN vl-uskoisten taholta.

Voimia sinulle, toivon mukaan löydät sellaisia ihmisiä, joiden seurassa saat kokea rakkautta ja mahdollisuutta olla hyväksytty omana itsenäsi.

• Kiusauksissa
        Delilah1 kirjoitti:

Olen varmaan sikäli onnekas, että koen saavani edelleenkin monilta vl-ihmisiltä paljon rakkautta.
        Totuuden nimessä on myönnettävä, että jotkut vl-ihmiset ovat todenneet, että kuolemakin olisi ollut parempi vaihtoehto. Lisäksi joillekin koen olevani pelkkää ilmaa, aivan kuin olisin muuttunut aineettomaksi:(

Olen kuitenkin kokenut vapautumisen riemua. Uskon edelleen Jeesukseen omana vapahtajanani, minkä tunnustaminen vl-uskoisille on itselleni se kaikista vaikein juttu, koska SIINÄ KOHDASSA olen aistivinani jonkinlaista halveksuntaa JOIDENKIN vl-uskoisten taholta.

Voimia sinulle, toivon mukaan löydät sellaisia ihmisiä, joiden seurassa saat kokea rakkautta ja mahdollisuutta olla hyväksytty omana itsenäsi.

teille kummallekkin, Melperi ja Delilah. Voimia tarvitaan ahdistuksessa. Niitä kummasti saa tällaisestakin vieraiden kanssa juttelusta.

• iveta
        Delilah1 kirjoitti:

samaa, kun kirjoitit:." Uskon edelleen Jeesukseen omana vapahtajanani, minkä tunnustaminen vl-uskoisille on itselleni se kaikista vaikein juttu, koska SIINÄ KOHDASSA olen aistivinani jonkinlaista halveksuntaa JOIDENKIN vl-uskoisten taholta."
        Tuntuu ihmeelliseltä, jos tunnustaa Jeesuksen omakohtaisesti syntien Sovittajaksi ja omaksi Vapahtajaksi, että siinä olisi jotain paheksuttavaa, pikemminkin pitäisi lähimmäisten olla iloisia siitä, että asia on näin. Jumalan siunausta Elämääsi!

• Delilah1
        iveta kirjoitti:

samaa, kun kirjoitit:." Uskon edelleen Jeesukseen omana vapahtajanani, minkä tunnustaminen vl-uskoisille on itselleni se kaikista vaikein juttu, koska SIINÄ KOHDASSA olen aistivinani jonkinlaista halveksuntaa JOIDENKIN vl-uskoisten taholta."
        Tuntuu ihmeelliseltä, jos tunnustaa Jeesuksen omakohtaisesti syntien Sovittajaksi ja omaksi Vapahtajaksi, että siinä olisi jotain paheksuttavaa, pikemminkin pitäisi lähimmäisten olla iloisia siitä, että asia on näin. Jumalan siunausta Elämääsi!

kokemuksia. Ovat moittineet omavanhurskaaksi:(.
        Jumalan siunausta Sinullekin!

• Eronnut, ei erotettu

Hei,
      Tämä "uskosta luopuminen" tuli minulle ajankohtaiseksi vuosia sitten. Tuolloin minulle asetettiin autuuden ehtoja, joita en voinut kristittynä hyväksyä. Koen tuskasi hyvin henkilökohtaisesti. Asioista todellakin on vaikea puhua. Jos puhut maallikon kanssa, voi olla ettei kuulija ymmärrä ongelmaa ollenkaan. Vanhoillislestadiolaisen kanssa taas ei oikein ole mistä puhua. Joko olet tai et. Piste. Itse olen omassa perheessäni voinut keskustella asioista sekä omien, liikkeeseen kuuluvien vanhempieni kanssa että sisarusteni kanssa. Sisaruksista osa on lähtenyt liikkeestä. Onnekseni kukaan perheestäni ei ole hylännyt minua millään tavalla. Toivon sinulle voimia ja ennen kaikkea toivon että voit nähdä itsesi Kristuksen lunastamana vaikka et liikkeeseen kuulukaan.

• Kiusauksissa

Kiitos, sanoistasi virtaa selvästi hyvyyttä... Osasit ymmärtää tuntemuksiani! Sinä olet selviytynyt, ehkä juuri siksi että et joutunut hylätyksi perheesi suunnasta. Sinulle rakkaat rakastavat sinua. Silloin voimat moninkertaistuvat. Olen iloinen että tällaista on ! Olen arka luonne muutenkin niin tämä on ahdistavaa. Hylkääminen satuttaa. Ehkä joskus helpottaa. Ihmiset ei tiedä miten suuri asia olisi hyvyys. Kirjoituksestasi tuli ilonkyyneelet silmiin. Olkoon enkelit matkallasi.

• Montakymmentä vuotta seurasin äitini kipuilua asian kanssa. Hän ei kyennyt irrottautumaan kuin ehkä kuolinvuoteellaan vl-hapatuksesta.

Hoitokokouksien kidutuskaan ei antanut hänelle tarvittavaa rohkeutta irrottautua vl-yhteyksistään, koska hänellä ei ollut mitään ulkopuolella.

Keskustelu asiasta oli todella vaikeaa hänen kanssaan. Siksipä annoinkin rauhan, koska en asialla kiusata halunnut.

Eli ymmärrän erittäin hyvin sinua nimim "kiusauksissa".

• Kyllä käsitän ja kyllä tiedän. Mutta ihmisiä on erilaisia ja minun kohdallani ero oli helpotus, joskin se tapahtui Isäni toimesta, ( hän minut pois haki hoitokokous kauheuksien keskeltä, sillä naapurissa syntyi lapsia saarnamiehille ja yksi hoidettava piinattiin hirteen, muista inhimillistä tapahtumista puhumattakaan ) joka käytännössä pelasti minut elämään ja myöhemmin Kristukseen.

Lahkossa olleena ja sielunvihollisen puuduttaessa, joka oli vaahtosuupeiliset puhujat, oli jotenkin itse mukana ja ajatteli, NÄIN IHANAA SE JUAMLAN VALTAKUNTA ON. Tulihan naapurin pojalle parempi lauluääni, kun ns. muille sisarille. Naapuriunin oikeasti ansaitasi tuon oman tuomionsa, ei nöyrtynyt? Ja jos joku joskus kysyi, vastattiin – se on ymmärrettävä uskon kautta, järki vangiksi ottakaatte.

Erossa on kysymys myös viisaudesta, joka on pannassa SRK;ssa. Miten kukkanenkin ymmärtää sotavangin, jotka olivat Ryssissä vankeina ( kuten SRK;ssakin ) vuosia, jopa 21 vuotta, kuten isäni serkku. Oliko Hän pahoillaan, kun katkesi ne sosiaaliset suhteet, olihan maa yhtä hyvä puhuessa kun SRK. Keskinäinen anteeksianto ja yhteys, sekä säännöt. Itkeekö joku vielä perään, siellä oli ihanuus. Ei, vaan He iloitsivat vapaudesta ja siitä, että ovat YLI HIEDÄN, FIKUMPIA KUN HE JA VAPAITA, toin kun He.

Vapauteen pääsee vain jättämällä entinen ja paha taakse. Tästä on itse Jeesus antanut neuvon, - menkää kasteelle, ja uudestisyntykää Pyhässä Hengessä. Joh. 3:6
      Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.

• Kalle.

kirjoitat, oliko tuo oma irtaantumisesi?

Naurettavaa...

• Kalle 2.
        Kalle. kirjoitti:

kirjoitat, oliko tuo oma irtaantumisesi?

Naurettavaa...

naurattaa? Kaverin haki Isä pois. Vaikuttaa, että onneksi.

• entinen ja haukuttu.

kokee itsehäpeää kun joku lipee porukasta ja se pitää purkaa lähtijään joka uskaltaa tehdä itsenäisen ratkaisun.

Siksi he ajatelevat että olipa huono ihminen kun eros! enne hän oli hyvä mutta eron jälkeen ei.
      seläntakana phutaan paskaa lähtijästä, ja kaikki ihan vaan siksi että sillä sättimisellä tuodaan esiin oma syyllisyys ja itse inho saammattomuudesta kun vl.systeemin on vääässä mutta kukaan ei uskalla sitä alkaa korjaamaan.
      Eihän oikeasta uskosta kukaan eroo!!!

• kaikkea tulee mieleen

nimimerkki kesitas ja vl menneisyys.
      Mikä on nykyisyys:
      tervehdys on ainakin Shalom kahdessa ensimmäisessä viestissä
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8416358#comment-39668231
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8426017#comment-39685571

ja nimimerkki iveta

vanhassa keskutelussa
      En halua lapsen isää synnytykseen mukaan
      outoko 8.5.2003 14:36
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/465928#comment-2178728
      Ilman isää
      Iveta9.5.2003 08:32
      Meillä lapseni isä ei synnytykseen halunnut,mikä osoittautui oikeaksi ratkaisuksi.
      ... synnytyskuvaus..
      Mitään traumaa en saanut,ehkä jossain vaiheessa harkitsemme toista lasta..Silloin tilanne voi olla toinen,ehkäpä mieheni tulee mukaan..

keskustelussa
      Epäuskoisille!
      Make* 3.9.2009 19:59
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8447882#comment-39828059
      Meillä ei ole
      iveta3.9.2009 21:33
      todellakaan valtaa täällä Oulun toimistossa. Kuulun tähän toimistoon, tosin vain työntekijänä. Anteeksi kirjoitusvirhe.

Tähän voin
      iveta27.8.2009 20:06
      vain kertoa mummoni kohtalon,
      ... Liikkeestä lähteminen oli mummolleni kova pala, kunnes hän löysi uudet uskonystävät Vapaakirkosta. ...

Ehkä olen väärässä. Kummastelen Juutalaista tervehdystä ja vl menneisyyttä ja enemmän vapaakirkollisia kuin vanhoillislestadiolaisia ajatuksia kaikenkaikkiaan.

• iveta

Siellä on tekstiä, mikä ei ole minun kirjoittamaani. Tuo viimeinen on, kun kerroin mummostani. Vuonna 2003 ei minulla edes ollut tietokonetta eikä nettiä. Onko joku kirjoittanut aikaisemmin nimelläni? Minulla
        ei lapsia, enkä ole ollut synnytyksissä. No ei se mitään. En osaa suuttua. Ajattelen vaan, että hassu juttu.
        Oikeassa olet, että mummoni on vapaakirkollinen, mutta äitini ja minä olemme vanhoillislestaadiolaisia (ehkä niin kauan kuin saamme olla). Jumalan rauhaa Sinulle ja saat keskustella minun kanssani.

• sara.
        iveta kirjoitti:

Siellä on tekstiä, mikä ei ole minun kirjoittamaani. Tuo viimeinen on, kun kerroin mummostani. Vuonna 2003 ei minulla edes ollut tietokonetta eikä nettiä. Onko joku kirjoittanut aikaisemmin nimelläni? Minulla
        ei lapsia, enkä ole ollut synnytyksissä. No ei se mitään. En osaa suuttua. Ajattelen vaan, että hassu juttu.
        Oikeassa olet, että mummoni on vapaakirkollinen, mutta äitini ja minä olemme vanhoillislestaadiolaisia (ehkä niin kauan kuin saamme olla). Jumalan rauhaa Sinulle ja saat keskustella minun kanssani.

En osaa sanoa, minkälaista olisi, jos minut olisi heitetty pois vanhoillislestadiolaisuudesta, varmastikin se on ihmiselle, jonka hengellinen koti vanhoillislestadiolaisuus on aina ollut, suuri henkilökohtainen tradegia.

