I have a dream

tango.d

Elikkäs mulla on pitkään ollut haave.Vaikka olen kovin nuori, olen vielä nuorempana viettänyt paljon aikaa bailaamalla
ja tietty siihen kuului tämä alkoholi. Myös kiloja tuli mukana (liikaakin) ja rahaa paloi, mutta kivaa oli!

Olen nykyään rauhoittunut paljon, mutta olen huolestunut siitä miten paljon suomalaiset juovat. Miksemme pysty juomaan vaan 3kk välein? Miksi sen täytyy olla lähes joka viikonloppuista?
Meillä ei ole yksinkertaisesti tekemistä ja vertaistukea olla ilman.. Ei välttämättä harrastuksia, Ja onhan alkoholin
kanssa länträäminen toisaalta todella sosiaalista toimintaa.

Mutta haluaisin että moni muukin kuin vain minä, pystyisi juomaan hiukan harvemmin. Sillöin tällöin on mukava irrotella. Mutta olisi ihanaa jos pystyisin tarjoamaan muille tekemistä ja tukea viikonloppuisin.
Siksi etsin täältä, ystäviä jotka haluavat todellisia kavereita eikä vaan sellaisia jotka pyytävät sinua aloittelemaan
jonnekkin.. Haluan kavereita jotka on aidosti kiinnostunut seurastani!!

Oletko se sinä, joka haluaa vähentää? keksiä muuta tekemistä, kuin joka viikonloppuinen juominen?
Haluaisitko tutustua uusiin ihmisiin? kenties saada kasaan porukka jonka kans kokeilla jtn uutta? Tai vaan jutella mesen välityksellä? Sähköpostini on: [email protected]

Olen 22-vuotias tyttö Salosta. Ja kuinka epätoivoiselta tämä kuulostakaan haluan tutustua uusiin ihmisiin :)
Ei tarvitse olla vähentämässä alkoholia, jos tahdotte tutustua. Sekin riittää että olette innokas saamaan uusia tuttavuuksia/tekemistä vapaa-ajalle :)

6

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Judge evk

      Sinulla nyt tuntuisi olevan vaihtoehtoista tatsia. Respect! Tuntien tämän palstan hörhöt ja hiipparit, toivotan todella onnea. Mutta oli ilo lukea viestisi!

      • njuu

        eikä mee aikaakaan kun hörhöpiiri lähtee "auttamaan" uusien "harrastuksien" parissa, nähty on


    • Viestissäsi on asiaa ! Itselläkin tuli nuorempana harrastettua bailaamista ja jonkin verran huuruisia viikonloppuja, mutta nykypäivän alkoholikulttuuriin verrattauna ilmeisesti aika siististi. Nuorten hyvinvointi on lähellä sydäntäni, olenhan aikuisten lasten äiti, kiitollinen siitä että omat nuoreni ovat paikkansa maailmassa löytäneet.
      Nuorilla ei ole helppoa nykyaikana, yhteiskunta asettaa paljon vaatimuksia mutta antaa aika vähän mahdollisuuksia. Nuorten työttömyys on hälyttävän korkea, ja se jos mikä aiheuttaa ahdistusta ja syrjäytyneisyyttä. Perheen perustamiset ja oman asunnon hankkimiset tuntuvat utopistisilta ajatuksilta tässä tilanteessa, ei voi ottaa asuntolainaa jos ei ole työtä. Paetaan alkoholiin joka siirtää todellisuuden tuskaa huomiseen.
      Hattua nostan Sinulle ajatuksistasi ja toivon vilpittömästi että löydät kaltaisiasi tuttavia.
      En tiedä onko tällä palstalla nuoria ihmisiä lukemassa tai kirjoittelemassa,mutta toivotan onnea Sinulle.

    • Adria

      Hyvä juttu. Toivottavasti löydät tuosta toiminnasta paljon antoisia ja hyviä puolia. Sinunkaltaisiasi soisi olevan enemmän. Tsemppiä.

    • tangodelirium

      Luulen että moni vanhempi ihminen on vastannut ja kunnioittanut kirjoitustani.
      Toivonmukaan täällä olis joitaki jotka haluis tavata =) muussa ku baarin merkeis :D
      Moni nuori ei uskalla elää ilman alkoholia.. ei sitä joka viikonloppu vaa tarvi ottaa :)
      pääsanomani n et ottais harvemmin :D

    • Tälläisia aloituksia täällä, niin harvoin näkee, että suorastaan häkeltyy tekstiäsi lukiessa. Uskoakseni keski-ikä tällä palstalla on jossain neljän ja viidenkympin välillä. Joten ikäisiäsi tuskin montaa löytyy, jos sitten yhtäkään. Oletko kokeillut kirjoittaa tuonne omanikäistesi fooruumiin?
      Realielämässä en tunne tänne kirjoittavista ainuttakaan, ja suurimmalta osaltaa näyttäisi täällä muidenkin olevan lähinnä palstakamuja. Ehkä tietyn ydinporukan yhteinen nimittäjä on; kirjoittamisen riemu/halu ja joskus väliin on irronnut huikeaa luovuuden irroittelua. Aika vähän täällä juuri kukaan omasta realielämästään kertoo, joten siitä saa vain arvailla, tai sitten luulotella, kukin tavallaan.
      Kuitenkaan en olisi valmis pistämään kaikkia kirjoittajia samaan nippuun ja nimittämään hörhöksi.
      Tekstien sisältä löytyy aitoa inhimillisyyttä, lämpöä ja rehellisyyttäkin. Jotkut tuntuvatkin sielunsisarilta ja veljiltä, vaikkei ole koskaan heitä tavannutkaan.
      Sinun ikäisenäsi olen ollut jo äiti. Eikä siihen aikaan bailailu ollut muutoinkaan nuorten joukossa niin yleistä, kuin mitä se nyt näyttäsi olevan.
      Omalla kohdallani aikani ovat täyttäneet muut asiat, harrastukset ja elämänsisältö, kuin mistä sinä kerroit.
      Alkoholilla ei edelleenkään ole sijaa elämässäni. Se vaan ei ole mun juttu. Voin ottaa lasillisen hyvän aterian, tai seuran kanssa ja siinä se. Tanssimassakin voi käydä ihan selvistä päin.
      Mitä voisin neuvoa: Tarjolla on nykyisin jos vaikka millaista harrastuspiiriä ja Työväen- sekä Kansallisopistojen kurssit eivät maltaita maksa. Niissäkin on mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin.
      Mietippä mistä pitäisit? Kun saat sen langanpään" avatuksi, niin siitä se sitten lähtee. Yksikseen ei kannata jäädä murehtimaan ja sellaisesta seurasta, jossa ei enää viihdy on parasta irroittautua.
      Kirjoittaminenkin on yksi hyvä harrastus. Nyt kun näitä mahdollisuuksia omien tekstijensä julkaisemiseen on tarjolla ja hyvinkin erilaisia, niin kannattaa selata niitä ja valita mieleistään.
      Tokihan olet tervetullut tällekin palstalle kirjoittelemaan, ainakin minun puolestani. Mutta viihtyisitkö tässä itseäsi vanhempien seurassa?
      Toivottavasti saat mailiisi mukavia ehdotuksia:-)
      Kirjeesi kosketti ja kiitos siitä sinulle:-
      Rokeutta sinulle uudella tielläsi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe