Näinkö Daniel sanoi?

“'After two thousand, three hundred prophetic days (or two thousand, three hundred years), God will step in, proclaim the truth about Himself, and restore the ministry of the Sanctuary in heaven to its rightful place. This is when the judgment will begin, of which the cleansing of the earthly sanctuary was a type.'” (Dan 8:14) Clear Word Bible (myöhemmistä painoksista Bible sana poistettu)

”2300 profeetallisen päivän jälkeen (tai 2300 vuotta) Jumala tulee väliin ja julistaa totuuden itsestään ja palauttaa taivaassa olevan pyhäkön pappispalveluksen oikealle paikalleen. Tällöin alkaa tuomio, josta maallisen pyhäkön puhdistus oli varjo/tyyppi” (Dan 8:14)

Ei suinkaan Daniel sanonut mitään tuollaista, vaan:

”Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa." (Dan 8:14) ja sehän tapahtui jo ennen Kristuksen syntymää http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3882963/20385738

Se olikin Ellen White, jonka sanat on tuohon adventismiraamattuun lykätty. Ellen Whitekö se Daniel onkin, kun hänen sanansa korvaavat Danielin sanat. Daniel kirjoitti sitä, mitä Jumala hänelle antoi, mutta nyt on se korvattu ja laitettu Ellen Whiten kirjoitus, mitä saatana hänelle antoi tilalle.

Tässä väärän profeetan, Ellen Whiten, demoninäkyyn perustuvaa uutta ilmoitusta (uutta ilmoitusta ei Raamattuun voi tulla, koska kaanon suljettiin Johannekseen Ilm 22:18-19), joka yllä on ympätty Raamattuun Danielin sanomaksi:

"Jesus entered the most holy of the heavenly sanctuary, at the end of the 2300 days of Daniel 8, in 1844, to make a final atonement for all who could be benefited by His mediation." (Ellen White, Early Writings, p.253).

"Jeesus astui taivaallisessa temppelissä kaikkein pyhimpään Daniel 8.:n 2300 päivän lopulla vuonna 1844, tehdäkseen lopullisen sovituksen kaikille, jotka hyötyisivät Hänen välitystyöstään"

Ja näin Adventtikirkon uskontunnustuksessa tuo Ellen Whiten Raamatun vastainen demoninäkyilmoitus on vahvistettu:
”Perusluonteiset opinkohdat 24
KRISTUKSEN PALVELUS TAIVAALLISESSA PYHÄKÖSSÄ
Taivaassa on pyhäkkö, todellinen pyhäkköteltta, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse. Siinä Kristus suorittaa palvelusta meidän hyväksemme; hän tekee uskoville mahdolliseksi saada hyväkseen hänen sovitusuhrinsa, jonka hän uhrasi ristillä ainutkertaisesti kaikkien puolesta. Hänet asetettiin virkaansa meidän suureksi ylipapiksemme taivaaseenastumisensa yhteydessä, jolloin hän myös aloitti välitystyönsä. Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta. Tämä työ liittyy taivaalliseen oikeudenkäyntiin, tutkivaan tuomioon, joka on osa kaiken synnin lopullisesta hävittämisestä, mistä muinaisen heprealaisen pyhäkön puhdistaminen suurena sovituspäivänä oli vertauskuva. Tuossa vertauskuvallisessa toimituksessa pyhäkkö puhdistettiin eläinuhrien verellä, mutta taivaalliset puhdistetaan Jeesuksen veren täydellisellä uhrilla. Tutkiva tuomio paljastaa taivaallisille olennoille, ketkä kuolleista ovat kuolleet Kristukseen uskovina ja sen vuoksi on hänessä katsottava arvollisiksi saamaan osan ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Se myös osoittaa, ketkä elävistä pysyvät Kristuksessa, noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen ja ovat sen vuoksi hänessä valmiit muutettaviksi hänen iankaikkiseen valtakuntaansa. Tällä tuomiolla osoitetaan Jumalan toimineen oikeudenmukaisesti pelastaessaan ne, jotka uskovat Jeesukseen. Sen perusteella julistetaan, että ne, jotka ovat pysyneet uskollisina Jumalalle, saavat ottaa vastaan valtakunnan. Tämä Kristuksen palvelustyön päätökseen saattaminen merkitsee ihmiskunnan armonajan loppumista ennen toista tulemusta”
Tuossa on adventtikirkon virallinen ilmoitus harhaoppisuudestaan.

Mitään muutosta Raamatussa ei ilmoitettu tapahtuvaksi taivaassa 22.10.1844.

Päinvastoin Raamattu ilmoittaa, että Jeesuksen sovitustyö ei jäänyt kesken ristillä, sillä Jeesus huusi "Se on täytetty", kuten Hän oli edeltä luvannutkin:

"Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!" (Luuk 12:50)

"Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä." (Joh 19:30)

Mitään tutkivaa tuomiota ei ole ilmoitettu Raamatussa, vaan vain Ellen Whiten näyissä ja kirjoituksissa ja sitä myötä Adventtikirkon uskontunnustuksessa, opetuksessa, väärässä raamatussaan Clear Wordissä ja eksyneitten jäsentensä aivosopukoissa. Asia on nimittäin niin yksinkertainen, että Jumala tietää joka sekunnin murto-osan aikana, kuka on pelastunut, sillä kaikissa pelastuneissa on Pyhä Henki, Jumalan kolmas persoona ja muissa ei ole. Ei siinä tarvita mitään toista taivaan huonetta ja siellä tehtäviä rituaaleja. Eikä saatanaa syntien lopulliseksi sovittajaksi ”Kun Kristus pappispalveluksensa lopussa oman verensä ansiolla poistaa kansansa synnit taivaallisesta pyhäköstä, hän asettaa ne saatanan päälle, jonka tuomiota toimeenpantaessa täytyy kärsiä lopullinen rangaistus.” (Ellen White, Suuri Taistelu, 422)

Adventismi on syntiä.

