Onko tietoa muuttuiko tuon C1e kortin suorittaminen? BC kortti on ollut taskussa 10 vuotta mutta tarvetta olisi vetää välillä 4000kg sprinterillä 1500kg venettä eli C1e kortti olisi silloin oikea valinta. Mutta onnistuuko tuon suoritus vielä nykyään menemällä teoriakokeeseen ja käsittely/ajokokeeseen?
BC kortin korotus C1e
10
1269
Vastaukset
- jooww
Mielestäni kyllä onnistuu.
- ........ope
pelkillä tutkinnoilla enään, vaan pitää ottaa muutama teoria ja ajotunti, jotta pääsee tutkintoon. En nyt suoralta kädeltä muista määriä, enkä arvaille, niin ei tule väärää tietoa.
- tiedote
........ope kirjoitti:
pelkillä tutkinnoilla enään, vaan pitää ottaa muutama teoria ja ajotunti, jotta pääsee tutkintoon. En nyt suoralta kädeltä muista määriä, enkä arvaille, niin ei tule väärää tietoa.
C1E- ja CE-luokan ajo-oikeuden suorittaminen on mahd.ajokokemusta hyväksikäyttäen 10.09.2014 saakka seuraavasti:
Tutkinnon vastaanottajan hyväksymä väh. 3 kk päätoiminen yhtäjaksoinen ajokokemus liikenteessä C-luokan ajoneuvolla, jonka kokonaismassa on väh. 12 000 kg ja tämän lisäksi täydentävänä opetuksena 5 tuntia teoriaa ja 10 tuntia ajo-opetusta. Ajokokemus ei saa olla 5 viittä vuotta vanhempaa - Tarkennusta haluava
tiedote kirjoitti:
C1E- ja CE-luokan ajo-oikeuden suorittaminen on mahd.ajokokemusta hyväksikäyttäen 10.09.2014 saakka seuraavasti:
Tutkinnon vastaanottajan hyväksymä väh. 3 kk päätoiminen yhtäjaksoinen ajokokemus liikenteessä C-luokan ajoneuvolla, jonka kokonaismassa on väh. 12 000 kg ja tämän lisäksi täydentävänä opetuksena 5 tuntia teoriaa ja 10 tuntia ajo-opetusta. Ajokokemus ei saa olla 5 viittä vuotta vanhempaaKun kyse ei ole ammattipävyyttä vaativasta ajosta?
- rppnsrr
Tarkennusta haluava kirjoitti:
Kun kyse ei ole ammattipävyyttä vaativasta ajosta?
on aina vaikeata, erityisen vaikeata on tulevaisuuden ennustaminen
- pikkuyhdistelmä
Joo..tänään varmistettu asia. Eli ei onnistu enää ilman teoriaa ja ajotunteja. Paska juttu kerrassaan. Minkähän verran saa sakkoja kun jää kiinni? Eli jos BC kortilla vetää 1500kg kärryä 4000kg kokonaismassaisella autolla?
- Ei sakolla saa jatkaa matkaa
Mitä teet kun et saa jatkaa matkaa. Joudut hankkimaan ajoikeden omaavan kuskin paikalle.
- Koittakaa perehtyä lakiin
Ei sakolla saa jatkaa matkaa kirjoitti:
Mitä teet kun et saa jatkaa matkaa. Joudut hankkimaan ajoikeden omaavan kuskin paikalle.
Eikä puhuta mistään päivämääristä mihin asti on voimassa. Tässä taas sekoitetaan ammattipätevyys vaatimukset, mistä ei ollut kysymys.
Pelkän ajokortin voi suorittaa senkin jälkeen kun ammattipätevyysvaatimukset tulee voimaan.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2008/20080559
- faktatietoa
Pelkän ajo-oikeuden saat suorittamalla 8 tuntia teoriaa ja 10 tuntia ajo-opetusta. Pistän linkin mukaan niin näet opetussuunnitelman.
http://www.ake.fi/AKE/Ajokortit_ja_tutkinnot/Opetus/Opetussuunnitelmat.htm.
Siis pelkkä ajo-oikeus omaan käyttöön.- faktatietoa
On myös hyvä muistaa, että jos yhdistelmän rekisteröity kokonaismassa ylittää 12000 kg tai hinattavan ajoneuvon rekisteröity kokonaismassa vetoauton rekisteröidyn omamassan niin C1E ei enää riitä. Pitää olla CE-ajo-oikeus. Kyseinen asia löytyy ajokorttiasetuksesta 5 §:stä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358