Voiko niin käydä että jos ottaa esim. visa electronilla 40 euroa automaatista, sitten kumminkin unohtaa ottaa ne rahat muun häiriön vuoksi, imaseeko se ne rahat takasin sisälle jos niitä ei ota jonkun ajan kuluessa. Itselle kävi eilen noin baarireissulla, en ainakaan huomannut että kukaan muu ois käyny mun jälkeen automaatilla, mutta sekin mahdollisuus saattaa olla että joku on voinut napata ne siitä. 1-2min päästä tajusin käydä automaatilla kattomassa rahoja.
Otto-automaatti
9
3261
Vastaukset
- Stringi_fani
"sitten kumminkin unohtaa ottaa ne rahat muun häiriön vuoksi".. Mikä tuo muu häiriö oli?
Nainen piukoissa pöksyissä stringit vilkkuen?
Jos kyse oli juuri tuosta häiriöstä, niin pankki hyvittää varmasti tuon rahan sinulle.. Kone imaisi rahasi takaisin ja ne menivät suoraan kirjekuoreen ja lähtivät pankkiin josta edelleen tilillesi..
Näin, oleppa hyvä.- Otto--
Ystävättären keskittymistä vaatinut keskustelu.. Eli ei tartte ottaa yhteyttä mihinkään vaan ne tulee automaattisesti takas tilille?
- luuloeiootiedonväärti
Otto-- kirjoitti:
Ystävättären keskittymistä vaatinut keskustelu.. Eli ei tartte ottaa yhteyttä mihinkään vaan ne tulee automaattisesti takas tilille?
Ja kysy mikä on käytäntö.. Tuskin kone imaisee niitä takas... Näin luulisin..
- 5+17
luuloeiootiedonväärti kirjoitti:
Ja kysy mikä on käytäntö.. Tuskin kone imaisee niitä takas... Näin luulisin..
Automaatti nykäisee rahat takaisin ja summa palautuu tilillesi, muistan lukeneeni.
Jos kuitenkin joku on käynyt nyppäämässä ne tyrkyllä olleet rahat siita, niin ne on menetetty. Automaateilla on tietty turvakamera, ja voit ilmoittaa poliisille. Siitä ei osaa sanoa mihin se johtaa. - LauraKKKK
vitsikirjasta vissiin olet tuollaista lukenut.
On sitten automaatit tullut fiksusti, ihme kun ei setelit juokse ihmistä kiinni, kuka lähtee ilman rahoja automaatilta.
minulle kävi tosin kauan aikaa sitten että piti nostaa 600 mk (markka-aika vielä) Nordean pankkikortilla.
Rahoja ei kuulunut pitkään aikaan ja ajattelin että se siitä. Menin pankin konttoriin (onneksi oli pankin aukioloaika vielä) nostamaan rahat tiskiltä.
Seuraavana päivänä soi töissä puhelin. ja tuosta pankista soitettiin minulle ja kysyttiin voiko antaa puhelinnumeroni eräälle rouvalle, joka oli tullut kohta minun jälkeeni automaatille, löytänyt luukulta setelit ja sen jälkeen käynyt heidän konttorissaan. oli sanonut asiansa että automaatilla oli setelit että kenenkähän mahtaa olla.
ihmetykseni oli sanoinkuvaamaton. ensiinäkin en muista edes ymmärsinkö ihmetellä mistä pankki oli saanut minun yhteystietoni. mutta ihmettelin että näin rehellisiä ja rehtiejä ihmisiä löytyy. moni olisi ihan hiljaa pitänyt rahat itse.
tälle rouvalle sanoin puhelimessa että pitää satasen itse kun laittaa minulle tililleni loput. Näin tapahtui. Rahat olivat tunnin sisällä tililläni.
kun pankkivirkailijat ja kukaan pankissa ei saa tietoonsa kortin tunnuslukuja, vaikka automaattivalvonta onkin. eikä osaa näin yhdistää tunnuslukua korttiin ja sitä kautta kortinhaltijaan.
käsi sydämmelle: kuka teistä olisi hiljaa löydöstään, kuka yrittäisi selvittää kenen rahat on.
Minulla on vissiin siinä ja siinä. - j.69
LauraKKKK kirjoitti:
On sitten automaatit tullut fiksusti, ihme kun ei setelit juokse ihmistä kiinni, kuka lähtee ilman rahoja automaatilta.
minulle kävi tosin kauan aikaa sitten että piti nostaa 600 mk (markka-aika vielä) Nordean pankkikortilla.
Rahoja ei kuulunut pitkään aikaan ja ajattelin että se siitä. Menin pankin konttoriin (onneksi oli pankin aukioloaika vielä) nostamaan rahat tiskiltä.
Seuraavana päivänä soi töissä puhelin. ja tuosta pankista soitettiin minulle ja kysyttiin voiko antaa puhelinnumeroni eräälle rouvalle, joka oli tullut kohta minun jälkeeni automaatille, löytänyt luukulta setelit ja sen jälkeen käynyt heidän konttorissaan. oli sanonut asiansa että automaatilla oli setelit että kenenkähän mahtaa olla.
ihmetykseni oli sanoinkuvaamaton. ensiinäkin en muista edes ymmärsinkö ihmetellä mistä pankki oli saanut minun yhteystietoni. mutta ihmettelin että näin rehellisiä ja rehtiejä ihmisiä löytyy. moni olisi ihan hiljaa pitänyt rahat itse.
tälle rouvalle sanoin puhelimessa että pitää satasen itse kun laittaa minulle tililleni loput. Näin tapahtui. Rahat olivat tunnin sisällä tililläni.
kun pankkivirkailijat ja kukaan pankissa ei saa tietoonsa kortin tunnuslukuja, vaikka automaattivalvonta onkin. eikä osaa näin yhdistää tunnuslukua korttiin ja sitä kautta kortinhaltijaan.
käsi sydämmelle: kuka teistä olisi hiljaa löydöstään, kuka yrittäisi selvittää kenen rahat on.
Minulla on vissiin siinä ja siinä.Niin kyllä se vaan ne takaisin imaisee jollei tietyn ajan kuluessa rahoja siitä ota
- kokemusta on
LauraKKKK kirjoitti:
Minulla on vissiin siinä ja siinä.Ei tarvitse kauheasti mitään selvitystä tehdä...
Kerrot vaikka otto-pisteiden asiakaspalveluun miltä automaatilta ja mihin aikaan olet rahat poiminut, ja he kyllä osaavat kertoa mihin pankkiin rahat voi viedä jotta ne palautuvat oikealle omistajalle.
- roppe tippanen
tilanteeseen voi saada lukemalla R.Orasen kirjasta Sulo tuli taloon jutun Tapaus rahalöytö. s. 168.
Huvittaa tai ei, riippuu ketä koskee, kumpi olet, löytäjä, pankkineiti, poliisi, vai rahojen kadottaja. Ihan huumorilla vaan, mutta osuvasti.- Otto--
Heh :) Nyt oli ilmestynyt rahat takas tilille, kiitoksia vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232