Olen 24-vuotias nainen, velkaa minulla on kulutusluottoja 7500e opintolainaa 1600e
olen kakkosvastuussa 12000e lainaan, minkä ex nyt uhkaa jättävänsä kokonaan harteilleni.
Velat on tullut, kun olen ollut hyvä uskoinen idiootti. Uskoin miehen juttuja, "maksetaan
sitten kun hän saa töitä" Eihän sitä päivää tietenkään ikinä tullut, töitä sai, mut ei
koskaan maksanut, ja nyt siis nimi tuossa 12000 velkapaperissa, ja sen jälkeen ukko vielä
varasti luottokortillani, sen olen jo maksanut pois. Enkä oikeuteen vienyt asiaa, kun
uskoin että ukko maksaa sen mulle, niin kuin lupasi.
Käyn töissä, mutta nyt alan olla epätoivoinen, minulla on paniikkikohtauksia, ja kohta
en enää töihinkään jaksa mennä, mitä hyödyttää, kun verottaja vie kolmasosan palkasta..
Miten tästä ylöspäin, mistä haen apua, minulle ei siis ole vielä tullut mistään maksu-
muistutuksia, mutta hyvin pian niin käy, jos en asialle tee mitään.
Elämä on jokapäiväistä taistelua itseni kanssa, jotten henkeäni ota pois.
Please, auttakaa!!!
Auttakaa
20
1603
Vastaukset
- skeptillisti
? Mitä haluat tuntemattomien ihmisten nettipalstalla tekevän?
Velkaa sinulla ei ole paljon (verrattuna moniin muihin), sinulla on työpaikka, sinulla ei ole vielä edes jäänyt mitään rästiin. Suomeksi, sinulla ei vielä ole edes maksuvaikeuksia. Et ole maksukyvytön.
Nyt on tilanne, jossa erotellaan naiset tytöistä.
Jos sinulla on terveysongelmia, mene lääkärin juttusille. - Paljon nähnyt ja kuullut
Yksinkertaista. Istut pankin päällä. Käytä sitä. Rohkeasti vaan.
Miehesi velat kuuluu hänelle, ei sinulle. Voit aloittaa jättämällä ne maksamatta, tai lähettää Igorin hoitamaan asia kuntoon. - Älä tyttö
Älä tyttö kulta vaivu epätoivoon. Tilanteesi on vielä hyvä. Lopetat nyt uskomasta ukkosi sepustuksia ja marssit lopettamaan kaikki mahdolliset käyttöoikeudet ukoltasi tileihisi ym. Korttisi pidät niin, ettei hän pääse niihin käsiksi, samoin verkkopankin. Teet siis kusettamisestasi kertakaikkisen lopun, etkä usko niitä kauniita lupauksia.
Samoin lopetat kaiken kuluttamisen (ylimääräisen). Maksa lainoja/velkoja pois siten, että räikeimmillä koroilla olevat ensin, samoin ne pienimmät.... että "putoavat" pois kuukausittaisista rasitteistasi. Mitään et laske perintään, sieltä tulee vaan tyhmiä kuluja. Maksuhäiriömerkintä edellyttää abt. puolen vuoden maksuviivettä. Älä päästä tilannettasi siihen.
Jos mahdollista, hanki lisäduunia, vaikka lehdenjakoa tai luonnonantimien poimintaa, jos asut maaseudulla. Älä ala itseäsi alentamaan äläkä provosoidu näistä: istut pankin päällä viesteistä.
Tsemppiä ja sinnittelyä! Kyllä se siitä.
Terveisin tuplaten sinua vanhempi, niinikään ukon kusettama (liian myöhään silmänsä avannut) täti, jolla velkaa ukon ansiosta 130 teur ja luottotiedot vielä jäljellä jatkuvan kituuttamisen ansiosta. Mulla helpottaa vuoden päästä, tämän ajan jaksan "pahalla sisulla".- Velkaantunut vielä enemmän
Hei,
nyt vain pelkällä suomalaisella sisulla eteenpäin.
Jos jäät pois töistä, alamäki on vieläkin pahempi - usko pois. Kakkostyö jne on oikein hyvä juttu, jos vain sellaista saa "näinä aikoina".
Otat nyt ensin kynän ja paperia ja laitat paperille
- lainasummat, lyhennys, korkoprosentti, koronmäärä euroina ja velkoja. viimeinen eräpäivä ja maksupäivä
1) Opintolainat 1600 e, älyttömän pienet, nehän kai maksetaan muutaman kerran vuodessa korot ja lyhennykset?? Niihin ei taida saada lykkäystä.
