Koska sinun veneilykautesi yleensä päättyy?
ps. vaikeita laskuja täällä, että saa viestin lähetettyä....onneksi laskin tossa vieressä.
Gallup: koska veneilykausi päättyy?
13
2222
Vastaukset
- Talviveneilijä
Sitten kun jää on kymmensenttistä,menee yleensä tammikuulle.
Sen jälkeen jää paatti odottamaan jäiden heikentymistä talvilaituriin muiden kaltaistensa vierelle. - -Mika-
Myöhäisin nosto purjeveneelleni on ollut neljä vuotta sitten, kun nostin veneen itsenäisyyspäivän purjehduksen jälkeen. Pääsääntöisesti kyllä lokakuun loppupuolella, mutta syynä siihen on ollut telekan täyttyminen ja hinta. Jos yrittää jättää noston kaivarissa joulukuulle, niin ei enää ole mihin nostaa. Myös nosturin tillaminen erikseen vain yhtä venettä varten saattaa olla kalliimpaa... en ole varma...
Tänä vuonna olen hakenut uutta telakkapaikkaa, jossa minulle osoitetaan paikka, johon voin nostaa veneeni sitten kun haluan. Niinpä saattaa tänävuonna venyä taas jopa joulukuulle... ;-)
Syyspurjehdukset on omalla tavallan hienoja. Valoa on vähän ja lyhyen aikaa, mutta muuten saaristo ja luonto on ihan erilaista.Veneily aurinkoisena päivänä pienessä pakkasessa on loistava kokemus. Etenkin se tuntemus saarten "leijumisesta ilmassa", ja oma rauha!
- HR..
20.9 päättyy. Tänään oli jo aamulla pakkasta. Lokakuun lopulla on jo jääriitettä satamalahdesa. Puuveneilijän kausi on lyhyt Perämerellä. Ei sen tosin väliä, koulujen lomat on loppu ja itsellä pakkaa työasiat päälle joten nytkin on kaksi viikkoa siitä kun viimmeksi oltiin veneilemässä.
- Pitäisiköhän harkita
tai marraskuun alussa, yleensä.
Olisihan se syyshuolto tietysti mukavampi tehdä syyskuussa, yleensä vielä kohtalaisen lämpimässä säässä ja paremmassa valossa.- Mielestäni hyvä ajankohta
Kiitoksia asiallisesta keskustelusta.
Itse olen nostellut lasikuituveneeni lokakuun puolivälissä. Viikonloppureissut on vähän hankalampia ennalta-arvaamattomampien säiden puolesta, joten olen käynyt usein päivä- tai iltapurjehduksilla. Vaan niin ne päivät lyhenee, että kovasti on aina pimeää takaisin tullessa. Eilen oli näin ensimmäistä kertaa ja tykkään siitäkin kovasti mutta enemmän vaihteluna kun jatkuvana tilana.
Lisäksi huoli siitä, että vene kuivuu varmasti hiukan ennen yöpakkasia (lasikuituvenettäkin on hyvä pitää tovin kuivumassa varmuudeksi, sanotaan) saa nostamaan ajoissa kuten myös tuo yksittäisnostjen kalleus. Lokakuun puoliväliin kuitenkin jää aika moni muukin joten olen kokenut sen hyväksi ajankohdaksi. Lämmintä olisi ollut pitempäänkin muttei välttämättä joka vuosi. - Kunpa talvea ei olisi
Mielestäni hyvä ajankohta kirjoitti:
Kiitoksia asiallisesta keskustelusta.
Itse olen nostellut lasikuituveneeni lokakuun puolivälissä. Viikonloppureissut on vähän hankalampia ennalta-arvaamattomampien säiden puolesta, joten olen käynyt usein päivä- tai iltapurjehduksilla. Vaan niin ne päivät lyhenee, että kovasti on aina pimeää takaisin tullessa. Eilen oli näin ensimmäistä kertaa ja tykkään siitäkin kovasti mutta enemmän vaihteluna kun jatkuvana tilana.
Lisäksi huoli siitä, että vene kuivuu varmasti hiukan ennen yöpakkasia (lasikuituvenettäkin on hyvä pitää tovin kuivumassa varmuudeksi, sanotaan) saa nostamaan ajoissa kuten myös tuo yksittäisnostjen kalleus. Lokakuun puoliväliin kuitenkin jää aika moni muukin joten olen kokenut sen hyväksi ajankohdaksi. Lämmintä olisi ollut pitempäänkin muttei välttämättä joka vuosi.vuonna 2002, kun pitkä lämmin syksy päättyi äkkirysäyksellä, vuorokauden keskilämpötilat tais pudota toistakymmentä astetta yhdessä yössä. En muista ihan tarkkaan päiviä, mutta lokakuun puolta se oli. Monelle tuli aika takkuaminen jäätyneiden vesiletkujen yms. takia.
Etelärannikolla ei yleensä vielä syyskuussa ole yöpakkasia, se puoltaisi nostoa syyskuun puolella. Eipä sitä vain itsekään meinaa millään malttaa.
- kutakin
Syyskuun viimeisenä viikonloppuna on viimeiset kisat ja siitä viikko tai pari eteenpäin veneen nosto. Kun kesän kaikki vapaa-ajat hyödyntää intensiivisesti, ollaan jo syyskuun lopussa tilanteessa, jossa pitää olla muutakin elämää. Ja aikaa menee silti vielä ennen kuin syyshuollot on tehty ja vene peitelty. Niin hyviä kuin syyspurjehdukset voisivatkin olla, pitää aikaa olla muullekin, jopa puutarhan hoidolle. Ja lyhyitä ne syyspäivät jo lokakuussakin ovat.
- reissuveneilijä
on, veikkonen :) Jos jo yhden kesän veneilyn jälkeen alkaa syyskuussa kaivata muuta tekemistä. Oma kausi kestää lähes joka vuosi vapun alta marraskuun alkuun, kaikki viikonloput ja koko loma vesillä. Ja joka vuosi heti nostosta alkaa kaivata kevättä ja veteenpääsyä.
Vielä ei ole aikaa riittänyt Itämerta kauemmas. Mielessä on käynyt, että joskohan semmoisen vuoden parin veneessäasumisen jälkeen tulisi vastaan se, että haluaa ainakin muutaman yön nukkua maissa? Vaikka taisihan se Dunckerkin asua veneessä putkeen 6 vuotta eikä käsittääkseni pääse sillä edes maailman top-sataseen :) - kyllästymistä
reissuveneilijä kirjoitti:
on, veikkonen :) Jos jo yhden kesän veneilyn jälkeen alkaa syyskuussa kaivata muuta tekemistä. Oma kausi kestää lähes joka vuosi vapun alta marraskuun alkuun, kaikki viikonloput ja koko loma vesillä. Ja joka vuosi heti nostosta alkaa kaivata kevättä ja veteenpääsyä.
Vielä ei ole aikaa riittänyt Itämerta kauemmas. Mielessä on käynyt, että joskohan semmoisen vuoden parin veneessäasumisen jälkeen tulisi vastaan se, että haluaa ainakin muutaman yön nukkua maissa? Vaikka taisihan se Dunckerkin asua veneessä putkeen 6 vuotta eikä käsittääkseni pääse sillä edes maailman top-sataseen :)Vähän väärin taisit ymmärtää. On vesillä vietetty paljon pidempiäkin jaksoja putkeen, eikä ikinä ole kyllästymisraja tullut vastaan, elämän realiteetit nykyisellään kylläkin. Kyllähän veneessä viihtyy ja Dunkku on harrastelija verrattuna tuttuihin, jotka ovat viihtyneet veneessä asuen pari vuosikymmentä. Lähipiiristäkin löytyy pidempään vesillä viihtyneitä. Katsotaan nyt jatkoa, kunhan viimeisetkin lapset lentävät pesästä.
- aktiivisempi mutta ei aktiivisin
kyllästymistä kirjoitti:
Vähän väärin taisit ymmärtää. On vesillä vietetty paljon pidempiäkin jaksoja putkeen, eikä ikinä ole kyllästymisraja tullut vastaan, elämän realiteetit nykyisellään kylläkin. Kyllähän veneessä viihtyy ja Dunkku on harrastelija verrattuna tuttuihin, jotka ovat viihtyneet veneessä asuen pari vuosikymmentä. Lähipiiristäkin löytyy pidempään vesillä viihtyneitä. Katsotaan nyt jatkoa, kunhan viimeisetkin lapset lentävät pesästä.
kai sit kirjoittaa niin selvästi, ettei liikaa jää tulkintaa. Meikkukin ymmärsi samoin kuin se edellinen eli että kyllästyisit veneilyyn kesässä.
Ei tarvi päästää sellaisia "realiteetteja" omaan elämään, jotka häiritsee veneilyä. - epäselvästi
aktiivisempi mutta ei aktiivisin kirjoitti:
kai sit kirjoittaa niin selvästi, ettei liikaa jää tulkintaa. Meikkukin ymmärsi samoin kuin se edellinen eli että kyllästyisit veneilyyn kesässä.
Ei tarvi päästää sellaisia "realiteetteja" omaan elämään, jotka häiritsee veneilyä.Enpä osannut ajatella asiaa muuten kuin itsestäänselvyytenä. Kuka voisi edes teoriassa kyllästyä vuodessa, purjehdushan on Elvarin sanoin "A lifetime sport"?
Onhan se kaikki muu turhaa, mutta jos elämä nykyisellään pyörii yli 80-prosenttisesti purjehduksen ympärillä kaikkine oheistoimintoineen, tulee niitä realiteetteja vastaan loppuprosenteille. Vaikka nyt tässä koneen ääressä kaunista lauantaita istunkin, on mereltä pois pysymiseen vain aiheeseen liittyvät syyt. Eihän purjehduskausikaan lopu veneen nostoon, se jatkuu muissa merkeissä läpi vuoden. Enhän minä mikään friikki sitä paitsi sentään halua olla.
- -Mika-
...oli taas aivan uskomattoman hieno purjehduspäivä!!!
Aamulla tuuli oli jotain 3-4 metriä, nousi sitten puolilta päivin 5-7 metriin. Olin shortseissa ja ilman paitaa!!! S/Y Etana suorastaan lensi hienossa kelissä medium ykkösellä. Loki on jumissa näkkien takia, joten parasta vauhtia en sanut rekisteröityä mutta kovaa mentiin ja kivaa oli...
Helsingin edustalla oli myös ainakin kolme-neljäkymmentä muuta purjevenettä vesillä. Ei todellakaan puhettakaan kauden loppumisesta vielä vähään aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071163
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621123Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146846- 68747
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto92603- 54588
- 78561
- 39528