Mutta vaikeaa se on myös ihmiselle, joka on kasvanut syntymästään asti tuohon liikkeeseen, lähteä pois siitä, minkä on elänyt todeksi koko siihenastisen elämänsä. Se on aivan valtava kynnys. Siksi moni jää ja vaikka uskonelämä tulehtuisikin täysin, jää silti, niiden muiden, kaikkein painavimpien syiden takia, mihin koko vanhoillislestadiolaisuus nojaa eniten: Muiden ihmisten.

Ei ole ollenkaan säälittävää, että tuntee pelkoa siitä, että jää totaalisesti yksin. Kyllä moni jää. Silloin tuntuu, että tekisi mitä tahansa, että olisi hyväksytty, mutta sitä ainoaa asiaa, jonka tähden tulisi hyväksytyksi jälleen, ei pysty tekemään: Ei vaan kertakaikkiaan pysty olemaan liikkeen sisällä, sillä se ahdistaa.

Lestadiolaista elämää voisi verrata Kristittyyn, joka yrittää noudattaa lakia. Jos hän sen onnistuu yhdessä kohden täyttämään, ei hän mitenkään pysty lain kaikissa kohden. Hän tajuaa oman mahdottomuutensa, hän ei vain kykene olemaan täydellisen hyvä lain täyttäjäksi. Niin lestadiolainenkin yrittää, hän yrittää täyttää lestadiolaista lakia, joka on naamioitu taitavasti "uskovaiset eivät halua tehdä..." juttuihin, siihen kuuluuvat ehkäiseminen, meikkaus ja korvakorut monen muun asian kera. Silti siinä vain sinnitellään. Oma epäonnistuminen heidän lain täyttämisessään pyyhitään pois anteeksi pyytämisellä "Jeesuksen nimessä ja veressä.", joten kaikki eivät edes pääse tuntemaan sen lain mahdottomuutta, koska se on naamioitu kertakaikkisen taitavasti.

Ja kun sitten on niitä ihmisiä, kuten minä, jotka kysyivät Jumalalta ollessaan vanhoillislestadiolaisia: Kun minä en pysty tähän, eikö minulla ole mitään muuta mahdollisuutta päästä taivaaseen? Tähänkö kaikki jää? Vaikka haluan uskoa, en voi, koska en kykene elämään näiden normien mukaan, sillä ne vain ahdistavat ja ahdistavat, tekevät minun elämästäni taistelun, jossa uskomisen ilosta ei ole tietoakaan. Silloin en vielä nähnyt, että todella, on yksi ainoa totuus ja minä olen vasta matkalla sinne.

Minä tiedän, miten liikkeestä lähtenyt ikäänkuin haudataan. Hautajaiset ne olivat, ainakin minulle. Surua ja itkua riitti ja minulle jäi tuska: Minäkö tämän kaiken olen aiheuttanut sillä, etten kykene tekemään niin, kuin he haluaisivat.

Sitä täytyi vain elää, päivä kerrallaan. Käydä pohjalla, josta tie oli vain ylöspäin. Puhua Jumalalle ja löytää Jeesus ja vapautus kaikesta siitä taakasta.

Nyt kun olen löytänyt oikean uskon, kaikki on jotenkin helpompaa. Olen rakkautta täynnä, myös niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat yhä liikkeessä. He ovat ymmärtäneet, etten palaa, en koskaan. He tietenkin ajattelevat, että olen jo mennyt niin syvälle, etten osaa palata. Mutta minä tiedän, että olen löytänyt niin paljon parempaa, etten halua palata.

Siunausta ja rohkeutta teille kaikille. Jeesus ottaa vastaan jokaisen yksinäisen ja elämässään epäonnistujan. Hän on ainoa turva, joka ei ikinä kalpene minkäänlaisten vaikeuksien keskellä.

