OLIPAS KIROPRAKTIKKO KOKEMUS

Huijattu?

Olen kärsinyt selkäkivuista n. vuoden verran. Lääkärillä käyty ja röntgenkuvat otettu, jotka olivat ok.
Sitten fysioterapeutin neuvontakäynnillä ja hänen mielestään rankani oli ainakin jäykkä ja lekurin mielestä yläselässä lievää skolioosia.
Kivut alkoivat aikoinaan selän jäykkyytenä ja siitä pahentuneet pikkuhiljaa.(selän taaksetaivutus sattuu, vihlontaa oikealla puolella alaselkää ja pakarassa, puutumista ja nyt vielä lonkkien kipua ja yläselän kipuja).
Istuminen pitkään rupeaa särkemään kuin myös seisoskelu ja nostelu ja taivuttelu.
Sain vinkin mennä siis kirolle. Meninkin sinne toiveikkaana, että saisin sieltä apua. Fysioterapeutin mielestä jo muutamilla kerroilla pitäisi saada jonkinlaista apua.
Nyt olen käynyt 3 kertaa, joista suurin osa on ollut sitä, että me asiakkaat kuuntelemme kun he kehuvat itseään tai pitävät luentoa terveydestä ja selkärangantoiminnasta. Olisin luullut että ensimmäisellä kerralla minut olisi tutkittu kunnolla ja kuunneltu, mutta ei. Kolmannella käynnillä selvisi sitten että hoitoa saisi jos sitoutuisi vuodeksi hoitoon ja tämä tietenkin maksaisi usemman tonnin!!! 200 euroa oli jo mennyt näihin kolmeen kertaan, jolloin mitään konkreettista apua vaivaani en ole saanut enkä myöskään mitään selkeää vastausta mikä selässäni voisi olla vialla. Lukossahan se on kuulemma ja ryhti huono. Sen jo tiesin itsekin.
Onko kaikki kiropraktikot samanlaisia? Eikö apua saa ensimmäisillä kerroilla lainkaan? Kyllä minun mielestä jo muutaman kerran jälkeen pitäisi edes pientä helpotusta saada vaivaansa.
Vaikutti kyllä niin selkeästi pelkältä rahastukselta,etten kyllä sitä paikkaa missä itse kävin voi kenellekään tutulleni suositella.

62

30621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgdr

      Siis halooooo, ei roomaakaan rakennettu päivässä!!!! Sun selkä ollu paha 12kk, sun selän tapahtumat alkanu jo ehkä 24kk sitten, ei se parane paris päivässä, kyllä kiro maksaa paljon mutta kyllä ne yleensä auttaa....

      • poiuy.

        otetaan raha pois ei muulla väliä kun ollaan niin hyviä ja koulutettuja... Ai niin tietysti Suomalaisille tehdään vuoden tai useamman sopimus kun ne ei osaa valittaa tai kieltäytyä kun markkinointi on hyökkäävää ja päälle käyvää. Hoito tehdäään niksutelllaan pikkasen aikaa sieltä täältä useasti ja markkina puheet on luupaavat kyllä sä oot suoristunut sit viime käsittelyn.ym. Jos tuloksia ei tulekkaan et ole hoitanut omaa osuuttasi eli venyteelyt riittävästi.


      • Huijattu?

        En meinannutkaan,että selkäni paranisi yhdellä tai välttämättä kahdellakaan kerralla, mutta kyllä mielestäni hoitoon pitäisi kuulua kerralla muutakin kuin pari niskan niksautusta ja tosiaaan tuota agressiivista markkinointia.
        Liikuntaa olen aina harrastanut ja pyrkinyt muutenkin terveisiin elämäntapoihin.Jos haluan erikseen terveysluennoille osaan sinne hakeutua itsekin. Tuolta kiropraktikkoasemalta hain konkreettista apua selkävaivaani,jota en saanut,enkä vuodeksi rupea sitoutumaan ja maksamaan etukäteen hoitoja, joista ei ole mitään takeita. Jokaisen hoitosuunneltiman pitäisi sitä paitsi olla yksilöllinen. Nyt kaikille tuputettiin tuota vuoden sitoumusta vaivoista riippumatta.
        Mitä olin lukenut ja keskustellut ihmisten kanssa, niin kyllä jo muutamankin kerran pitäisi jonkinlaista helpotusta tuoda, 5-6 kerran jälkeen pitäisi olla selvästi paremmassa kunnossa.


      • On kaikenlaista vaivaa
        Huijattu? kirjoitti:

        En meinannutkaan,että selkäni paranisi yhdellä tai välttämättä kahdellakaan kerralla, mutta kyllä mielestäni hoitoon pitäisi kuulua kerralla muutakin kuin pari niskan niksautusta ja tosiaaan tuota agressiivista markkinointia.
        Liikuntaa olen aina harrastanut ja pyrkinyt muutenkin terveisiin elämäntapoihin.Jos haluan erikseen terveysluennoille osaan sinne hakeutua itsekin. Tuolta kiropraktikkoasemalta hain konkreettista apua selkävaivaani,jota en saanut,enkä vuodeksi rupea sitoutumaan ja maksamaan etukäteen hoitoja, joista ei ole mitään takeita. Jokaisen hoitosuunneltiman pitäisi sitä paitsi olla yksilöllinen. Nyt kaikille tuputettiin tuota vuoden sitoumusta vaivoista riippumatta.
        Mitä olin lukenut ja keskustellut ihmisten kanssa, niin kyllä jo muutamankin kerran pitäisi jonkinlaista helpotusta tuoda, 5-6 kerran jälkeen pitäisi olla selvästi paremmassa kunnossa.

        en menisi enää, sillä vaikka röntgenkuvasi näyttää mukamas ok. Todellisen vaivan saa
        vai MRI eli magneettikuvasta. Kerroit skolioosista jota sinulla on. Siihen vaivaan ei
        minkään valtakunnan kiropraktikot auta. Nämä hoidot eivät ole sinua varten. Kokeile
        hermoratahierontaa. Sekin on kyllä yksilöllistä. Itse sain sieltä väliaikaisen avaun.
        Selkävaivoja ei voi täysin 100 varmasti koskaan parantaa ihmisen ikääntyessä..