Ei kevytmielistä lainaa.
2) Kulutuslainat 7500 euroa. Toivottavasti yksi näistä on Visa-kortti, voisit laittaa sen luotolliseksi ja laittaa siihen minimi-maksun. Ja jos Mastercard- vuodessa voi tehdä 2 kk maksuttomia kuukausia, jotka eivät saa olla perättäisiä. Nämä nimenomaan erittelet, maksat pienimmän pois ensin.
Nämä kai kuuluu siihen kevytmieliseen lainaan. Näihin kaikkiin sulku/kortin leikkaus, ettet voi lisää velkaantua.
3) 12000 euroa /2. Luultavasti kyseessä autolaina?? Niin ne miehet huijaa. Et varmaan ole edes auton haltija?? Tässä tapauksessa soitat pankkiin tai rahoitusyhtiöön ja kysyt mitä tehdä.
Noiden rahojen takia ei kannata henkeänsä riistää.
Nyt vain rauhoitut ja mietit, mitä tehdä muuten. Jos olet todella epätoivoinen, voisit kysellä vanhemmiltasi apua raha-asioihin? Vähintään ne voivat vain lohduttaa tai tietysti sanoa, mitä minä sanoin..
lopputilanteessa perheessä kuitenkin vähintään jeesitään.
Liian hyväuskoinen olet ollut, mutta toisaalta sinulle ei ole käynyt vielä mitenkään. Kunhan et sorru pikavippeihin. Kaurapuurolinjalle voit joutua, mutta katso nyt kuitenkin kriittisesti, mitä asioiden eteen voi tehdä, missä säästää, mitä myydä, mistä lisätienestiä jne. Ylimääräinen hömpötys pois.
Paniikkikohtaukset johtunevat siitä, että ryvet aivan liikaa itsesäälissä. Kun ajattelet, paljonko tuo summa 7 500 12 000 on vuosipalkastasi. Ja voihan olla, tuo 12 000 on tuon 6000 euroa jossain välissä.
Yhteyden velkaneuvojaankin voisit ottaa joka tapauksessa, jotta elämäntilanne muuten selviää.
Tsemppiä, kyllä se siitä!!
- eräs vainen
Siis käyt töissä ja sinulla on 10 000 lainaa. Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Opintolainan kanssa pärjää aina, pyydä minimilyhennykset ja opintolainan koroista saa verovähennykset. 7 500 kulutusluoton maksaminen on vain ajan kysymys jos sinulla on säännöllisiä palkkatuloja, mieti mitä pystyt maksamaan ja neuvottele sopiva lyhennys. Toki kulutusluottoja kannattaa maksaa mahdollisimman nopeasti, niiden korkojen takia. Kyllä työssäkäyvänä parissa vuodessa vimeistään pitäisi nuo kyetä maksamaan.
Tuosta takausvelasta ei kannata murehtia, ennenkuin on murehdittavaa. Soita oikeusaputoimistoon tai juristille maksuttomaan konsultaatioon ja kysy miten toimia. Eli miten sinun pitää toimia jos tuo takausvelka jää sinun kontollesi. Saat kuitenkin exältäsi käsittääkseni ulosoton kautta perittyä noita ainakin joskus. Sitten on takuusäätiöitä mitkä auttavat ja antavat lainaa tuollaisissa tapauksissa. Myös maksuhäiriöihin jos tilanne etenee on mahdollista saada merkintä, että maksuhäiriöt ovat aiheutuneita takausvelasta. Soita tosiaan laikimiehelle ja kysy neuvoa "varmuuden varalle" niin tiedät miten toimia.
Ja tosiaan älä osta mitään velaksi! Vaida vaikka pankkitilisi numeroa, vaihda korttia jne. Ettei varkauksia pääse enää tapahtumaan. Omasta vinkkelistäni ei tuossa ole edes ongelmaa, ei vaikka takausvelkaakin tulisi.Jos olet siis kakkosvastuussa 12000 velkapaperissa, tarkoitatko että olet takaajana?
Voithan sen kiltisti itsekin maksaa kokonaan, tai sitten viranomaisten kautta. Tottakai ex joutuisi maksamaan jos käy ilmi, että hänellä on työ ja kuukausi tuloja joilla olisi mahdollista maksaa. Silloin onkin hankalampi tilanne jos ex:llä ei ole tuloja.
- Been there
Kannattaa mennä rohkeasti pankkiin sopimaan asia.
Parhaiten lainan saa, kun ottaa yhden lainan, jolla maksaa muut pois. Tämän jälkeen suoraveloituksella maksukykysi mukaan määrätty erä. Lainaturva on usein otettava sekä vapaaehtoinen maksuhäiriömerkintä kahdeksi/kolmeksi vuodeksi, jos vakuuksia ei ole.
Itselläni on vastaavanlaisesta kokemusta n. puoli vuotta takaperin.- Typerys24
Joo, 12000e laina on otettu käsirahaksi autolainaan.
Ukko kertoi maksaneensa muun lainan autosta pois, mikä oli 20000e,
ilmeisesti vielä on tuota lyhentänyt, koska minulta ei ole alettu
periä. Mutta on uhannut jättää tuon maksamatta.
Auto on siis tietenkin ukon nimissä.
Mut jos on Gemoneyn lainassa kakkosvastuussa, niin eikö päähakija
pidä olla todettu varattomaksi, ja sit se tulisi minun maksettavakseni?
Ukko ei siis pääse enää käsiksi mihinkään omaisuuteni, koska asumme
erillään. Kyllä se herätti kun visani varasti ja nosti 1400e edestä.
Vanhempani eivät voi auttaa, hyvä että heillä on rahaa itsellensä.
Opintolaina ei olekaan enää ongelma, koska se lyhennys on niin pieni,
mutta noi muut 2x visa, master x 2 ja isompi kulutusluotto. Ja näistä
ongelmia on noi luottokortit, missä lyhennykset isompia.
Ensi viikon keskiviikolle sain ajan pankkiin. Kannattaako minun nyt
siellä myöntää typeryyteni, lainojen syntymiseen?
Taas uusi häpeä tilanne, mennä sinne myöntämään typeryyteni.
Lisätyötä minun ei oikein ole mahdollista ottaa, teen vuorotyötä,
n.50h viikko. - Jeez...
Typerys24 kirjoitti:
n.50h viikko."Kyllä se herätti kun visani varasti ja nosti 1400e edestä."
"Ensi viikon keskiviikolle sain ajan pankkiin. Kannattaako minun nyt siellä myöntää typeryyteni, lainojen syntymiseen?"
Miten niin "nosti 1400e edestä"?? Miten voi nostaa rahaa Visakortilla ilman tunnuslukua?
Ans ku mä arvaan; olit tietysti kertonut tunnusluvun äijälle tai muuten jättänyt sen jonnekin löydettäväksi!
Tuota nyt ei ainakaan missään nimessä kannata pankissa kertoa; täysin vastoin kaikkia sopimuksia jotka olet allekirjoittanut ja joita olet sitoutunut noudattamaan kun Visa-korttisi sait. - jos vippaat et voi voittaa
Jeez... kirjoitti:
"Kyllä se herätti kun visani varasti ja nosti 1400e edestä."
"Ensi viikon keskiviikolle sain ajan pankkiin. Kannattaako minun nyt siellä myöntää typeryyteni, lainojen syntymiseen?"
Miten niin "nosti 1400e edestä"?? Miten voi nostaa rahaa Visakortilla ilman tunnuslukua?
Ans ku mä arvaan; olit tietysti kertonut tunnusluvun äijälle tai muuten jättänyt sen jonnekin löydettäväksi!
Tuota nyt ei ainakaan missään nimessä kannata pankissa kertoa; täysin vastoin kaikkia sopimuksia jotka olet allekirjoittanut ja joita olet sitoutunut noudattamaan kun Visa-korttisi sait.Lisää lainaa vaan, sillä siitä selviää
http://pikavippi-kulutusluotto.blogspot.com/ - ***
Typerys24 kirjoitti:
n.50h viikko.Tuota, miten ihmeessä olet saanut kaksi visakorttia ja kaksi master-korttia, vai ovatko ne
sun ja huijarin yhteisiä??
Joka tapauksessa tekisin rikosilmoituksen äijästä tai ainakin selvittäisin, miten se homma etenisi.
Jos jotenkin pystyt todistamaan, ettet ole ollut nostamassa siellä mistä rahat on nostettu.
Pankkiautomaatillahan on muutenkin kamera, joka filmaa jokaisen ottajan.
Masterihan on kai pankin oma kortti?? Ja ainakin Nordealla myös Visa? Niistä voi kysellä, pystyisikö niiden kuukausisummaa vähän sumplimaan. Jos et pysty niitä katkaisemaan (ettei tule lisää lainaa) , voisit laittaa ainakin huomattavasti pienemmän nostorajan automaattiin. Ja itseasiassa kaikkiin kortteihin. 100 eurolla pärjäät taatusti/päivä.
Kun kriittisin tilanne on ohi, nostat rajaa sopivammaksi. Siihen asti nostat automatilta 20 euroa/käynti.
