Tämä voi olla vähän väärä palsta asiaani, mutta en parempaakaan löytänyt. Kai tämän joku sensuroi, jos keskustelua häiritsen.
Olen useasti joutunut syrjityksi ulkonäköni vuoksi. En miesten joukossa vaan naisten. Juuri naiset eivät ota minua tosissaan. He luulevat, että koska huolehdin ulkonäöstäni, niin olen bimbo. Mistä tämä johtuu? Monet naiset suorastaan lässyttävät minulle puhuessaan. Kun saavun paikalle keskustelu taukoaa ja puhe siirtyy jonninjoutavuuksiin. Eihän minulle voi viisaita puhua. En haluaisi myöntää itselleni, että syynä on kateus. Emme kai me naiset ole sellaisia. Kaikki mitä olen saavuttanut, on toisten naisten mielestä ulkonäön ansiota, ei opiskelun, ei ahkeruuden, ei älykkyyden. Miksi minua ei hyväksytä joukkoon?
Enkö saisi olla kaunis?
16
725
Vastaukset
- tritri
vaikea ulkopuolisena sanoa mitään...
oma luonnekkin merkkaa paljon, kun on toisten kanssa tekemisissä, ei pelkkä kauneus/rumuus.
eli eipä voi tietää, minkälainen muutoin olet
mahdollisuuksia on niin paljon: ylpeä, itsetietoinen, jotenkin erilainen, jne jne
muullakin kuin ulkonäöllä on siis merkitystä
_________________________________________ - joopajoo
Ikävää jos tuollaista asenteellisuutta kohtaat. Oletko kokeillut olla reagoimatta joutavuuksiin ja avata itse jostain kiinnostavasta? Meinaan itsekin huomaan joissakin "seurapiireissä", että keskustelu on joutavaa lässytystä, mikä ei kyllä johdu siitä että olisin henkeäsalpaavan kaunis. ;) Ja ehkä nuo eivät edes tiedosta reagoivansa noin?
- Anne
Olet juuri sellainen miehiä mielistelevä lutka, joka luovii herkkuperseen avulla työelämässä. Häpeäisit.
- Toinen kaunis
Niin. Painu ..vettiin!
- äijä
Toinen kaunis kirjoitti:
Niin. Painu ..vettiin!
Ei kannata välittää.Anne on ruma ja siksi katkeroitunut elämällä ja erityisesti miehille sekä aivan erityisesti itseään kauniimmille naisille.Koitetaan ymmärtää.
- Nainen
Katetus on suuri niillä naisilla jolla ei ole halua tai kykyä kiinnittää huomiota omaan ulkonäköön. Ovat katkeria niille jotka kokevat "paremman" näköisiksi. Kun minäkään en halua tai viitsi laitaa, eivät muutkaan saa sitä tehdä tai sitten ovat typeriä. Lohduttavat itseään sillä ettei "hyvän" näköinen ole ainakaan järkevä.
Kauniin ihmisen menestys on siis heistä vain ja ainoastaan ulkoisten tekijöiden ansiota. Olisihan se egolle suuri kolhaisu. Toinen on "paremman " näköinen ja vielä älykäs ( jopa enemmän) sekä menestyvä. "Kyllä minäkin tulla ulkonäöllä..."
Sinua ei hyväksytä joukkoon kun kokevat olevansa heikomassa asemassa sinuun nähden. Onnea todellisten ystävien löytämiseksi, usko pois niitäkin tulet kohtaamaan ( joita ei pelkkä kateus ja katkeruus omaa saamattomuutta sekä tyytymättömyys omaa ulkonäköä kohtaan ei ole päällimäisenä )
Itseään "rumana" pitävät ( siis oma mielipide ) ovat siis vain kateellisia niille joita itse pitävät itseään vetävämmän näköisenä.
Älykkyys ei ole sidottu ulkonäköön. Mutta joidenkin naisten älykkyys ei riitä tämän tajuamiseen. - Lucia
Anna rumien olla rumia ja hakeudu kauniiden seuraan. Ja kun käytät kauneuttasi oikein, pääset paljon pitemmälle elämässäsi kuin nuo nirppanokat yhteensä. Itse olen sekä kaunis, että älykäs. Mutta pitämmälle olen joka elämän osa-alueelle päässyt ulkonäön avulla kuin minkään koulutodistuksen tai työtodistuksen. Pari silmän iskua ja avoin työtehtävä on minun. -The World is beautiful, if you are too...-
- Finninainen
Minullekin joskus lässyttävät sekä miehet että naiset, mutta se olkoon heidän ongelmansa. En ole ruma enkä kaunis. Wagnerin sanoin luonnehtisin itseäni sanalla "kauniihko".
Lässyttävät ihmiset ovat oma laji sinänsä. Yrittävät kai asettaa itsensä toisen yläpuolelle, tiedä häntä. Mutta ei kiinnosta. Joskus lässytän takaisin jos oikein ärsyttää. Kateellisia löytyy miehistä ja naisista, rumista ja kauniista. Rumiakin kadehditaan.
Varrohan vain, ettet kuvittele liikoja ulkonäöstäsi ja pistä kaikkea epäonnistumistasi sen piikkiin. Tiedäthän vanhan viisauden, että "vaatimattomuus kaunistaa"? ;) - Sympatiaa...
Joo.....ei ole meilla helppoa. Jos ei leimata aivottomaksi "tyhmaksi blondiksi" (en tosin ole blondi, mutta anyway...) niin sitten meita pidetaan armottomana UHKANA henkilokohtaiselle elamalle ja TOTTAKAI mina HAVITTELEN kynsin hampain muiden naisten miesystavia/aviovaimoja!!
Etta ei ihme, etta minulla synkkaa useammin paremmin miesten kanssa....he eivat ainakaan (yleensa) koe minua minan UHKANA.....siis eroottisessa mielessa... - äärimies
Onpa elämä opettanut ja aika kertonut monelaista. Elokuvan mukaan "sisäinen kauneus" on rumien ihmisten lässytystä. Nykymaailma ihannoi juuri ulkoista kauneutta ja seksikkyyttä. Ulkoiset hyvät ominaisuudet ovat todettavissa sekä silmällä että numeroin; lantio, povi, maha, lihas, hauis, hiukset, meikki, pituus, suhteellisuus, rasvaprosentti, painoindeksi...jne..
Tällainen ihannointi on avannut uusia mahdollisuuksia. Hieman tyhjemmälläkin päällä pystyy luomaan uraa ja mammonaa kun vain naamavärkki ja kroppa ovat oikeanlaiset. Eikä tämä ole mitenkään pahasta vaikka niin monet tuntuvat uskovan (lähinnä juuri rumat ja lihavat). Kyllä ulkoinen ominaisuus kuten kauneus ja seksikkyys ovat yhtäläillä ominaisuuksia kuin matenmaattinen lahjakkuus, musiikillisuus, älykkyys, sosiaalisuus, muiden ymmärtäminen jne. Käsittämättömäksi asian tekeekin se, että samaan aikaan kun kaikkien tulee olla kauniita, hoikkia ja seksikkäitä ei näitä ominaisuuksia saisi noteerata millään tavalla esim. työhön otossa. Tästä tietenkin pitää laskea pois kaikki mallit, pr-henkilöt sun muut vastaavat.
Kuitenkin ihmetystäni herättää juuri näiden kauniiden ja seksikkäiden vinkuminen siitä, kuinka kamalaa on olla kaunis. Toisaalta olen huomannut, että kauniit ja seksikkäät ihmiset ovat niitä, jotka myös muissa arvostaa enemmän ulkoisia ominaisuuksia. Mutta jos epäilee, että itseään sorretaan koska on kaunis ja vielä älykäs niin se on itsetunnon puutetta tai sitten vain huomion hakua.....
Kyllä sinut hyväksytään. Ehkä muut eivät jaksa jos vingut koko ajan kovaa kohtaloasi.. Voi minua kun olen niin kaunis ja viisas. Eikä varmasti omasta loistavuudesta tehty ohjelma numero jaksa muita kiinnostaa, ainakaan kovin pitkään. Jos vain koitat olla oma itsesi niin eiköhän se siitä?- Mielipide
....kylla se vain niin on, etta kauniit NAISET saavat helposti tosityhman blondin, bimbo-pimatsun leiman helposti seka miesten etta naisten keskuudessa! Vahemman kauniit jotenkin pitavat epareiluna sita, etta joku on SEKA kaunis JA alykas......eihan se voi olla mahdollista.....
- äijä
Mielipide kirjoitti:
....kylla se vain niin on, etta kauniit NAISET saavat helposti tosityhman blondin, bimbo-pimatsun leiman helposti seka miesten etta naisten keskuudessa! Vahemman kauniit jotenkin pitavat epareiluna sita, etta joku on SEKA kaunis JA alykas......eihan se voi olla mahdollista.....
No en ole kyllä miesten keskuudessa huomannut.Naisethan nyt puhuu selän takana skeidaa itseään kauniimmista,mutta en minä kyllä miesten keskudessa ole NAISTEN ulkonäön aiheuttavan tuollaista.Ei kannata sekoittaa jonkun missin pätevyyden epäilyä tähän,jos sen missin ainoat meriitit ihan oikeasti on missikisoissa pärjääminen.Ei minun mielestä kuitenkaan oikeassa arkielämässä ihan oikeasti pätevää naista tuolla lailla ulkonäön takia tuomita.Siis miesten keskuudessa.
Joskus miesten keskuudessa taas toisten miesten ulkonäkö saattaa herättää selän takana puheita esim.hormonien käytöstä lihaksien hankintaan,vaikkei todellisuudessa asiasta mitään tietoa olisikaan.
Semmosta se on.Kateellisia paskoja :)
- siiri
Jos kerran olet niin fiksu, niin mitä helvettiä täällä itket? Kaikki ei tykkää kaikista. Luuletko että ulkonäkösi on syynä siihen että sinun luonnettasi pidetään epämiellyttävänä? Hah. Minä ainakin olen helvetin hyvännäköinen mimmi, ja tosi vittupää luonne. Tiedän että minusta ei pidetä luonteeni vuoksi. Jos olen halutessani mukava, ei minua suljeta keskusteluista pois enkä saa jonninjoutavaa asennetta osakseni. Joten ota oikea asenne. Jos osaat.
- PAuli
Et.
- ad infinitum
Missikisoissa "pärjäämistä" ei tulisi rinnastaa esim. urheilusuorituksiin ,tutkintojen suorittamiseen, eikä mihinkään sellaiseen ,minkä saavuttaminen ja missä onnistuminen riippuu omasta työstä asian eteen.Missithän v a l i t a a n ja valituksi tulemiseen eivät vaikuta mitkään muut kuin ulkonäköseikat.Valituiksi tulevat ne samannäköiset kuin aina ennenkin. Olennaisiin valintakriteereihin , (esim. pituus , luuston rakenne,kasvojen muoto,rinnat, hiusten laatu) kun ei kukaan kilpailija itse voi sanottavammin olla vaikuttanut, niin tuo urheilusta lainattu ´kisat´ on kyllä terminä vähintään harhaanjohtava.Eniten se on sitä niille , jotka suoraan rinnastavat opitut taidot ja,hankitun tietämyksen joltain alalta tai jostain asiasta jonkun johonkin,vain geneettisen perimän kautta tulleeseen fyysiseen ulkomuotoon, joiden eteen ei ole tarvinnut tehdä yhtään mitään . 1930-luvun missikisoissa oli kyse puhtaan rodun valioyksilöistä eli rodunjalostuksesta (mitä ei edes silloin tarvinnut peitellä...) .Sodan jälkeen se´rotu`- sanakin oli (ymmärrettävistä syistä) pannassa ,mutta missikisailujen suosion pelasti (sen ) onneksi Eurooppaan rantautunut ja yli universumin levittäytynyt ´amerikkalainen unelma´.ja sen tavoittelu ja ihailu ja kaiken taikasauvansa kosketuksella kaupallistava vaikutus. Tätä 1950-luvun unelmaa missikisoissa eletään edelleenkin...
- Julius Caesar
Jeanette, sinulla on ihana nimi. Lähdetäänkö elokuviin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1044269Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k523046Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3142806Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622302- 761524
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761364- 971286
- 771128
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911121Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?651082