      • on monenlaisia vaivoja
        On kaikenlaista vaivaa kirjoitti:

        en menisi enää, sillä vaikka röntgenkuvasi näyttää mukamas ok. Todellisen vaivan saa
        vai MRI eli magneettikuvasta. Kerroit skolioosista jota sinulla on. Siihen vaivaan ei
        minkään valtakunnan kiropraktikot auta. Nämä hoidot eivät ole sinua varten. Kokeile
        hermoratahierontaa. Sekin on kyllä yksilöllistä. Itse sain sieltä väliaikaisen avaun.
        Selkävaivoja ei voi täysin 100 varmasti koskaan parantaa ihmisen ikääntyessä..

        Todellisen vaivan saa selville..


      • kilpailutus
        Huijattu? kirjoitti:

        En meinannutkaan,että selkäni paranisi yhdellä tai välttämättä kahdellakaan kerralla, mutta kyllä mielestäni hoitoon pitäisi kuulua kerralla muutakin kuin pari niskan niksautusta ja tosiaaan tuota agressiivista markkinointia.
        Liikuntaa olen aina harrastanut ja pyrkinyt muutenkin terveisiin elämäntapoihin.Jos haluan erikseen terveysluennoille osaan sinne hakeutua itsekin. Tuolta kiropraktikkoasemalta hain konkreettista apua selkävaivaani,jota en saanut,enkä vuodeksi rupea sitoutumaan ja maksamaan etukäteen hoitoja, joista ei ole mitään takeita. Jokaisen hoitosuunneltiman pitäisi sitä paitsi olla yksilöllinen. Nyt kaikille tuputettiin tuota vuoden sitoumusta vaivoista riippumatta.
        Mitä olin lukenut ja keskustellut ihmisten kanssa, niin kyllä jo muutamankin kerran pitäisi jonkinlaista helpotusta tuoda, 5-6 kerran jälkeen pitäisi olla selvästi paremmassa kunnossa.

        Reilupeli oltava.Hoidonpituus ja hinta hoidolta selkeästi näkyviin!!!Mitä nuo 10 min.hoitokerrat oikeasti ovat.Kilpailuttakaa hoitajat!Hinnat putoavat ja rahastajille mustapekkakäteen


      • ontosi

        Toisaalta kiropraktikko hoitokerroissa ei mene 10 min enempää vaikka kuinka koittaisi keskustella. Itse manipulatioon menee 30 sekunttia kun asettelee potilaan pöydälle ja sitten toteuttaa voiman käytön. Kilpailuttamisen sijasta kiropraktikkohoidot tulisi kieltää hoitotapaturmariskiensä vuoksi tai eihän sinne ole pakko hukata rahoja.


    • pois täältä

      >Onko kaikki kiropraktikot samanlaisia?

      Ei onneksi ole. Tuollaiset rahastajat pitäisi saada pois täältä.

      >Eikö apua saa ensimmäisillä kerroilla lainkaan?

      Riippuu täysin siitä kenelle menet.

      >Kyllä minun mielestä jo muutaman kerran jälkeen pitäisi edes pientä helpotusta saada vaivaansa.

      Niin pitäisi!

      >Vaikutti kyllä niin selkeästi pelkältä rahastukselta,etten kyllä sitä paikkaa missä itse kävin voi kenellekään tutulleni suositella.

      Vaihda kiropraktikkoa!

    • ei hoidettu

      tämä on hoidetun tekstiä. Kirjoittelee lämpimiksensä 2-3 koulutusvastaista herjausviestiä ja lopulta linkitää jonkun lahtelaisjuopon tai elämässä epäonnistuneen kuntohoitajan sinivel hoitomainoksen.

      • harhainen

        "ei-hoidettu", kun näet kaikkialla "hoidettuja" !

        Onhan muillakin ihmisillä näitä kokemuksia puoleen ja toiseen ja joitain asioita vaikka siniveleen, nikamalukkoihin,lihasvaivoihin ym. liittyen kutsutaan hiukan eri nimillä.

        Kaikilla koulutetuilla kiroilla EI OLE tuollaista rahastus menetelmää, vaan ihan kunnon hoitoja ja apua jo eka kerrasta.


      • hoidettu

        > tämä on hoidetun tekstiä.

        Ei muuten ole.

        > Kirjoittelee lämpimiksensä 2-3 koulutusvastaista herjausviestiä

        Mikä aloitusviestissä oli herjausta? Ei mikään.

        > ja lopulta linkitää jonkun lahtelaisjuopon tai elämässä epäonnistuneen kuntohoitajan sinivel hoitomainoksen.

        Sinä olet ainoa joka herjausta täällä harrastaa jatkuvasti.
        En taaskaan linkitä mitään.

        En myöskään ole koulutusvastainen. Onhan joitakin koulutettujakin kiropraktikoita, jotka asiansa osaavat eivätkä vaadi kummempaa sitoutumista. Tekevät jo heti ensimmäisellä kerralla hyvän hoidon, saattavat jopa tunnin käsitellä ensikertalaista. Voin nimetä useita.

        Mutta tuollaisia pitkään hoitosuhteeseen sitoutumista vaativia löytyy myös. Ovat ottaneet mallia kuntosalitoiminnasta.


    • pysyvästi

      Vaivanasi on siis yläselän lievä skolioosi ja huono ryhti. Hyväksi tunnettu kansanparantaja, omt-fysioterapeutti, hyvä hieroja mm. voivat auttaa mm. selän lukkosen avaamisessa.
      Aloita sen ohessa omatoiminen/ohjattu systemaattinen kuntoutus esim. tasapainopiste.fi -sivujen kautta henk.koht. laaditun ohjelman avulla. Pitkäjänteinen harjoitus ammattilaisen käsittelyn ohessa parantavat tilannetta.

      • Huijattu?

        Ensiksi täytyy sanoa etten ole palstalla aiemmin vieraillut, joten tarkoitukseni ei ole herjata ketään ja uskon että kunnon kirojakin löytyy, ketkä eivät vai rahasta.Uskoin todella, että olisin kunnon hoitoa ja apua vaivaani saanut, muutenkin kuin että joutuisin etukäteen pulittamaan tonneja.

        Lääkäri siis silmämääräisesti katsoen sanoi että ylhäällä lievää skolioosia, röntgenkuvien lausunnossa normaali ryhti ja kaikki muutkin normaaleja. Ei mitään kulumia tms. Olen muuten 35 v. Eniten särkee istuessa ja pitkään kävellessä ja seisoskellessa. Nyt on ruvennut tuntumaan myös vihlovaa kipua lonkissa/nivusissa. Selkeä kipukohta selässä alhaalla oikealla ja oikean lapaluun lähistöllä. Näistä mainitisin heti kirolle, mutta en saanut oikein mitään selkeää vastausta.

        Si-nivelistä olen paljonkin lukenut netistä sen jälkeen kun fysioterapeuttini minulle sanoi että niissä voi olla jotain. Röntgenissä kuitenkin si-nivelet normaalit. Jotenkin on kuitenkin sellainen olo että olisi vinossa tai jotain olisi pois paikaltaan.

        En ota kantaa onko joku kansanparantaja humpuukia vai ei sillä heistä minulla ei ole mitään kokemusta. Omt-fysioterapeuttia olenkin harkinnut. Lääkärin lähetteellä saapi ilmeisesti kelasta korvausta hoidoista?


      • pysyvästi
        Huijattu? kirjoitti:

        Ensiksi täytyy sanoa etten ole palstalla aiemmin vieraillut, joten tarkoitukseni ei ole herjata ketään ja uskon että kunnon kirojakin löytyy, ketkä eivät vai rahasta.Uskoin todella, että olisin kunnon hoitoa ja apua vaivaani saanut, muutenkin kuin että joutuisin etukäteen pulittamaan tonneja.

        Lääkäri siis silmämääräisesti katsoen sanoi että ylhäällä lievää skolioosia, röntgenkuvien lausunnossa normaali ryhti ja kaikki muutkin normaaleja. Ei mitään kulumia tms. Olen muuten 35 v. Eniten särkee istuessa ja pitkään kävellessä ja seisoskellessa. Nyt on ruvennut tuntumaan myös vihlovaa kipua lonkissa/nivusissa. Selkeä kipukohta selässä alhaalla oikealla ja oikean lapaluun lähistöllä. Näistä mainitisin heti kirolle, mutta en saanut oikein mitään selkeää vastausta.

        Si-nivelistä olen paljonkin lukenut netistä sen jälkeen kun fysioterapeuttini minulle sanoi että niissä voi olla jotain. Röntgenissä kuitenkin si-nivelet normaalit. Jotenkin on kuitenkin sellainen olo että olisi vinossa tai jotain olisi pois paikaltaan.

        En ota kantaa onko joku kansanparantaja humpuukia vai ei sillä heistä minulla ei ole mitään kokemusta. Omt-fysioterapeuttia olenkin harkinnut. Lääkärin lähetteellä saapi ilmeisesti kelasta korvausta hoidoista?

        Mainitsit, että ”Lääkäri siis silmämääräisesti katsoen sanoi että ylhäällä lievää skolioosia, röntgenkuvien lausunnossa normaali ryhti ja kaikki muutkin normaaleja. Eniten särkee istuessa ja pitkään
        kävellessä ja seisoskellessa. Nyt on ruvennut tuntumaan myös vihlovaa kipua
        lonkissa/nivusissa. Selkeä kipukohta selässä alhaalla oikealla ja oikean lapaluun
        lähistöllä. Näistä mainitisin heti kirolle, mutta en saanut oikein mitään selkeää
        vastausta.”

        Itsellä oli lähes samat oireet, nyttemmin en juurikaan oireile paitsi harvoin hiirityöläisen oikea käsi ja niska tasaisen pitkin aikavälein alkavat kivistellä.
        Viimeksi oikean olkapään ja 7. kaulanikaman kohdalla jo pidempään jatkunut kiputila. Sitten tuntui niksahdus rentona kroppaani käännellessä, jotain piti yrittää, ja siitä kiputila hellitti.
        Oletus: niskan fasettilukko tai muu pinnetila aukeni. Kävin vielä hierojalla että lihasten kireys tasaantuu.

        Noista mainitsemistasi lonkka- ja nivuskivuista voisin päätellä, että lantiossa asentovirhe. Jos löydät osaavamman kiropraktisen käsittelijän niin hyvinkin tilanne voi korjaantua.
        Nuo maitsemasi oireet olivat haittaavimmat myös minulla kunnes lantiokäsittely hieronta sekä myöhemmin joogaharrastus ovat pitäneet kunnossa. Jooga ei tullut kivuliaana kuuloonkaan mutta nyt ok.


      • pitäs osata
        Huijattu? kirjoitti:

        Ensiksi täytyy sanoa etten ole palstalla aiemmin vieraillut, joten tarkoitukseni ei ole herjata ketään ja uskon että kunnon kirojakin löytyy, ketkä eivät vai rahasta.Uskoin todella, että olisin kunnon hoitoa ja apua vaivaani saanut, muutenkin kuin että joutuisin etukäteen pulittamaan tonneja.

        Lääkäri siis silmämääräisesti katsoen sanoi että ylhäällä lievää skolioosia, röntgenkuvien lausunnossa normaali ryhti ja kaikki muutkin normaaleja. Ei mitään kulumia tms. Olen muuten 35 v. Eniten särkee istuessa ja pitkään kävellessä ja seisoskellessa. Nyt on ruvennut tuntumaan myös vihlovaa kipua lonkissa/nivusissa. Selkeä kipukohta selässä alhaalla oikealla ja oikean lapaluun lähistöllä. Näistä mainitisin heti kirolle, mutta en saanut oikein mitään selkeää vastausta.

        Si-nivelistä olen paljonkin lukenut netistä sen jälkeen kun fysioterapeuttini minulle sanoi että niissä voi olla jotain. Röntgenissä kuitenkin si-nivelet normaalit. Jotenkin on kuitenkin sellainen olo että olisi vinossa tai jotain olisi pois paikaltaan.

        En ota kantaa onko joku kansanparantaja humpuukia vai ei sillä heistä minulla ei ole mitään kokemusta. Omt-fysioterapeuttia olenkin harkinnut. Lääkärin lähetteellä saapi ilmeisesti kelasta korvausta hoidoista?

        SI:t?


    • vaihtoon!

      Vaihda hoitajaa. Tuo on rahastusta jonka lähes kaikki alalla olevat tuomitsevat. Tuollaista toimintaa harrastavat vain jotkut tosi harvat pääkaupunkiseudulla.

      • muita on

        mm. Tampereella


      • Anonyymi

        Miehien kannattaa mennä Thaihierontaan, sillä sielä saa ainakin vastinetta rahoilleen! Happy ending!