8

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei näy vastausta tähänkään.

      • terkut narsistille

        Kylläpä tämä ihminen rakastaa omia kirjoituksiaan kun vetelee niitä läpi yön ylemmäksi. Tajuaa kai tyhmempikin, miksi adventistit eivät vastaa. Nukkuvat täysillä, että jaksavat aamulla kirkkoon.


      • Mark. 2:9
        Kumpi on helpompaa, sanoa halvaantuneelle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi',
        vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja kävele'?

        PS.
        Joh. 5:9
        Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli. Mutta se päivä oli sapatti.

        Joh. 5:10
        Niinpä juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, ei sinun ole lupa kantaa vuodettasi."
        [Neh. 13:19; Jer. 17:21,22]

        Joh. 9:14
        Oli sapatti, kun Jeesus teki tahnan ja avasi miehen silmät.

        Fariseuksia ja adventisteja kiinnostaa enemmän ettei vain Jeesuksen ruumsi killuisi edes sapattin AATTONA ristillä, ( pe klo 18 lähtien) sillä sana rististä on heille hullutus ja sapatti on heille ikäänkuin viisaus ...

        Joh. 19:31
        Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla.
        Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille,
        juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas.
        [19:31-42: Matt. 27:57-61; Mark. 15:42-47; Luuk. 23:50-55]

        Hämmästyttääkö sinuakin?
        Antti


    • Jesaja 66:18-24
      18
      Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
      19
      Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
      20
      He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
      21
      Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
      22
      Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
      23
      Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
      24
      Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
      [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

      Adventistit harvoin jso koskaan tuota selittävät paitsi että viittaavat ehdollisuuteen eli että voi toteutua
      tai olla toteutumatta. Huomattava kuitenkin on, että siinä ei puhuta ainoastaan Israelista vaan mainitaan
      myös "KAIKKI KANSAT". En tässä nyt selitä sanankohtaa mutta sanonpahan vain adventsiteille, että tämäkin
      on Jumalan sanaa.

      • benedi=siunattu

        samaan aikaan kun liekit nuolevat haisevaa ,ja roviolla olevaa, lihaa, niin suuri määrä
        matoja on niissä samanaikaisesti kiinni.

        Tämä teksti ,ulos lähtemisineen katsomaan " niiden miesten ruumiita" jotka ovat luopuneet Jumalasta,
        ei suinkaan tarkoita sitä, että kun uskovat elävät uudessa maassa " jossa kaikki entinen on mennyt"...että jokaisen takapihalla, kun huoneesta tullaan ulos, olisi ikuisesti palava jumalaton, jota voisi käydä katselemassa!

        Ei Uskova 1 ja Anttikaan voi niin hölmöjä olla, ettäpäätyisivät tällaiseen tulkintaan.
        Kertokaapa ne, jotka tietävät, ..minne ulos, nämä menevät katselemaan ruumiita.?

        Minä tietenkin Jumalan armosta tiedän,...mutta kertokaa Antille , miten tää juttu oikeesti menee!??


    • benedi=siunattu

      silmiin uudet sarveiskalvot, ja iirikset.....2300 illan ja aamun eli vuoden takia!

      " Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa!" Dan 8: 26
      ..Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä" Dan 10: 14

      Uskova 1 elää nyt päivien lopulla, mutta aivotkin ovat aivan lopulla, jolloin ne sanovat Tilt!

      • IDENEB

        Hepr. 4:10
        Se, joka pääsee levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään. [Ilm. 14:13]

        Hepr. 4:9
        Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.

        Toinen tärkeä huomio benedille tiedoksi: kuolema ei ole loppu vaan senjälkeen noustaan tuomiolle ..

        Hepr. 9:27
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,

        Danielin näyt keskittyy kertakaikkiaan viimeiseen 7 vuoteen .. ja tuomioon kuoleman jälkeen !!

        " Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa!" Dan 8: 26
        ..Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on
        tapahtuva sinun kansallesi
        päivien lopulla;
        sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä" Dan 10: 14

        Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Huomaathan ja ymmärräthän lukemaasi vihdoinkin, benedi -- että niin Daniel kuin Heprealaiskirje puhuu erityisesti heprealaisille eli juutalaisille. " .. kertomaan mitä sinun kansallesi tapahtuu päivien lopulla"!!
        LÄHI-IDÄN ISRAEL ON SIIS OLEMASSA MAAILMAN LOPUSSAKIN - JUU

        IDENEB


    • Adventismi perustuu Ellen Whiten kirjoituksiin (jota kutsutaankin Profetian hengeksi) ja ne korvaavat Raamatun sanan.

      Adventismi vastaan kristillisyys.
      Ellen white vastaan Raamattu.
      Niin se on menny 1844 vuodesta lähtien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      1983
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1687
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1610
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1574
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1428
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      28
      1341
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1182
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1173
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      39
      1061
    Aihe