Hallitsijat

Jumala ja Saatana ovat kaksi eri äärimmäisyttä. Heidän sanotaan hallitsevan maailmassa ja taistelevan ihmisten sieluista.
Teuvo kirjoitti tuossa omassa kirjoituksessaan "Apostolit ja Saatana" mm. ristiretkeläisistä, jotka miekan voimalla levittivät kristinuskoa euroopassa. Sitä tuli mieleen kysymys, että kuka viimekädessä halusikaan Raamatun sanomaa sillä tavoin levittää? Jumala vai Saatana?

Eka Mooseksen kirja kertoo siitä kuinka Joosef joutuu veljiensä vainon kohteeksi ja viimein hänen veljensä myivät Joosefin midianilaisille kauppiaille orjaksi.
Myöhemmin kuitenkin Joosefin näkemä uni käy toteen ja veljien Joosefille tekemä pahuus kääntyykin hyväksi, kun tuo yksittäinen paha teko paljastuukin olevan vain yksi pieni osa Jumalan suuremmassa suunnitelmassa lähettää koko Jaakobin suku Egyptiin kasvamaan suureksi kansaksi.

Olisiko siis esim. historiassa tapahtuneet ristiretketkin vain olleet osa Jumalan suurempaa suunnitelmaa levittää nopeammin, tehokkaammin uskon sanomaa, vaika se tapahtuikin vääryydellä miekan ja siis myös Saatanan voimasta?
Ei Saatanakaan tuntene kaikkia Jumalan suunnitelmia, niinpä Jumala voi käyttää Saatanan pahuutta ja ihmisten mieltymystä pahuuteen kuitenkin hyväkseen, siten että kääntää sen pitemmällä tähtäimellä viimein hyväksi asiaksi tuleville sukupolville, niin kuin teki Joosefin tapauksessa.
Mainitseehan Paavalikin salatusta Jumalan viisaudesta korinttolaisille, että jos tämän maailman valtiaat olisivat sitä tunteneet "eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet".
Samassa yhteydessä Paavali antaa ymmärtää kaiken salatun Jumalan viisauden olevan edeltämäärättyä, ennen maaimanaikoja niille, jotka häntä rakastavat. Tulevaisuus on siis ennalta löydettävissä.

Voisiko jopa nykyiset seurakunnat, jotka ovat poikenneet pois Jumalan säädöksistä olla kuitenkin vielä Jumalan laajemman suunnitelman piirissä siten, että heidän julistyönsä kautta ihmisiä kuitenkin kääntyy uskoon. Myöhemmin edes jotkut kääntyneet jatkavat kasvuaan uskossaan ja näkevät epäkohdat (hyvän ja pahan) ympärillään, tehden vaelluksensa Jumalalle mieleiseksi. Raamattu kun kertoo siitä kuinka yhdestäkin pelastuneesta iloitaan.

Eli Saatana, vaikka onkin vahva, on kuitenkin tavallaan myös renki, tosin tahtomattaan.

16

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuiseen

>>>Eli Saatana, vaikka onkin vahva, on kuitenkin tavallaan myös renki, tosin tahtomattaan.

• ja näitä renkejä

ja avustajia kyllä piisaa jotka tekevät kaikkensa saadakseen sen sanoman
        häivytettyä mikä Jumalasta on.

• että Golgatalla tuo

vihollinen riisuttiin kaikista aseista, ainoa jota hän voi käyttää on valhe.Ja sitäkin vain Jumalan sallimaan määrään saakka. Vanki mikä vanki.
        Tosin jotkut, jopa uskovaksi itseään sanovat väittävät hänellä olevan jotain omaa valtaa.
        Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaissa ja maan päällä, muuta valtiasta ei ole. Joka muuta väittää, antaa väärän todistuksen ja on siten eksyksissä.

5 (20:6) Suotakoon meidän riemuita sinun voitostasi ja nostaa lippumme Jumalamme nimeen. Täyttäköön Herra kaikki sinun pyyntösi.
        6 (20:7) Nyt minä tiedän, että Herra auttaa voideltuansa, vastaa hänelle pyhästä taivaastansa, auttaa häntä oikean kätensä voimallisilla teoilla.
        7 (20:8) Toiset turvaavat vaunuihin, toiset hevosiin, mutta me tunnustamme Herran, Jumalamme, nimeä.

1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
        2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
        3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-

Mitenkä on..... jos kerran tuon, "tämän maailman ruhtinaan" valheisiin sortuneiden ihmisten tekoja ei saisi edes mainita keskuudessamme. Miksi sitten jatkuvasti eräät toitottavat tuon vihollisen nimeä ja korottavat siten häntä.
        Jumalan teoistahan meidän tulisi puhua ja siten ylistää Häntä. Raamatussakin niitä on vaikka kuinka, jos kerta itsellään ei ole mitään hyvää sanottavaa Hänestä ja teoistaan, tai kokemuksia.
        Eikö netistä löydy ihan tarpeeksi tuon langenneen enkelin ylistystä ja palvontaa, tai sitten itsensä?

• miten on,
        että Golgatalla tuo kirjoitti:

vihollinen riisuttiin kaikista aseista, ainoa jota hän voi käyttää on valhe.Ja sitäkin vain Jumalan sallimaan määrään saakka. Vanki mikä vanki.
        Tosin jotkut, jopa uskovaksi itseään sanovat väittävät hänellä olevan jotain omaa valtaa.
        Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaissa ja maan päällä, muuta valtiasta ei ole. Joka muuta väittää, antaa väärän todistuksen ja on siten eksyksissä.

5 (20:6) Suotakoon meidän riemuita sinun voitostasi ja nostaa lippumme Jumalamme nimeen. Täyttäköön Herra kaikki sinun pyyntösi.
        6 (20:7) Nyt minä tiedän, että Herra auttaa voideltuansa, vastaa hänelle pyhästä taivaastansa, auttaa häntä oikean kätensä voimallisilla teoilla.
        7 (20:8) Toiset turvaavat vaunuihin, toiset hevosiin, mutta me tunnustamme Herran, Jumalamme, nimeä.

1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
        2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
        3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-

Mitenkä on..... jos kerran tuon, "tämän maailman ruhtinaan" valheisiin sortuneiden ihmisten tekoja ei saisi edes mainita keskuudessamme. Miksi sitten jatkuvasti eräät toitottavat tuon vihollisen nimeä ja korottavat siten häntä.
        Jumalan teoistahan meidän tulisi puhua ja siten ylistää Häntä. Raamatussakin niitä on vaikka kuinka, jos kerta itsellään ei ole mitään hyvää sanottavaa Hänestä ja teoistaan, tai kokemuksia.
        Eikö netistä löydy ihan tarpeeksi tuon langenneen enkelin ylistystä ja palvontaa, tai sitten itsensä?

Ilm. 13:7
        "Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot."

• tuon vihollisemme,
        miten on, kirjoitti:

Ilm. 13:7
        "Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot."

päälohikäärmeen palvelijasta ja huom. sanat .."annettiin valta".

• Saatanan antamalla unelmalla, että seurakunnat voisivat vielä palata Kristuksen Hengen yhteyteen.
      Sitä ei tule tapahtumaan, ja juuri siksi Kristus niistä kaikki valittunsa pois kutsuu, ennen kuin saapuu ne lopullisesti tuhoamaan. Sillä eivät nä helvetin herran kutsuja ole:

Ensimmäisen kutsun esitti Jeesus:

"Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan, eikä teidän sanojanne
      kuunnella, lähtekää sieltä ja pyyhkikää pöly jaloistanne. Totisesti; Sodoman ja
      Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin se kaupunki."

Toinen kutsu vuonna 56 korinttilaisille 6.Kor.14-7:1

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on
      keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla
      ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä?
      Mikä voi liittää uskova sellaiseen, joka ei usko?

Miten jumalien kuvat soveltuvat jumalan temppeliin? Mehän
      olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
      - Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan.
      Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani
      Siksi Herra sanoo

- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä
      koskeko mihinkään saastaiseen niin otan teidät vastaan ja olen
      olevat teidän Isänne ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.
      Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset,
      meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta
      ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."

Kolmas kutsu vuonna 61-62 heprealaisille Hepr 23:12-14

"Tehän tiedätte, että kun ylipappi syntien sovittamiseksi vie kaikkein
      pyhimpään eläinten verta, näiden eläinten ruhot poltetaan leirin ulkopuolella.

Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen
      kansan omalla verellään

Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään
      kantaen. Eihän meillä ole täällä pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme
      ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee.."

Neljäs kutsu vuonna 96 koko ihmiskunnalle Ilm.18:3-5

"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
      kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
      hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
      vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
      hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
      synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
      syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
      pahoja tekojaan."

• seurakunnat, siis tarkoitan nyt eri lahkoja ja uskon eri suuntauksia, levittävät ja tuovat julki sanomaa Jeesuksesta ja Jumalasta.
        Tarkoitin aloitukseni loppu-osalla sitä, että nuo eri lahkot voivat kuitenkin pelastaa uskosta piittaamattomia herättämällä heidät uskomaan Jumalaan.
        Jatkossa kukin yksilö toivottavasti jatkaa omaa kasvuaan uskossa kahlehtimatta itseään senkummemmin mihinkään seurakuntaan (lahkoon), mutta lahkon julistustyön kautta ihmisyksilössä on herännyt kiinnostus ja kaipuu etsiä Jumalaa ja uskoa häneen. Levittäähän eri lahkot kuitenkin yhä sanomaa Jeesusken sovitustyöstä, joka on se kristinuskon ydin sanoma. Se taas tarkoittaa sitä, että Jumala voi yhä käyttää näitä lahkoja hyväkseen herättämään itselleen uusia eläviä sieluja.
        Kokonaisuutena vuosien vieriessä eteenpäin maailma ja seurakunnat sen myötä kulkevat kohti auringonlaskua. Se yksilön pitää tajuta.

• nimierkki.

Uskovalle tärkeämpi seikka kuin totuus, on se että hän erottaa valheen totuudesta, tätä opetti jo Johannes alkuseurakuntalaisille

>>En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.

• on koko tällä tiellä vaeltamisen ajan tullut niin selvästi esille jo yksistään lehdistöstä luettujen porttopappien lausunnoista, että uskoisin sen jokaisen, joka vielä edes hieman janoaa totuutta, jostakin kuulleen.

Omalla kohdallani ne tulivat vastaan jo varsin pian Kristukselta tehtävän saamisen jälkeen. Tässä vielä muistin virkistämiseksi nämä kaksi ensimmäistä, joilla minut yrotettiin jo keväällä 1989 toimittaa mielenterveysongelmani tajkia hoitoa saamaan - siinä kuitenkaan onnistumatta:

Suomen Raamattuopiston silloinen toiminananjohtaja:

"Sinun on hankittava itsellesi sielunhoitaja, sillä ei Jumala enää tässä ajassa voi puhua kenellekään ihmiselle."

Ja silloisen seurakunnan kirkkoherran puolison, uskonnon lehtorin, diagnoosi:

"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi."

Kyllä Totuuden Hengen omistaminen on jokaiselle totuudesta luopuneelle ja Jumalan paaduttamalle selvä kateuden aihe, joka juuri aiheuttaa nuo Semper. Fideliksen tänne tuomat tuntemukset: pelkoa, masennusta, ahdistusta ja kalseaa oloa.

Jos sinä et kalseaa oloa ja päänsärkyä olekaan saanut, niin miksi sinusta kuitenkin tuli vastustaja, ja väärämielisten ylistyksen kohde sen jälkeen, kun tiemme erkanivat. Miksi tämä Jeesuksen ilmoitus niin harvan ihmisen kohdalla toteutuu. Jos toteutuu - niin vain hetkeksi, niin kuin muutaman veljen kohdalla on tapahtunut:

"Minä en tukoile vain heidän ( siis jo häneltä Hengen ja tehtävän saaneiden) puolesta, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."

• nimierkki. kirjoitti:

Uskovalle tärkeämpi seikka kuin totuus, on se että hän erottaa valheen totuudesta, tätä opetti jo Johannes alkuseurakuntalaisille

>>En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.

jos pystyt erottamaan totuuden valheesta, kun kuitenkin edelleen hortoilet täällä ilman Totuuden Henkeä omassa sydämessäsi?

• nimierkki.
        TeuvoSuni kirjoitti:

jos pystyt erottamaan totuuden valheesta, kun kuitenkin edelleen hortoilet täällä ilman Totuuden Henkeä omassa sydämessäsi?

se hyöty, joka tuntee molemmat, sekä eksytyksen- että totuuden hengen on Jumalasta, eikä se joka sanoo "minulla on totuuden henki".

>>Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

• nimierkki. kirjoitti:

se hyöty, joka tuntee molemmat, sekä eksytyksen- että totuuden hengen on Jumalasta, eikä se joka sanoo "minulla on totuuden henki".

>>Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

ja tehtävän saanut pystyy kertomaan sen, mitä Henki kerrottavaksi antaa.

• samoin käy

Raamatun mukaan ihmiset eivät palaaJumalan yhteyteen:

-Nooan päivinä
      -Sodoman päivinä
      -Ihmisen Pojan päivänä

Lk17
      26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
      27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
      28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
      29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
      30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

• on tälläkin palstalla, joka ainut päivä, kun häneltä Hengen ja tehtävän saanut tänne totuutta tuo:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Nämä olivat minulle tehtävän ja Hengen antaneen Ihmisen Pojan, Jeesus nasaretilaisen sanat - eivät minun.

• kristitty,
        TeuvoSuni kirjoitti:

on tälläkin palstalla, joka ainut päivä, kun häneltä Hengen ja tehtävän saanut tänne totuutta tuo:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Nämä olivat minulle tehtävän ja Hengen antaneen Ihmisen Pojan, Jeesus nasaretilaisen sanat - eivät minun.

Jumalalta tehtävän saanutta ei saa hylätä, vaan on kuultava, mitä hänellä on sanottavana.

• kristitty, kirjoitti:

Jumalalta tehtävän saanutta ei saa hylätä, vaan on kuultava, mitä hänellä on sanottavana.

sadoista muista, mutta sanopa se, millä sen saisi perille niille, joilta ymmärrys totuuten on jo pois otettu?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe