Kuva näyttää isolta mutta tulostuu tooosi pienenä..

track snag

Millä säädöillä tämän saisi aikaan? Tarttee kuvia saada näytille, mutta ei kiinnosta löytää niitä jälkeenpäin väärinkäytettyinä. Nyt on kuvissa vesileimaa ja signeerausta ja osa julkaistu niin suttuisina ettei luulisi ketään kiinnostavan (niinhän sitä kuvittelisi), mutta miten saisin kuvan sivuille niin että printtikoko on postimerkin luokkaa ja se näytöllä näkyvä vähintään sitä kymppikuvakokoa? Käytössä oleva ohjelma Photoshop Elements, jonka save for web -toiminnolla näitä olen pienennellyt...

4

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niksi-purkka

      teet ensin sen postimerkin kokoisen kuvan, ja liimaat sen sitten kymppikokoiseen blancoon...

      • track snag

        No just. Et sitten tuota tiennyt.

        Selvisi kuitenkin, joten kerrotaan sullekin: Save for web -toiminnon jälkeen pienennä document size postimerkin kokoon... ;)


      • track snag kirjoitti:

        No just. Et sitten tuota tiennyt.

        Selvisi kuitenkin, joten kerrotaan sullekin: Save for web -toiminnon jälkeen pienennä document size postimerkin kokoon... ;)

        Voit tehdä sen perjaatteessa "save for web" toiminnolla kunhan ensin muutat sen kuvan image size esim.15*10cm. Saman säädön voisi kyllä tehdä suoraankin image size ruudussa. Tosin safe for web mahdollistaa paremman kuvan pakkaamisen tarkemmin.

        Oleellisinta on että resoluutio on (pixels/inch) 72. Ja kuvan koko 15*10cm

        esimerkki: jos reso on 72 mutta kuva unohtuisikin vaikka a3 kokoon on siitä mahdollisuus tehdä vielä 7*10 cm kokoinen kuva 300 resoluutiolla. (300 on hyvälaatuinen tuloste.72 on yleinen netti kuvissa)

        ja kun kokoa on muutettu niin voisi tulosteen koko olla enää jotain 3,5 cm luokkaa 300 resolla.


      • track snag
        sfinski80 kirjoitti:

        Voit tehdä sen perjaatteessa "save for web" toiminnolla kunhan ensin muutat sen kuvan image size esim.15*10cm. Saman säädön voisi kyllä tehdä suoraankin image size ruudussa. Tosin safe for web mahdollistaa paremman kuvan pakkaamisen tarkemmin.

        Oleellisinta on että resoluutio on (pixels/inch) 72. Ja kuvan koko 15*10cm

        esimerkki: jos reso on 72 mutta kuva unohtuisikin vaikka a3 kokoon on siitä mahdollisuus tehdä vielä 7*10 cm kokoinen kuva 300 resoluutiolla. (300 on hyvälaatuinen tuloste.72 on yleinen netti kuvissa)

        ja kun kokoa on muutettu niin voisi tulosteen koko olla enää jotain 3,5 cm luokkaa 300 resolla.

        Kiitän ja kumarran :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe