Miksi aborttia vastustetaan?

Kerro miksi

vastustat aborttia? Millaisissa tilanteissa se on mielestäsi hyväksyttävää, missä ei? Miksi taas joku ei vastusta? Keskustellaan (asiallisesti) asiasta.

69

1953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1977

..silloin kun se ei perustu naisen omaan vapaaseen tahtoon.

Vaikkakin olen sosialisti ja mielestäni on tärkeää,e ttä yksilö tekee uhrauksia kokoplaneetan hyväksi, niin jotain rajaa mielestäni täytyy uhrauksien laadullakin olla. Jos nainen rakstaa lastaan, alkiotaan, niin minusta on jo kohtuutonta,e ttä hänet laitetaan uhraaman lapsi yhteisön edun hyväksi.

Eli pakkoabortit eivät saisi olla keino ehkäistä liikakansoitusta, vaan keinon tulisi olla se mikä meillä länsimaisilla hyvinvoivilla ihmisillä olisi käytettävissä: anteliasisuus ja tasa-arvo. Jos me emme haluaisi vain itsellemme, itseämme ja itselleksemme, niin saataisiin myös kolmansiin maihin jotain, jolloin heilläkin olisi mahdollsiuus ajatella muutakin kuin vain olemassa oloaan. Kuten suomessakin joskus, myös muualla köyhässä maailmassa elää ajatus siitä, että lapsi tuo leivän tullessaan, jos kaikilla olisi sellainen hyvinvointi kuin meillä, heillä ei olisi tarvetta lisääntyä ja lisääntyä... Sivistystä siis maailmaan, sivistyksen mukana aina laskee syntyvyys. Yhä vielä just ja just olisi mahdollisuus ja resurssit kaikki elättää ja sivistää, mutta ei tasan tarkkaan niin kauan kun länsimaat elävät tällä tyylillä...

• hyväksyttävää,

kuin naisen hengen pelastamiseksi tai vakavasti sairaan sikiön eutanasiaksi.

• ei voi olla

totta :(

• on niin
        ei voi olla kirjoitti:

totta :(

vaikee hyväksyä?

Tekikö lapsi jotain pahaa?

• hehhhhheeeeeh
        on niin kirjoitti:

vaikee hyväksyä?

mutta niin, lapsi ei tehnyt mitään pahaa, ei tietenkään, mutta ihan omasta kokemuksesta voin kertoa että raiskaus pelkkänä tapahtumana on jo niin järisyttävän järkyttävää, ällöttävää, ahdistavaa... ja lista jatkuu. Ja se kaikki tulee pysymään elämässä mukana kuolemaan asti. Sitä miettii, että mitä itse teki väärin, mitä olisi voinut tehdä toisin välttääkseen tapahtuneen, vihaa ja inhoaa itseään. Ja siitäkö pitäisi vielä joku "ylimääränen" muisto tuoda jalkoihin pyörimään? No, sinun mielipide on se ettei raiskauksessa ja sen seurauskissa ole mitään sen kummepaa, joten iha sama. Sanot siis, että myös minä, 12-vuotiaana 19-vuotiaan raiskaamaksi joutuneena olisin tehnyt väärin jos olisin abortin tehnyt jos raskaaksi siitä perkeleen rääkistä ja nöyryytyksestä olisin tullut?!

• edellinen
        on niin kirjoitti:

vaikee hyväksyä?

raiskaustapauksissa OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ tehdä abortt?i jos ymmärrettiin väärin

• voi ei
        edellinen kirjoitti:

raiskaustapauksissa OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ tehdä abortt?i jos ymmärrettiin väärin

ny nää vastaukset meni ihan sekasin!

• se viaton
        hehhhhheeeeeh kirjoitti:

mutta niin, lapsi ei tehnyt mitään pahaa, ei tietenkään, mutta ihan omasta kokemuksesta voin kertoa että raiskaus pelkkänä tapahtumana on jo niin järisyttävän järkyttävää, ällöttävää, ahdistavaa... ja lista jatkuu. Ja se kaikki tulee pysymään elämässä mukana kuolemaan asti. Sitä miettii, että mitä itse teki väärin, mitä olisi voinut tehdä toisin välttääkseen tapahtuneen, vihaa ja inhoaa itseään. Ja siitäkö pitäisi vielä joku "ylimääränen" muisto tuoda jalkoihin pyörimään? No, sinun mielipide on se ettei raiskauksessa ja sen seurauskissa ole mitään sen kummepaa, joten iha sama. Sanot siis, että myös minä, 12-vuotiaana 19-vuotiaan raiskaamaksi joutuneena olisin tehnyt väärin jos olisin abortin tehnyt jos raskaaksi siitä perkeleen rääkistä ja nöyryytyksestä olisin tullut?!

lapsi voisi pyöriä jossain ihan muuallakin kuin omissa jaloissa.

• hehehehheheheeee
        se viaton kirjoitti:

lapsi voisi pyöriä jossain ihan muuallakin kuin omissa jaloissa.

aika mustavalkonen ajatusmaailma. Sua itteäs ei varmaan olla koska raiskattu kun tollasia puhut. Ei siinä tilanteessa kuule mietitä minkään alkoiden tunteita! Ja sitten vielä, tuskin kukaa raiskauskesta raskaaksi tullut haluaa synnyttää sun mukulan joka on niin hirveästä ja oksettavasta tapahtumasta saanut alkunsa, meni se muksu sitten ittelleen tai muuallle. Toinen juttu vielä, miltähän mahtaa viattomasta lapsesta tuntua sitten isompana kun saa tietää olevansa adoptoitu sellaselta henkilöltä joka raiskauskesta raskaaksi tuli? Kuka helvetti haluaa olla raiskauksen aikaansaannos? Tuskin kukaan, tai no sinä varmaan... Siinä kärsis ihan kaikki jos se mukula maailmaan tuotais! Kyllä mä varmaan olisin jo tappanu itteni jos olisin muisto raiskauksesta ja toivonu että mun äippä olis tehny sen abortin... huhhuh.

• niin...
        hehehehheheheeee kirjoitti:

aika mustavalkonen ajatusmaailma. Sua itteäs ei varmaan olla koska raiskattu kun tollasia puhut. Ei siinä tilanteessa kuule mietitä minkään alkoiden tunteita! Ja sitten vielä, tuskin kukaa raiskauskesta raskaaksi tullut haluaa synnyttää sun mukulan joka on niin hirveästä ja oksettavasta tapahtumasta saanut alkunsa, meni se muksu sitten ittelleen tai muuallle. Toinen juttu vielä, miltähän mahtaa viattomasta lapsesta tuntua sitten isompana kun saa tietää olevansa adoptoitu sellaselta henkilöltä joka raiskauskesta raskaaksi tuli? Kuka helvetti haluaa olla raiskauksen aikaansaannos? Tuskin kukaan, tai no sinä varmaan... Siinä kärsis ihan kaikki jos se mukula maailmaan tuotais! Kyllä mä varmaan olisin jo tappanu itteni jos olisin muisto raiskauksesta ja toivonu että mun äippä olis tehny sen abortin... huhhuh.

edes toisen ihmisen kokonaista elämää! Ihan sama minkälaisesta tilanteesta on saanu alkunsa, se pikkuihminen on tapahtumaan syytön!! Lapsille harvempi muutenkan kertoo alkuunpanemisen likaisia yksityiskohtia..?

"Kyllä mä varmaan olisin jo tappanu itteni jos olisin muisto raiskauksesta ja toivonu että mun äippä olis tehny sen abortin... huhhuh."

:D Niin varmaan...ihan sen takiahan koko elämä on pilalla kun sai alkunsa "väärällä" tavoin! Niin sitä uhotaan mutta kantti ei kestäkään tosipaikan tullen.

• se on
        hehehehheheheeee kirjoitti:

joutunut, joko synnyttämään tai on sitten itse raiskatun lapsi. Se selittäisi tuon tunnekylmyystrauman, mikä on niin selvästi näkynyt täällä.

• usgdfchysdv
        niin... kirjoitti:

edes toisen ihmisen kokonaista elämää! Ihan sama minkälaisesta tilanteesta on saanu alkunsa, se pikkuihminen on tapahtumaan syytön!! Lapsille harvempi muutenkan kertoo alkuunpanemisen likaisia yksityiskohtia..?

"Kyllä mä varmaan olisin jo tappanu itteni jos olisin muisto raiskauksesta ja toivonu että mun äippä olis tehny sen abortin... huhhuh."

:D Niin varmaan...ihan sen takiahan koko elämä on pilalla kun sai alkunsa "väärällä" tavoin! Niin sitä uhotaan mutta kantti ei kestäkään tosipaikan tullen.

Saa nainen halutessaan raskauden keskeytyksen 3) kun hänet on saatettu raskaaksi olosuhteissa, joita tarkoitetaan rikoslain 17 luvun 22 §:ssä taikka 20 luvun 1–3 tai 5 §:ssä, 6 §:n 3 momentissa tai 7 §:ssä.

Niin sanoo laki, eikä nainen ole tehnyt mitään väärää jos keskeyttää raskauden yllämainitusta syystä.

• väittänyt
        usgdfchysdv kirjoitti:

Saa nainen halutessaan raskauden keskeytyksen 3) kun hänet on saatettu raskaaksi olosuhteissa, joita tarkoitetaan rikoslain 17 luvun 22 §:ssä taikka 20 luvun 1–3 tai 5 §:ssä, 6 §:n 3 momentissa tai 7 §:ssä.

Niin sanoo laki, eikä nainen ole tehnyt mitään väärää jos keskeyttää raskauden yllämainitusta syystä.

ettei saa?!

"eikä nainen ole tehnyt mitään väärää jos keskeyttää raskauden yllämainitusta syystä. "

Ja tämähän oli taas ihan omaa mutu-mielipidettäsi :D

• sinut...
        se on kirjoitti:

joutunut, joko synnyttämään tai on sitten itse raiskatun lapsi. Se selittäisi tuon tunnekylmyystrauman, mikä on niin selvästi näkynyt täällä.

on raiskattu ja pakotettu tappamaan lapsesi, tai sitten sinua on hyväksikäytetty jonkun toisen aborttitraumojen hoidatuksessa. Se selittäisi tuon tunnekylmyystrauman, mikä on niin selvästi näkynyt täällä.

• Kun hän ei
        väittänyt kirjoitti:

ettei saa?!

"eikä nainen ole tehnyt mitään väärää jos keskeyttää raskauden yllämainitusta syystä. "

Tahtonut olla sukupuol yhteydessäkään?
        Miksi laittaa naninen vastuuseen sellaisesta josta hän ei alun perinään ollut vastuussa?
        Tässä kohtaa voisit todeta syllistämällä että oli naisen oma vika että hänet raiskattiin.

Joo, ei ole alkion vika että sai alkunsa raiskauksesta, muttei ole myöskään naisen vika että tuli tässä tapauksessa raskaaksi.

• heeeheheheheh
        väittänyt kirjoitti:

ettei saa?!

mutu-mielipiteitä latelet itsekin koko ajan kun mielestäsi raiskattu nainen tekee väärin jos aborttiin menee!

"Lapsille harvempi muutenkan kertoo alkuunpanemisen likaisia yksityiskohtia..?"

Niin just, kun ei niistä likaisista yksityiskohdista puhuta niin se lapsi aivan varmasti haluu tietää ja ottaa vaikka asiasta selvää sitten joskus.

":D Niin varmaan...ihan sen takiahan koko elämä on pilalla kun sai alkunsa "väärällä" tavoin! Niin sitä uhotaan mutta kantti ei kestäkään tosipaikan tullen."

Ei ole siitä kiinni että elämä olis vaan sen takia pilalla kun sai alunsa väärällä tavoin, vaan siitä että mitä sen tiedostamisesta voi sille lapsi raukalle seurata joka sellasesta tilanteesta sen alkunsa sai! Vai haluisitko sinä itse olla aikaansaannos siitä kun joku limainen ja mielenvikainen äijä pakotti äitisi harrastamaan seksiä kanssaan, nöyryytti ja alensi äitisi varmaan maailman alemalle tasolle?! Tietäen koko lopun elämäsi sen, että juuri se sairas ja oksettava ihminen on sun oma isäs! Kiva sitten kertoa kavereille kun kysyy että missäs kun isi on.... Jep jep.. No jos sinä suhtaudut noin mustavalkoisesti niinkin hirveään tapahtumaan kun raiskaukseen, nii johan on.. Se no ainakin selvä etten minä ainakaan iki maailmassa synnytyäis tänne elämänikusta muistutusta siitä miten joskus kävi.

• ja miten voisikaan
        sinut... kirjoitti:

on raiskattu ja pakotettu tappamaan lapsesi, tai sitten sinua on hyväksikäytetty jonkun toisen aborttitraumojen hoidatuksessa. Se selittäisi tuon tunnekylmyystrauman, mikä on niin selvästi näkynyt täällä.

näkyä, kun olen justiinsa sen tietoisen, kärsimystä kokevan lapsen puolella? Sinä taas et ole tietoisen lapsen puolella vaan alkion, joka ei kärsi, eikä tiedosta. Osoitat tunnekylmyyttä lasta kohtaan, koska pidät alkiota häntä arvokkaampana. Ja turha vedota sihen, että säästäminen abortilta olisi lämmintä suojelua, koska itse toimenpide on huomattavasti helpompi sekä fyysisesti että psyykkisesti kuin synnytys. Miksi? Siksi että kukaan ei lasta tulisi abortista moittimaan, paitsi sinun kaltaisesi tunnekylmät ihmiset, jotka eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan omien traumojensa takia. Kammottavaa, että vielä oma äiti olisi sellainen.

Olen muuten toivottu lapsi ja siitä onnellisessa asemassa, että olen ollut aina tietoinen, että lapset ovat äidilleni aina olleet tärkeimmällä sijalla. Minä olisin äitini ensisijainen suojelukohde ja arvostan äitiäni hyvin paljon siksi.

• vääristelet?
        Kun hän ei kirjoitti:

Tahtonut olla sukupuol yhteydessäkään?
        Miksi laittaa naninen vastuuseen sellaisesta josta hän ei alun perinään ollut vastuussa?
        Tässä kohtaa voisit todeta syllistämällä että oli naisen oma vika että hänet raiskattiin.

Joo, ei ole alkion vika että sai alkunsa raiskauksesta, muttei ole myöskään naisen vika että tuli tässä tapauksessa raskaaksi.

Raiskaus ei ole naisen syy, mutta abortti on. Miksi syntymätön pitäisi laittaa kuolettavasti vastuseen isänsä rikoksesta?

• kun vastasin
        heeeheheheheh kirjoitti:

mutu-mielipiteitä latelet itsekin koko ajan kun mielestäsi raiskattu nainen tekee väärin jos aborttiin menee!

"Lapsille harvempi muutenkan kertoo alkuunpanemisen likaisia yksityiskohtia..?"

Niin just, kun ei niistä likaisista yksityiskohdista puhuta niin se lapsi aivan varmasti haluu tietää ja ottaa vaikka asiasta selvää sitten joskus.

":D Niin varmaan...ihan sen takiahan koko elämä on pilalla kun sai alkunsa "väärällä" tavoin! Niin sitä uhotaan mutta kantti ei kestäkään tosipaikan tullen."

Ei ole siitä kiinni että elämä olis vaan sen takia pilalla kun sai alunsa väärällä tavoin, vaan siitä että mitä sen tiedostamisesta voi sille lapsi raukalle seurata joka sellasesta tilanteesta sen alkunsa sai! Vai haluisitko sinä itse olla aikaansaannos siitä kun joku limainen ja mielenvikainen äijä pakotti äitisi harrastamaan seksiä kanssaan, nöyryytti ja alensi äitisi varmaan maailman alemalle tasolle?! Tietäen koko lopun elämäsi sen, että juuri se sairas ja oksettava ihminen on sun oma isäs! Kiva sitten kertoa kavereille kun kysyy että missäs kun isi on.... Jep jep.. No jos sinä suhtaudut noin mustavalkoisesti niinkin hirveään tapahtumaan kun raiskaukseen, nii johan on.. Se no ainakin selvä etten minä ainakaan iki maailmassa synnytyäis tänne elämänikusta muistutusta siitä miten joskus kävi.

ihan vaan alotuksen kysymykseen, johon sinä joukkoinesi (?) aloit taas urputtamaan... :DD

"Vai haluisitko sinä itse olla aikaansaannos siitä kun joku limainen ja mielenvikainen äijä pakotti äitisi harrastamaan seksiä kanssaan, nöyryytti ja alensi äitisi varmaan maailman alemalle tasolle?!"

Ehkäpä olisin vain sitäkin kiitollisempi että olen kuitenkin hengissä, enkä mennyt aborttisilppuriin.... kuten moni muukin ilmeisesti on! :) Ja monethan on varmaan adoptoitu muualle jotteivät ole jääneet muistuttamaan mistään.

• olet sen
        ja miten voisikaan kirjoitti:

näkyä, kun olen justiinsa sen tietoisen, kärsimystä kokevan lapsen puolella? Sinä taas et ole tietoisen lapsen puolella vaan alkion, joka ei kärsi, eikä tiedosta. Osoitat tunnekylmyyttä lasta kohtaan, koska pidät alkiota häntä arvokkaampana. Ja turha vedota sihen, että säästäminen abortilta olisi lämmintä suojelua, koska itse toimenpide on huomattavasti helpompi sekä fyysisesti että psyykkisesti kuin synnytys. Miksi? Siksi että kukaan ei lasta tulisi abortista moittimaan, paitsi sinun kaltaisesi tunnekylmät ihmiset, jotka eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan omien traumojensa takia. Kammottavaa, että vielä oma äiti olisi sellainen.

Olen muuten toivottu lapsi ja siitä onnellisessa asemassa, että olen ollut aina tietoinen, että lapset ovat äidilleni aina olleet tärkeimmällä sijalla. Minä olisin äitini ensisijainen suojelukohde ja arvostan äitiäni hyvin paljon siksi.

tietoisen lapsen "puolella", vaikka väkisin...Minä olen ihmisoikeuksia kunnioittaen tasapuolisesti KUMMANKIN puolella. Näkyy se harmittavan että jotkut muut osaa huomioida sen peienmmänkin lapsen oikeudet :)

Lapsi kenties itse tajuaa myöhemmin mitä tuli aiemmin tehtyä (aivopestynä) sille omalle lapselle, vaikka kuinka on siihen saakka hyssytelty.

"Siksi että kukaan ei lasta tulisi abortista moittimaan, paitsi sinun kaltaisesi tunnekylmät ihmiset, jotka eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan omien traumojensa takia. Kammottavaa, että vielä oma äiti olisi sellainen."

Siksi että kukaan ei lasta tulisi aborttiin pakottamaan, paitsi sinun kaltaisesi tunnekylmät ihmiset, jotka eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan omien traumojensa takia. Kammottavaa, että vielä oma äiti olisi sellainen.

"Olen muuten toivottu lapsi ja siitä onnellisessa asemassa, että olen ollut aina tietoinen, että lapset ovat äidilleni aina olleet tärkeimmällä sijalla. Minä olisin äitini ensisijainen suojelukohde ja arvostan äitiäni hyvin paljon siksi."

Samoin! :)

• hehehehehehheheeee
        kun vastasin kirjoitti:

ihan vaan alotuksen kysymykseen, johon sinä joukkoinesi (?) aloit taas urputtamaan... :DD

"Vai haluisitko sinä itse olla aikaansaannos siitä kun joku limainen ja mielenvikainen äijä pakotti äitisi harrastamaan seksiä kanssaan, nöyryytti ja alensi äitisi varmaan maailman alemalle tasolle?!"

Ehkäpä olisin vain sitäkin kiitollisempi että olen kuitenkin hengissä, enkä mennyt aborttisilppuriin.... kuten moni muukin ilmeisesti on! :) Ja monethan on varmaan adoptoitu muualle jotteivät ole jääneet muistuttamaan mistään.

En mulla mitään joukkoja täällä kyllä ole... Ilmaisin vaan mielipiteeni asiasta. Siis siitä, että onko väärin vai oikein tehdä abortti jos raiskauksesta tulee raskaaksi. Okei, se ei ollut suoranaisesti tämän keskustelun aihe mutta ilmeisesti herätti keskustelua sekin.
        Ei siinä mitään ole jos joku haluaa sen lapsensa pitää, mutta jos ei todellakaan halua niin sillon tehdään abortti. En minäkään hyväksy aborttia mistään hepposista syistä, mutta hyväksyn esim. tilanteissa joissa nainen on vielä tosi nuori, vaikka esim. 15-vuotias ja ei lasta vielä halua, tai jos äidin henki on vaarassa tai sikiö vaikka vaikeasti kehitysvammainen sekä myös ehdottomasti raiskaus ja inesesti tapauksissa! Tai no loppupeleissä se on jokaisen oma päätös tekeekö abortin vai ei, ja en jaksa siihen sen kummemmin ottaa kantaa ehkä menetä yöuniani abortoitujen alkoiden takia vaikka syyt niiden tappamiseen olis mitkä tahansa. Pakottaisitko vaikka oman raiskatun lapsesi synnyttämään lapsensa? Tai mitä ajattelisit siinä tilanteessa jos oma lapsesi tulisi esim. teini-ikäisenä raskaaksi mutta ei lasta haluaisi ja tekisi abortin (haluaisi tehdä sen?)?

• jauhannalle
        hehehehehehheheeee kirjoitti:

En mulla mitään joukkoja täällä kyllä ole... Ilmaisin vaan mielipiteeni asiasta. Siis siitä, että onko väärin vai oikein tehdä abortti jos raiskauksesta tulee raskaaksi. Okei, se ei ollut suoranaisesti tämän keskustelun aihe mutta ilmeisesti herätti keskustelua sekin.
        Ei siinä mitään ole jos joku haluaa sen lapsensa pitää, mutta jos ei todellakaan halua niin sillon tehdään abortti. En minäkään hyväksy aborttia mistään hepposista syistä, mutta hyväksyn esim. tilanteissa joissa nainen on vielä tosi nuori, vaikka esim. 15-vuotias ja ei lasta vielä halua, tai jos äidin henki on vaarassa tai sikiö vaikka vaikeasti kehitysvammainen sekä myös ehdottomasti raiskaus ja inesesti tapauksissa! Tai no loppupeleissä se on jokaisen oma päätös tekeekö abortin vai ei, ja en jaksa siihen sen kummemmin ottaa kantaa ehkä menetä yöuniani abortoitujen alkoiden takia vaikka syyt niiden tappamiseen olis mitkä tahansa. Pakottaisitko vaikka oman raiskatun lapsesi synnyttämään lapsensa? Tai mitä ajattelisit siinä tilanteessa jos oma lapsesi tulisi esim. teini-ikäisenä raskaaksi mutta ei lasta haluaisi ja tekisi abortin (haluaisi tehdä sen?)?

on ihan oma ketjunsa jossa asia on kaiketi melkoisen loppuunkaluttu (taas kerran) joten en näe mitään hyötyä aloittaa sitä samaa uudestaan tänne.. Luehan sitä toista (Teille jotka ette salli.. jne.) ketjua.

• syntymätön
        vääristelet? kirjoitti:

Raiskaus ei ole naisen syy, mutta abortti on. Miksi syntymätön pitäisi laittaa kuolettavasti vastuseen isänsä rikoksesta?

ei voi kuolla.

• vääristelysi
        syntymätön kirjoitti:

ei voi kuolla.

jatkuu :D

Kerrohan kuinka joku, mikä on ihan todistetusti ELÄVÄÄ, ei kuole??? Kannaltasi on ikävää, että kaiken elävän voi myöskin TAPPAA.... (esim. abortilla!).

• tässä onkaan
        vääristelysi kirjoitti:

jatkuu :D

Kerrohan kuinka joku, mikä on ihan todistetusti ELÄVÄÄ, ei kuole??? Kannaltasi on ikävää, että kaiken elävän voi myöskin TAPPAA.... (esim. abortilla!).

epätoivoinen? :D

• kaikki muut
        tässä onkaan kirjoitti:

epätoivoinen? :D

voimme sen kyllä tekstejäsi lukien nähdä, vaikket itse sitä huomaisikaan ;D

• Anonyymi
        vääristelet? kirjoitti:

Jos ei vaikka pidä siitä lapsesta miks semmonen pitäs synnyttää. Itte en ainakaa aio käydä läpi jotai hirveetä kipuu vaa sitä varte et voisin synnyttää jonku itkevän rusinan josta en edes pidä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei vaikka pidä siitä lapsesta miks semmonen pitäs synnyttää. Itte en ainakaa aio käydä läpi jotai hirveetä kipuu vaa sitä varte et voisin synnyttää jonku itkevän rusinan josta en edes pidä!

Himoitsetko siis tappaa kaikki ihmiset joista SINÄ et nyt just satu pitämään? Kun SINÄ et pidä jostain, ei kukaan muukaan voi pitää? Kun SINÄ et viitsi uhrata muutamaa tuntia toisen avuksi elämästäsi, uhraat mieluummin sen toisen KOKO ihmiselämän?
        Ehkä sinäkään et sitten saa elintärkeää apua kun joskus sattuisit tarvitsemaan sitä.. jotain toista kun ei vaan just silloin satu huvittamaan auttamisesi.
        Suosijahörhö on kuin kiukutteleva lellitty kakara, kun joku lelu ei satu miellyttämään, se mieluummin vaikka rikkoo ja heittää sen roskiin kuin lahjoittaisi muille.. epäitsekkyys ja toisten huomioiminen kun on ss.sakille täysin tuntemattomia käsitteitä.

• aborttia,

Paitsi edellä mainutuissa asioissa:
      -Jos abortti tehdään meidän lakimme antaman aikarajan jälkeen
      -pakotettuna

Myös raskauden jatkamistakaan en hyväksy jos nainen/tyttö ollaan siihen pakotettu.

• aborttia

koska mielestäni ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä, eikä ihmistä sovi tappaa ilman todella päteviä perusteita. Ne pätevät perusteet abortin suhteen liittyvät naisen vastuuseen omien tekojensa suhteen. Pääsääntöisesti mielestäni, kun päättää harrastaa seksiä, pitää kantaa vastuu myös sen seurauksista.

Hyväksyn abortin sekä naisen että sikiön terveydellisillä perusteilla. Naista ei voi velvoittaa vaarantamaan omaa henkeään ja terveyttään. Hyväksyn abortin myös raiskausperusteella, sillä silloin naisen ei voida katsoa olevan moraalisessa vastuussa hedelmöittymisestä.

• sen ansaitset

vaikka itse en kuulu abortin vastustajiin.
        Sinulla on hyvät syyt puolustaa elämää, etkä tekstissäsi anna muutenkaan mitään vääränlaista kuvaa mistään.
        Sinulla on sydän paikallaan, ei voi muuta sanoa. sinä osaat myös puolustaa naisenkin oikeutta elämään ja omaan kehoonsa.

Vaikka itse olen hiukan eri mieltä, olet yksi harva abortinvastustajista joilla on realistinen mielipide.

• hellanlettas :D
        sen ansaitset kirjoitti:

vaikka itse en kuulu abortin vastustajiin.
        Sinulla on hyvät syyt puolustaa elämää, etkä tekstissäsi anna muutenkaan mitään vääränlaista kuvaa mistään.
        Sinulla on sydän paikallaan, ei voi muuta sanoa. sinä osaat myös puolustaa naisenkin oikeutta elämään ja omaan kehoonsa.

Vaikka itse olen hiukan eri mieltä, olet yksi harva abortinvastustajista joilla on realistinen mielipide.

ja sekö antaa sitten jotenkin 'vääränlaisen' kuvan jos mielipide ei sinua satu miellyttämään? :D

"Sinulla on sydän paikallaan, ei voi muuta sanoa. sinä osaat myös puolustaa naisenkin oikeutta elämään ja omaan kehoonsa."

Eiköhän valtaosin vastustajatkin hyväksy sen naisen hengen pelastamiseksi.

• Johan on porkkanat
        hellanlettas :D kirjoitti:

ja sekö antaa sitten jotenkin 'vääränlaisen' kuvan jos mielipide ei sinua satu miellyttämään? :D

"Sinulla on sydän paikallaan, ei voi muuta sanoa. sinä osaat myös puolustaa naisenkin oikeutta elämään ja omaan kehoonsa."

Eiköhän valtaosin vastustajatkin hyväksy sen naisen hengen pelastamiseksi.

Sekö että kehun abortin vastustajaa, kun hän osaa olla mielipiteineen realistinen ja asiallinen?

"ja sekö antaa sitten jotenkin 'vääränlaisen' kuvan jos mielipide ei sinua satu miellyttämään? :D"

Ei kyse ole pelkästään minun miellyttämisestäni.
        Oletan että jos on jotakin mieltä ja haluaan mielipiteensä ilmaista, niin osaa tehdää sen asiallisesti, ilman että vääristelyjä.

"Eiköhän valtaosin vastustajatkin hyväksy sen naisen hengen pelastamiseksi. "

Minä kommentoin yhden vastustajan viestiä. En kaikkien muiden.
        Ei ole väliä mitä kertoo, vaan miten kertoo.

Olisikohan tässä kyse siitä että sinua ottaa päähän, koska kukaan ei ole vielä asettunut puolellesi?
        Ehkä se johtuu siitä ettet osaa ilmaista mielipidettäsi järkevästi ja asiallisesti?

En minä tiedä. Osaat ehkä itsekkin päätellä omista kirjoituksistasi, onko ne asiallisesti ilmaistu.
        Minä en ole mikään selvännäkijä.

• sinua....
        Johan on porkkanat kirjoitti:

Sekö että kehun abortin vastustajaa, kun hän osaa olla mielipiteineen realistinen ja asiallinen?

"ja sekö antaa sitten jotenkin 'vääränlaisen' kuvan jos mielipide ei sinua satu miellyttämään? :D"

Ei kyse ole pelkästään minun miellyttämisestäni.
        Oletan että jos on jotakin mieltä ja haluaan mielipiteensä ilmaista, niin osaa tehdää sen asiallisesti, ilman että vääristelyjä.

"Eiköhän valtaosin vastustajatkin hyväksy sen naisen hengen pelastamiseksi. "

Minä kommentoin yhden vastustajan viestiä. En kaikkien muiden.
        Ei ole väliä mitä kertoo, vaan miten kertoo.

Olisikohan tässä kyse siitä että sinua ottaa päähän, koska kukaan ei ole vielä asettunut puolellesi?
        Ehkä se johtuu siitä ettet osaa ilmaista mielipidettäsi järkevästi ja asiallisesti?

En minä tiedä. Osaat ehkä itsekkin päätellä omista kirjoituksistasi, onko ne asiallisesti ilmaistu.
        Minä en ole mikään selvännäkijä.

niin paljon tämä mielipide ettet kestänyt sitä taaskaan urputtamatta?

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8486594/40077422

Mitä asiatonta tässä oli?

Minulle on ihan yks lysti ajatteleeko kukaan muu samoin :D tiedän mitä mieltä itse olen enkä tarvi mitään tukijoukkoja taakseni. Toisin kuin ehkä sinä.

• En missään
        sinua.... kirjoitti:

niin paljon tämä mielipide ettet kestänyt sitä taaskaan urputtamatta?

Mitä asiatonta tässä oli?

Minulle on ihan yks lysti ajatteleeko kukaan muu samoin :D tiedän mitä mieltä itse olen enkä tarvi mitään tukijoukkoja taakseni. Toisin kuin ehkä sinä.

"niin paljon tämä mielipide ettet kestänyt sitä taaskaan urputtamatta?

Mitä asiatonta tässä oli?"

Ei. En ole edes ottanut siihen viestiisi kantaa,joten miten olen väittänyt tekstisi asiattomaksi?
        Ottaako sinua päähän kun en kommentoinut sinun mielipidettäsi, vaan jonkun toisen?
        Aikaisemmassa tekstissäni sen jo kerroinkin että kommentoin tuon yhden kirjoitusta, en muiden ja kerroin senkin että osaat itse arvioida millaista tekstiä kirjoitat, kun minä en ole selvännäkijä.
        En väittänyt että kirjoituksesi ovat asiattomia :

"Olisikohan tässä kyse siitä että sinua ottaa päähän, koska kukaan ei ole vielä asettunut puolellesi?
        Minä en ole mikään selvännäkijä. "

Jos et itse ymmärtänyt niin tämän tekstin tarkoitus ei ollut sanoa että mielipiteesi ovat asiattomia, vaan että ehkä ne ovat ja sitä minä en voi tietää koska minulla ei ole sellaisia kykyjä että tietäisin mitä kukakin on kirjoittanut.

Mutta ettet liikaa nolostu siitä että lähdit mesoamaan väärään aikaan väärästä asiasta:
        Abortti on aina abortti, tehtiin se syyllä millä tahansa ;)

• ...

koska mielestäni ihmiselämä ei ala biologisesti vasta hedelmöityksestä. Biologiset palaset elävät jo ennen yhdistymistään, joten joutuisin suojelemaan myös sukusolujen ihmisyyttä ja tarjoamaan niillekin mahdollisuuden elämään, eikä se ole oikein realistista.

Itse koen, että ihmisyksilöksi kehittyminen vie n. 9 kk aikaa ja vasta se lopputulos on ihmisyksilö. Ihmisyksilö on mielestäni psykologisfysiologinen kokonaisuus sosiaalisella lisällä ja vaikka vastasyntynyt ei ole täysin tietoinen itsestään, hänellä on kuitenkin aivot niin kehittyneet, että persoona on olemassa ja elinkelpoisuus itsenäiseen elämään eli pystyy elämään kohdun ulkopuolella.

Tästä syystä hyväksyn eettisesti kaikki abortit, oli syy mikä hyvänsä, kunhan abortti tapahtuu tarpeeksi aikaisin, eikä naista ole painostettu tai manipuloitu. Ehkäisyn sijaisena en sitä täysin hyväksy, koska yhteiskunnallisesti halvempaa on käyttää ehkäisyä ja naisen terveyden kannalta moninkertaiset abortit eivät ole hyvä asia.

Minusta alkio on kehityksellisesti lähempänä sukusoluja, eikä kummankaan potentiaalisuus oikeuta niitä saamaan itselleen elämää, jos nainen ei niin halua. Naisella on itsemäärämisoikeus kehoonsa ja lisääntymiseensä. Eli biologinen näkökulma, ihmisperimä ei sellaisenaan riitä minusta ihmisyksilöyteen.

• esitetty

Koska kirjoittaja osaa käyttää sanoja minusta ja minun mielestäni.
        Hän osaa käyttää apunaan myös täyttä faktaa ja osaa perustella miksi on mitäkin mieltä.
        Asiallinen kirjoitus.

Pääasia on se että osataan kirjoittaa asiallisesti ja käyttää sanoja minun mielstäni, koska aina mielipiteellä ei ole pohjana mitään todistettua faktaa.
        Joidenkin mielestä Jumala on olemassa, mutta tätäkään ei olla pystytty todistamaan että on...

• ...
        esitetty kirjoitti:

Hän osaa käyttää apunaan myös täyttä faktaa ja osaa perustella miksi on mitäkin mieltä.
        Asiallinen kirjoitus.

Pääasia on se että osataan kirjoittaa asiallisesti ja käyttää sanoja minun mielstäni, koska aina mielipiteellä ei ole pohjana mitään todistettua faktaa.
        Joidenkin mielestä Jumala on olemassa, mutta tätäkään ei olla pystytty todistamaan että on...

kovasti :) Tämä on tulosta tällä palstalla "tappelusta", kantani on vain entisestään vahvistunut palstallaoloaikana. Eli olen joko tiukka selibaatin, ehkäisyn ja abortinvastustaja kantani perusteella tai sitten hyväksyn abortin kokonaan. Minusta tuntuu aina jotenkin oudolta se, kun mietitään missä kaikissa tilanteissa abortin saisi tehdä eli tappaa ihmisen, jos aborttia kerran sellaisena pitää ja alkiota jo arvokkaana ihmisenä. Mutta hienoa on, että osa vastustajista kuitenkin ymmärtää ainakin edes ne poikkeustilanteet, kuten raiskaus ym. seikat, eli näyttäisi heillekin olevan jollain tasolla arvokkaampi se tietoinen ihminen.

• esimerkki...

kuinka mielipiteet voi olla mahdollisimman kaukana biologisista faktoista :)

• paitsi että
        esitetty kirjoitti:

Asiallinen kirjoitus.

ne edeltävän mielipiteet on jotain ihan muuta kuin tieteellisesti tunnetut ja todistetut biologiset faktat! :D

• on vain se
        ... kirjoitti:

kovasti :) Tämä on tulosta tällä palstalla "tappelusta", kantani on vain entisestään vahvistunut palstallaoloaikana. Eli olen joko tiukka selibaatin, ehkäisyn ja abortinvastustaja kantani perusteella tai sitten hyväksyn abortin kokonaan. Minusta tuntuu aina jotenkin oudolta se, kun mietitään missä kaikissa tilanteissa abortin saisi tehdä eli tappaa ihmisen, jos aborttia kerran sellaisena pitää ja alkiota jo arvokkaana ihmisenä. Mutta hienoa on, että osa vastustajista kuitenkin ymmärtää ainakin edes ne poikkeustilanteet, kuten raiskaus ym. seikat, eli näyttäisi heillekin olevan jollain tasolla arvokkaampi se tietoinen ihminen.

kuinka joku vastoin järjellisiä faktoja mutuilee itsepintaisesti sukusoluja ihmisiksi, ja ehkäisyä niiden tappamiseksi :D Näkyy olevan joku kummallinen tarve hämärtää ehkäisyn ja abortin rajaa!

• Niih...
        paitsi että kirjoitti:

ne edeltävän mielipiteet on jotain ihan muuta kuin tieteellisesti tunnetut ja todistetut biologiset faktat! :D

Onko Jumalan olemassa olo todistettu fakta?
        Monet ovat sitä mieltä että Jumala on olemassa ;)

• minä...
        Niih... kirjoitti:

Onko Jumalan olemassa olo todistettu fakta?
        Monet ovat sitä mieltä että Jumala on olemassa ;)

Jumalan olemassaolosta mitään olekaan väittänyt! :D Vaan ihan niistä biologisista faktoista :)

• nushusegd
        on vain se kirjoitti:

kuinka joku vastoin järjellisiä faktoja mutuilee itsepintaisesti sukusoluja ihmisiksi, ja ehkäisyä niiden tappamiseksi :D Näkyy olevan joku kummallinen tarve hämärtää ehkäisyn ja abortin rajaa!

Siittiöt ja munasolut elävät ennen yhdistymistään, vai väitätkö että ne ovat kuolleita?
        Kirjoitushan perustui faktoihin ja mielipiteisiin.

Jos kirjoittaja vastustaisi aborttia niin hänen mielestään hänen pitäisi vastustaa ehkäisyäkin
        koska siittiöt ja munasolutkin ovat eläviä jne...
        Osaat kyllä lukea sen tekstin pätkän itsekin, vai osaatko?

Mutta se ei tule kenellekkään yllätyksenä että joillakin on luetun ymmärtämisessä hieman vaikeuksia...

• ...
        on vain se kirjoitti:

Pidät biologisuutta ainoana tärkeänä kriteerinä omissa perusteluissasi. Kuitenkin hylkäät oman tärkeimmän perustelusi sukusolujen kohdalla. Miksi? Eikö tuo ole älyllistä epärehellisyyttä?

• väännät
        nushusegd kirjoitti:

Siittiöt ja munasolut elävät ennen yhdistymistään, vai väitätkö että ne ovat kuolleita?
        Kirjoitushan perustui faktoihin ja mielipiteisiin.

Jos kirjoittaja vastustaisi aborttia niin hänen mielestään hänen pitäisi vastustaa ehkäisyäkin
        koska siittiöt ja munasolutkin ovat eläviä jne...
        Osaat kyllä lukea sen tekstin pätkän itsekin, vai osaatko?

Mutta se ei tule kenellekkään yllätyksenä että joillakin on luetun ymmärtämisessä hieman vaikeuksia...

niitä sukusolujakin jatkuvasti ihmisiksi :D

"joten joutuisin suojelemaan myös sukusolujen ihmisyyttä"

..ja alkioita epäihmisiksi.

"ihmisyksilöksi kehittyminen vie n. 9 kk aikaa ja vasta se lopputulos on ihmisyksilö. "

Että tuskin oli täällä niitä luetunymmärtämisvaikeuksia.. :DD

"Eli biologinen näkökulma, ihmisperimä ei sellaisenaan riitä minusta ihmisyksilöyteen. "

Monelle on kuitenkin merkittävä ero siinä, onko se perimä kahdessa osassa soluina, vaiko jo yhdessä paketissa ihmisyksilönä.. jossa se sitten voikin olla useita vuosikymmeniä.

• epärehellisyyttä
        ... kirjoitti:

Pidät biologisuutta ainoana tärkeänä kriteerinä omissa perusteluissasi. Kuitenkin hylkäät oman tärkeimmän perustelusi sukusolujen kohdalla. Miksi? Eikö tuo ole älyllistä epärehellisyyttä?

on siinä että jatkuvasti sivuuttaa perustelun joka tekee merkittävän eron sukusolujen ja alkioiden välille :)

• ...
        väännät kirjoitti:

niitä sukusolujakin jatkuvasti ihmisiksi :D

"joten joutuisin suojelemaan myös sukusolujen ihmisyyttä"

..ja alkioita epäihmisiksi.

"ihmisyksilöksi kehittyminen vie n. 9 kk aikaa ja vasta se lopputulos on ihmisyksilö. "

Että tuskin oli täällä niitä luetunymmärtämisvaikeuksia.. :DD

"Eli biologinen näkökulma, ihmisperimä ei sellaisenaan riitä minusta ihmisyksilöyteen. "

Monelle on kuitenkin merkittävä ero siinä, onko se perimä kahdessa osassa soluina, vaiko jo yhdessä paketissa ihmisyksilönä.. jossa se sitten voikin olla useita vuosikymmeniä.

nushusegd tarkoitti luetun ymmärtämispuutteellasi sitä, ettet ymmärtänyt tuosta kirjoituksestani, että minusta sukusolut ja alkiot EIVÄT ole ihmisyksilöitä VAIKKA niillä molemmilla on potentiaalisuus syntymän jälkeiseen elämään ja biologinen ihmisyys ihmisgeenien muodossa.

• samalla
        ... kirjoitti:

nushusegd tarkoitti luetun ymmärtämispuutteellasi sitä, ettet ymmärtänyt tuosta kirjoituksestani, että minusta sukusolut ja alkiot EIVÄT ole ihmisyksilöitä VAIKKA niillä molemmilla on potentiaalisuus syntymän jälkeiseen elämään ja biologinen ihmisyys ihmisgeenien muodossa.

myönnät että eihän se sinussakaan ole kuin 'ihmisgeenien muodossa'...

• ...
        samalla kirjoitti:

myönnät että eihän se sinussakaan ole kuin 'ihmisgeenien muodossa'...

mitä tarkoitat?

• jaa-a-aa-aa

Minusta abortti on aina hyväksyttävä, jos sen haluaa vapaaehtoisesti. Jos on varma ettei lasta halua tai on niin sairas ettei siitä kykenisi huolehtimaan tai sitä ei kykenisi edes kantamaan niin abortti on mielestäni ainoa järkevä ratkaisu. Vastustin ennen aborttia, mutta sitten sairastuin itse. En kykenisi äidiksi, enkä kykenisi edes mitenkään järkevästi, itseäni vaarantamatta kantamaan lasta. Jos nyt tulisin raskaaksi, tekisin abortin, vaikka toisaalta lapsen haluaisin. Se ei vaan ole mahdollista nykyisellä terveydentilallani. Täytyy ajatella realistisesti. Minusta olisi kohtuutonta että ihminen joka ei kykene kantamaan lasta tai olemaan vanhempi, ei saisi harrastaa seksiä. Helppo on tuollaista sanoa, jollei ole itse kokemusta. Ehkäisystä olen kuitenkin tarkka, vaikkei sekään ole satavarmaa. Olen myös harkinnut sterilisaatiota.

• kakkapöxy

Kyllä lapsen elämä saattaa mennä pilalle, jos joutuu kuuntelemaan raiskauksesta masentuneen äidin syytöksiä. Minä en ainakaan haluaisi lasta pitää, jos tulisin raiskauksesta raskaaksi. Parempi vaihtoehto abortoida solumöykky ku synnyttää se maailmaan (ja mahd. lisää kärsimystä repeämien jne. kautta) ja tarjota paska elämä.

• kuinka...
        kakkapöxy kirjoitti:

Kyllä lapsen elämä saattaa mennä pilalle, jos joutuu kuuntelemaan raiskauksesta masentuneen äidin syytöksiä. Minä en ainakaan haluaisi lasta pitää, jos tulisin raiskauksesta raskaaksi. Parempi vaihtoehto abortoida solumöykky ku synnyttää se maailmaan (ja mahd. lisää kärsimystä repeämien jne. kautta) ja tarjota paska elämä.

lapsen elämä olisi pilalla siellä adoptiokodissa??
        Abortista myös voi tulla fyysisiä(kin) vaurioita.

• minnekään
        kuinka... kirjoitti:

lapsen elämä olisi pilalla siellä adoptiokodissa??
        Abortista myös voi tulla fyysisiä(kin) vaurioita.

adoptioon annettais. Eli ei kuulu vaihtoehtoihin.

• menee,

koska oikein opit?

• "opettamaan"
        menee, kirjoitti:

koska oikein opit?

enintä osaa väestöä, joilla onneksi ei mene :)

• tarvitse,
        "opettamaan" kirjoitti:

enintä osaa väestöä, joilla onneksi ei mene :)

riittää että lain mukaan menee :)

• valtaosalla
        tarvitse, kirjoitti:

riittää että lain mukaan menee :)

ei mene, oli laki kuinka kieroutunut tahansa :)

• Särjetty

paitsi silloin kun nainen on aborttiin pakotettu tai jos raskaus on edennyt jo liian pitkälle.
      Abortista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, paitsi kuvitteellisesti tuolla toisessa ketjussa.

• keskustelun aloittaja

vastustaa aborttia, haluaa antaa lapselle mahdollisuuden syntyä. Jos tämä vastustaja käyttää ehkäisyä, hän ei silloin anna lapselle mahdollisuutta syntyä. Itse en ainakaan hae tässä sitä että sukusolut olisi ihmisiä, vaan tätä ristiriitaa jos ajatellaan vähän pitemmälle eikä olla heti tappelemassa mikä on ihminen ja mikä ei:)

• ehkäisyn-
        keskustelun aloittaja kirjoitti:

vastustaa aborttia, haluaa antaa lapselle mahdollisuuden syntyä. Jos tämä vastustaja käyttää ehkäisyä, hän ei silloin anna lapselle mahdollisuutta syntyä. Itse en ainakaan hae tässä sitä että sukusolut olisi ihmisiä, vaan tätä ristiriitaa jos ajatellaan vähän pitemmälle eikä olla heti tappelemassa mikä on ihminen ja mikä ei:)

käyttäjä ei anna mahdollisuutta edes olemassaoloon :)

• repikää siitä

Se olisi hauska tietää, onko olemassa ihmisiä, jotka vastustavat aborttia, mutta eivät halua lapsia. Mikään ehkäisy ei ole 100% luotettava, joten voisivatko he elää vakaumuksensa mukaan mitenkään muuten kuin selibaatissa?

• ajattelee

että antaa sitten muille, jos omalle kohdalle niin paska tuuri kävisi. Käyttävät tuplaehkäisyä. Kaikki nyt vaan ei ole abortinsuosijoiden kaltaisia omaannapaan tuijottajia.

• myös niitä, jotka
        ajattelee kirjoitti:

että antaa sitten muille, jos omalle kohdalle niin paska tuuri kävisi. Käyttävät tuplaehkäisyä. Kaikki nyt vaan ei ole abortinsuosijoiden kaltaisia omaannapaan tuijottajia.

ovat synnyttäneet ja katuvat sitä.

• edes...
        myös niitä, jotka kirjoitti:

ovat synnyttäneet ja katuvat sitä.

netissä anonyymisti näkee sellaista vuodatettavan. Minkähän takia..?

• ammamammaa

...ketjuun pakko raapustaa omat ajatukset.

Kun olin vielä lapseton, ajattelin abortista ihan erilailla. En sitä paheksunut mutta kummastelin, jos jollekulle päntiönään tehtiin abortteja. Minusta abortti oli melkein mihin muuhun tahansa lääketieteelliseen operaatioon verrattavissa.

Tässähän oli kiivasta keskustelu, onko OK tehdä abortti, jos tulee raskaaksi raiskauksen vuoksi. Minusta on OK tuolloin tehdä abortti. Mutta yllätys yllätys, en itse ehkä pystyisi tekemään aborttia, edes vaikka mut raiskattaisiin. Nyt kun mulla on lapset ja he nauravat ja tuhisevat rinnallani, niin olisi todella vaikea tehdä abortti.

Edelleen minusta on tärkeää, että naisilla on omaa kehoaan koskevia oikeuksia. En ikikuunapäivänä alkaisi moraalisoimaan abortin tehneitä naisia. Joillekin se voi olla läpihuuto juttu muttei varmasti kaikille. Saamme olla onnekkaita, että suomessa abortti asiat ovat näinkin hyvin.

Minä olen iloinen, etten ole koskaan joutunut aborttia tekemään, mutta ihan hyvin mullekin olisi joskus nuorena tyttönä voinut vahinko käydä. Aivan varmasti siinä olisi abortti tehty. Nyt asia vaivaisi minua varmasti ja tuntisin itseni oman lapseni tappajaksi. Oon aika varma, että moni nainen katuu aborttiaan ja syyllistää itseään nuoruuden virheistä.

• Anonyymi

Minä vastustan abortinvastustajia. Ne on paljon vahingollisempia kuin abortti.

• Anonyymi

Ei ole uutta tosiaan että vastustat "väärämielisten" eli lapsia kaltaisiltasi puolustavien sananvapautta ja kannaltasi niin ikävän harmillisia faktoja. Sille ei toki voi mitään ja turha muita syytellä jos nuo vahingoittaa sinua.
        Mutta jatka vaan sitä ikuisuustaisteluasi tuulimyllyjä vastaan. ;)

• Anonyymi

Miehet kannattaa aborttia jos on vaara ett joutuu random panosta maksumieheksi. Ja jokainen normaali mies tahtoo nylkyttää spermat milloin mihinkin. Olis katastroooffi jos nainen ei hoida ongelmaansa päiväjärjestyksestä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe