Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ja helpottunut kun exäni on löytänyt

Uusi alku

uuden rakkauden. Toivottavasti hänelle on kasvanut selkärankaa ja vastuuntuntoa ja hänen katkeruutensa, vihansa ja kateutensa ovat hävinneet. Toivottavasti hän on saanut itsetuntonsa kuntoon ja on todella tunteillaan mukana, eikä pidä sitä nuorta tyttöä itsetuntonsa pönkkänä. Itse olen iloinen omasta puolestani, että olen päässyt eroon vaikeasta ihmisestä, johon en voinut täpöllä milloinkaan luottaa.

6

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Eron jälkeen elämä alkaa silloin kun toisella on uus

    • Mäkin toivoisin

      että eräs mun exä löytäisi jonkun joka tekisi häntä onnellisemmaksi. Hän vaikuttaa niin yksinäiseltä ja onnettomalta.

      • Onni jaettavaksi

        ensin omasta itsestä ja vasta sitten itsellä on toiselle jotain annettavaa. Jos etsii sitä onnen tuojaa ja täyttäjää pelkästään vain toisesta ihmisestä on väärillä jäljillä elämässä ja suhde ei pitkälle kanna.


      • ed.
        Onni jaettavaksi kirjoitti:

        ensin omasta itsestä ja vasta sitten itsellä on toiselle jotain annettavaa. Jos etsii sitä onnen tuojaa ja täyttäjää pelkästään vain toisesta ihmisestä on väärillä jäljillä elämässä ja suhde ei pitkälle kanna.

        Osittain olen samaa mieltä. Ei se ole hyvä lähtökohta suhteelle, jos odottaa vain toiselta jotain, esim. että hän tekee sinut onnelliseksi, mutta ei itse kykene antamaan vastavuoroisesti toiselle. Kyllä melko tasapainoinen pitäisi olla, jotta suhde onnistuisi. Toisaalta ihminen on sosiaalinen eläin ja liiallinen eristyneisyys muista ihmisistä aiheuttaa usein masennusta ja muita ongelmia. On ihan tervettä ja normaalia etsiä ja haluta ihmisiä elämäänsä. Etenkin iän myötä kun lapsuudenperhe ja ystävät eivät voi enää samassa määrin korvata parisuhdetta kuin joskus nuorempana. Kyllä hyvä parisuhde ja ylipäätään hyvät ihmissuhteet ovat tärkeitä ihmisen onnellisuudelle. Tämä nyt eksyi vähän alkuperäisestä aiheesta, mutta vastasimpa kuitenkin.


      • Liian kiltti
        ed. kirjoitti:

        Osittain olen samaa mieltä. Ei se ole hyvä lähtökohta suhteelle, jos odottaa vain toiselta jotain, esim. että hän tekee sinut onnelliseksi, mutta ei itse kykene antamaan vastavuoroisesti toiselle. Kyllä melko tasapainoinen pitäisi olla, jotta suhde onnistuisi. Toisaalta ihminen on sosiaalinen eläin ja liiallinen eristyneisyys muista ihmisistä aiheuttaa usein masennusta ja muita ongelmia. On ihan tervettä ja normaalia etsiä ja haluta ihmisiä elämäänsä. Etenkin iän myötä kun lapsuudenperhe ja ystävät eivät voi enää samassa määrin korvata parisuhdetta kuin joskus nuorempana. Kyllä hyvä parisuhde ja ylipäätään hyvät ihmissuhteet ovat tärkeitä ihmisen onnellisuudelle. Tämä nyt eksyi vähän alkuperäisestä aiheesta, mutta vastasimpa kuitenkin.

        kun törmää tarpeeksi monta kertaa niihin energian viejiin ja hyväksikäyttäjiin saamatta itse mitään, niin ei se yhdessäoleminen enää onnelliselta tunnu.Joillakin on se taito hyväksikäyttää ja toiset ovat liian kilttejä. Siitä olen kanssasi eri mieltä, että ihminen olisi pelkästään sosiaalinen eläin, meitä on sekä introverttejä että ekstroverttejä. Jotkut ihmiset lataavat akkuja mieluummin yksin kuin seurassa ja heille se yksinolo luo sitä energiaa jaksaa olla ja seurustella ihmisten kanssa. Toiset taas saavat sen energiansa juuri ihmisten parissa olemalla.


      • ed.
        Liian kiltti kirjoitti:

        kun törmää tarpeeksi monta kertaa niihin energian viejiin ja hyväksikäyttäjiin saamatta itse mitään, niin ei se yhdessäoleminen enää onnelliselta tunnu.Joillakin on se taito hyväksikäyttää ja toiset ovat liian kilttejä. Siitä olen kanssasi eri mieltä, että ihminen olisi pelkästään sosiaalinen eläin, meitä on sekä introverttejä että ekstroverttejä. Jotkut ihmiset lataavat akkuja mieluummin yksin kuin seurassa ja heille se yksinolo luo sitä energiaa jaksaa olla ja seurustella ihmisten kanssa. Toiset taas saavat sen energiansa juuri ihmisten parissa olemalla.

        En mä sanonutkaan, että ihminen olisi _pelkästään_ sosiaalinen eläin. Kaikki tarvii niin yksinoloa kuin muitakin ihmisiä. Eri määrissä ehkä ja se tarve myös vaihtelee elämäntilanteiden & elämän myötä ylipäätään. Itselläni on pääsääntöisesti ollut ihan hyviä ihmissuhdekokemuksia, mutta silti sitä yksinoloakin tarvii. En oikeastaan edes tiedä olenko enemmän ekstro- vai introvertti. Molempia. Introvertti ehkä kuitenkin enemmän, vaikka sosiaalinenkin olen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe