Oletko kuulleet seuroissa puhujan selittävän Paaavalin sanoja kolossalaiskirjeestä:
"Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin “älä tartu”, “älä maista”, “älä kosketa”?
Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää.
Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista."
http://freepathways.wordpress.com/2009/09/15/paavali/
Paavali: "Ihmisten opit"
6
224
Vastaukset
- Seuroissa 2xkk
Kyllä kait se on monelle tuttua että saarnoissa varoitellaan "maailmallisuudesta" mikä tarkoittaa tekoja joita ei saa tehdä. Kuten nauttia viiniä, käydä konsertissa, teatterissa tai sen sellaista.
- Sata kertaa vuodessa
Tämän saarnasisällön lisäksi, puhuja muistaa aina ylistää miten ihana on jumalanvaltakunta, tämä maailmanhistorian ainoa pelastava usko.
Ei oikein mennyt jakeluun. Paavali nimittäin kirjoitti sen seurakuntalaiselle, OMAN SEURAKUNAN VÄÄRISTÄ OHJEISTA.
Meidän ei tarviste koskaan alistua sellaisiin SRK sääntöihin, mistä Paavali varoittaa, tästä on kysymys.
Kol.2.20-23.
20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja ALSITUTTE SELLAISIIN SÄÄNTÖIHIN, KUN 21 “älä tartu”, “älä maista”, “älä kosketa”?
22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain IHMISEN KÄSKYISTÄ JA OPEISTA.
23 Nämä OMATEKOISTA HURKAUTTA, nöyryyden harjoitusta ja RUUMIIN KURITTAMISTA vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne OVAT ARVOTTOMIA ja tyydyttävät VAIN IHMISEN YLPEYTTÄ.
Tuntuuko tutulta?- VL äiti
Kesitas kirjoitti:
Ei oikein mennyt jakeluun. Paavali nimittäin kirjoitti sen seurakuntalaiselle, OMAN SEURAKUNAN VÄÄRISTÄ OHJEISTA.
Meidän ei tarviste koskaan alistua sellaisiin SRK sääntöihin, mistä Paavali varoittaa, tästä on kysymys.
Kol.2.20-23.
20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja ALSITUTTE SELLAISIIN SÄÄNTÖIHIN, KUN 21 “älä tartu”, “älä maista”, “älä kosketa”?
22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain IHMISEN KÄSKYISTÄ JA OPEISTA.
23 Nämä OMATEKOISTA HURKAUTTA, nöyryyden harjoitusta ja RUUMIIN KURITTAMISTA vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne OVAT ARVOTTOMIA ja tyydyttävät VAIN IHMISEN YLPEYTTÄ.
Tuntuuko tutulta?Seurakunta on totuuden tapsaas ja perustus. Voi miten vahingollisia ajatuksia taas.
- H. K.
VL äiti kirjoitti:
Seurakunta on totuuden tapsaas ja perustus. Voi miten vahingollisia ajatuksia taas.
Anteeksi mutta käsitit nyt väärin. En takoittanut seurakunnasta mitään epäkunnioittavaa kirjoittaa. Mietin tuota Raamatun kohtaa.
- on tämä
VL äiti kirjoitti:
Seurakunta on totuuden tapsaas ja perustus. Voi miten vahingollisia ajatuksia taas.
"seurakunta"? ettei olisi srk-lahko raamatunvastaisesti opetettuna
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613