Paavali: "Ihmisten opit"

H. K.

Oletko kuulleet seuroissa puhujan selittävän Paaavalin sanoja kolossalaiskirjeestä:

"Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin “älä tartu”, “älä maista”, “älä kosketa”?
Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää.
Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista."
http://freepathways.wordpress.com/2009/09/15/paavali/

6

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seuroissa 2xkk

      Kyllä kait se on monelle tuttua että saarnoissa varoitellaan "maailmallisuudesta" mikä tarkoittaa tekoja joita ei saa tehdä. Kuten nauttia viiniä, käydä konsertissa, teatterissa tai sen sellaista.

      • Sata kertaa vuodessa

        Tämän saarnasisällön lisäksi, puhuja muistaa aina ylistää miten ihana on jumalanvaltakunta, tämä maailmanhistorian ainoa pelastava usko.


      • Ei oikein mennyt jakeluun. Paavali nimittäin kirjoitti sen seurakuntalaiselle, OMAN SEURAKUNAN VÄÄRISTÄ OHJEISTA.
        Meidän ei tarviste koskaan alistua sellaisiin SRK sääntöihin, mistä Paavali varoittaa, tästä on kysymys.
        Kol.2.20-23.
        20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja ALSITUTTE SELLAISIIN SÄÄNTÖIHIN, KUN 21 “älä tartu”, “älä maista”, “älä kosketa”?

        22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain IHMISEN KÄSKYISTÄ JA OPEISTA.

        23 Nämä OMATEKOISTA HURKAUTTA, nöyryyden harjoitusta ja RUUMIIN KURITTAMISTA vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne OVAT ARVOTTOMIA ja tyydyttävät VAIN IHMISEN YLPEYTTÄ.
        Tuntuuko tutulta?


      • VL äiti
        Kesitas kirjoitti:

        Ei oikein mennyt jakeluun. Paavali nimittäin kirjoitti sen seurakuntalaiselle, OMAN SEURAKUNAN VÄÄRISTÄ OHJEISTA.
        Meidän ei tarviste koskaan alistua sellaisiin SRK sääntöihin, mistä Paavali varoittaa, tästä on kysymys.
        Kol.2.20-23.
        20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja ALSITUTTE SELLAISIIN SÄÄNTÖIHIN, KUN 21 “älä tartu”, “älä maista”, “älä kosketa”?

        22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain IHMISEN KÄSKYISTÄ JA OPEISTA.

        23 Nämä OMATEKOISTA HURKAUTTA, nöyryyden harjoitusta ja RUUMIIN KURITTAMISTA vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne OVAT ARVOTTOMIA ja tyydyttävät VAIN IHMISEN YLPEYTTÄ.
        Tuntuuko tutulta?

        Seurakunta on totuuden tapsaas ja perustus. Voi miten vahingollisia ajatuksia taas.


      • H. K.
        VL äiti kirjoitti:

        Seurakunta on totuuden tapsaas ja perustus. Voi miten vahingollisia ajatuksia taas.

        Anteeksi mutta käsitit nyt väärin. En takoittanut seurakunnasta mitään epäkunnioittavaa kirjoittaa. Mietin tuota Raamatun kohtaa.


      • on tämä
        VL äiti kirjoitti:

        Seurakunta on totuuden tapsaas ja perustus. Voi miten vahingollisia ajatuksia taas.

        "seurakunta"? ettei olisi srk-lahko raamatunvastaisesti opetettuna


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe