Tere Tere kaikki huuhaalaiset! Tässäpä päivän kymysys: Jos ja kun ristitte kätenne ns.rukousristimiseen nii kumman käden peukalo on teillä päällimäisenä?
Oon meinas huamannu tossa kavereitteni kaa (joo,on niitä sentäs mullaki) et on ihan sama et onko vasen vai oikee kätinen,niin lähes poikkeuksetta kaikilla on vasemman käden peukalo päälimmäisenä.
Minkähän takia toistepäin laittaessa tulee jotenki niin toispuoleinen olo? Onko tämä jotenkin sisäänrakennettu juttu?
Miten ristit kätesi-galluppi
33
187
Vastaukset
- saat näkkileipää
Mitäs sillä näkkileivällä tekisit? Juuh vasen peukalo se on mullakin ja oikea kätinen olen. Mua on taas sanottu vähän omituiseksi ketkä sen on huomannu, melkein kaikilla on oikea peukalo, jännä juttu.
Mä oon oikeekätinen ja laitan oikeen peukalon päällimmäiseksi. Niinku luontevaa sillai, ehdottomasti.
- padme_amidala
a-v kirjoitti:
Mä oon oikeekätinen ja laitan oikeen peukalon päällimmäiseksi. Niinku luontevaa sillai, ehdottomasti.
..voitko kertoa tuosta näkkileivästä, en kai taas mokannut sanojen kanssa. En ole vieläkään toipunut piparista :(
padme_amidala kirjoitti:
..voitko kertoa tuosta näkkileivästä, en kai taas mokannut sanojen kanssa. En ole vieläkään toipunut piparista :(
käväisin tossa välillä kaupassa ja siinä syy viivästyneeseen vastaukseen.
Ostin muuten näkkileipää ja pipareita. Mä tykkään syödä niitä päälletysten, siinä yhdistyy niin hienosti juhla ja arki, runo ja proosa.. kerrassaan pikantti yhdistelmä. Suosittelen;)
Et mokannu;)- padme_amidala
a-v kirjoitti:
käväisin tossa välillä kaupassa ja siinä syy viivästyneeseen vastaukseen.
Ostin muuten näkkileipää ja pipareita. Mä tykkään syödä niitä päälletysten, siinä yhdistyy niin hienosti juhla ja arki, runo ja proosa.. kerrassaan pikantti yhdistelmä. Suosittelen;)
Et mokannu;)..tuli moisesta yhdistelmästä. Entäs jos olisi vielä Aurajuustoa siellä välissä ...Oohh.. Erikoisten juhlamakujen joukosta poimisin vastineeksi suolaisen ja makean yhdistelmän. Nimittäin pehmeässä mustikkajäätelössä dipatut perunalastut *huoks* Menen tästä juomaan teetä...ihan mustana ilman sokeria, eikä mitään sen kanssa..ei edes näkkäriä : )
- padme_amidala
..jotenkin tuntuu, että tuo kuuluu niihin opittuihin asioihin. Eihän se vaadi kovinkaan suurta tarkkuutta vasurit tekee myös oikealla kädellä joitain juttuja. Vasenkätisyystuskimukseni perustuvat 21 vuotiseen tutkielmaan rambosta : ) Eväsnäkkärit söin jo lounaalla : )
26 vuoden omakohtainen kokemus vasenkätisyydestä...
mää mm. kudon ja virkkaan eri suuntaan kun oikeakätiset,
en osaa käyttää vasenkätisten saksia, ne kun istuu käteen "llian hyvin"
piirrän sekä vasemmalla, että oikealla kädellä. oikealla kädellä jälki on tosin kulmikkaampaa ja rujompaa, ja pitää olla tosi keskittynyt ettei kynä karkaa omille teilleen :)
mur- padme_amidala
Pikku-Murri kirjoitti:
26 vuoden omakohtainen kokemus vasenkätisyydestä...
mää mm. kudon ja virkkaan eri suuntaan kun oikeakätiset,
en osaa käyttää vasenkätisten saksia, ne kun istuu käteen "llian hyvin"
piirrän sekä vasemmalla, että oikealla kädellä. oikealla kädellä jälki on tosin kulmikkaampaa ja rujompaa, ja pitää olla tosi keskittynyt ettei kynä karkaa omille teilleen :)
mur..ja piirtään vasurilla, kun oikea oli poikki : ) Kummallista jälkeä, mutta kyllä siitä jotakin selvää sai. Kaikki melkein on tehty oikeakätisiä varten, niinkuin nyt vaikka purkinavaajat. Meillä on sellainen kahvallinen veivattava avaaja, jotta tuo saisi niitä tölkkejä auki itsekin : ) Saksetkin toimii paremmin, jos on valittu kätisyyden mukaan : ) Jostakin luin sellaisesta teoriasta, että oikeakätisten maailmassa vasenkätiset on fiksumpia, kun ne joutuu jo pienestä ratkaisemaan vasenkätisyyden tuomia pulmia : )
- padme_amidala
sammakko17 kirjoitti:
Vasen muuten totta(
..joka kertoi vasenkätisyydestä. Piti oikein numeroissa tarkistaa tuo peukalon asento. 45% laittaa oikean peukalon päällimmäiseksi ja se loppuosa eli 55% laittaa vasemman.
padme_amidala kirjoitti:
..ja piirtään vasurilla, kun oikea oli poikki : ) Kummallista jälkeä, mutta kyllä siitä jotakin selvää sai. Kaikki melkein on tehty oikeakätisiä varten, niinkuin nyt vaikka purkinavaajat. Meillä on sellainen kahvallinen veivattava avaaja, jotta tuo saisi niitä tölkkejä auki itsekin : ) Saksetkin toimii paremmin, jos on valittu kätisyyden mukaan : ) Jostakin luin sellaisesta teoriasta, että oikeakätisten maailmassa vasenkätiset on fiksumpia, kun ne joutuu jo pienestä ratkaisemaan vasenkätisyyden tuomia pulmia : )
fiksuudesta en tiiä... :)
purkinavaajaa opin käyttämään vasta omilleni muutettua :)
ja mää en tosiaan ossaa leikata niillä vasenkätisille muotoilluilla saksilla, ne asettuu liian väljästi käteen, jos on koko ikänsä leikannut "väärän"käden saksilla...
yks, mikä toisinaan pännii, on et vieläkin toisinaan tulee niitä taivastelijoita et; "nuin hyvin piirtää/maalaa ja vieläpä väärällä kädellä!"
ja se et kirjoittipa kuulakärkikynällä tai lyijykynällä, niin aina se tuhriintuu...
mur
- kätinen
ja vasen peukku päällä.
Oikee kätinen olen ja vasen peukalo päällä. Kait se on opittu tapa, kuten tossa joku jo epäilikin :))
- impi-lempi
ja vasen peukku päällimmäisenä...
päällimmäisenä
ja vasenkätinen olen.
mitähän tämä nyt kertoo minusta...?
mur- paapuuri
Molempikätinen ja oikea peukalo päällä.
ja oikea peukku paalla :-)
käsien suhteen ja sillon kun ristin niin peukkuset on vastakkain :)
kielibasa kirjoitti:
vahasen piti korjata kun eivat osuneet ihan vastakkain peukkuset :-)
kuis siinä nyt nin pääs käymään...?
iinamari kirjoitti:
kuis siinä nyt nin pääs käymään...?
kun oon aina lantanny peukut ristikkain :-)
kielibasa kirjoitti:
kun oon aina lantanny peukut ristikkain :-)
mulla on tullu harjoteltua kun tuo on semmonen optimaalinen käsiin nojailuasento kun yrittää keskittyä tylsään luentoon...:)
iinamari kirjoitti:
mulla on tullu harjoteltua kun tuo on semmonen optimaalinen käsiin nojailuasento kun yrittää keskittyä tylsään luentoon...:)
keskittyminen herkeaa ja ajatus karkaa harhailemaan. yhtakkia sita havahtuu kun aallot lyø laituria vasten ja lokki raakasee iltakalan karatessa :-)
kielibasa kirjoitti:
keskittyminen herkeaa ja ajatus karkaa harhailemaan. yhtakkia sita havahtuu kun aallot lyø laituria vasten ja lokki raakasee iltakalan karatessa :-)
tai sitten joku muu ja havahduttaa haaveista :)
iinamari kirjoitti:
luennon optimaalinen nojailuasento on harjoiteltu ja varma,että pysyy siinä paikoillaan,kannattaa opetella nukkumaan silmät auki;)
iinamari kirjoitti:
tai sitten joku muu ja havahduttaa haaveista :)
taasko sia haaveilet..? :-)
blackmetal68 kirjoitti:
luennon optimaalinen nojailuasento on harjoiteltu ja varma,että pysyy siinä paikoillaan,kannattaa opetella nukkumaan silmät auki;)
se onnistuu jo. tai ainakin haaveilu niin että näyttää siltä kun ois toooosi kiinnostunu käsillä olevasta aiheesta :)
iinamari kirjoitti:
se onnistuu jo. tai ainakin haaveilu niin että näyttää siltä kun ois toooosi kiinnostunu käsillä olevasta aiheesta :)
kuulohan toimii nukkuessakin ja opiskelu tapahtuu luennolla alitajuisesti!..kun viel vois nukkumalla valmistautua tentteihin esim nauhoittamalla sen ja kuuntelemalla yönaikana nukkuessa niin opiskelu olis täydellistä;))
iinamari kirjoitti:
niinkin on käynyt :)
mina kun saan istuskella enimmakseen yksin niin voi menna tuntikin ihan muissa maisemissa eika kukaan tønase :-)
blackmetal68 kirjoitti:
kuulohan toimii nukkuessakin ja opiskelu tapahtuu luennolla alitajuisesti!..kun viel vois nukkumalla valmistautua tentteihin esim nauhoittamalla sen ja kuuntelemalla yönaikana nukkuessa niin opiskelu olis täydellistä;))
alitajuisesti...? hitsit vie - miähän oon kohta viksu immeinen :) tuota nauhottamisjuttua pitäs muuten kokeilla...
oikea peukku päällä, sitten ihan tietoisesti vasen ja nykyään en risti käsiäni. Paitsi jos pitää tehdä lintu.
on tärkeämpää kun muistaa välillä miten pidetään välillä jalat ristissä;DDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie817185Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346543Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816343Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644142Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532522Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62429Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant652218- 141532
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1431519- 1981250