• Kiusauksissa
        sara. kirjoitti:

En osaa sanoa, minkälaista olisi, jos minut olisi heitetty pois vanhoillislestadiolaisuudesta, varmastikin se on ihmiselle, jonka hengellinen koti vanhoillislestadiolaisuus on aina ollut, suuri henkilökohtainen tradegia.

Mutta vaikeaa se on myös ihmiselle, joka on kasvanut syntymästään asti tuohon liikkeeseen, lähteä pois siitä, minkä on elänyt todeksi koko siihenastisen elämänsä. Se on aivan valtava kynnys. Siksi moni jää ja vaikka uskonelämä tulehtuisikin täysin, jää silti, niiden muiden, kaikkein painavimpien syiden takia, mihin koko vanhoillislestadiolaisuus nojaa eniten: Muiden ihmisten.

Ei ole ollenkaan säälittävää, että tuntee pelkoa siitä, että jää totaalisesti yksin. Kyllä moni jää. Silloin tuntuu, että tekisi mitä tahansa, että olisi hyväksytty, mutta sitä ainoaa asiaa, jonka tähden tulisi hyväksytyksi jälleen, ei pysty tekemään: Ei vaan kertakaikkiaan pysty olemaan liikkeen sisällä, sillä se ahdistaa.

Lestadiolaista elämää voisi verrata Kristittyyn, joka yrittää noudattaa lakia. Jos hän sen onnistuu yhdessä kohden täyttämään, ei hän mitenkään pysty lain kaikissa kohden. Hän tajuaa oman mahdottomuutensa, hän ei vain kykene olemaan täydellisen hyvä lain täyttäjäksi. Niin lestadiolainenkin yrittää, hän yrittää täyttää lestadiolaista lakia, joka on naamioitu taitavasti "uskovaiset eivät halua tehdä..." juttuihin, siihen kuuluuvat ehkäiseminen, meikkaus ja korvakorut monen muun asian kera. Silti siinä vain sinnitellään. Oma epäonnistuminen heidän lain täyttämisessään pyyhitään pois anteeksi pyytämisellä "Jeesuksen nimessä ja veressä.", joten kaikki eivät edes pääse tuntemaan sen lain mahdottomuutta, koska se on naamioitu kertakaikkisen taitavasti.

Ja kun sitten on niitä ihmisiä, kuten minä, jotka kysyivät Jumalalta ollessaan vanhoillislestadiolaisia: Kun minä en pysty tähän, eikö minulla ole mitään muuta mahdollisuutta päästä taivaaseen? Tähänkö kaikki jää? Vaikka haluan uskoa, en voi, koska en kykene elämään näiden normien mukaan, sillä ne vain ahdistavat ja ahdistavat, tekevät minun elämästäni taistelun, jossa uskomisen ilosta ei ole tietoakaan. Silloin en vielä nähnyt, että todella, on yksi ainoa totuus ja minä olen vasta matkalla sinne.

Minä tiedän, miten liikkeestä lähtenyt ikäänkuin haudataan. Hautajaiset ne olivat, ainakin minulle. Surua ja itkua riitti ja minulle jäi tuska: Minäkö tämän kaiken olen aiheuttanut sillä, etten kykene tekemään niin, kuin he haluaisivat.

Sitä täytyi vain elää, päivä kerrallaan. Käydä pohjalla, josta tie oli vain ylöspäin. Puhua Jumalalle ja löytää Jeesus ja vapautus kaikesta siitä taakasta.

Nyt kun olen löytänyt oikean uskon, kaikki on jotenkin helpompaa. Olen rakkautta täynnä, myös niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat yhä liikkeessä. He ovat ymmärtäneet, etten palaa, en koskaan. He tietenkin ajattelevat, että olen jo mennyt niin syvälle, etten osaa palata. Mutta minä tiedän, että olen löytänyt niin paljon parempaa, etten halua palata.

Siunausta ja rohkeutta teille kaikille. Jeesus ottaa vastaan jokaisen yksinäisen ja elämässään epäonnistujan. Hän on ainoa turva, joka ei ikinä kalpene minkäänlaisten vaikeuksien keskellä.

Voi miten tuttua pslamia. Hautajaiset. Juuri niin tunnelmaa voi kuvata. Olen kuollut heille, rakkailleni, heidän silmissään ja mielessään, vastenmielinen kuollut. Minun on pahempi kuin tavallinen luonnollisen ihmisen kuollut tomumaja. Elävä ruumis?

• Kiusauksissa kirjoitti:

Voi miten tuttua pslamia. Hautajaiset. Juuri niin tunnelmaa voi kuvata. Olen kuollut heille, rakkailleni, heidän silmissään ja mielessään, vastenmielinen kuollut. Minun on pahempi kuin tavallinen luonnollisen ihmisen kuollut tomumaja. Elävä ruumis?

lukea sun kommentteja, koska voi selvästi aistia sun ahdistuksen. Mitenkään ei voi kuitenkaan sinua auttaa näin palstan kautta.

Yritä kuitenkin olla murtumatta ja musertumatta. Onko sulla livessä ketään hyviä kavereita, joille voisit purkaa sisintäsi? Sekin auttaa, kun voi tyhjentää ahdistusta sisältään.

Jaksamista!

• sitten ollaan saatu koko jutuista tarpeekseen, minä otin vastaan Kristuksen, Jeesuksen.

Sitten vastukseni. Etkö ole lukenut Raamattu?

Shalom on meidän messiaanisten Pyhien tervehdys Herran päivän jälkeen, sillä iankaikkisuus on Jerusalemissa, joka on Isän silmäterä.

Valta osa maailman Kristityistä tervehtii tällä Shalom; Rauhaa tervehdyksellä.

Nykyisyys, olen Pyhä, Hengellä ja Vedellä valkaistu kristitty. Paavalikaan ei kirjoittanut koskaan muille kun meille Pyhille, ei valittajille eikä synnissä rypeville raukoille.

• Kiusauksissa
        Melperi1 kirjoitti:

lukea sun kommentteja, koska voi selvästi aistia sun ahdistuksen. Mitenkään ei voi kuitenkaan sinua auttaa näin palstan kautta.

Yritä kuitenkin olla murtumatta ja musertumatta. Onko sulla livessä ketään hyviä kavereita, joille voisit purkaa sisintäsi? Sekin auttaa, kun voi tyhjentää ahdistusta sisältään.

Jaksamista!

Kiitos Melperi1. Joo olen saanut hyviä ystäviä, pari. Heillä ei ole yhteyttä uskoon. Heistä aistii silti hämmentävää lämpöä ja hyvyyttä, vilpitöntä. Silkkaa hyvyyttä. Heidän rajoitus on se etteivät he voi oikein millään käsittää miten minulle rakkaat ihmiset voivat hylätä. Mutta on ihana asia että olen ystäväystynyt. Kiitän sinua rohkaisusta. Se on tarpeen.

• VL äiti

ihmisellä turhia painolasteja. Kun saisi voimaa hoitaa evankeliumilla. Silloin tulee rauha sydämeen.

• sunnyriver

No , meillä on taas ollut niin päin,
      että meidät uskoon tultuamme
      ja ns. lahkoon liityttyämme
      erotettiin perusluterilaisista
      sukulaisista.
      Muttei se sama asia ole.
      me löysimme Jeesuksen rakkauden,
      sen rinnalla ihmisten hylkääminen
      ei viel'ä niin paljon paina.
      Eikä perusluterilaisten eristys
      läheskään niin saumatonta ole
      kuin jossakin muualla...
      Mutta voimia sinulle!
      Ja muista:
      Viimeisenä multien päällä seisoo Jeesus
      rakkaudessaan,
      silloin kun kaikki muu on mennyt.
      Jumalan armossa,
      hänen rakkaudessaan me elämme.
      Hyvää jatkoa sinulle!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      7330
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5286
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      57
      2979
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2463
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1488
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      192
      1359
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1083
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      311
      1020
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      226
      963
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      896
    Aihe