Sinuna varmuuden vuoksi vielä vaihtaisin tilinumerot ja muut jotta huijari varmasti sekottuu. Pankissa sekin on helppo tehdä keskiviikkona.
Ääneen tunnustaminen on parasta tehdä, sillä se sinua viisastuttaa :)
Oikeasti en ole lainkaan sitä mieltä, että olet typerehtinyt. Olet vain elänyt tavallista elämää, sillä ilman muuta kumppaniin pitää luottaa. Tässä tapauksessa tuli takkiin, mutta eipähän tule enää, vai mitä.
50 tuntia/viikko töitä.. joo, et taida jaksaa enempää tehdä. Siksi varmaan oletkin aivan rikkipoikki ja mietit aivan höpöjä moisista pienistä rahajutuista.
Unta vaan enemmän, kulutusta vähemmän, niin kyllä helpottaa. - Kertoisin
Typerys24 kirjoitti:
n.50h viikko.Itse kertoisin rehellisesti, miksi tilanne on päässyt tähän jamaan. Jos itse olet hoitanut tähän asti asiasi kunnolla, niin pankissa löytyy varmasti ymmärrystä. Laita jo tosiaan ne kortit "jäihin", että et siis nosta sieltä velkaa enää senttiäkään lisää. Kyllä tilanteesi varmasti selkiytyy ja pääset pankissa sopimukseen.
- keskity muihin velkoihin
Typerys24 kirjoitti:
n.50h viikko.Jos ukkosi ei pysty maksamaan sitä lainaa, velkoja ottaa auton pois. Sen jälkeen tuskin jää mitään maksettavaksi.
- aloittaja
keskity muihin velkoihin kirjoitti:
Jos ukkosi ei pysty maksamaan sitä lainaa, velkoja ottaa auton pois. Sen jälkeen tuskin jää mitään maksettavaksi.
Sain omat velkani järjestykseen, mutta...
Ukko ei nyt ole lyhentänyt sitä Gemoney velkaa, ja tarkistin asian, olen yhteisvastuussa lainasta, kuitenkin ukko on se 1hakija. Ukko ei myöskään ole maksanut sitä isompaa autolainaa, sain sen selville kun lähetin rekisterinumeron ja katsoin auton omistajan. Tuo isompi laina ei ole harteillani mitenkään, mutta, jos minun nyt on ainakin sitä 6000e alettava maksaa (puolet 12000e), niin onko minun mahdollista periä myöhemmin ukolta ulosoton kautta tuota summaa?
Minulla on kuitti siitä että hän on laittanut sen tasan 12000e auton käsirahaan.
Olisko jollain tietoa... - Mävaan**
aloittaja kirjoitti:
Sain omat velkani järjestykseen, mutta...
Ukko ei nyt ole lyhentänyt sitä Gemoney velkaa, ja tarkistin asian, olen yhteisvastuussa lainasta, kuitenkin ukko on se 1hakija. Ukko ei myöskään ole maksanut sitä isompaa autolainaa, sain sen selville kun lähetin rekisterinumeron ja katsoin auton omistajan. Tuo isompi laina ei ole harteillani mitenkään, mutta, jos minun nyt on ainakin sitä 6000e alettava maksaa (puolet 12000e), niin onko minun mahdollista periä myöhemmin ukolta ulosoton kautta tuota summaa?
Minulla on kuitti siitä että hän on laittanut sen tasan 12000e auton käsirahaan.
Olisko jollain tietoa...Eiköhän auto mene takaisin liikkeeseen jos se sieltä on otettu/maksettu. Sen ukkosikin taatusti tietää.
Voit tietysti kysellä autoliikkeestä, miten he homman hoitavat ja miten pikaisesti auto lähtee.
Loppuvelan sitten yritätte jakaa... voi olla että tulee takkiin, mutta voithan tietysti yrittää velkoa häntä sitten.
Todennäköiseseti tulee käymään niin, että joudut jotain maksamaan autosta, vaikket sitä mitenkään hyödy tai ole hyötynyt. Se nimi paperissa on vakava asia.
Yleensä muutenkin autokaupoista tulee takkiin välittömästi, kun auton ajaa autoliikkeestä ulos, joten en sitä hirveästi murehtisi.
Elämänkokemuksen piiriin vaan ja eteenpäin :)
Tsemppiä! Kiva kuulla, että muut raha-asiat ovat suht ok!!! - aloittaja
Mävaan** kirjoitti:
Eiköhän auto mene takaisin liikkeeseen jos se sieltä on otettu/maksettu. Sen ukkosikin taatusti tietää.
