Ilmari oli minulta kysellyt

ekivaari

miten ekivaari ymmärtää Joh. 1:1 - 1:14 jakeissa korrotut asiat. Vastasin kyllä illalla kysymyksiisi, mutta koska niitä on vaikea tuolta pitkästä ketjusta löytää, vastaan tässä eri avauksessa.

- - - - - - - - - - - - - - -

Kysymäsi asia on ihan loogisesti selitettävissä sillä tavalla että kun joko Jumala tai ihminen sanoo sanan, hän itse ei mene mukana, vaan puhuttu sana on osa puhujaa, ei koko puhuja. (Vertaa Matt. 8:8)! Kyseinen jae olisikin paremmin oikein suomennettu muotoon;
"Sana oli Jumalan tykönä ja sana oli Jumalaa", sillä kun Jumala sanoi ja ilmaisi ensimmäisen sanansa, ideansa, ajatuksensa, Jumalalle jäi ääretön ja rajaton määrä vielä "sanomattomia sanoja ja ajatuksia", jotka hän ajallaan sanoo ja ilmaisee kuuleville korville.

Tätä näkökantaa puolustaa myös Heprealaiskirjeen 1:2,3 jakeista löytyvä ajatus, joka vertaa poikaa Jumalan kirkkauden säteilyyn ja sanoo häntä Jumalan olemuksen kuvaksi, ei itse olemukseksi. Siis samalla tavalla niin kuin Auringon säteily ja lämpö ei ole itse Aurinko, on se kuitenkin yhtä Auringon kanssa ja on osa Aurinkoa, mutta ei itse Aurinko. Samalla tavalla Jumalan sana on osa Jumalaa, mutta ei itse Jumala!

Joh. 1:14 jae on käännetty selvästi väärin, kun huomioidaan muut vastaavat raamatunkohdat. Joh 1:14 jae on ainoa kohta Uudessa Testamentissa, jossa sanotaan sanan tulleen "lihaksi", joka on käännetty Kreikan sanasta "sarki", ja se sana on kaikkialla muualla UT;ssa suomennettu sanalla 'lihaan', tai 'lihalle' mutta ei missään muualla sanalla "lihaksi", vaan lihaksi on käännetty Kreikan sana "sarka", esim. Matt. 19:5; Mark.10:8; 1.Kor.6:16; Ef.5:31. Kaikissa näissä neljässä jakeessa sana "lihaksi" on käännetty kreikkalaisesta sanasta "sarka", eikä 'sarki' niin kuin Joh.1:14 jakeessa on lihaan/lihalle käännettäväksi tarkoitettu sana käännetty joko tahallaan tahi tahattomasti väärin 'lihaksi'!

66

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäneet tehdä Jeesuksen Kristuksen LIHAKSI, vaikka Raamattu selvästä sanoo että "Jumala on Henki" ja Jumala kuva, Jeesus Kristus on henki, sillä hän, "Herra on henki", joka "kuoletettiin lihassa mutta mutta tehtiin eläväksi hengessä".

• Jotenkin minusta tuntuu sille, että Raamattu on mielestäsi käänneet aivan väärin, eikä näin ollen olisi ollenkaan luotettava. Tälläisen vaikutelman kirjoituksistasi saa, kun itsekin niin toteat että väärin on käännetty joitan kohtia. Minulla no varmaankin se "etu" tässä asiassa, että en osaa muita kieliä kuin tätä koto suomea, niin minun on helppo uskoa mitä minun Raamatussani kerotaan, kun en osaa "kirjoitusvirheitä" etsiä, eikä minulla ole siihen tarvettakaan. Uskon Raamatunsanoman niin kuin se on kirjoitettu. Tuossa kysymässäni asiassakin uskon niinkuin se on Raamattuni kirjoitettu, että Jumala on tullut Jeesuksessa lihaan. Ei minun tarvitse sitä alkaa pohtimaan sen kummemmin, kun se kirjoituksesta hyvin käy selville, mielestäni. Uskon myös että Jeesus on silloin Jumala, samoin monet muutkin kohdat Raamatussa tukee sitä käsitystäni että Jeesus on Jumala. Mutta tietenkin sinä saat uskoa tavallasi, siitä tässä ei ole kysymys, vaan ol mielenkiintoista nähä sinun käsityksesi asiasta.

• että suurimmaksi osaksi Raamattu on käännetty oikein, mutta valitettavasti sinne osaan tekstistä on tehty sellaisia muutoksia, jotka aiheuttavat ristiriitaa ja erimielisyyttä.

Kirjoitit vielä, Il-Mari; >"Uskon Raamatunsanoman niin kuin se on kirjoitettu. Tuossa kysymässäni asiassakin uskon niinkuin se on Raamattuni kirjoitettu, että Jumala on tullut Jeesuksessa lihaan."<

Tuon asian minäkin uskon niin kuin se on kirjoitettu, mutta eilen kysymäsi Johannes 1:14 jae väittää sanan tulleen LIHAKSI, joka ei tyydy Henkenä olemiseen lihassa, vaan tarkoittaa että henki olisi muuttunut lihaksi, siinä on tullut kääntäjille ilmeinen virhe, koska kaikkialla muualla UT;ssa kerrotaan Jeesuksen tulleen lihaan, asuneen lihassa, kärsineen lihassa ja kuolleen lihassa, mutta ei lihana.

Onhan Jumala Pyhässä Hengessä tullut meidän ihmistenkin lihaan, puhunut ja toiminut meissä niin kuin toimi Jeesuksessa;

1.Korinttolaiskirje 6
        20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne." [ Matt.10:20; ]

• veli.vapaa

mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan näin?

Joh. 8:42
        Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

Joh. 12:49
        Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Joh. 5:30
        En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt

Kuka on se yksi ainoa Jumala, joka lähetti Jeesuksen tekemään tahtonsa maan päälle?

• ekivaari kirjoitti:

että suurimmaksi osaksi Raamattu on käännetty oikein, mutta valitettavasti sinne osaan tekstistä on tehty sellaisia muutoksia, jotka aiheuttavat ristiriitaa ja erimielisyyttä.

Kirjoitit vielä, Il-Mari; >"Uskon Raamatunsanoman niin kuin se on kirjoitettu. Tuossa kysymässäni asiassakin uskon niinkuin se on Raamattuni kirjoitettu, että Jumala on tullut Jeesuksessa lihaan."<

Tuon asian minäkin uskon niin kuin se on kirjoitettu, mutta eilen kysymäsi Johannes 1:14 jae väittää sanan tulleen LIHAKSI, joka ei tyydy Henkenä olemiseen lihassa, vaan tarkoittaa että henki olisi muuttunut lihaksi, siinä on tullut kääntäjille ilmeinen virhe, koska kaikkialla muualla UT;ssa kerrotaan Jeesuksen tulleen lihaan, asuneen lihassa, kärsineen lihassa ja kuolleen lihassa, mutta ei lihana.

Onhan Jumala Pyhässä Hengessä tullut meidän ihmistenkin lihaan, puhunut ja toiminut meissä niin kuin toimi Jeesuksessa;

1.Korinttolaiskirje 6
        20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne." [ Matt.10:20; ]

* Jumala synnytti Pyhän Hengen kautta Sanan valmistamassaan ruumiissa. Kyllä Jeesus oli maanpäällä ollessaan taatusti ihmisen lihaa ja luuta,verta, Jumalan veri virtasi Jeesuksen sydämessä ja koko ruumiissa.
        * Siinä veressä on pelastuksen salaisuus, ja mahdollisuus. Jumalallakaan ei ollut muuta vaihtoehtoa pelastaa maailmaa sen synnistä, jonka Aatami sai lankeemuksellaan aikaan. sellainen kuin Aadam oli, sellaisia mekin olemme. Vasta Kristuksessa meidät oksastetaan Jaloon viinipuuhun. Vastoin luontoamme.
        * Synnyttä Sana lihaksi, oli Jumalan ainut mahdollisuus, jos olisi ollut joku toinen mahdollisuus, Jumala olisi taatusti käyttänyt sitä, mutta ei ollut.
        * Jumalan piti itse tulla Ihmiseksi, koska uhrin piti olla synnitön, mutta myös ihminen. Tämä on Jumalan lakien ja tarkoitusten summa. Miksi, sen tietää vain Jumala, miksi Hän vaati itselleen täydellisen uhrin, ennenkuin Jumalan lain leimuava miekka väistyisi ihmisten yltä!
        * Jeesus oli ja eli lihassa koko elämänsä mitä eli maanpäällä. Hän oli lihaa ja verta, tunsi kivut, tuskat, nälät, itki, oli murheellinen, söi ja joi, vieläpä syntisten kanssakin.
        * Jeesus nukkui, valvoi ja rukoili Isää yötäpäivää. Hän oli täydellinen ihminen Isän edessä, ja siksi, kun oli ihminen, Jumala mielistyi Häneen, koska pettyi Aatamiin. Jeesus tuotti isälleen täydellisen iln. Siksi Jeesus on juuri Hän, jota alunperin halusi, kun lähti ihmistä luomaan. Hän jopa katui tehneensä ihmisen.
        * Jeesus kuuliasuudellaa ja uskollisuudellaan hamaan kuolemaan asti lunasti ikuisen paikkansa isän sydämellä. Ja Jeesus on niin rakas Jumallle, että Hänen kauttaan ja Hänessä jokainen ihminen on tervetullut Jumalan luokse, mutta vain ainutsyntyisen Jeesusken , Pojan kautta. Hänessä me olemme rakastetut ja Jumalan suosiossa. vain Jeesus on ainut mahdollisuus, niinkuin oli Jumalle ainut mahdollisuus saada ihmiset takaisin itselleen, niin on myös Jeesus ainut pelastus Jumalan yhteyteen.
        * siksi Jeesusken lihassa oleminen ja lihaan syntyminen on mitä arvokkain ja ainutlaatuisin asia, meille elämänja kuolman kysymys, juuri se, että Jeesus tuli nimenomaan ihmiseksi ja syntisen lihan kaltaisuuteen, mutta synnittömänä, ainoastaan saman lihan kaltaiseksi, ei syntiseksi itsessään, meidän sytiemme tähden, synnitön syntisen edestä.
        * Joka vähättelee Jeesuksen lihan ruumiissa sytymistä, loukkaa Jumalaa ja Jeesusta sekä Pyhää Henkeä.
        Syntymää, joka ratkaisi koko Jumalan luomakunnan kohtalon, koskien ja vaikuttaen kaikkeen mitä maailmankaikkeus sisältää, eikä vähiten syntiinsä kuollutta ihmistä!

