onko jollain tietoa että kuinka kauan verovirastolla kestää päätöksen teossa kun kyse on takautuvista ateriakorvauksista.olen siis töissä rakennusalalla ja haen veromuunnosta 4 vuodelta tämä vuosi.hakemuksen vein huhtikuussa/09
TAKAUTUVA ATERIAKORVAUS
4
11326
Vastaukset
- Veroapu
Ateriakorvaukset ovat verottomia, mikäli maksamisen ehdot täyttyvät. Maksaminen ei siten tarvitse vertottajalta mitään päätöstä. Eri asia olisi, jos työnantajasi ei olisi maksanut korvauksia ja tarkoittaisit ateriakorvauksen verovähennystä, mutta siitähän ei sinulla ollut kysymys.
- toripoliisi
Kuinka pitkältä ajalta voi hakea ateriakorvausta takautuvasti? Eli kuinka monelta vuodelta taaksepäin voi anoa korvausta? Kiitos vastauksista, en itse löytänyt vastausta internetin kätköistä.
- >>>>
toripoliisi kirjoitti:
Kuinka pitkältä ajalta voi hakea ateriakorvausta takautuvasti? Eli kuinka monelta vuodelta taaksepäin voi anoa korvausta? Kiitos vastauksista, en itse löytänyt vastausta internetin kätköistä.
"Oikaisuvaatimus ja alla mainittu jatkovalitus on tehtävä viiden (5) vuoden kuluessa sitä seuraavan vuoden alusta lukien, jona verovelvollisen verotus on päättynyt. Esimerkiksi muutoksenhaku vuoden 2004 verotukseen tulee tehdä vuoden 2010 loppuun mennessä."
http://www.vero.fi/?article=980&domain=VERO_MAIN&path=5,40&language=FIN
Lomake
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=460;54088
- >>>>
2.11.5 Lisääntyneet elantokustannukset vähennyksenä ns. erityisalojen päivittäisillä matkoilla
Näistä ns. erityisalan päivittäisistä matkoista erityiselle työntekemispaikalle on oikeus saada työnantajalta verovapaasti ateriakorvaus tai tehdä vastaavan suuruinen vähennys. Vähentämisen ja verovapaan maksamisen edellytyksenä on kuitenkin aina edellä selostettu tilapäisyyden edellytysten täyttyminen. Jos työnantaja on maksanut ateriakorvausta pienemmän määrän, vähennyksen määrää pienennetään työnantajan samasta matkasta maksamien korvausten määrällä (KHO 2001:31). Jos työnantaja on maksanut päivärahan, tuloutetaan ateriakorvauksen ylittävä määrä.
Edellä mainittuja toimialoja ovat esimerkiksi rakennus- ja maanrakennusala sekä metsäala."
http://www.vero.fi/?article=4420&domain=VERO_MAIN&path=5,40,437,737&language=FIN
"Ateriakorvaus 2009 14 §
Ateriakorvauksen maksaminen edellyttää, että työmatkasta ei suoriteta päivärahaa ja että palkansaajalla ei työn vuoksi ole mahdollisuutta ruokailutauon aikana aterioida tavanomaisella ruokailupaikallaan. Ateriakorvauksen enimmäismäärä on 8,75 euroa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855