Voit tietysti kysellä autoliikkeestä, miten he homman hoitavat ja miten pikaisesti auto lähtee.
Loppuvelan sitten yritätte jakaa... voi olla että tulee takkiin, mutta voithan tietysti yrittää velkoa häntä sitten.
Todennäköiseseti tulee käymään niin, että joudut jotain maksamaan autosta, vaikket sitä mitenkään hyödy tai ole hyötynyt. Se nimi paperissa on vakava asia.
Yleensä muutenkin autokaupoista tulee takkiin välittömästi, kun auton ajaa autoliikkeestä ulos, joten en sitä hirveästi murehtisi.
Elämänkokemuksen piiriin vaan ja eteenpäin :)
Tsemppiä! Kiva kuulla, että muut raha-asiat ovat suht ok!!!Soitin Gemoneylle ja siis vaikka on yhteisvastuussa velasta, niin käytännössä se onkin niin, että joudun maksamaan koko 12000e jos ukko ei sitä maksa, jos en maksa koko velkaa, niin saan itsekin maksuhäiriö merkinnän, nyt alkaa tuntua siltä, että ois ehkä parempi jäädä työttömäksi, ja olla työtön niin kauan kuin velat vanhentuu.
Onneksi en siis siinä koko autolainassa ole kiinni, minulla ei ole mitää tekemistä sen lainan kans, mikä autoliikkeestä on otettu.
Mutta kyllä tuo 12000e on niin paljon, etten tiedä miten siitä selviän. - Kyllä asiat järjestyy
aloittaja kirjoitti:
Soitin Gemoneylle ja siis vaikka on yhteisvastuussa velasta, niin käytännössä se onkin niin, että joudun maksamaan koko 12000e jos ukko ei sitä maksa, jos en maksa koko velkaa, niin saan itsekin maksuhäiriö merkinnän, nyt alkaa tuntua siltä, että ois ehkä parempi jäädä työttömäksi, ja olla työtön niin kauan kuin velat vanhentuu.
Onneksi en siis siinä koko autolainassa ole kiinni, minulla ei ole mitää tekemistä sen lainan kans, mikä autoliikkeestä on otettu.
Mutta kyllä tuo 12000e on niin paljon, etten tiedä miten siitä selviän.omistaa auton. Jos ukkosi tai sinä et maksa niin GE-money myy auton ja kuittaa velat. Jos jää yli niin se palautuu teille. Jos olet hyvässä yhetistyössä GE moeyn kanssa niin vältyt ehkä maksuhäiriömerkinnästä. Koska ihmisiä ne luotonvalvojat sielläkin ovat. Selvität heille tilanteen. Ja vaikka saisist häiriömerkinnän niin ei se kaksi vuotta maailmaa kaada. 15 vuotta työttömänä kylläkin.
- aloittaja
Kyllä asiat järjestyy kirjoitti:
omistaa auton. Jos ukkosi tai sinä et maksa niin GE-money myy auton ja kuittaa velat. Jos jää yli niin se palautuu teille. Jos olet hyvässä yhetistyössä GE moeyn kanssa niin vältyt ehkä maksuhäiriömerkinnästä. Koska ihmisiä ne luotonvalvojat sielläkin ovat. Selvität heille tilanteen. Ja vaikka saisist häiriömerkinnän niin ei se kaksi vuotta maailmaa kaada. 15 vuotta työttömänä kylläkin.
omista autoa, vaan se toinen rahoitusyhtiö mistä auto on ostettu, gemoney oli vaan käsiraha.
- _____.______
aloittaja kirjoitti:
Soitin Gemoneylle ja siis vaikka on yhteisvastuussa velasta, niin käytännössä se onkin niin, että joudun maksamaan koko 12000e jos ukko ei sitä maksa, jos en maksa koko velkaa, niin saan itsekin maksuhäiriö merkinnän, nyt alkaa tuntua siltä, että ois ehkä parempi jäädä työttömäksi, ja olla työtön niin kauan kuin velat vanhentuu.
Mutta kyllä tuo 12000e on niin paljon, etten tiedä miten siitä selviän.Sinulla on velkaa maksimissaan 21100 euroa ja sen takia suunnittelet tyttömäksi jääntiä. Siinä ideassa ei kylllä ole mitään järkeä.
- Auto pois
aloittaja kirjoitti:
omista autoa, vaan se toinen rahoitusyhtiö mistä auto on ostettu, gemoney oli vaan käsiraha.
siihen toiseen rahoitusyhtiöön yhteyttä. Auto myyntiin ja velat pois. No ainakin suurimmaksi osaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997853- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763607
- 512859
- 632605
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294