• veli.vapaa kirjoitti:

Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt

Kuka on se yksi ainoa Jumala, joka lähetti Jeesuksen tekemään tahtonsa maan päälle?

mitä sanoikin?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jumala synnytti Pyhän Hengen kautta Sanan valmistamassaan ruumiissa. Kyllä Jeesus oli maanpäällä ollessaan taatusti ihmisen lihaa ja luuta,verta, Jumalan veri virtasi Jeesuksen sydämessä ja koko ruumiissa.
        * Siinä veressä on pelastuksen salaisuus, ja mahdollisuus. Jumalallakaan ei ollut muuta vaihtoehtoa pelastaa maailmaa sen synnistä, jonka Aatami sai lankeemuksellaan aikaan. sellainen kuin Aadam oli, sellaisia mekin olemme. Vasta Kristuksessa meidät oksastetaan Jaloon viinipuuhun. Vastoin luontoamme.
        * Synnyttä Sana lihaksi, oli Jumalan ainut mahdollisuus, jos olisi ollut joku toinen mahdollisuus, Jumala olisi taatusti käyttänyt sitä, mutta ei ollut.
        * Jumalan piti itse tulla Ihmiseksi, koska uhrin piti olla synnitön, mutta myös ihminen. Tämä on Jumalan lakien ja tarkoitusten summa. Miksi, sen tietää vain Jumala, miksi Hän vaati itselleen täydellisen uhrin, ennenkuin Jumalan lain leimuava miekka väistyisi ihmisten yltä!
        * Jeesus oli ja eli lihassa koko elämänsä mitä eli maanpäällä. Hän oli lihaa ja verta, tunsi kivut, tuskat, nälät, itki, oli murheellinen, söi ja joi, vieläpä syntisten kanssakin.
        * Jeesus nukkui, valvoi ja rukoili Isää yötäpäivää. Hän oli täydellinen ihminen Isän edessä, ja siksi, kun oli ihminen, Jumala mielistyi Häneen, koska pettyi Aatamiin. Jeesus tuotti isälleen täydellisen iln. Siksi Jeesus on juuri Hän, jota alunperin halusi, kun lähti ihmistä luomaan. Hän jopa katui tehneensä ihmisen.
        * Jeesus kuuliasuudellaa ja uskollisuudellaan hamaan kuolemaan asti lunasti ikuisen paikkansa isän sydämellä. Ja Jeesus on niin rakas Jumallle, että Hänen kauttaan ja Hänessä jokainen ihminen on tervetullut Jumalan luokse, mutta vain ainutsyntyisen Jeesusken , Pojan kautta. Hänessä me olemme rakastetut ja Jumalan suosiossa. vain Jeesus on ainut mahdollisuus, niinkuin oli Jumalle ainut mahdollisuus saada ihmiset takaisin itselleen, niin on myös Jeesus ainut pelastus Jumalan yhteyteen.
        * siksi Jeesusken lihassa oleminen ja lihaan syntyminen on mitä arvokkain ja ainutlaatuisin asia, meille elämänja kuolman kysymys, juuri se, että Jeesus tuli nimenomaan ihmiseksi ja syntisen lihan kaltaisuuteen, mutta synnittömänä, ainoastaan saman lihan kaltaiseksi, ei syntiseksi itsessään, meidän sytiemme tähden, synnitön syntisen edestä.
        * Joka vähättelee Jeesuksen lihan ruumiissa sytymistä, loukkaa Jumalaa ja Jeesusta sekä Pyhää Henkeä.
        Syntymää, joka ratkaisi koko Jumalan luomakunnan kohtalon, koskien ja vaikuttaen kaikkeen mitä maailmankaikkeus sisältää, eikä vähiten syntiinsä kuollutta ihmistä!

syntynyt Jeesus oli lihaa sekä luuta ja hänen lihallisessa kehossaan virtasi normaali lihan veri, eikä mikään Jumalan veri. Kristuksen pyhyyden hengen mukaan syntyneessä hengellisessä ruumiissa, joka on sama kuin Jumalan seurakunta, siinä virtaa Jumalan tahto samalla tavalla niin kuin viinipuun mahla virtaa viinipuun kaikissa osissa, alkaen sen syvistä juurista ja päätyen viinipuun rungon kautta pienimpiinkin oksiin ja hedelmiin. Vertaa Joh. 15:1-7.

Jumalan tahdon tekeminen oli Jeesuksen Kristuksen ruoka, juoma ja veri, ja täysin sama ruoka, ruoka ja juoma sekä veri pitäisi olla meidänkin koko elämämme, [Joh. 4:34].

niin kuin syömämme tavallinen ruoka muuttuu luonnolliseksi lihaksi, samalla tavalla omaksumamme Jumalan tahto muuttuu hengelliseksi ruumiiksi, hengelliseksi todellisuudeksi, [Joh. 4:31-34]

1. Korinttolaiskirje 15
        37 "Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
        38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
        39 Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
        40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
        44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

• veli.vapaa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

mitä sanoikin?

myös ilmoittaa, kuka oli se Jumala, joka lähetti tekemään tahtonsa maan päällä? Jumalan SANA tuli lihaan (Jeesukseen) joka Isänsä käskystä julisti ne SANAT ihmisille, mitkä Isä Jumala antoi Hänen julistettavakseen. Jeesus ei puhunut koskaan itsestään tai omia sanoja, ne kaikki tulivat lihallisen välimiehen välittämänä Jumalalta Pojan KAUTTA.

Olette hankalassa tilanteessa, mutta itseppä olette jumalanne valinneet, joka on kirkko tai uskonnollisuutta harrasteleva maalline, lihallinen järjestö, kuten hajonnut helluntailiike.

• veli.vapaa kirjoitti:

" "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Eli se yksi ainoa Jumala oli sama Jumala, joka oli Kristuksessa Jeesuksessa. Näin minä asian olen ymmärtänyt, mutta ei sitä ihmisjärjellä voi ymmärtää miten se on mahdollista, mutta se pitää vain uskoa.

En ole Raamatun opettaja, joiten tällä palstalla on varmaan minua parempia henkilöitä siihen opetus puoleen. Itse olen keskittynyt Ilosanoman julistukseen Jeesuksesta Kristuksesta todistuksin ja lauluin. Joten en ala tuota kysymääsi sen tarkemmin kertomaan, kun koen, etten ole saanut siihen tehtävään Jumalata valtuuksia.

• Il-Mari kirjoitti:

" "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Eli se yksi ainoa Jumala oli sama Jumala, joka oli Kristuksessa Jeesuksessa. Näin minä asian olen ymmärtänyt, mutta ei sitä ihmisjärjellä voi ymmärtää miten se on mahdollista, mutta se pitää vain uskoa.

En ole Raamatun opettaja, joiten tällä palstalla on varmaan minua parempia henkilöitä siihen opetus puoleen. Itse olen keskittynyt Ilosanoman julistukseen Jeesuksesta Kristuksesta todistuksin ja lauluin. Joten en ala tuota kysymääsi sen tarkemmin kertomaan, kun koen, etten ole saanut siihen tehtävään Jumalata valtuuksia.

Jeesus on edelleen Jumala! Tuli tuossa viestissä vahingossa oli muotoon!!

• Il-Mari kirjoitti:

Ekivaarin ja II-Marin, Mohikaanin välillä on sellainen kuilu ettei tada syntyä minkäänlaista yhteisymmärrystä välillänne. Yhdistävä lanka puuttuu.

Lukiessani tätä ketjua minulle tuli ajatus. On aivan ilmeistä että ekivaarilla on oma filosofointiin perustuva Raamatun oppi. Hän kyllä käyttää Raamatun sanaa mutta hänen oppinsa perustuu ihmisfilosofointiin - ei Jumalan Sanan ilmoitukseen. Ekivaari tuntee Jumalan sanaa oman viisautensa kautta. Näin ekivaarin opetus on lihallista ihmisviisautta. Enempää kuin omaan filosofointiin perustuvaa viisautta hän ei kykene toisille jakamaan.

Sinä II-Mari ja Mohikaani olette uudestisyntymisen kautta tulleet sisäisesti tuntemaan Jeesuksen Kristuksen. Näin teillä molemmilla on Jeesuksen Kristuksen sisäistä tuntemusta. Pyhä Henki on opettanut teille Jeesuksen tuntemusta. Oppinne perustuu Pyhän Hengen opetukseen, ei ihmisviisauteen eikä omaan filosofointiin. Siksi kirjoitatte Pyhän Hengen opettamaa Jumalasta lähtenyttä oppia hengellisistä asioista ja Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

Näin ekivaarin ja teidän välillä on tavaton kuilu. Ette tavoita toisianne mitenkään.
        Te puhutte eri Jeesuksesta. Ekivaari puhuu omasta omaan filosofointiin perustuvasta Jeesuksesta jota hän sitten yrittää sovittaa Raamatun ilmittamaan Jeesukseen. Te kaksi puhutte Raamatun Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta.

Olen keskustellut melko paljon Jehovan Todistajien kanssa. Olen huomannut että JT:lla on eri Jeesus kuin minulla. Siksi en voi päästä JT:n kanssa yhteisymmärrykseen Jeesuksesta. Yhteisymmärrys edellyttää sitä että toinen osapuoli luopuu omasta Jeesuksesta ja ottaa vastaan toisen osapuolen Jeesuksen. Vasta sitten puhutaan samasta Jeesuksesta. Silloin tullaan puheissa yhteisymmärrykseen koska puheen aihe on sama Jeesus. Onko se sitten Raamatun Herra Jeesus Kristus tai joku muu Jeesus josta ollaan yksimielisiä, riippuu tietenkin siitä kumpi keskustelun osapuolista luopuu omasta Jeesuksesta. Jos kumpikaan osapuoli ei luovu omasta Jeesuksesta, väittely Jeesuksesta jatkuu loputtomiin. Sitten voitaisiin kysyä; kuinka kauan kannattaa väitellä jos se nyt kannattaa ollenkaan?

• ml213.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Kun Raamatussa puhutaan tai opetetaan lihasta tai lihallisuudesta, niin sillä ei tarkoiteta ihmisen kehon lihaksistoa ja sen turmeltuneisuutta.

Ymmärtänet, miten kyseessä on ihmisen mieli ja himot ja halut jne...Siis kysymyksessä on ihmisen ajatukseen ja mielikuviin liittyvät tekijät,- jotka lihallisessa ihmisessä on turmeltuneessa tilassa.Ymmärtänet, miten ihmisen uudestisyntyessä, niin muutos tapahtuu juuri tällä alueella ja se uuden luomuksen vaikutus/oleminen ja eläminen tapahtuu ihmisen mielen alueella.

Siis ihmisen lihaksistolla ja ihmisen lihallisuudella ei ole mitään yhtyttä toisiinsa nähden.Lihaksisto muuttuu mullaksi ja maan tomuksi ja katoaa jäljettömiin.

• ml213.
        ekivaari kirjoitti:

niin kuin syömämme tavallinen ruoka muuttuu luonnolliseksi lihaksi, samalla tavalla omaksumamme Jumalan tahto muuttuu hengelliseksi ruumiiksi, hengelliseksi todellisuudeksi, [Joh. 4:31-34]

1. Korinttolaiskirje 15
        37 "Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
        38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
        39 Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
        40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
        44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

Niin, ei Jeesus tullut pelastamaan ihmisen kehoa.Lihaksistoa eli verta ja lihaa. Vaan Jeesus tuli pelastamaan ihmisen pois lihalolisesta mielestä.Onhan uudestisyntyminen mielenmuutos

Eihän ihminen ole vastuussa Jumalalle kehostaan/lihaksistostaan, vaan lihallisen mielen aikaan saannoksista.Siis syntikäyttäytymsestä ja tästä käyttäytymisestä,- joka ilmentyy mielikuvissa ja teoissa, niin Jeesus pelastaa ihmsen.

Eli lyhyesti.Tuomasi ajatukset puhtaasta mielestä on juuri pelastuneen Jumalan lapsen ajatusmaailman ilmentymä Jumalan tahdosta. Siis puhdas mieli on Jumalan tahdon tekemistä ja turmeltunut mieli on lihallisuutta.

• Il-Mari kirjoitti:

yksi ja sama Jumala on joka aika meissäkin ja toimii samalla tavalla niin kuin toimi Jeesuksessa  — ainakin Jeesus lupasi Isän samalla tavalla meissä toimivan, (Matt.10:20; Joh. 14:12).

1. Korinttolaiskirje 6
        20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne."

Jos esittämilläsi perusteilla Jeesus pitää uskoa Jumalaksi, niin silloin myös jokainen, joka on Jumalan sanasta osallinen, olisi Jumala!

• Asko T
        ekivaari kirjoitti:

yksi ja sama Jumala on joka aika meissäkin ja toimii samalla tavalla niin kuin toimi Jeesuksessa  — ainakin Jeesus lupasi Isän samalla tavalla meissä toimivan, (Matt.10:20; Joh. 14:12).

1. Korinttolaiskirje 6

Jos esittämilläsi perusteilla Jeesus pitää uskoa Jumalaksi, niin silloin myös jokainen, joka on Jumalan sanasta osallinen, olisi Jumala!

en muuta voi kun ihmetellä. Mutta mitä olen sinun kirjoituksiasi seurannut, niin eihän ne muuta voi olla kuin sitä järkeisoppia josta Raamattu varoittaa. On kumma, kun et itse sitä käsitä että sun uskosi perustuu järkeisoppiin eikä Jeesukseen Kristukseen! Tällä palstalla sinua on kehoitettu ottamaan Jeesus Kristus vastaan, miksi et tee niin kuin sinua kehoitetaan, vaan jatkat pimeydessä vaeltamistasi edelleen ja kaiken lisäksi vielä opetat sitä harhaoppiasi muille. Eli yrität eksyttää muitakin harhaan Jeesuksesta Kristuksesta. Sinulla on Joosefin poika, kun meillä uskossa olevilla on Jumalan Poika. Siinä on suuri ero. Ero on elämän ja kuoleman välinen, muista tämä!

• jaikal kirjoitti:

Ekivaarin ja II-Marin, Mohikaanin välillä on sellainen kuilu ettei tada syntyä minkäänlaista yhteisymmärrystä välillänne. Yhdistävä lanka puuttuu.

Lukiessani tätä ketjua minulle tuli ajatus. On aivan ilmeistä että ekivaarilla on oma filosofointiin perustuva Raamatun oppi. Hän kyllä käyttää Raamatun sanaa mutta hänen oppinsa perustuu ihmisfilosofointiin - ei Jumalan Sanan ilmoitukseen. Ekivaari tuntee Jumalan sanaa oman viisautensa kautta. Näin ekivaarin opetus on lihallista ihmisviisautta. Enempää kuin omaan filosofointiin perustuvaa viisautta hän ei kykene toisille jakamaan.

Sinä II-Mari ja Mohikaani olette uudestisyntymisen kautta tulleet sisäisesti tuntemaan Jeesuksen Kristuksen. Näin teillä molemmilla on Jeesuksen Kristuksen sisäistä tuntemusta. Pyhä Henki on opettanut teille Jeesuksen tuntemusta. Oppinne perustuu Pyhän Hengen opetukseen, ei ihmisviisauteen eikä omaan filosofointiin. Siksi kirjoitatte Pyhän Hengen opettamaa Jumalasta lähtenyttä oppia hengellisistä asioista ja Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

Näin ekivaarin ja teidän välillä on tavaton kuilu. Ette tavoita toisianne mitenkään.
        Te puhutte eri Jeesuksesta. Ekivaari puhuu omasta omaan filosofointiin perustuvasta Jeesuksesta jota hän sitten yrittää sovittaa Raamatun ilmittamaan Jeesukseen. Te kaksi puhutte Raamatun Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta.

Olen keskustellut melko paljon Jehovan Todistajien kanssa. Olen huomannut että JT:lla on eri Jeesus kuin minulla. Siksi en voi päästä JT:n kanssa yhteisymmärrykseen Jeesuksesta. Yhteisymmärrys edellyttää sitä että toinen osapuoli luopuu omasta Jeesuksesta ja ottaa vastaan toisen osapuolen Jeesuksen. Vasta sitten puhutaan samasta Jeesuksesta. Silloin tullaan puheissa yhteisymmärrykseen koska puheen aihe on sama Jeesus. Onko se sitten Raamatun Herra Jeesus Kristus tai joku muu Jeesus josta ollaan yksimielisiä, riippuu tietenkin siitä kumpi keskustelun osapuolista luopuu omasta Jeesuksesta. Jos kumpikaan osapuoli ei luovu omasta Jeesuksesta, väittely Jeesuksesta jatkuu loputtomiin. Sitten voitaisiin kysyä; kuinka kauan kannattaa väitellä jos se nyt kannattaa ollenkaan?

pelkkää ekivaarin asiatonta panettelua, koska et pysty Jumalan sanalla yksityiskohtaisesti selittämään ja perustelemaan väittämiäsi asioita ja ekivaarin kirjoituksia vääriksi. Jos minä olen jotakin asiaa väärin selittänyt, niin ole hyvä näytä toteen yksityiskohtaisella selityksellä millä tavalla minä olen väärin puhunut, (Joh. 18:23).

Seuraavat jakeet ovat Elihun (Pyhän Hengen) puhetta Jobille ja hänen kolmelle ystävälleen;
        Job 32
        21 "En pidä kenenkään puolta enkä ketään ihmistä imartele.
        22 Sillä en osaa imarrella; silloin Luojani ottaisi minut kohta pois."

Minunkin maallisen majan ylipitkän iän salaisuus on siinä, että en päästä lihaani valloilleen, vaan yritän rehellisesti Jumalani edessä puhua totuutta ja ketään ihmistä imartelematta.

• +++++++++
        veli.vapaa kirjoitti:

Jeesus puhui ja toimi kokoajan niinkuin Jumala.
        Hän ei voinut itsestään mitään tehdä,tarkoittaen sitä
        että Hänen tuli olla kaikessa kuuliainen Isän Jumalan
        tahdolle,koska He ovat yhtä.

Sillä Minä olen Jumalasta lähtenyt,eli Hän on
        yhtä Jumalan kanssa,samoin myös Pyhä Henki.
        ja koska He ovat näin yhtä,niin He yhdessä
        ovat yksi Jumala.

Yksi Jumala,joka toimii kolmessa eri persoonassa,
        ollen kuitenkin yhtä kaikenaikaa.

• Asko T
        ekivaari kirjoitti:

pelkkää ekivaarin asiatonta panettelua, koska et pysty Jumalan sanalla yksityiskohtaisesti selittämään ja perustelemaan väittämiäsi asioita ja ekivaarin kirjoituksia vääriksi. Jos minä olen jotakin asiaa väärin selittänyt, niin ole hyvä näytä toteen yksityiskohtaisella selityksellä millä tavalla minä olen väärin puhunut, (Joh. 18:23).

Seuraavat jakeet ovat Elihun (Pyhän Hengen) puhetta Jobille ja hänen kolmelle ystävälleen;
        Job 32

Minunkin maallisen majan ylipitkän iän salaisuus on siinä, että en päästä lihaani valloilleen, vaan yritän rehellisesti Jumalani edessä puhua totuutta ja ketään ihmistä imartelematta.

että pitkän ikäsi salaisuus onkin siinä, että Jumala odottaa sinun tekevän parannuksen? On antanut sinulle enenmän etsikko aikaa parannuksen tekoon!

• ml213.
        Asko T kirjoitti:

en muuta voi kun ihmetellä. Mutta mitä olen sinun kirjoituksiasi seurannut, niin eihän ne muuta voi olla kuin sitä järkeisoppia josta Raamattu varoittaa. On kumma, kun et itse sitä käsitä että sun uskosi perustuu järkeisoppiin eikä Jeesukseen Kristukseen! Tällä palstalla sinua on kehoitettu ottamaan Jeesus Kristus vastaan, miksi et tee niin kuin sinua kehoitetaan, vaan jatkat pimeydessä vaeltamistasi edelleen ja kaiken lisäksi vielä opetat sitä harhaoppiasi muille. Eli yrität eksyttää muitakin harhaan Jeesuksesta Kristuksesta. Sinulla on Joosefin poika, kun meillä uskossa olevilla on Jumalan Poika. Siinä on suuri ero. Ero on elämän ja kuoleman välinen, muista tämä!

Mutta, onko todella ihmisessä järkeisoppia, jos pyrkii ymmärtämään jakeen sisällön mahdollisimman oikein ja uskomaan siihen. Esim. tämän jakeen sisällön.

1. Korinttolaiskirje 6

Luterilaisethan eivät tykkää, jos Raamatun jakeita pyrkii ymmärtämään ja sijoittamaan jakeiden opetuksen todellisuuteen eli arkeen tai ihmisen käyttäytymiseen.

Siis onko järkeisoppi sama käsite kuin ymmärryksen käyttö jakeen sisällön ymmärtämisessä.Kolminaisusoppi ja vauvakasteoppihan ei perustu jakeiden selkeän sisällön ilmoituksen pohjalle, vaan nämä opit tulevat yhdistelemällä ja päättelemällä asioita.Päättelemällä vielä siten,- että Raamatun kaikki ilmoitukset eivät ole sopusoinnussa opin kanssa.

• Asko T kirjoitti:

että te vaaditte Jeesuksen tuntemista vain Mariasta syntyneen lihan mukaan, josta Paavali kirjoitti, ettemme enää tunne ketään lihan mukaan, emme edes Jeesusta. Ja tätä neuvoa noudattaen minä uskon siihen Jeesukseen Kristukseen joka syntyy pyhyyden hengen mukaan jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa vilpittömästä uskosta, [1. Tim. 1:5]. Jeesus tunnusti äidikseen jokaisen ihmisen, joka tekee Jumalan tahdon, mutta te kiellätte ja hylkäätte kokonaan Jeesuksen tämänkaltaisen opetuksen!

• +++++++++ kirjoitti:

ovat yksi Jumala.

YKSI JUMALA, josta KAIKKI ON, niin myös Jeesus Kristus kuin mekin olemme tästä YHDESTÄ;

Heprealaiskirje 2
        11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"

• ekivaari kirjoitti:

Job 32

enkä imartele ketään ihmistä. Pyrin olemaan rehellinen kirjoittaessani tällä palstalla.
        Olen ilmoittanut rehellisesti ajatukseni sinun opistasi koska olet niiin aktiivinen tällä palstalla. Täytyy kertoa lukijoille että opetuksesi on harhaa. Sinäkin olet tehnyt minun opeistani oman analyysin. Panettelu on liian lievä ilmaisu kun puhutaan siitä millä sanoilla sinä olet minua panetellut. Vai koetko olevasi syytön tässä asiassa?
        Etsitäänkö ne kirjoitukset joisssa kirjoitat minusta? Katsotaanko oletko panetellut minua?

Olen monessa avauksessani perustellut Raamatulla Jeesuksen Jumaluuden sekä kolminaisuusopin.
        Olet varmasti muiden lukijoiden kanssa huomannut että perustelen kaikki tärkeät väittämäni Raamatun Sanalla. Minä en ole yksin opissani. Monta minun kanssani on ymmärtänyt Raamatun samalla tavalla. Tämä on merkillistä siinä mielessä ettei minulle ole kukaan ihminen opettanut Jeesuksen jumaluutta eikä kolminaisuutta.
        Kuitenkin kun tapaan uudestisyntyneitä henkikastettuja Raamattua tutkineita Jumalan lapsia missä tahansa, on oppimme sama. En usko että yksikään Suomen helluntaiseurakunta tuomitsisi minut eksyttäjäksi.
        Helluntaiseurakunnat eivät ole ainoita Jumalan seurakuntia joilla on sama kolminaisuusoppi kuin minulla.

Sinun kanssa ei kenenkään kannata keskustella Jeesuksen persoonasta eikä kolminaisuusopista. Keskustelu ei johda muuhun kuin molemminpuoliseen mielten pahoittamiseen lukijat mukaanlukien. Miksi vuosikausia väitellä asiasta jonka selvästi Raamatusta voi jokainen lukea? Aina samat Raamatunjakeet ja samat selitykset. Oikean opin saamiseksi ei tarvitse muuta kuin uskoa Sana, ottaa vastaan, tehdä Sanan opetuksen mukaan ja täyttyä Hengellä ja sitten lukea Jumalan opetuksen alaisena. Pyhä Henki on halukas ja etevä Opettaja. Kylllä opit kolminaisuuden kun pääset Pyhän Hengen Raamattukouluun. Näyttää kirjoituksistasi päätellen että et ole vielä ollut tuossa koulussa. Kolminaisuutta ei kukaan ihminen, ei Mohikaan, ei Psalmi50:15, ei II-Mari enkä minä pysty sinulle opettamaan. Ainoa joka pystyy sen sinulle opettamaan on Pyhä Henki. Siksi meidän väittelyt sinun kanssa Jeesuksesta ja kolminaisuudesta eivät johda mihinkään. Tämä on minun mielipiteeni. Olen tullut tähän tulokseen seurattuani sinun ja muiden kirjoittajien välisiä keskusteluja nyt jo kaksi vuotta. Olenhan itsekin osallistunut turhiin jaarituksiin sinun kanssasi. Mihin se on johtanut meitä? Ei mihinkään!

• +++++++++ kirjoitti:

ovat yksi Jumala.

Jeesus toimi niin kuin Jumala toimi luomistyössä.

Luomiskertomus: Jumala sanoi ja tapahtui niin.
        Evankeliumit: Jeesus sanoi ja tapahtui niin.

• jaikal kirjoitti:

enkä imartele ketään ihmistä. Pyrin olemaan rehellinen kirjoittaessani tällä palstalla.
        Olen ilmoittanut rehellisesti ajatukseni sinun opistasi koska olet niiin aktiivinen tällä palstalla. Täytyy kertoa lukijoille että opetuksesi on harhaa. Sinäkin olet tehnyt minun opeistani oman analyysin. Panettelu on liian lievä ilmaisu kun puhutaan siitä millä sanoilla sinä olet minua panetellut. Vai koetko olevasi syytön tässä asiassa?
        Etsitäänkö ne kirjoitukset joisssa kirjoitat minusta? Katsotaanko oletko panetellut minua?

Olen monessa avauksessani perustellut Raamatulla Jeesuksen Jumaluuden sekä kolminaisuusopin.
        Olet varmasti muiden lukijoiden kanssa huomannut että perustelen kaikki tärkeät väittämäni Raamatun Sanalla. Minä en ole yksin opissani. Monta minun kanssani on ymmärtänyt Raamatun samalla tavalla. Tämä on merkillistä siinä mielessä ettei minulle ole kukaan ihminen opettanut Jeesuksen jumaluutta eikä kolminaisuutta.
        Kuitenkin kun tapaan uudestisyntyneitä henkikastettuja Raamattua tutkineita Jumalan lapsia missä tahansa, on oppimme sama. En usko että yksikään Suomen helluntaiseurakunta tuomitsisi minut eksyttäjäksi.
        Helluntaiseurakunnat eivät ole ainoita Jumalan seurakuntia joilla on sama kolminaisuusoppi kuin minulla.

Sinun kanssa ei kenenkään kannata keskustella Jeesuksen persoonasta eikä kolminaisuusopista. Keskustelu ei johda muuhun kuin molemminpuoliseen mielten pahoittamiseen lukijat mukaanlukien. Miksi vuosikausia väitellä asiasta jonka selvästi Raamatusta voi jokainen lukea? Aina samat Raamatunjakeet ja samat selitykset. Oikean opin saamiseksi ei tarvitse muuta kuin uskoa Sana, ottaa vastaan, tehdä Sanan opetuksen mukaan ja täyttyä Hengellä ja sitten lukea Jumalan opetuksen alaisena. Pyhä Henki on halukas ja etevä Opettaja. Kylllä opit kolminaisuuden kun pääset Pyhän Hengen Raamattukouluun. Näyttää kirjoituksistasi päätellen että et ole vielä ollut tuossa koulussa. Kolminaisuutta ei kukaan ihminen, ei Mohikaan, ei Psalmi50:15, ei II-Mari enkä minä pysty sinulle opettamaan. Ainoa joka pystyy sen sinulle opettamaan on Pyhä Henki. Siksi meidän väittelyt sinun kanssa Jeesuksesta ja kolminaisuudesta eivät johda mihinkään. Tämä on minun mielipiteeni. Olen tullut tähän tulokseen seurattuani sinun ja muiden kirjoittajien välisiä keskusteluja nyt jo kaksi vuotta. Olenhan itsekin osallistunut turhiin jaarituksiin sinun kanssasi. Mihin se on johtanut meitä? Ei mihinkään!

olen samaa mieltä siitä, että ekivaarin kanssa ei kannata väitellä enää. Hänelle ei sana avadu, eikä voikkaan avautua ennekuin hän täyttyy Pyhällä Hengellä ja näinollen alkaa ymmärtämään lukemaansa Raamatunsanomaa. Nyt ekivaari vain pyrki omilla jäekeilyillään ymmärtämään mitä Raamatunsanoma mahtaisi tarkoittaa. Eli se on vain ekivaarin arvailua, jonka hän itse pitää ainoana oikeana. Ei Raamattua pysty käsittämään muuten, kuin Pyhän Hengen johdatuksessa. Raamatussa kerrotaan kuinka joillekin on annettu eri selityksen lahjoja toisille profetoimisen, parantamisien, selittämisen ja niin edelleen. Nämä kaikki ovat Pyhän Hengen antamia lahjoja. Samoin on kieleillä puhumisen lahja, vakuutena Pyhällä Hengellä täyttymisestä. Eli Pyhä Henki anttaa monenlaisia lahjoja meille uskovaisille, katsomallaan tavalla. Moni uskovainen näkee esim: jonkun kirjoituksesta heti, onko kyseinen henkilö uskossa ja täyttynyt Pyhällä Hengellä vai ei. Nämä ovat kaikki niitä lahjoja, joita Jumala on Pyhän Henkensä kautta, kullekkin henkilölle parhaaksi katsomallaan tavalla halunnut antaa. Uskon ettei kukaan uskovainen ala, toisen uskoa oman järkeilynsä pohjalta arvostelemaan, vaan kyseinen henkilö, Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena asian ilmaisee. Tämä on minun käsitykseni asiasta.

• jaikal kirjoitti:

sanot: "Tämä on merkillistä siinä mielessä ettei minulle ole kukaan ihminen opettanut Jeesuksen jumaluutta eikä kolminaisuutta".
        --
        Etkö ole käynyt rippikoulua.
        Ainakin minun rippikoulussani kolminaisuusoppi tuli selkeäsi esiin.

Meidän tuli mm. opiskella Nikean uskontunnustus, jossa sanotaan Jeesuksesta:

"Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan,
        joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
        Jumala Jumalasta,
        valo valosta,
        tosi Jumala tosi Jumalasta,
        syntynyt, ei luotu,
        joka on samaa olemusta kuin Isä
        ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
        joka meidän ihmisten
        ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
        tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
        ja syntyi ihmiseksi,
        ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
        kärsi kuoleman ja haudattiin,
        nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Isän oikealla puolella
        ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita
        ja jonka valtakunnalla ei ole loppua".

• efox
        veli.vapaa kirjoitti:

>>Kuka on se yksi ainoa Jumala, joka lähetti Jeesuksen tekemään tahtonsa maan päälle?

• efox kirjoitti:

>>Kuka on se yksi ainoa Jumala, joka lähetti Jeesuksen tekemään tahtonsa maan päälle?

ei ole yhtäpitävä Jeesuksen todistuksen kanssa, joka sanoi ja opetti useita kertoja, "ettei hän ole tullut itsestänsä, vaan Isä on hänet lähettänyt." Teette Jeesuksesta valehtelijan, kun muuta opetatte mitä Jeesus itse opetti!

• ekivaari kirjoitti:

syntynyt Jeesus oli lihaa sekä luuta ja hänen lihallisessa kehossaan virtasi normaali lihan veri, eikä mikään Jumalan veri. Kristuksen pyhyyden hengen mukaan syntyneessä hengellisessä ruumiissa, joka on sama kuin Jumalan seurakunta, siinä virtaa Jumalan tahto samalla tavalla niin kuin viinipuun mahla virtaa viinipuun kaikissa osissa, alkaen sen syvistä juurista ja päätyen viinipuun rungon kautta pienimpiinkin oksiin ja hedelmiin. Vertaa Joh. 15:1-7.

Jumalan tahdon tekeminen oli Jeesuksen Kristuksen ruoka, juoma ja veri, ja täysin sama ruoka, ruoka ja juoma sekä veri pitäisi olla meidänkin koko elämämme, [Joh. 4:34].

* Ekivaari kommentoi:
        * "< syntynyt Jeesus oli lihaa sekä luuta ja hänen lihallisessa kehossaan virtasi normaali lihan veri, eikä mikään Jumalan veri. >" ?
        * Millä perustelet mielettömän väitteesi, " eikä mikään Jumalan veri." ?

* Mariasta kyllä syntyi, mutta kenen tahdosta? Jumalan tahdosta, PyhänHengen siittämänä. Maria kun ei "miehestä mitään tiennyt ", niin miten hän olisi voinut synnyttää tavallista Aatamilta perittyä synnin saastuttaman veren?

* Matt. 1:18. "< Jeesuksen Kristuksen syntyminen tapahtui näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, kävi ILMI, että Maria oli raskaana PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
        * Jae 20, Herran enkeli ilmoitti Joosefille sanoen; Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimksesi, sillä se, mikä hänessä on SIINNYT, on PYHÄSTÄ HENGESTÄ: >"

* Ja että asia olisi varmasti näin, todistaa Luukas saman asian.
        * Luuk. 1: "< 30. "< Mutta enkeli sanoi hänelle: (Marialle) Älä pelkää, maria, sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä. 31. Katso sinä synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimeksi Jeesus.
        * 34. Mutta Maria sanoi enkelille. Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en MIEHESTÄ MITÄÄN TIEDÄ?
        35. Enkeli vastasi hänelle " Pyhä Henki tulee päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut. SIKSI myös sitä PYHÄÄ, joka syntyy, kutsutaan JUMALN POJAKSI!"

* Miten sinä voit tuon yllä olevan Raamatun, Jumalan todistaman Jeesuksen syntymän KIELTÄÄ? Vastustat selvään Pyhää Henkeä, epäuskollasi pilkkaat Jumalaa, vaikka asia on niin selvään ja täysin ymmärrettävästi ilmaistu kahden luotettavan apostolin kautta.

* Luukas vielä todistaa asioiden todellisuuden vakuuttamalla kuinka luotettavia ovat ne asiat, jotka on Teofilokselle opetettu. (Luuk. 1:1-4.)

* Miten sinä ekivaari et näe mitä Jeesusken syntymästä sanotaan Kirjoituksissa? Sinä menet ali tai yli sen mitä on Kirjoitettu! Sinä Aatamin viisaudessasi selität omiasi ja viet harhaan Sanssa oppimattomia ja eksytät vilpittömiä totuuden etsijöitä, valhe- evankeliumillasi, jossa syntien sovittajana on syntinen Joosefin jeesus. Olet läpeensä antikristuksen hengen saastuttama, etkä totttele Sanaa, vaan vääristät totuutta itsesi mukaiseksi.

* Teet Pyhän Hengen työn peelsebubin työksi, sillä sitä se on, jos kerran väität Pyhän Hengen työn Joosefin tekemäksi, Jeesuksen syntymisessä mitätöimällä Raamatun ilmoituksen miten kaikki tapahtui Jeesusken syntymisen yhteydessä. Sinulla on suuria vaikeuksia ekivaari, jos kiellät näiden kahden apostolin Kirjoitukset Jeesuksen syntymästä, ja sen, miten se totuudessa tapahtui!

* Jeesus itse varoittaa tekemästä Pyhän Hengen pilkkaa. (Luuk.12:10.) Ja toisessa kohdassa Raamattua Jeesus varoittaa vääristämästä Pyhän Hengen töitä peelsebubin töiksi.
        * Ja Jeesusksen sytymän teki mahdolliseksi juuri PYHÄ HENKI! Mikään Raamatun kohta ei ole ristiriidassa tämän totuuden kanssa, siksi sinun onaivan turhaa yrittää Raamatula tehdä Pyhän Hengen työtä Saatanan töiksi.
        * Ensimmäinen aadam oli maasta, toinen, Jeesus Kristus on taivaasta. Lopeta hölmöilysi, jospa herra olisi sinulle vielä armollinen, ja antaisi Häntä itseään koskevan valheesi ja Pyhän Hengen työn vääristelyn anteeksi!

* Ekivaari kommentoi:
        * "< syntynyt Jeesus oli lihaa sekä luuta ja hänen lihallisessa kehossaan virtasi normaali lihan veri, eikä mikään Jumalan veri. >" ?
        * Millä perustelet mielettömän väitteesi, " eikä mikään Jumalan veri." ?

* Mariasta kyllä syntyi, mutta kenen tahdosta? Jumalan tahdosta, PyhänHengen siittämänä. Maria kun ei "miehestä mitään tiennyt ", niin miten hän olisi voinut synnyttää tavallista Aatamilta perittyä synnin saastuttaman veren?

* Matt. 1:18. "< Jeesuksen Kristuksen syntyminen tapahtui näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, kävi ILMI, että Maria oli raskaana PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
        * Jae 20, Herran enkeli ilmoitti Joosefille sanoen; Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimksesi, sillä se, mikä hänessä on SIINNYT, on PYHÄSTÄ HENGESTÄ: >"

* Ja että asia olisi varmasti näin, todistaa Luukas saman asian.
        * Luuk. 1: "< 30. "< Mutta enkeli sanoi hänelle: (Marialle) Älä pelkää, maria, sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä. 31. Katso sinä synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimeksi Jeesus.
        * 34. Mutta Maria sanoi enkelille. Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en MIEHESTÄ MITÄÄN TIEDÄ?
        35. Enkeli vastasi hänelle " Pyhä Henki tulee päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut. SIKSI myös sitä PYHÄÄ, joka syntyy, kutsutaan JUMALN POJAKSI!"

* Miten sinä voit tuon yllä olevan Raamatun, Jumalan todistaman Jeesuksen syntymän KIELTÄÄ? Vastustat selvään Pyhää Henkeä, epäuskollasi pilkkaat Jumalaa, vaikka asia on niin selvään ja täysin ymmärrettävästi ilmaistu kahden luotettavan apostolin kautta.

* Luukas vielä todistaa asioiden todellisuuden vakuuttamalla kuinka luotettavia ovat ne asiat, jotka on Teofilokselle opetettu. (Luuk. 1:1-4.)

* Miten sinä ekivaari et näe mitä Jeesusken syntymästä sanotaan Kirjoituksissa? Sinä menet ali tai yli sen mitä on Kirjoitettu! Sinä Aatamin viisaudessasi selität omiasi ja viet harhaan Sanssa oppimattomia ja eksytät vilpittömiä totuuden etsijöitä, valhe- evankeliumillasi, jossa syntien sovittajana on syntinen Joosefin jeesus. Olet läpeensä antikristuksen hengen saastuttama, etkä totttele Sanaa, vaan vääristät totuutta itsesi mukaiseksi.

* Teet Pyhän Hengen työn peelsebubin työksi, sillä sitä se on, jos kerran väität Pyhän Hengen työn Joosefin tekemäksi, Jeesuksen syntymisessä mitätöimällä Raamatun ilmoituksen miten kaikki tapahtui Jeesusken syntymisen yhteydessä. Sinulla on suuria vaikeuksia ekivaari, jos kiellät näiden kahden apostolin Kirjoitukset Jeesuksen syntymästä, ja sen, miten se totuudessa tapahtui!

* Jeesus itse varoittaa tekemästä Pyhän Hengen pilkkaa. (Luuk.12:10.) Ja toisessa kohdassa Raamattua Jeesus varoittaa vääristämästä Pyhän Hengen töitä peelsebubin töiksi.
        * Ja Jeesusksen sytymän teki mahdolliseksi juuri PYHÄ HENKI! Mikään Raamatun kohta ei ole ristiriidassa tämän totuuden kanssa, siksi sinun onaivan turhaa yrittää Raamatula tehdä Pyhän Hengen työtä Saatanan töiksi.
        * Ensimmäinen aadam oli maasta, toinen, Jeesus Kristus on taivaasta. Lopeta hölmöilysi, jospa herra olisi sinulle vielä armollinen, ja antaisi Häntä itseään koskevan valheesi ja Pyhän Hengen työn vääristelyn anteeksi!

Olet aika ahkerasti yrittänyt ekivaariakin ohjata oikealle tielle, mutta siinä kuitenkaan onnistumatta. Se on mielestäni niin, että kun ekivaarilta puuttuu Pyhän Hengen johdatus, niin ei hän millään voi käsittää sitä, mitä me ja Raamattu kertoo. Ekivaari yrittää omalla järjellään pähkäillä sitä Jeesuksen syntymää ja on tullut pähkäilyissään siihen tulokseen, että ihminen ei voi syntyä muuten kuin miehen siittämänä. Se on aivan sama hänelle mitä Raamattu siitä kertoo, ja aivan sama vaikka kuinka me hänelle sen selitämme, hän ei voi sitä millään käsittää. Eki on järkeillyt oppinsa itse ja sitten käyttänyt kaikenmaailman opuksia tukemaan käsitystään, joista hän nyt tällä palstalla ahkerasti kertoo. Mutta Raamatun todellinen sanoma ekivaarilta onkin sitten unohtunut järkeisoppinsa varjoon. Tämä on vaarallinen asia, josta on vaikeata tehdä parannusta. Sillä sielun vihollinen saatana on niin ovela, että hän kuiskuttaa ekivaarille että sinun oppisi on se oikea ja muut on väärässä. Eli sielunvihollinen antaa ekivaarille "turvallisuuden" tunteen olla "oikealla" tiellä.

Toivon sydämeni pohjasta sitä, että ekivaarikin saisi kohdata todellisen Herran, Jeesuksen Kristuksen Jumalan ainosyntyisen Pojan, meidän Herramme ja Jumalamme!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

ei ole yhtäpitävä Jeesuksen todistuksen kanssa, joka sanoi ja opetti useita kertoja, "ettei hän ole tullut itsestänsä, vaan Isä on hänet lähettänyt." Teette Jeesuksesta valehtelijan, kun muuta opetatte mitä Jeesus itse opetti!

Hoos.5:15 ja 16:1 kuitenkin todistaa että Juutalaiset palaavat Herransa (Jeesuksen) tykö ja etsivät Hänen kasvojaan joka on mennyt takaisin paikoilleen.

Uskonsankaritkin kutsuvat Jeesusta Jumalakseen kuten Tuomaskin!

Hepr.11:16. mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Raamatusta löytyy jakeita Jeesuksen Jumaluuden kumoamiseen jos lukee omalla viisaudella. Jeesuksessa on monia puolia. Miten muuten Hän voisi olla kaikessa ensimmäinen Kol.1:18. Hänen ihmisyytensä on oikea herkkupala jolla voidaan hävittää kolmiyhteinen Jumala. Ei kannata sellaisten kanssa keskustella.

• efox kirjoitti:

Hoos.5:15 ja 16:1 kuitenkin todistaa että Juutalaiset palaavat Herransa (Jeesuksen) tykö ja etsivät Hänen kasvojaan joka on mennyt takaisin paikoilleen.

Uskonsankaritkin kutsuvat Jeesusta Jumalakseen kuten Tuomaskin!

Hepr.11:16. mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Raamatusta löytyy jakeita Jeesuksen Jumaluuden kumoamiseen jos lukee omalla viisaudella. Jeesuksessa on monia puolia. Miten muuten Hän voisi olla kaikessa ensimmäinen Kol.1:18. Hänen ihmisyytensä on oikea herkkupala jolla voidaan hävittää kolmiyhteinen Jumala. Ei kannata sellaisten kanssa keskustella.

on minun viisauteni ja ymmärrykseni, sillä ...

1. Korinttolaiskirje 1
        30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,"

Ja juuri tämä Jumalan antama viisaus ja ymmärrys on itse sanonut, ettei hän tullut itsestänsä, vaan Isä lähetti hänet. Mutta sinä, viheliäinen ihminen, uskallat sanoa sitä ekivaarin omaksi viisaudeksi!

Efesolaiskirje 1
        8 "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,"

Et sinä ekivaaria vastaan taistele vaan itse Jumalaa vastaan, sillä [Matt. 10:40]

• ekivaari kirjoitti:

1. Korinttolaiskirje 6

kun et edes usko Häneen, vaan Joosefin poikaan? Ei hän ole Kristus, vaan Jumalan Poika on Kristus, jota tulisi kirkastaa. Et sinä ole Kristuksessa, eikä Kristus ole sinussa, koska Johannes kirjoittaa, "Jolla on Poika, sillä on Isä, ilman Poikaa ei voi olla Isääkään. Sinä et tunnusta Raamatun Jeesusta, vaan ihan oman keksimäsi jeesus persoonan syntisten joukosta syntisen jeesuksen, olet pahasti hukassa totuudesta, eli Jeesuksesta Kristuksesta! Kirjoitusten mukaan!
        ja mitä olet kirjoitellut, todistaa sen, että et tunne Jumalan Poikaa Jeesusta ollenkaan!

* Vastaisit yhden kerran, miten voit kieltää Matteuksen ja Luukkaan todistuksen Jeesuksen syntymästä?

• * Ekivaar kommentoi: "< (Vertaa Matt. 8:8)! Kyseinen jae olisikin paremmin oikein suomennettu muotoon; >" ?
      * "< "Sana oli Jumalan tykönä ja sana oli Jumalaa", ?

* Niinhän se varmaan olisi, jos sinä saisit kirjoittaa Raamatun uusiksi, se sopisi omiin ajatuksiisi paremmin, mutta kun se ei ole niin KIRJOITETTU, vaan, " Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala." Miksi ekivaari teet väkivaltaa Raamatulle. Kaikki käännökset mitä esm. on suomeksi tehty, sanoo asian aivan samalla tavalla, vai oletko sinä kaiken yläpuolella oleva itse viisaus. Mä sanon, että se viisaus joka tämän Sanan kohdan muuksi väänää, se viisaus on riivaajain viisautta.
      * Toivoisin lukijoiden kuitenkin uskovan enemmän Raamattuun, kuin ekivaariin, vaikka ei ehkä olisi vielä henkilökohtaisesti uskossakaan. Jumalan sana ei valehtele, eikä vie väärään, ekivaari taas puhuu omia ajtuksiaan ja yrittää soveltaa väenväkisin Raamatun omiin Aatamin avoilla rakentamiinsa opinrakennelmiinsa.
      * Aatamin aivot ei ole pilkka nimitys, vaan se viittaa Aatamin , eli lihalliseen ihmisviisauteen, jota Jumalan sana Pyhän Hengen kautta ei ole saanut uudistaa ja antaa uutta ymmärryskykyä Raamatun sanasta.

* Raamatussa on kolmessa, ainakin kolmessa, kohden varoitus, olla lisäämättä mitään, tai ottamatta mitään pois Jumalan sanasta. Ekivaari rikkoo tätä Jumalan varoitusta lähes joka kirjoituksessaan.
      * Nämä varoitukset on, Mooseksen kirjoissa, sanalaskuisa ja Ilmestyskirjassa, siis viisaasti käsittää koko Raamatun. Alussa, keskellä, ja lopussa!

• Mohikaanilta. Perustelin tuota Joh.1:1 jaetta kahdella muullakin selventävällä raamatunkohdaksi ja jos se sana välttämättä pitää kirjoittaa 'jumala', se kuuluu siihen saatuun osajumaluuteen jonka Jeesus selitti Joh. 10:34,35 jakeissa, sillä

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Tuossa on apostoli Paavalin antama määritelmä Jeesuksen antamasta (Joh.10:334,35) ohjeesta, kuka on todellinen Jumala. Hän on se, JOSTA KAIKKI ON. Ja koska Jeesus Kristus omankin todistuksensa mukaan on Jumalasta, eikä Jumala Kristuksesta, niin Jeesus ei voi olla "todellinen Jumala".

• ekivaari kirjoitti:

Mohikaanilta. Perustelin tuota Joh.1:1 jaetta kahdella muullakin selventävällä raamatunkohdaksi ja jos se sana välttämättä pitää kirjoittaa 'jumala', se kuuluu siihen saatuun osajumaluuteen jonka Jeesus selitti Joh. 10:34,35 jakeissa, sillä

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Tuossa on apostoli Paavalin antama määritelmä Jeesuksen antamasta (Joh.10:334,35) ohjeesta, kuka on todellinen Jumala. Hän on se, JOSTA KAIKKI ON. Ja koska Jeesus Kristus omankin todistuksensa mukaan on Jumalasta, eikä Jumala Kristuksesta, niin Jeesus ei voi olla "todellinen Jumala".

* Jeesus ei ollut noita "jumalia" vaan Jumala. (Ilm. 1:8.)

* Jeesus ei ollut noita "jumalia" vaan Jumala. (Ilm. 1:8.)

veljistämme" jolle tuli sana jumalalta. Jo Mooseksen kautta Isä hänestä todisti;

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun keskuudestasi, VELJIESI JOUKOSTA, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän VELJIENSÄ KESKUUDESTA, sinun kaltaisesi, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

Heprealaiskirje 2
        11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"

Mohikaani! Et sinä taistele ekivaaria vastaan vaan Isää Jumalaa ja Jumalan sanaa vastaan!

• ekivaari kirjoitti:

Mohikaanilta. Perustelin tuota Joh.1:1 jaetta kahdella muullakin selventävällä raamatunkohdaksi ja jos se sana välttämättä pitää kirjoittaa 'jumala', se kuuluu siihen saatuun osajumaluuteen jonka Jeesus selitti Joh. 10:34,35 jakeissa, sillä

1. Korinttolaiskirje 8

että Jeesus on myöskin Jumala, katsos kun Jeesuksen kautta kaikki on. "6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Eli kaikki mitä Jumala on luonut, on Jeesuksen kautta luotu. Niinhän tuo sana sanoo, että KAIKKI ON JEESUKSEN KAUTTA. Eli Jeesus oli jo ennen kuin Hän tuli lihaan. Näin minä asian olen ymmärtänyt.

Olisi mielenkiintoista tietää miten sinä kyseisen asian olet ymmärtänyt? Mutta varmaan eritavalla kuin minä, mutta miten?

• ml213.

* Raamatussa on kolmessa, ainakin kolmessa, kohden varoitus, olla lisäämättä mitään, tai ottamatta mitään pois Jumalan sanasta. Ekivaari rikkoo tätä Jumalan varoitusta lähes joka kirjoituksessaan.
        * Nämä varoitukset on, Mooseksen kirjoissa, sanalaskuisa ja Ilmestyskirjassa, siis viisaasti käsittää koko Raamatun. Alussa, keskellä, ja lopussa!
        -----------

No, onko kaikki ihmiset ,- jotka tutkivat ja pyrkivät kääntämään käännösvirheitä mahdollisimman tarkasti alkuperöiseen mutoon, niin tekevätkö he Jumalan tahdon vastaista työtä.Varmaat tunsit Kaarlo Syvännön, niin hänkin teki vihkosen käännösvirheistä.Samoin Raamattu kansalle lähti ymmärrykseni mukaan liikkeelle, siitä että saataisiin mahdollisimman alkuperäinen käännös aikaan.Itsekkin ymmärrän, miten 38/ käännöksessä on tehty tahattomia virheitä kääntämisessä.

Ymmärtänet ja jos olet viisas sydämeltäsi, niin myöntänet Ekivaarin olevan paremmassa asemassa kun hön mahdollistuu vertaamaan monia käännöksiä toisiinsa.Jo tämä tila mahdollistaa löytämään ja ymmärtämään käännösvirheen vääristävää mielikuvaa lukijassa.

• Il-Mari kirjoitti:

että Jeesus on myöskin Jumala, katsos kun Jeesuksen kautta kaikki on. "6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Eli kaikki mitä Jumala on luonut, on Jeesuksen kautta luotu. Niinhän tuo sana sanoo, että KAIKKI ON JEESUKSEN KAUTTA. Eli Jeesus oli jo ennen kuin Hän tuli lihaan. Näin minä asian olen ymmärtänyt.

Olisi mielenkiintoista tietää miten sinä kyseisen asian olet ymmärtänyt? Mutta varmaan eritavalla kuin minä, mutta miten?

opetti että mekin olemme olleet Kristuksessa jo ennen maailman perustamista;

Efesolaiskirje 1
        4 "niin kuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,"

Roomalaiskirje 8
        29 "Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."

• ekivaari kirjoitti:

opetti että mekin olemme olleet Kristuksessa jo ennen maailman perustamista;

Efesolaiskirje 1
        4 "niin kuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,"

Roomalaiskirje 8
        29 "Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."

ja vastasit sitä mitä en kysynyt? Eli voisitko vastata juuri siihen mitä kysyin?

• Il-Mari kirjoitti:

ja vastasit sitä mitä en kysynyt? Eli voisitko vastata juuri siihen mitä kysyin?

Kun Jeesus ja apostolit opettivat että "ISÄ YKSIN ON TOTINEN JUMALA", niin sinä et ota sitä edes kuuloosi, vaan puhut ihan muista asioista ja hylkäät Herramme Jeesuksen Kristuksen oman opetuksen, ihan niin kuin Jeesus ei sellaista olisi opettanutkaan!

• Sirpa Rajala
        ekivaari kirjoitti:

Kun Jeesus ja apostolit opettivat että "ISÄ YKSIN ON TOTINEN JUMALA", niin sinä et ota sitä edes kuuloosi, vaan puhut ihan muista asioista ja hylkäät Herramme Jeesuksen Kristuksen oman opetuksen, ihan niin kuin Jeesus ei sellaista olisi opettanutkaan!

vaikea vastata Il-Marin esittämään kysymykseen siksi, kun se kumoaisi sinun oppisi. Varmaankin ymmärtänet sen, että Jeesus oli olemassa jo ennen maailman luomista, mutta et voi sitä sanoa koska silloin oppisi Joosefin pojasta kaatuisi siihen. Tämä on aivan ymmärretävää kohdallasi. Toivoisin että tekisit parannuksen ja ottaisit Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen vastaan, ilman mitää omia ehtojasi. Jos asetat omia ehtojasi ja järjenpäätelmiäsi, niin koskaan et tule tuntemaan Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa. Tee mies hyvä parannus, nyt kun Jumala on antanut sinulle vielä aikaa parannuksen tekoon!

• ekivaari
        Sirpa Rajala kirjoitti:

vaikea vastata Il-Marin esittämään kysymykseen siksi, kun se kumoaisi sinun oppisi. Varmaankin ymmärtänet sen, että Jeesus oli olemassa jo ennen maailman luomista, mutta et voi sitä sanoa koska silloin oppisi Joosefin pojasta kaatuisi siihen. Tämä on aivan ymmärretävää kohdallasi. Toivoisin että tekisit parannuksen ja ottaisit Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen vastaan, ilman mitää omia ehtojasi. Jos asetat omia ehtojasi ja järjenpäätelmiäsi, niin koskaan et tule tuntemaan Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa. Tee mies hyvä parannus, nyt kun Jumala on antanut sinulle vielä aikaa parannuksen tekoon!

sama kuin Jumala, hän olisi selittänyt itsestänsä lähteneeksi, mutta Jeesus kielsi sen useita kertoja sekä selitti Isän lähettäneen hänet. Raamattu todistaa Jumalan sanoneen poikansa syntymisestä näin;

Psalmit 2
        7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: »Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.«" (VT;n 'poika' sana alkaa pienellä puustaavilla)!

Totta kai synnyttäjä on ennen syntyjää!

• Lapsikaan ei usko
        Sirpa Rajala kirjoitti:

Kylläpä on sekasotkuista ajatusta Jeesuksesta.Vähän aikaa sitten väitit, että Jeesus syntyi Pyhästä Hengestä Marialle ja nyt väität, että Jeesus olikin jo olemassa ennensyntymäänsä.

• Sirpa Rajala
        ekivaari kirjoitti:

sama kuin Jumala, hän olisi selittänyt itsestänsä lähteneeksi, mutta Jeesus kielsi sen useita kertoja sekä selitti Isän lähettäneen hänet. Raamattu todistaa Jumalan sanoneen poikansa syntymisestä näin;

Psalmit 2
        7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: »Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.«" (VT;n 'poika' sana alkaa pienellä puustaavilla)!

Totta kai synnyttäjä on ennen syntyjää!

kun Jumala sovitti maailman synnit itsensä kanssa? Miten sen selität?

• Sirpa Rajala kirjoitti:

maailman synnit ovat olleet ja ovat edelleenkin niin suuret, että Jumalalla riittää sitä syntien sovitusta vielä meidänkin lihassamme;

1. Pietarin kirje 4
        1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-"

Apostoli Paavali luuli täyttävänsä Kristuksen kärsimyksistä vielä puuttuvan osan, mutta niitä jäi vielä meidänkin lihamme kärsittäviksi;

Kolossalaiskirje 1
        24 "Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,"

Minä en usko sellaisia evankeliumin julistajia, jotka opettavat "ettei meidän tarvitse lihassa kärsiä, koska Kristus on kärsinyt meidän puolestamme".

• ml213.
        Sirpa Rajala kirjoitti:

Jumala sovitti maailman synnit uhraamalla oman Poikansa syntien sovitukseksi. Tähän mielikuvaan liittyy ne Kristuksen viimeiset sanat, "Jumalani Jumalani miksi sinä hylksit". Siis Jumala oli aivoittanut tavan/menetelmän, miten synnit tulee sovitetuksi Jumalalle/itselleen. VT aikaanhan Jumala vaati toisenlaisia uhreja kansaltaan itselleen syntien sovitukseksi.

• Lapsikaan ei usko kirjoitti:

Kylläpä on sekasotkuista ajatusta Jeesuksesta.Vähän aikaa sitten väitit, että Jeesus syntyi Pyhästä Hengestä Marialle ja nyt väität, että Jeesus olikin jo olemassa ennensyntymäänsä.

aivan kristinuskon ulkopuolella? Et ymmärrä aivan ensimmäisiäkään kristinuskon tavuja.
        Sinulleko pitää alkaa opettamaan kristinuskoa ihan alusta?
        Hakeudu jonkun seurakunnan pitämälle Alpha kurssille.
        Siellä selitetään kristinuskon alkeet. Siellä voi ja saa tehdä "tyhmiäkin" kysymyksiä.

• Alkutekstissä on Joh.1:14 kohdassa käytetty sanaa "sarks", joka on yksikön nominatiivi, nominatiivi taas merkitsee;"kuka/mikä on jonkin kaltainen". Eli "lihaksi" on ihan oikea käännös. Sana "sarka", on puolestaan yksikön akkusatiivi, akkusatiivi taas on "toiminnan kohde tai kuvaa ketä tai mitä toiminta koskee."

Kreikan kielessä on myös käytössä sijamuodot,ja ne tunnistaa niille ominaisista päätteistä.

• ml213.

Niin, en ymmärrä, erikoisen hyvin akkuloista tai kakkulkoista, mutta sen tiedän, miten alkuteksti on kirjoitettu aivan toiseen muotoon kuin meidän äidinkielellä ymärrämme.Siis alku teksti on ollut yhtä kirjoitusta, joissa ei le ollut jakeita tai lukuja ja ei isoja alkukirjaimia jne.........Samoin on ollut ilmaisuja, joiden sanallista ilmaisua ei ole Suomenkielessä.

Ajatteleppa tilannetta kun kääntäjä alkaa kää'ntää tätä alkukieltä Esim. Suomenkielelle. Hän käyttää OMAA YMMÄRRYSTÄÄN ja sijoittaa sanojen alkuunisoja kirjaimia tai yhdistelee asioita ymmärryuksensä mukaan ja monasti kääntäjä pohtii ihmisjärkeen sopivalla tavalla tapahtuvia asioiota ja ilmlituksia.

En muista tarkkaan missä kohden Raamattua se on, muuta 38/ käännös ilmentää miten kansat erkaantuivat, mutta alkuteksti antaa paremmin ymmärtää, miten maat erkaantuivat eli näin syntyi tuntemamme erilliset mantereet ja todella tämä voidaan havainnoida, miten maat erkaantui ja syntyi mantereet.

Samoin olen kuullut, miten Raamatunilmoituksessa maininta "Kain oli pahasta", niin moni kääntäjä ymmärtäisi mieluimmin alkutkstin olen "Kain oli paholaisesta".Niin, tässä pari esimerrkiä, miten kääntäjä ei uskolla kääntää jotain vaikeasti ymmärrettävää kohtaa alkuperäisen mutoon,- koska se olisi ihmisjörjen vastaista.

• efox

1.Tim. 3:16 Alkukielessä. Hän (Jumala) joka on ilmestynyt lihassa (sarki). Joten ei mitään epäselvyyttä Jeesus on Jumala.

• Jeesus kanssani
        efox kirjoitti:

1.Tim. 3:16 Alkukielessä. Hän (Jumala) joka on ilmestynyt lihassa (sarki). Joten ei mitään epäselvyyttä Jeesus on Jumala.

ei siinä meille uskossa oleville ole mitään epäselvää.

• ml213.
        efox kirjoitti:

---------

Kun ottaa huomioon sen mitä tuossa kohdassa on laajemmin opetettu (1 Tim 3:15....16), niin todella Jumala ilmenstyi Jeesuksessa tahtonsa kautta.

Tuohon samaan opetuksenhan liittyy tämänkin jakeen opetus.
        1. Korinttolaiskirje 6

PS.

En malta olla mainitsematta, miten tuossakin jakeessa on tämä ilmoitsus, joka läheisesti liittyy Jumalan Poikaan Jeesukseen Krtistukseen;

"Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus (salaisuus, jota on pohdittu paljon)" ja jatkeena on tuo ; "Hän, joka ilmestyi lihassa, vanhurskautunut Hengessä."(Itse Jumala ei vanhurskaudu Hendgessä, vaan Jumala vanhurskauttaa), jne..........

• Joh. 1.14 jakeessa "lihaksi" on käännetty Kreikan sana 'sarks' eikä 'sarka, niin kuin kaikissa seuraavissa UT;n kohdissa;

Matt. 19:5 on lihaksi käännetty sana "sarka"
        Mark. 10:8 on lihaksi käännetty sana "sarka"
        1. Kor. 6:16 on lihaksi käännetty sana "sarka"
        Efes. 5:31 on lihaksi käännetty sana "sarka"

• efox kirjoitti:

että "Jumala on ilmestynyt LIHANA", niin se olisi vähän uskottavampaa, mutta se on kokonaan eri asia jos henget ilmestyvät lihassa kuin jos henget ilmestyisivät LIHANA! Huomaatteko eron?

• efox
        ml213. kirjoitti:

---------

Kun ottaa huomioon sen mitä tuossa kohdassa on laajemmin opetettu (1 Tim 3:15....16), niin todella Jumala ilmenstyi Jeesuksessa tahtonsa kautta.

Tuohon samaan opetuksenhan liittyy tämänkin jakeen opetus.
        1. Korinttolaiskirje 6

PS.

En malta olla mainitsematta, miten tuossakin jakeessa on tämä ilmoitsus, joka läheisesti liittyy Jumalan Poikaan Jeesukseen Krtistukseen;

"Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus (salaisuus, jota on pohdittu paljon)" ja jatkeena on tuo ; "Hän, joka ilmestyi lihassa, vanhurskautunut Hengessä."(Itse Jumala ei vanhurskaudu Hendgessä, vaan Jumala vanhurskauttaa), jne..........

>>1.Tim. 3:16 Alkukielessä. Hän (Jumala) joka on ilmestynyt lihassa (sarki). Joten ei mitään epäselvyyttä Jeesus on Jumala.
        ---------

Kun ottaa huomioon sen mitä tuossa kohdassa on laajemmin opetettu (1 Tim 3:15....16), niin todella Jumala ilmenstyi Jeesuksessa tahtonsa kautta.>En malta olla mainitsematta, miten tuossakin jakeessa on tämä ilmoitsus, joka läheisesti liittyy Jumalan Poikaan Jeesukseen Krtistukseen;

• ekivaari kirjoitti:

Joh. 1.14 jakeessa "lihaksi" on käännetty Kreikan sana 'sarks' eikä 'sarka, niin kuin kaikissa seuraavissa UT;n kohdissa;

Onko Jumala todella sanonut Sanassa ? Kun tarpeex monta kerta toista onko Jumala todella sanonut noin? Silloin tulee epäilyxen henki monille heikkoille säälittäville uskoviin,,, koska suoja on tippunut ja särkenyt.

Mix ? Juu sentähden että käärme on viljellyt epäusko tarpexi kauan toistamalla kysymys onko Jumala todella sanonut niin,,,, ja Jumalan kunnia ei voi suojella enää Uskova joka ei Uskoo Häneen Jeesus Kristus Meidän Jumalamme !!

Samanlainen strategia jolla käärme käytti paratisissa.

Nyt vaan sen ero että Jeesus täytyis saada alenettu Jumaluudesta,,, hinnasta millä hyvänsä !!

• savonarola kirjoitti:

Onko Jumala todella sanonut Sanassa ? Kun tarpeex monta kerta toista onko Jumala todella sanonut noin? Silloin tulee epäilyxen henki monille heikkoille säälittäville uskoviin,,, koska suoja on tippunut ja särkenyt.

Mix ? Juu sentähden että käärme on viljellyt epäusko tarpexi kauan toistamalla kysymys onko Jumala todella sanonut niin,,,, ja Jumalan kunnia ei voi suojella enää Uskova joka ei Uskoo Häneen Jeesus Kristus Meidän Jumalamme !!

Samanlainen strategia jolla käärme käytti paratisissa.

Nyt vaan sen ero että Jeesus täytyis saada alenettu Jumaluudesta,,, hinnasta millä hyvänsä !!

totuuden kertojaa käärmeeksi, savonarola. Kerroin vain totuuden, minkälaisen poikkeavuuden raamatunkääntäjät ovat Joh. 1:14 jakeessa tehneet, kääntäesssään "sarks"-sanan 'lihaksi, vaikka kaikkialla muualla UT;ssa lihaksi oli käännetty sana "sarka";

Joh. 1.14 jakeessa "lihaksi" on käännetty Kreikan sana 'sarks' eikä 'sarka, niin kuin kaikissa seuraavissa UT;n kohdissa;

Tarkastakaa asia NOVUMista!

• yks uskovainen
        ekivaari kirjoitti:

totuuden kertojaa käärmeeksi, savonarola. Kerroin vain totuuden, minkälaisen poikkeavuuden raamatunkääntäjät ovat Joh. 1:14 jakeessa tehneet, kääntäesssään "sarks"-sanan 'lihaksi, vaikka kaikkialla muualla UT;ssa lihaksi oli käännetty sana "sarka";

Tarkastakaa asia NOVUMista!

kuitenkin myös VT:n ennustus tulevasta messiaasta. Jes 7:14 "Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja hänelle on annettava nimi Immanuel, Jumala ihmisten keskellä"
        Sevää tekstiä, jos vain sen haluaa uskoa, mutta sanoohan kirjoituksetkin, että usko ei ole joka miehen, tässä tapauksessa ekivaarin, kun ei tuotakaan Jumalan ilmoitusta usko!

• yks uskovainen kirjoitti:

kuitenkin myös VT:n ennustus tulevasta messiaasta. Jes 7:14 "Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja hänelle on annettava nimi Immanuel, Jumala ihmisten keskellä"
        Sevää tekstiä, jos vain sen haluaa uskoa, mutta sanoohan kirjoituksetkin, että usko ei ole joka miehen, tässä tapauksessa ekivaarin, kun ei tuotakaan Jumalan ilmoitusta usko!

puhdasta ja vilpitöntä mieltä tahrattomiin ja koskemattomiin neitsyihin, (Joh. 1:47; 2. Kor.11:2,3) mutta he samalla opettivat ettei lihallinen neitsyys lihalle mitään autuutta anna koska "Ei liha mitään hyödytä, vaan Henki tekee eläväksi". Sen tähden Jeesus ja apostolit neuvoivat välttelemään lihallisia taruja sekä sukuluetteloita [1.Tim. 1:4; Tit.1:14,] ja muistuttivat että emme enää tunne ketään lihan mukaan, emme edes Jeesusta tunne lihan mukaan, [2.Kor.5:16].

• Sirpa Rajala
        ekivaari kirjoitti:

puhdasta ja vilpitöntä mieltä tahrattomiin ja koskemattomiin neitsyihin, (Joh. 1:47; 2. Kor.11:2,3) mutta he samalla opettivat ettei lihallinen neitsyys lihalle mitään autuutta anna koska "Ei liha mitään hyödytä, vaan Henki tekee eläväksi". Sen tähden Jeesus ja apostolit neuvoivat välttelemään lihallisia taruja sekä sukuluetteloita [1.Tim. 1:4; Tit.1:14,] ja muistuttivat että emme enää tunne ketään lihan mukaan, emme edes Jeesusta tunne lihan mukaan, [2.Kor.5:16].

että minkä takia Raamattuun sitten on laitettu sukuluettelo, jos sitä niin vältellä täytyy. Kai sää nyt Raamatustasi sellaisen oot löytäny? Se on vanhantestamentin puolella, jos meinaan niinkun et sattuisi tietämään.

Niin ja tarkoitatko sitä, että Raamatussasi on lihallisia taruja? Se selittäisi miksi et usko Raamattua.

"Sen tähden Jeesus ja apostolit neuvoivat välttelemään lihallisia taruja sekä sukuluetteloita "

• Sirpa Rajala kirjoitti:

että minkä takia Raamattuun sitten on laitettu sukuluettelo, jos sitä niin vältellä täytyy. Kai sää nyt Raamatustasi sellaisen oot löytäny? Se on vanhantestamentin puolella, jos meinaan niinkun et sattuisi tietämään.

Niin ja tarkoitatko sitä, että Raamatussasi on lihallisia taruja? Se selittäisi miksi et usko Raamattua.

"Sen tähden Jeesus ja apostolit neuvoivat välttelemään lihallisia taruja sekä sukuluetteloita "

sekä hyvää että pahaa, elämää että kuolemaa jotta oppisimme erottamaan hyvän pahasta, elämän kuolemasta ja siunauksen kirouksesta.

5. Mooseksen kirja 30
        19" Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

Luukas 2
        34 "Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: »Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemiseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan«"

1. Pietarin kirje 2
        7 "Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, »on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi«
        8 ja »kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi«. Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin."

Sirpa Rajala, olet ilmeisesti samaa mieltä Mohikaanin kanssa siitä että Raamatussa on kaikki ristiriidatonta ja hyvää, mutta minä olen teille osoittanut, että Raamatussa on enemmän pahaa kuin hyvää, niin kuin hyvässä viljassakin on paljon enemmän olkia ja akanoita kuin varsinaista viljaa, niin on Jumalan sanassakin, ja pitää olla tarkkana sieltä valitessaan, mikä hyvää on.

Sekä siunaukset että kiroukset ovat Jumalan antamia, sen tähden onkin antamilleen lupauksille antanut paljon vahvemmat takuut kuin meitä vastaan puhumalleen sanalle. Meille antamansa lupaukset Jumala vannoi oman nimensä kautta, ja se merkitsee "peruuttamatonta sanaa", (Jes.45:23; 2.Kor.1:20) mutta meitä vastaan olevan sanansa hän vannoi katoavaisen luomakunnan kautta, taivaan ja maan, jotka katoavat (Matt. 5:18) kautta.

• ah auta Herra

Sinähän kirjoittelet Raamattua uusiksi tuosta vain. Tällainen toiminta tuottaa sinulle kadotustuomion. Niinpä eki paapan olisikin parempi rukoilla herätystä ja parannuksen armoa, eikä ryhtyä hengelliseksi opettajaksi kenellekään.

Raamattu on kuule sellainen kirja että se on Jumalan sanaa, ei sitä voi ihminen muuttaa eikä muokata mieleisekseen. Raamattu on tehtu USKOTTVAKSI, ei muokattavaksi.

Terveisin toinen paappa, Jeesuksen oma paappa.

• tyyppi", kun sinä et eritellyt etkä antanut yhtään esimerkkiä etkä raamatunkohtaa, mitä olisin uusiksi kirjoitellut. Minä uskon Raamatun pääosiltaan Jumalan sanaksi, mutta olen huomannut että kun Vanhasta Testamentista on lainattu eräitä kohtia UT;een, niin siihen on lisätty ja tehty muutoksia, jotka muuttavat asian jopa päinvastaiseksi siitä mitä Jumala on puhunut.

• Oletko jutellut Jehovan Todistajien kanssa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      4878
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      374
      1869
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1633
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1619
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      260
      1219
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1033
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1014
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      775
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      766
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      729
    Aihe