Lidlin alehinnat

tahaton virhe?

Lidlin alehinnat jäävät turhan usein huomaamatta kassoilla. Viimeksi ostin kolme tuotetta, joissa oli 20% ale-merkintä. Kaikki veloitettiin normaalihintaisina. Lisäksi ulkomaiset tomaatit hinnoiteltiin kotimaisina.
Huomasin asian vasta kotona, Lidlin kassalla kun ei ole turhia aikoja tutkia kuittia.
Harmittaa.

5

671

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uiuyioiio

      Hyvin yleistä ettei tarjoushinnat ole kassoilla.
      Hauskin tapaus oli viime keskiviikko iltana, kun kävin Robinhoodissa, jossa oli talouspaperi wc-paperi paketit yhteishintaan 20e. Kassa pyysi 20,50e, johon totesin että pitäisi olla 20e. Kassa alko penkoa mainoksiaan ja totesi, että niimpäs onkin. Hän siinä kymmenkunta minuuttia perui kuittia ja vingutti viivakoodeja uudelleen. Lopulta sanoi hinnaksi 19,50e. Ilmeisesti ei osannut päässä laskea, paljonko oli ylimääräistä lisähintaa.

      Tässäkin tapauksessa tarjous ollut voimassa jo 3 päivää ja kassalla väärä hinta. Tuskin moni edes huomaa virhettä, jos ostaa samalla jotain muuta.

      • Kojakin kaljunhoitaja

        Asiakkaan tekemänä sama "virhe" olisi näpistys. Liikkeen tekemänä kyseinen lievä petos on "virhe".


      • Kojakin kaljunhoitaja kirjoitti:

        Asiakkaan tekemänä sama "virhe" olisi näpistys. Liikkeen tekemänä kyseinen lievä petos on "virhe".

        Ei varmaan ole kauppaa mikä ei olisi vahingossa lyönyt väärällä hinnalla.

        Ja tuosta Lidlistä, tomaateista on joskus hieman vaikea tunnistaa onko kotimainen vai ulkomaalainen. Varsinkin kun Lidlissä kassa lyö sen pelkästään koodi tunnuksella ja yrittää päätellä kumpiakohan nämä ovat. Toisissa kaupoissa joissa asiakas punnitsee, puolestaan kauppa luottaa asiakkaisiin että ne kanssa painaa siihen sen ulkomaalaisen tai kotimaisen tarran. Ei niitä erota muuten kuin luottamalla asiakkaaseen.


      • Totinen kirjailija
        sfinski80 kirjoitti:

        Ei varmaan ole kauppaa mikä ei olisi vahingossa lyönyt väärällä hinnalla.

        Ja tuosta Lidlistä, tomaateista on joskus hieman vaikea tunnistaa onko kotimainen vai ulkomaalainen. Varsinkin kun Lidlissä kassa lyö sen pelkästään koodi tunnuksella ja yrittää päätellä kumpiakohan nämä ovat. Toisissa kaupoissa joissa asiakas punnitsee, puolestaan kauppa luottaa asiakkaisiin että ne kanssa painaa siihen sen ulkomaalaisen tai kotimaisen tarran. Ei niitä erota muuten kuin luottamalla asiakkaaseen.

        Kotimaiset tomaatit tunnistaa niin kassa kuin ostajakin ihan helposti. Ne ovat kovia kuin perunat ja hailakan punertavia raakileita. Ulkomaiset taas yleensä tummanpunaisia ja vähemmän kovia (siis kypsiä).


    • ale%

      paikallaan joka kerta kun lidlistä lähtee! kauppa riistää työntekijöitään työehdoillaan, joten eivät he välttämättä välitä mikä hinta koneella ja mikä hinta esim. hyllyn reunassa. mua nyppii lidlissä - ja monessa muussakin kaupassa - se että koneella monesti ihan eri hinnat kuin mitä hyllyn reunassa riippumatta siitä onko kyseessä tarjous- vai ihan normaali hinta. mutta eikös kauppalaissakin ole se caveat emptor - klausuuli eli ostaja varokoon... on siis ostajan omalla vastuulla tarkistaa, että häntä ei veloiteta liikaa. aina on kauppoja - isojakin ketjuja - jotka joko tahallaan tai tahattomasti yrittävät vetää välistä. huvittavinta on, että moni asiakas ei joko kehtaa tai viitsi valittaa virheistä. sekin lienee euron mukanaan tuoma vitsaus: 10 senttiä hintaan lisää - huihai ajattelee moni. mutta, mutta... 10 senttiä on vanha 60 penniä, 20 senttiä on vanha 1 markka 20 penniä.... ihan itse tienattua rahaa, joten en minä ainakaan sitä kaupalle lahjoita! ruoka on muutenkin kallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3560
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2634
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      2075
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      43
      1783
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      169
      1740
    Aihe