    • Ellonen

      Kirjoitin tänään tälle palstalle samasta asiasta!! Aloin lukemaan nyt vasta aiempia kirjoituksia ja huomasin kirjoituksesi, olen varmaan käynyt samassa kiropraktikkokeskuksessa ja sai niskavillat pystyyn tuo rahastusmenetelmä!

      Hintoja ei missään lomakkeella, vuodeksi pitäisi maksaa etukäteen melkein kolme tonnia, huhhuh. Jos et maksa kerralla, hinta kaksinkertaistuu jne. Minä olin kyllästynyt niihin luentoihin alkuunsa. Kyllä jokainen tietää miten pitäisi elää, se on eri asia toteuttaako niitä vaikka kuinka olisi luennolla.

      Siis jos menee kiropraktikolle haluaa vain sitä hoitoa, ei luentoja

      • nkljnll.

        Hei

        Olen ollut kiroprk.keskuskuksessa ja saanut erinomaista palvelua. EI ole ehdoteltu pitkäaikasia sopimussuhteita opiskelijaalennuksista on kyllä puhuttu. Kirokeskuksessa osaaminen on laadukasta ja koulutuspohja samaa luokkaa kuin ort.ped-manuaaliterapian ammattilaisilla. Ylhäällä olevien kirjoittelu on valhetta ja uskoisin että kyseessä ovat jäsenkorjaaja tahot.


      • Mies 45
        nkljnll. kirjoitti:

        Hei

        Olen ollut kiroprk.keskuskuksessa ja saanut erinomaista palvelua. EI ole ehdoteltu pitkäaikasia sopimussuhteita opiskelijaalennuksista on kyllä puhuttu. Kirokeskuksessa osaaminen on laadukasta ja koulutuspohja samaa luokkaa kuin ort.ped-manuaaliterapian ammattilaisilla. Ylhäällä olevien kirjoittelu on valhetta ja uskoisin että kyseessä ovat jäsenkorjaaja tahot.

        Miksi epäillä jonkun kertomusta kirokäynnistä?? Mitä siitä hyötyy?

        Yleensäkin suututtaa sellaiset ihmiset jotka eivät usko mitään, heidän mielestään kaikki on provoa! Minä olen myös käynyt tällaisessa keskuksessa, jätin homman kolmeen kertaan, en halunnut sitoutua vuodeksi eteenpäin ja maksaa tonneja. Itselläni pieni vaiva, joka lähti sittemmin pois voimistelulla. Olisin siis turhaan käynyt vuoden siellä.

        Jos olen käynyt ap:n kertomassa paikassa, siellä oli tosi salamyhkäistä, hintoja ei esillä, ei netissä eikä muuallakaan! Hoitoa en kyllä voinut moittia, mutten usko että tuolla salailullaan pärjäävät kauaa.


      • hoidettu
        nkljnll. kirjoitti:

        Hei

        Olen ollut kiroprk.keskuskuksessa ja saanut erinomaista palvelua. EI ole ehdoteltu pitkäaikasia sopimussuhteita opiskelijaalennuksista on kyllä puhuttu. Kirokeskuksessa osaaminen on laadukasta ja koulutuspohja samaa luokkaa kuin ort.ped-manuaaliterapian ammattilaisilla. Ylhäällä olevien kirjoittelu on valhetta ja uskoisin että kyseessä ovat jäsenkorjaaja tahot.

        Suosittelen: Ruoholahden Kiropraktikkokeskus ei vaadi sitoutumisia ja osaa suht hyvin SI-nivelet avata. Tietävät vaivan olevan hyvin yleinen. Lisäksi niskan lukot aukeaa siellä hyvin. Erittäin mukavia ja kuuntelevat potilasta sekä tekevät mitä toivotaan jo heti ensimmäisellä kerralla.


      • kaiken kokenut
        hoidettu kirjoitti:

        Suosittelen: Ruoholahden Kiropraktikkokeskus ei vaadi sitoutumisia ja osaa suht hyvin SI-nivelet avata. Tietävät vaivan olevan hyvin yleinen. Lisäksi niskan lukot aukeaa siellä hyvin. Erittäin mukavia ja kuuntelevat potilasta sekä tekevät mitä toivotaan jo heti ensimmäisellä kerralla.

        kävin katsomassa kyseisen ruoholahden kiropraktikkokeskuksen kotisivuja ja kohdassa hoidot heillä on kolmivaiheinen hoito, ensin noin kolme käyntiä ja toisessa vaiheessa lisää. Mitä muuta tämä on kuin sitoutumista? En usko, että yhdellä käynnillä selviää. Tällaiset kiropraktikkokeskukset elävät juuri sillä, että asiakas sitoutuu pitkiin hoitosarjoihin. Mielummin menen jollekin jäsenkorjaajalle tai itseoppineelle mestarikiropraktikolle, joka hoitaa homman heti. Mielestäni on myös aivan naurettavaa, että ottavat ryhtikuvia ja lähettävät ne toiselle puolelle maapalloa analysoitaviksi ( jenkkeihin). Osoittaa ammattitaidon suoranaista puutetta, jos ei itse heti näe ryhtivirheitä vaan ne pitää lähettää jonnekin.
        Voin sanoa tämän, sillä olin itsekin kerran tällaisessa keskuksessa ensimmäisellä ja viimeisellä käynnilläni. Ensi käynnillä vain puhuttiin ja otettiin ryhtikuva, 60 e ja ei mitään hoitoa. Annettiin uusi aika, johon en koskaan mennyt, sillä sieltä päästyäni soitin eräälle helsinkikäiselle mestarikiropraktikolle, joka jo ensimmäisellä hoitokerralla sai käteni kuntoon.


      • Epäilevä Tuomas
        kaiken kokenut kirjoitti:

        kävin katsomassa kyseisen ruoholahden kiropraktikkokeskuksen kotisivuja ja kohdassa hoidot heillä on kolmivaiheinen hoito, ensin noin kolme käyntiä ja toisessa vaiheessa lisää. Mitä muuta tämä on kuin sitoutumista? En usko, että yhdellä käynnillä selviää. Tällaiset kiropraktikkokeskukset elävät juuri sillä, että asiakas sitoutuu pitkiin hoitosarjoihin. Mielummin menen jollekin jäsenkorjaajalle tai itseoppineelle mestarikiropraktikolle, joka hoitaa homman heti. Mielestäni on myös aivan naurettavaa, että ottavat ryhtikuvia ja lähettävät ne toiselle puolelle maapalloa analysoitaviksi ( jenkkeihin). Osoittaa ammattitaidon suoranaista puutetta, jos ei itse heti näe ryhtivirheitä vaan ne pitää lähettää jonnekin.
        Voin sanoa tämän, sillä olin itsekin kerran tällaisessa keskuksessa ensimmäisellä ja viimeisellä käynnilläni. Ensi käynnillä vain puhuttiin ja otettiin ryhtikuva, 60 e ja ei mitään hoitoa. Annettiin uusi aika, johon en koskaan mennyt, sillä sieltä päästyäni soitin eräälle helsinkikäiselle mestarikiropraktikolle, joka jo ensimmäisellä hoitokerralla sai käteni kuntoon.

        Onko niitä muissakin kaupungeissa samanlaisia kiropraktikkakeskuksia? En tiennyt että Ruoholahdessa on (ilmeisesti H:gissä?) En ole Hesassa käynyt vaan eräässä toisessa etelä-suomalaisessa kaupungissa

        On vähän outoa jos eivät osaa tulkita kuvia, ei kovin hyvää kuvaa saa heistä.

        On varmaan useammat heistä keksineet systeemin, jossa ei tarvi paljon niksautella alussa, mutta rahaa kyllä vaativat heti...Niksautus itsessään ei kestä kuin minuutin ja niksauttamista sitten pitäisi jatkaa vuosi eteenpäin, vaikkei mitään vaivaa enää olisikaan.


      • kaiken kokenut
        Epäilevä Tuomas kirjoitti:

        Onko niitä muissakin kaupungeissa samanlaisia kiropraktikkakeskuksia? En tiennyt että Ruoholahdessa on (ilmeisesti H:gissä?) En ole Hesassa käynyt vaan eräässä toisessa etelä-suomalaisessa kaupungissa

        On vähän outoa jos eivät osaa tulkita kuvia, ei kovin hyvää kuvaa saa heistä.

        On varmaan useammat heistä keksineet systeemin, jossa ei tarvi paljon niksautella alussa, mutta rahaa kyllä vaativat heti...Niksautus itsessään ei kestä kuin minuutin ja niksauttamista sitten pitäisi jatkaa vuosi eteenpäin, vaikkei mitään vaivaa enää olisikaan.

        valitettavasti sama rahastus - ja sitoutumisvelvollisuus on pesiytynyt kaikkiin kiropraktikkokeskuksiin.
        Hinnastoa ei missään ole näkyvillä, josta voisi tietää, mitä kertakäynti maksaa. Tämä jo kertoo siitä, että asiakkaasta halutaan ottaa kaikki irti mitä voidaan. Minusta tällainen "pakkohoitaminen" kertoo ammattitaidon puutteesta, ja mistä he tietävät ekan käynnin jälkeen, että vaiva vaatii tuhansien eurojen sitoutumisen? Järkyttävään rahastusta sairailla ihmisillä.


      • ei hoidettu
        kaiken kokenut kirjoitti:

        valitettavasti sama rahastus - ja sitoutumisvelvollisuus on pesiytynyt kaikkiin kiropraktikkokeskuksiin.
        Hinnastoa ei missään ole näkyvillä, josta voisi tietää, mitä kertakäynti maksaa. Tämä jo kertoo siitä, että asiakkaasta halutaan ottaa kaikki irti mitä voidaan. Minusta tällainen "pakkohoitaminen" kertoo ammattitaidon puutteesta, ja mistä he tietävät ekan käynnin jälkeen, että vaiva vaatii tuhansien eurojen sitoutumisen? Järkyttävään rahastusta sairailla ihmisillä.

        on totta että kirot ovat yksityisyrittäjiä siinä missä muutkin ovat. Heidän hoidoistaan on kuitenkin lääketieteellistä vaikuttavuutta todettu joten tässä mielessä ovat huomattavasti laadukkaampia ja turvallisimpia kuin jotkut kansa.par tai jäsen.kor nimellä toimivat puoskarit. Lukijta ottakaa huomioon että kiropraktikoista negatiivistä palautetta täällä antavat ovat hyvin todennäköisesti jäsenkorjaajia itse. eli älkää ottako todesta


      • asialla
        ei hoidettu kirjoitti:

        on totta että kirot ovat yksityisyrittäjiä siinä missä muutkin ovat. Heidän hoidoistaan on kuitenkin lääketieteellistä vaikuttavuutta todettu joten tässä mielessä ovat huomattavasti laadukkaampia ja turvallisimpia kuin jotkut kansa.par tai jäsen.kor nimellä toimivat puoskarit. Lukijta ottakaa huomioon että kiropraktikoista negatiivistä palautetta täällä antavat ovat hyvin todennäköisesti jäsenkorjaajia itse. eli älkää ottako todesta

        > Lukijta ottakaa huomioon että kiropraktikoista negatiivistä palautetta täällä antavat ovat hyvin todennäköisesti jäsenkorjaajia itse. eli älkää ottako todesta

        Mihinkä ei hoidettu perustaa väitteitään?
        Onko kyseessä se varma "mutu" tutkimus ja sen tulos?

        Ei hoidetun korvien väliin ei mahdu sellainen ajatus, että täällä voisi olla kirjoittajia, joilla on kokemuksia useammiltakin tahoilta, ja kuitenkin kansanparannus on tuonut parhaimmat tulokset!
        Ei tarvitse välttämättä olla itse jäsenkorjaaja kirjoittamassa tuloksista!


      • kaiken kokenut
        asialla kirjoitti:

        > Lukijta ottakaa huomioon että kiropraktikoista negatiivistä palautetta täällä antavat ovat hyvin todennäköisesti jäsenkorjaajia itse. eli älkää ottako todesta

        Mihinkä ei hoidettu perustaa väitteitään?
        Onko kyseessä se varma "mutu" tutkimus ja sen tulos?

        Ei hoidetun korvien väliin ei mahdu sellainen ajatus, että täällä voisi olla kirjoittajia, joilla on kokemuksia useammiltakin tahoilta, ja kuitenkin kansanparannus on tuonut parhaimmat tulokset!
        Ei tarvitse välttämättä olla itse jäsenkorjaaja kirjoittamassa tuloksista!

        en ymmärrä tätä ei hoidetun väitettä, että kaikki jotka eivät ole tyytyväisiä koulutettujen kiropraktikkojen hoitoihin olisivat itse jotain jäsenkorjaajia. ihmiset yleensä kirjoittavat näille palstoille omista henkilökohtaisista kokemuksistaan, ja kirjoittaisin siitäkin, jos olisin saanut huonoa hoitoa joltain itseoppineelta. Mutta näin vain ei omalla kohdallani ole sattunut olemaan.


      • ei hoidettu
        kaiken kokenut kirjoitti:

        en ymmärrä tätä ei hoidetun väitettä, että kaikki jotka eivät ole tyytyväisiä koulutettujen kiropraktikkojen hoitoihin olisivat itse jotain jäsenkorjaajia. ihmiset yleensä kirjoittavat näille palstoille omista henkilökohtaisista kokemuksistaan, ja kirjoittaisin siitäkin, jos olisin saanut huonoa hoitoa joltain itseoppineelta. Mutta näin vain ei omalla kohdallani ole sattunut olemaan.

        eli kuten ed.viestissä vähän epäilinkin. Jäsenkorjaajaat ovat liikenteessä;ei ole muuta lisättävää:):):)


      • olli43
        ei hoidettu kirjoitti:

        eli kuten ed.viestissä vähän epäilinkin. Jäsenkorjaajaat ovat liikenteessä;ei ole muuta lisättävää:):):)

        voivat auttaa jos selkänikamat kunnossa ja pikkasen asentovirheesä pari milliä sivussa.Jos taasen on selkä sökö,kuten minulla selkä leikattu onnettomuuden jälkeen ja siä ei suoraksi saa kuin tiejyrällä.Lonkka murtunut toisella kertaa 4 kohdasta ja nyt todettiin yliliikkuva lantionivel mitä lie sekin on.Iskijas iski viikko sitten perjantaona ja eipä ole pillereillä mennyt kuntoon kuten ennen meni.Kaippa puukkoa tarjotaan toivottavasti,kun maanantaina kuuleen lisää.Polvi kyllä leikattiin 4 viikkoa sitten ja linkkasin sillä kolmisen viikkoa kenties liikaa josta selkä ei tykännyt....heh toivottavasti vain lihas juttu.No magneettikuvat otettu ja taivutuskuvat ensiviikolla.Kokeilin aikoinaan niksauttelijaa,kun sain ilmaiseksi norjassa ollessa ja eipä auttanut mihinkäään.Kyllä se puukko tai oikeastaan nykyisin saadaan hyviä tuloksia selän betonikäsittelyllä josta oli juttua tv:ssä.ajattelin ehdottaa sitä lekurille jos se auttaisi,kun ei mitään jälki treeniä sen jälkeen.


      • minävaaaaan
        nkljnll. kirjoitti:

        Hei

        Olen ollut kiroprk.keskuskuksessa ja saanut erinomaista palvelua. EI ole ehdoteltu pitkäaikasia sopimussuhteita opiskelijaalennuksista on kyllä puhuttu. Kirokeskuksessa osaaminen on laadukasta ja koulutuspohja samaa luokkaa kuin ort.ped-manuaaliterapian ammattilaisilla. Ylhäällä olevien kirjoittelu on valhetta ja uskoisin että kyseessä ovat jäsenkorjaaja tahot.

        En tiedä jäsenkorjauksesta mitään, kirjoitin vain oman kokemukseni kirolla käynnistä. Nyt olen käynyt myös fysiatrilla ja selkäkipujani selvitellään...Tuosta kirolla käynnistä mainitsin myös lääkärilleni ja hänpä oli myös kuullut samaisesta kiroasemasta pelkkää negatiivista.


      • valuvika
        minävaaaaan kirjoitti:

        En tiedä jäsenkorjauksesta mitään, kirjoitin vain oman kokemukseni kirolla käynnistä. Nyt olen käynyt myös fysiatrilla ja selkäkipujani selvitellään...Tuosta kirolla käynnistä mainitsin myös lääkärilleni ja hänpä oli myös kuullut samaisesta kiroasemasta pelkkää negatiivista.

        Haloo, minkälaisissa paikoissa te oikein käytte? Minä olen käynyt samassa paikassa vuodesta 1995 ja siellä minua on hoitanut kolme eri kiropraktikkoa ja melkein joka kerta olen saanut helpotuksen yhdestä kerrasta. Olen saanut apua selkääni (löysä ja lukkiutuva SI-nivel, juu), polveeni ja onnettomuudessa murskautuneeseen käteeni. Heillä on hinnasto reilusti esillä. Pöydällä on mapillinen yleistietoa kiropraktikon koulutuksesta yms ja sieltä löysin myös WHO:n raportin, joka kannustaa panostamaan kiropraktikoiden koulutukseen juuri siksi että hoito on nopeaa ja siksi halpaa (ja kun se on tehokasta niin ortopedit Suomessa pitävät huolen siitä, että koulutettujen kiropraktikkojen hoidot eivät tule Kelakorvattaviksi...)

        Olen käynyt kerran Turussa eräällä kiropraktikkoklinikalla ja siellä minua painostettiin sitoutumaan vuoden hoitoon. Äijä ei osannut perustella minulle mitenkään miksi minua olisi pitänyt hoitaa vuosi ja lopuksi suuttui kun en "hoitoon" suostunut ja ilmoitti, että minun ei sitten tarvitse enää käyttää heidän palvelujaan :DDD


      • BÖljä
        valuvika kirjoitti:

        Haloo, minkälaisissa paikoissa te oikein käytte? Minä olen käynyt samassa paikassa vuodesta 1995 ja siellä minua on hoitanut kolme eri kiropraktikkoa ja melkein joka kerta olen saanut helpotuksen yhdestä kerrasta. Olen saanut apua selkääni (löysä ja lukkiutuva SI-nivel, juu), polveeni ja onnettomuudessa murskautuneeseen käteeni. Heillä on hinnasto reilusti esillä. Pöydällä on mapillinen yleistietoa kiropraktikon koulutuksesta yms ja sieltä löysin myös WHO:n raportin, joka kannustaa panostamaan kiropraktikoiden koulutukseen juuri siksi että hoito on nopeaa ja siksi halpaa (ja kun se on tehokasta niin ortopedit Suomessa pitävät huolen siitä, että koulutettujen kiropraktikkojen hoidot eivät tule Kelakorvattaviksi...)

        Olen käynyt kerran Turussa eräällä kiropraktikkoklinikalla ja siellä minua painostettiin sitoutumaan vuoden hoitoon. Äijä ei osannut perustella minulle mitenkään miksi minua olisi pitänyt hoitaa vuosi ja lopuksi suuttui kun en "hoitoon" suostunut ja ilmoitti, että minun ei sitten tarvitse enää käyttää heidän palvelujaan :DDD

        Varmaan alkaa yleistymään tuollaiset huijauspaikat! Eihän maallikko ymmärrä kuinka usein pitää hoidossa käydä, jotkut lankeavat siis huijareihin tietämättään. Onneksi nimim. valuvika et sitoutunut painostuksesta huolimatta.


    • SYÖ D:TÄ
      • olli43

        ainoastaan terveen selän väliaikaisesta nitkahduksesta ei muuta sori vaan.Itse vietiin kiropraktikolta ambulanssilla sairaalaan,kun ajattelin iskijakseen sen auttavan vaan helvetin kivut tuli tilalle.Nyt leikattu ja selkä pelaa taas ja ei tule koskeen minun selkään puoskarit.


      • joulusti vain

        Miten tämä liittyy kiropraktiikkaan?


      • joulusti vain
        olli43 kirjoitti:

        ainoastaan terveen selän väliaikaisesta nitkahduksesta ei muuta sori vaan.Itse vietiin kiropraktikolta ambulanssilla sairaalaan,kun ajattelin iskijakseen sen auttavan vaan helvetin kivut tuli tilalle.Nyt leikattu ja selkä pelaa taas ja ei tule koskeen minun selkään puoskarit.

        Terve selkä ei kiropraktiikkaa kaipaa.
        JOS sut ois sairaalaan viety, niin siitä olis ollu juttu mediassa. Anna linkki.


      • jartsux
        joulusti vain kirjoitti:

        Miten tämä liittyy kiropraktiikkaan?

        sua että jouduit ambulla lähteen vastaanotolta ja olihan kyse tosiaan koulutetusta kiropraktikosta

        siis kysehän ei siis ollut kansanparantajasta

        missä kaupungissa se tapahtui?
        olisi hyvä ketoa se että muutkin osaisi vältellä


    • Eienääkoskaan

      Turussa Suomen Kiropraktikkokeskus on ainakin tällainen ap:n kuvailema paikka: asiakas sisään, minuuteissa ulos ja rahat pois. En mene enää ikinä ja muistan kertoa kaikille tutuille ja vähemmän tutuille, että karttavat paikkaa.

    • Oulussa

      Sama liikkeenharjoittaja myös Oulussa.

    • Marko.jakku

      Ite kävin lapojen välistä fasettilukkoa aukaseen oulunlihashuollolla vislaajankujalla 3.diplomi kiropraktiķko antero painautti kahesti selkää vaik sanoin ettei aukea kun nyrkki selän alle tekniikalla.ei osannut sitä ja sanoi että se on kunnossa ja 10 min ja 70e käteen eikä kuittia tietenkään.elkää ikänä menkö kyseiseen paikkaan.piti sitte mennä oikealle niksauttajalle ja alko selkä paraneen.

    • kerrolisää

      mikä oli se oikea niksauttaja

    • Itse olen käynyt helsingissä usealla eri kiropraktikolla noin 10 vuoden aikana. Kampissa oli yksi nuori kundi, vähän kokematon mutta ihan ok. Ainut ketä voin todella suositella on Jukka Karjalainen. Hän taitaa olla ihan tunnetusti alansa paras suomessa. Oma elämä muuttui aikalailla täysin parin hoitokerran jälkeen ja lähes kaikki alaselkä vaivat katosivat. Muutama työkaverikin käynyt ja sama homma.

    • Pettynyt53

      Kuka kiropraktikko oli kyseessä? Kuulostaa aivan samanlaiselta kuin tapauksessani.

    • fasettilukko

      ensikäynti kiropraktikolla kuopiossa maksoi 75e ja jo ensikäynnillä sain avun vuosikausia vaivanneisiin selkä ongelmiini! perusteellinen haastettelu ja selän lonkkien yms..manipulointi oli fasettilukko ja s-nivel kiertynyt(väärä asento) heti pöydältä noustessani huomasin avun viimein tulleen! lonkkaani selkääni oli hoidettu tk.ssa vuosia kortisoonipiikein,tukipohjallisin,vahvoin kipu tulehduslääkkein jms,,,aivan turhaa ja väärin! valitse koulutettu kiropraktikko ja kirropraktikkojen liittoon kuuluva ole tarkka valinnassa,hyvän löydät asiakastietojen(suositusten)perusteella,hyvälle kiropraktikolle ON JONOJA joten se lienee yksi valintakriteeri,suosittelen Tiina Leskistä kuopiosta häneltä on moni saanut avun
      tarja koski-vähälä sonkajärvi

    • LääkäriTietää

      Kaikki hömppä-rahastaja-kiropraktikot on oikein hienosti listattu
      kiropraktikot.fi
      Kilpaileva kiropraktikko-yhdistys, joka on muodostunut epäeettisestä toimintamallista potkut saaneista kiropraktikoista.
      Enjoi!

    • PotilasTietää

      Konsultit on tehneet hienon blogisivun kiropraktikkojen toiminnasta, ei kuitenkaan kannata antaa sen harhauttaa.

    • Sivusta

      Katsopa tuosta.
      Ongelman korjaaminen vaatii oikeata tietoa, taitoa ja osaamista. Myös halu auttaa ko. potilasta on oleellista. Ei hienot sivut eikä suuret lupaukset välttämättä aina auta!

      https://www.youtube.com/watch?v=al2OTUEUeqs

    • Trumpentti

      No niin. Olen ravitsemukseen aikonani perehtynyt ja samanlaista juupas-eipäs -väittelyä sen tiimoilta vuosikymmenet seuraillut. Kävin kiropraktikolla ensi kerran viikko sitten ja koska kaikki tuntui niin uudelta ja ihmeelliseltä en ihan ollut uskoa korviani. Ensi hoidon (10 min korkeintaan) jälkeen kuulema väsyttäisi ja ehkä särkisi enemmän. No, väsymystä tuli kun ulkoilin siinä hieman mutta mitään onnenelämystä en ole kokenut. Käyn tällä viikolla uudemman kerran ja katsotaan alkaako selän ja olkapään säryt hellittää. Hierojalle oikeastaan halusin mutta jäljet taisivatkin johtaa syvempiin vesiin?

      • OnKokemusta

        Millaiset manipulaatiot tehtiin?. Jätä seuraava kerta väliin ja kokeile kiropraktisen manipulaaton sijaan aqua disk kiekkoja. Toimii sata varmemmin ja voit paremmin.
        Aqquatix happy flower https://www.essenuoto.fi/epages/essenuoto.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Essenuoto/Categories/Vesijumppa


    • Käyty

      Helsingissä kiropraktikko Jaakonmäki on hoitanut selkääni vuosien ajan aina tarpeen tullen. Hänelle olen suositellut selkävaivaisia tuttujanikin ja avun ovat saaneet. Jaakonmäki on koulutettu kiropraktikko ja pitänyt vastaanottoa jo reilut 20 vuotta.

    • vesuvius62

      Lahdesta löytyy kaksikin rahastusta harrastavaa kiropraktiikkakeskusta jotka hoitavat selkää kymmenen minuutin pikahoidoilla. Jokainen käynti maksaa muutaman kympin vähän hoito-ohjelmasta riippuen ja minullekin hoitokertoja suositeltiin kymmeniä, että kalliiksi olisi tullut. Onneksi Lahdesta löytyy vielä vanhemman polven ammattilainen joka hoitaa praktiikkaansa asiallisesti. Kerran kautta rantain kyselin häneltä mielipidettä näistä kollegoista ja hän oli pahoillaan, että he toiminnallaan pilaavat alan mainetta.

      • Anonyymi

        Hyvä, kun kirjoitit itsellä samanlainen kokemus kyseisen kaupungin kiropraktikko toiminnasta. Tosin ei ollut muutama kymppi vaan vähän enemmän. Rahastusta oli. Apua en saanut.


      • Anonyymi

        Mitä nämä kaks lafkaa ovat? Onko innate toinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, kun kirjoitit itsellä samanlainen kokemus kyseisen kaupungin kiropraktikko toiminnasta. Tosin ei ollut muutama kymppi vaan vähän enemmän. Rahastusta oli. Apua en saanut.

        Hyvinkäällä äärettömän hyvä kiropraktikko, olen saanut avun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkäällä äärettömän hyvä kiropraktikko, olen saanut avun.

        Kuka Hyvinkäällä? Tarvisin vinkin, kiitos!


    • Anonyymi

      Humpuukia, omasta mielestäni. Onkohan ketään joka olisi parantunut???

      • Anonyymi

        Taitavat alan ihmiset, kuten Karppisteam Helsinkin Malmillakin, mm. hallitsevat kipujen poiston. Hiukan halvemmallakin.
        Toivo Lång Inkeroinen


    • Anonyymi

      Ainoa tieteellisesti havaittu pitkällä tähtäimellä selkäkipuihin auttava menetelmä on fyysinen treenaus . Tietty yksilöllisiä eroja on paljon.

      Eli ei muuta kuin esim. 6-8 kilon kahvakuula kaupasta ja sen kanssa heilautuksia, askelkyykkyjä, yms 3 kertaa viikossa lepopäivineen.

      Kehon painolla tehdyt harjoitukset eivät omasta mielestäni aktivoi tukilihaksia riittävästi. Pitää olla jonkun verran rautaa että treeniin saa oikeasti tehoa.

      Kannattaa ainakin pikkuhiljaa kokeilla treenaamisen lisäämistä pienin askelin, eikä tavoitella selän paranemista yhdessä päivässä.

      Pitää muistaa, että selkäkivut ovat kehittyneet vuosikausien aikana. On epärealistista odottaa että ne olisivat täysin parantuneet edes parin kuukauden aktiivisen treeni-lepo sekvenssin jälkeen. Kannattaa edetä askel kerrallaan ja välttää ylitreenaamista, sillä ylirasituksesta johtuvien vammojen tai ylikunnon takia voi treeni-into lopahtaa pitkäksi aikaa jolloin selkäkivut palaavat. Lepopäivät ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin itse treeni.

      Tärkeintä selän positiivisten tulosten kannalta on lepo, treenin jatkuvuus ja kontrolloitu oikea tekniikka. Sekä se edellämainittu periaate ettei liikaa treeniä yhdelle päivälle sillä ylitreenaus voi johtaa äkkiä vammoihin

    • Anonyymi

      innate kokemuksia?

    • Anonyymi

      Onhan kurja kokemus,kun tulee apua etsimään ja käy noin.
      Itsekin juoksin naprapaatilla ja fyssarilla.
      45min.ajasta lähes 30min.kuluu esitietojen täyttämiseen.
      Fysioterapeutti ”neuvoo”kipuilevaa ihmistä,tee näin ja noin.Antaa suusanallisesti neuvoja.🤷‍♀️Ymmärrän.

      • Anonyymi

        Kiropraktikon koulutus on monta vuotta.
        Kaikista ei tule kiroa, vaikka kävisi 3v. koulun.
        Olen kirvesmies ja teen omakotitaloja.
        Työ on raskasta.
        Selkä on vaivannut 10v. aikaajoin.
        Löysin hyvän kirkon, joka sai minut tykuntoon 1-2 käyntiä.
        Käsittely oli varpaista korviin.
        Selkänikamia hän käsitteli suht kevyesti.
        Koska selässä ja kaularangassa oli pahimmat mutkat, niin ne hän käsitteli ensin.
        Kaularanka oikeni ensikäynnillä.
        Kaula oli 15 astetta vinossa. Kipu oli lapaluiden välissä.
        Kuvista hän näki, että nikamasiirtymä oli painunut sisällepäin.
        Hän työnsi sormen nikamasyrjään ja nosti nikamaa.
        Kaularanka oikeni.
        Lääkäri oli nimennyt vinokaulani Tortikolliksi ja hoiti kipulääkkeillä, huonolla menestyksellä.
        Alaselkäkipu on myös ollut ja voimakas mutka. Kaverit kanto minut hoitopöydälle ja tämä naprapatti nyrjäytti selän kerralla kuntoon.
        Se taitaa olla niin, että Kiron, että Napran nykykoulutus on mennyt lääketieteelliseksi.
        Vanhanajan hoito oli tehokasta ja se auttoi.
        Esim 5-60 luvulla ruumiillinen raskas työ oli yleistä ja selt laitettiin kuntoon saunassa.
        Lääkkeillä ei selkä oikene.
        Lääkärit on saanut ylivallan, eikä mielellään hyväksy kiropraktiikkaa.
        Lääkärikeskusten hoidot on tyhjänpäivästä hivelyä.
        En halua merkata ketään, mutta nykyinen koulutus on mennyt väärille raiteille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe