Pääseekö vammanen vl-taivaaseen?

38\YHI

Jos ihminen syntyy vaikka täysin halvaantuneena eikä pysty eläissään tekeen mitään pahaa, nii pääseekö hän automaattisesti taivaaseen kun ei ole koskaan syntiä tehny?
Vai onko niin että ei pääse, kun ei kerta ole tehny mitään hyvääkään?

21

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvl

      hyvillä teoilla ei kukaan tule autuaaksi. Niillä ei ole mitään merkitystä Jumalan edessä.

      • 38\YHI

        Näinkö se menee??


      • taivastie
        38\YHI kirjoitti:

        Näinkö se menee??

        Se synnitön oli Jeesus, Jumalan ainoa poika. Me muut olemme syntisiä Aatamin ja Eevan lankeemuksen kautta.


      • 38\YHI
        taivastie kirjoitti:

        Se synnitön oli Jeesus, Jumalan ainoa poika. Me muut olemme syntisiä Aatamin ja Eevan lankeemuksen kautta.

        ei ole syntinen Aatamin ja Eevan lankeemuksen kautta?


      • "netti pastori"
        38\YHI kirjoitti:

        ei ole syntinen Aatamin ja Eevan lankeemuksen kautta?

        koska Jeesus ei syntynyt kuten me muut vaan sikisi Pyhästä Hengestä, eli ei ollut maallista isää, siinä mielessä kuin meillä.

        Tarkoititko vammaisella liikunta vammaista vai sellaista joka on niin vammainen ettei kykene oppimaan käveleen puhumaan eikä muutakaan sellaista kuin terveet.


      • 38\YHI
        "netti pastori" kirjoitti:

        koska Jeesus ei syntynyt kuten me muut vaan sikisi Pyhästä Hengestä, eli ei ollut maallista isää, siinä mielessä kuin meillä.

        Tarkoititko vammaisella liikunta vammaista vai sellaista joka on niin vammainen ettei kykene oppimaan käveleen puhumaan eikä muutakaan sellaista kuin terveet.

        Tarkotin sellaista joka on esimerkiksi halvaantunu jo syntyessään eikä pysty mitenkään reakoimaan ympärilläolevaan. On vaan ja elää vaikka 50vuotta pystymättä tekeen mitään.

        Voiko muuten tuosta sinun vastauksesta päätellä ettei äitien kautta Aatamin ja Eevan synnit periydy lainkaan?


      • Tintti

        Sinun mukaasi siis ei ole mitään merkitystä Jumalan edessä vaikka täällä raiskaa, tappaa, varastaa ym. Riittääkö kunhan vain osaa kopioda raamatunlauseita tai ns pyhien vanhoja juttuja?


    • yksi vain

      Uskon, että ihmiset tuomitaan kuoleman jälkeen tekojensa mukaan.Näin ollen uskon, että tässä kyseessä olvassa tapauksessa hän varmastikin pääseen taivaaseen, mikä se sitten onkaan.

    • kirjoita oikein pliis

      miten kirjoitetaan "vammanen" oikein. Häiritsee lukea. Jos olet puheluki-vammainen, niin ok.

      Ja kysymykseesi, et viitisi kaivella jostakin katekismusta ja perehtyä hiukan Lutherin opetuksiin? Aika hukassa meinaan tuo keskeinen sanoma, miten ihminen pelastuu.

      • 38\YHI

        Lukeminen silti onnistuu, tosin hitaasti. Mitään kirjan kokosta lukemista en vois harkita tekeväni, se veis tajuttomasti aikaa. Täällä kyselemällä saatan saada haluamani tiedon vähäisellä lukemisella.
        Kirjoittamiseni on myös hidasta ja tarkistan useaan kertaan ennen kuin lähetän. Korjaan myös kirjotusvirheeni mikäli löydän ne, mutta jostainsyystä en kaikkia virheitä ``näe``.

        Minkäänlaista puhevikaa mulla ei ole.


        ps.Miten muute se vammanen kirjotetaan oikein?


      • tuohtunut

        voisitko vähä ajatella miten vastaat toiselle Mr. täydellisyys.

        sulla on muuten aika hukassa nuo käytöstavat et siis viitsisi kaivella vaikka raamatusta ja katsoa mitä se puhuu lähimmäisen kohtelusta.


      • vl-ope
        38\YHI kirjoitti:

        Lukeminen silti onnistuu, tosin hitaasti. Mitään kirjan kokosta lukemista en vois harkita tekeväni, se veis tajuttomasti aikaa. Täällä kyselemällä saatan saada haluamani tiedon vähäisellä lukemisella.
        Kirjoittamiseni on myös hidasta ja tarkistan useaan kertaan ennen kuin lähetän. Korjaan myös kirjotusvirheeni mikäli löydän ne, mutta jostainsyystä en kaikkia virheitä ``näe``.

        Minkäänlaista puhevikaa mulla ei ole.


        ps.Miten muute se vammanen kirjotetaan oikein?

        vaikka viesteissäsi olisikin virheitä - tärkeintä on sisältö! Tsemppiä sinulle kirjoitteluun:)


      • 38\YHI
        vl-ope kirjoitti:

        vaikka viesteissäsi olisikin virheitä - tärkeintä on sisältö! Tsemppiä sinulle kirjoitteluun:)

        Joo en välitä, ajattelen tästä asiasta kanssai samallatavalla. :)


      • Apple
        38\YHI kirjoitti:

        Lukeminen silti onnistuu, tosin hitaasti. Mitään kirjan kokosta lukemista en vois harkita tekeväni, se veis tajuttomasti aikaa. Täällä kyselemällä saatan saada haluamani tiedon vähäisellä lukemisella.
        Kirjoittamiseni on myös hidasta ja tarkistan useaan kertaan ennen kuin lähetän. Korjaan myös kirjotusvirheeni mikäli löydän ne, mutta jostainsyystä en kaikkia virheitä ``näe``.

        Minkäänlaista puhevikaa mulla ei ole.


        ps.Miten muute se vammanen kirjotetaan oikein?

        ei kirjoituksesi kielioppi ratkaise,vaan asian sisältö,jonka kyllä jokainen halutessaan ymmärtää!Typerää tällainen niuhotus kieliopista...
        Hyvää jatkoa Sinulle,ja siunausta elämääsi.


    • eräs

      Eli ihminenhän voi rikkoa Jumalaa vastaan, eli tehdä syntiä teoillaan, sehän tiedetään, sanoin puheillaan eli sanoillaan, ei sekään liene monille tuntematon asia. Aina ei muisteta sitä, että syntiä voi tehdä myös ajatusten tasolla. Eli ei ole itsestään selvää, että liikunta- ja puhekyvytön pääsisi taivaaseen. Jos minä saisin päättää, niin pääsisi, mutta kun en voi, niin en tiedä, kuka heistä pääsee ja kuka ei.

    • Pakana(M)

      kuohitut ja vammaiset eivät pääse Jumalan valtakuntaan!

    • Kaisla

      Eihän syntiä ole vain teot! Eikä taivaaseen pääse, vaikka uhraisi koko elämänsä hyväntekeväisyyteen Afrikassa! Olennaista on USKO. Jos vammainen uskoo, niin hän pääsee taivaaseen, jos hän ei usko Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä niin ei pääse. Siis jos nyt puhutaan ihan vaan halvaantuneesta.

      Ja hyvääkin voi tehdä halvaantunut vaikka kuinka paljon: olla kuuntelevana korvana, rakastaa, armahtaa jne.

      Jokainen ihminen on syntinen. Sinä ja minä ollaan syntisiä syntymästämme saakka, vaikka yhtään syntistä tekoa emme vielä olisi vauvana ehtineetkään tehdä. Tätä kutsutaan perisynniksi eli olemussynniksi. Se tarkoittaa sitä, että ihmisellä on TAIPUMUS PAHAAN. Ja tuo taipumus on meissä silläkin hetkellä, kun emme syntiä tee.

      Ja tuo taipumus pahaan ilmenee monenlaisina tekoina JA TEKEMÄTTÄ JÄTTÄMISINÄ. Sekin on hyvä muistaa, että se, että ei tee hyvää/sitä mitä kuuluisi, on myös synti. Raamatussa Jeesus sanoo, että viimeisenä päivänä hän sanoo vasemmalla puolella oleville, että he ovat ikuisesit kirotut (joutuvat helvettiin), koska "minulla oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa, minulla oli jano, mutta te ette antaneet minulle juomaa, minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua"...

      Ja minulla Jeeus tarkoitti lähimmäisiämme. Sen minkä teemme läheisillemme (joita ovat kaikki maailman ihmiset), sen me teemme Jeesukselle.

      Mutta monet KEHITYSVAMMAISET ovat tosin koko elämänsä kuin pieniä lapsia. ja lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta, siksi minä uskon lujasti, että kehitysvammaiset pääsevät taivaiin. Usein heillä onkin luja lapsen usko.

    • vakas

      Hän kuuluu niihin ihmisiin joille Jumala ei syntiä lue; oletan että tarkoitat kehitysvammaista.

    • Wilma

      Syntiä voi tehdä myös ajatuksin. Sensijaan ns "henkisesti kehitysvammaiset" olen kuullut yhdistettävän siihen totuuteen, että lasten kaltainen on Jumalan valtakunta...

    • Anonyymi

      Minä haluan tappaa vammaisen hänen nimensä on roosa siipi

    • Anonyymi

      > Jos ihminen syntyy vaikka täysin halvaantuneena eikä pysty eläissään tekeen mitään pahaa, nii pääseekö hän automaattisesti taivaaseen kun ei ole koskaan syntiä tehny?

      Raamatussa ikuinen elämä on luvattu vanhurskaille. Vanhurskaus on vähän kuin oikea mielentila ja ymmärrys, joka saa ihmisen tekemään hyviä asioita. Jos "vammaisella" on oikeamielisyys, hän voi saada ikuisen elämän.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      Mutta ehkä vl oppi on eri kuin Raamatun oppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe