Mistä Hyvinkään sairaala oikein hankkii päivystävät lääkärinsä?? Kävin pari päivää sitten todella huolestuneena keskenmenon pelossa siellä, lääkäri oli intialainen(?) todella epäselvästi suomea puhuva mies. Minkäänlaisesta rasismista ei ole kyse, mietin vain siinä samalla huonokuuloisia yms., kun parikymppinenkin sai pinnistää että sai puheesta selvän. Olen kyllä kielitaitoinen (lääkäri puhui hyvin englantia odotushuoneessa istuville venäläisille), mutta stressaavassa tilanteessa haluan kertoa huolenaiheeni sen kummemmin kieliasua miettimättä, ja harvemmin Suomessa vanhempi väestö osaa englantia.
Tämän lisäksi tuntui ettei lääkäri kuunnellut/ymmärtänyt puoliakaan mitä sanoin, monta kertaa sai selittää samoja juttuja hiiiitaaasti. Lopulta sanoi jotain tulehduksesta ja alkoi kirjoittamaan antibioottireseptiä. Kun sitten tiedustelin syytä viikon takaiseen rajuun kipukohtaukseen (jonka olin jo aiemmin sanonut olleen todella raju ja kestäneen n. 10 minuuttia), vuoropuhelu meni suunnilleen näin:
"mikä kipu?"
"niin se viikko sitten tullut kipukohtaus josta aiemmin sanoin"
"no jos se ole ihan lievä ja kestä vain pari sekunti ni ei mitä"
"mut se kesti ainakin 10 minuuttia ja oli tosi raju"
"ei sitä osa selita"
Muilla kokemuksia tästä lääkäristä?
Kiitokset kuitenkin muulle henkilökunnalle, erityisesti lämmitti hoitajan tullessa hakemaan minua ja puristi lempeästi olkapäästä, väistyi hetkeksi se liukuhihnafiilis :)
Sairaalan päivystyksestä..
18
4498
Vastaukset
- Lady N
Alkoi kyllä naurattamaan toi "ei sitä osa selita"..Vaikka kauhea tilanne on varmasti ollut. :(
Mene yksityiselle,saat varmasti parempaa hoitoa. Itselläni legendaarisin oli varmaan yksi nuori mieslekuri,joka antoi niskasärkyyn panacodia ja burana 800:sta. "Joo ja näitä voi kyl ottaa vaik yhtäaikaa". Voin kertoa,että pari päivää meno oli kuin ruotsinlaivalla,eikä niskasärystä tietoakaan. Itseasiassa en varmaan tuntenut koko niskaani,saati että tiesin semmoisen ruumiinosan olemassaolosta..
Viime kerralla polven takia sain taas panacodia "näitä ei kyl saa ottaa enempää kun 6 päivässä" (kuka syö panacodia 6 kappaletta/päivä??!). Jep jep..- -
Lääkäri voi määrätä Panacodiakin sen 6 kpl päivässä syötäväksi. Oltuani isossa leikkauksessa lääkäri määräsi 2 Panacodia ja yhden 800 mg Buranan kolmesti päivässä. Sekaisinhan siitä menee, mutta hoitaa kipua tehokkaasti. Ja en tässä nyt ottanut kantaa siihen, oliko sen määrääminen niskasärkyyn kaikki paras vaihtoehto.
- miiiruk
kyllä olen oikein tyytyväinen sairaalan lääkäreihin,ovat hyvin ammatti- taitoisia ja kuuntelevat
potilasta ja myös hoitavat potilaan niinkuin pitää. KIITOS HYVINKÄÄN SAIRAALAN LÄÄKÄREILLE.
Hyvää myöhäis- syksyä kaikille lukijoille.- parempaa odotellessa
Haistakoon p**** koko hyvinkään sairaala ja terveydenhuolto. Häpeäisivät edes mutta eihän ne tunne edes sellaista!
On tuolta suomenlahden takaa tulleita lääkäreitä, jotka kysyvät potilaalta onko lääkärintodistus kirjoitettu oikein, mitähän sitten tapahtuu kun potilas on kuoleman kielissä eikä lääkäri ymmärrä potilasta kuka vastaa sitten jos potilas kuolee että lääkäri ei ymmärrä ? Mielestäni on edesvastuuntonta palkata kielitaidon lääkäri.
- lääkäriksi
intaan. Opettele kieli, lääkärin työ yms. ja kuuntele kiltisti, kun joku teini haukkuu tyhmäksi.
- adfd
vedä käteen
- lääkärit
Hyvinkään sairaalan päivystysalueella on kahden eri toimijan lääkäreitä; Hyvinkään Terveyskeskuksen (jolla nuo ulkolaiset) ja HYS:n lääkärit.
- **-**
Mitä sitten. Yhtä pönttöjä kaikki. "En tieta mita kipu, tule uute jos ei loppu kipu, ota tasta pileri saata helpota sarku."
- Köntsänen
Aloittajan juttu koskee terveyskeskusen päivystystä;oletan?
Ensiavussa lääkärit ja hoitajat ovat todella taitavia!!!
Muutaman kerran olen joutunut käymään ja olen saanut erittäin asiantuntevaa ja nopeaa hoitoa suomeksi!
Hyvinkään sairaala kuluu HYKS:in opetussairaaloihin ja siellä työskentelevät samat lääkärit joita voi myös tavata Meikussa.- Anonyymi
taitavia? No ei ole, ne katsoo googlesta ohjeita.
- nimimerkkkki
Ensiavun lääkärit ei tosiaan ole kaikki ihan asiaansa osaavia, viimeksi kolme lääkäriä ihmetteli vaivaani, kaksi taisi olla ulkomaalaisia ja yksi suomalainen. Päätyivät kirjottamaan 10pv antibiootti kuurin. Kotiin mennessäni huomasin että resepti on ihan jonkun muun nimellä ja sosiaaliturvatunnuksella. Lääkäreiden ammattitaito ei oikein vakuuttanut joten googletin vaivaani ja löysinkin ohjeen minkä mukaan riittäisi lämmin suihku jne. Tein näin ja vaiva katosi täysin, jännä että lääkäreillä ei tälläisistä ohjeistuksista ollut mitään tietoa vaan heti oli RASKAANA olevalle antibioottikuuria tyrkyttämässä.
- öä
Kannattaa muistaa, että TK päivystyksessä ei tarkoitus ole periaatteessa antaa diagnooseja kuin korkeintaan keuhkoputken tulehdukseen vaan hoitaa akuutti kipu/vaiva pois ja tutkia ettei vaiva johdu mistään hengevaarallisesta. Aika ei riitä suorittamaan aivokäyränmittauksia. Sen jälkeen kotiin ja omalle lääkärille aikaa tai vaikka sinne yksityiselle. Sen takia siellä on hirveät jonot, kun sitä pidetään repesptiautomaattina tai tullaan hoidattamaan lasten korvatulehduksia(Joka on täysin turhaa, lapsista tulee vaan resistenttejä) tms. Ja ihmiset valittelevat kun joutuu jonottamaan 5t untia ja lääkäri vastaanottaa sen 10 min verran. Jonotusajat pitenisivät jonkin verran jos lääkäri uhraisi jokaiselle potilaalle sen tunnin verran. Ja ennen vastaanottoa lääkärithän yleensä tutustuvat potilaaseen ennen vastaanottoa lukemalla sairaskertomukset
- Anonyymi
huutonaurua
”lääkärithän yleensä tutustuvat potilaaseen ennen vastaanottoa lukemalla sairaskertomukset”
ei lue, ei tutustu etukäteen.
Siellä on lääköreiden oma ”hylly”, jonne kirjataan mahdollinen mt epäily,
joka laukasee - LUVAN OLLA TEKEMÄTTÄ MITÄÄN - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
huutonaurua
”lääkärithän yleensä tutustuvat potilaaseen ennen vastaanottoa lukemalla sairaskertomukset”
ei lue, ei tutustu etukäteen.
Siellä on lääköreiden oma ”hylly”, jonne kirjataan mahdollinen mt epäily,
joka laukasee - LUVAN OLLA TEKEMÄTTÄ MITÄÄNEi se varmaan ole lupa olla tekemättä mitään, taitaa ennemminkin olla käsky olla tekemättä mitään.
Ainakin silloin, kun on pohjalla mt-merkintöjä taustatiedoissa.
- HYvinkää pop.
Oliko tuo tohtori sitten ihan oikea lääkäri? Alkaa nimittäin kirjoituksesi jälkeen miettimään, kuka tarkistaa Suomen ja varsinkin pienempien paikkojen lääkärien opinnäytteet ja lopputokarit ja onko tällä lääkärillä Suomessa oikeus työskennellä. Nimittäin ulkomaalainen lääkäri joutuu suorittamaan jotakin opinnäytteitä tai muuta ennenkuin voi työskennellä täällä.
Ai antibioottia sait kipukohtaukseen????!!!!!!!!------Väärä hoito.
Jos lääkäri ei tiedä mikä vialla, on potilas tutkittava kunnolla ja pyydettävä erikoislääkäri paikalle. Raskaudenaikainen hoito kuuluu kunnille ja jokaisella kaupungilla tulee olla kunnallinne gynekologi yleislääkärin saatavilla päivystyksessä. Jos sitä ei ole, niin sitten lähimpään yliopistolliseen sairaalaan tai vastaavaan.
Miten on, onko raskaus sujunut kivuitta ja ongelmitta????- Anonyymi
hyvinkäälle pääsee lääkäriksi kaikki
joilla ei ole tutkintoa,
mutta otsaa heittää asiakas
esimiehen pyynnöstä
tutkimatta ulos.
Hyvinkään sairaala on ns. oksennusränni.
Siellä lääkärit sontii asiakkaan maineen, siten ettei kenenkään tarvitse enää huolehtia lääkärinluvistaan.
- Anonyymi
Onhan noita outoja tilanteita ollut varmaan itse kullakin.
On suuriakin kielen ymmärtämisen ongelmia, välinpitämättömyyttä ym.
Joku nuorempi lääkäri halusi tutkia tarkemmin, mutta sitten on kokeneempi sanonut väliin, ettei mitään tehdä.
Aina on sama hokema, jos ei mene ohi tai pahenee, tule uudelleen.
Eli jotain on vialla joka tapauksessa kun noin sanotaan, mutta mitään ei viitsitä tehdä, muuta kuin juoksuttaa ihmistä edestakaisin.
Kerran oli hauska tilanne, kun lääkäri kyllä puhui aika hyvin ymmärrettävää suomea, mutta hän ei kuitenkaan ymmärtänyt kun puhuin hänelle.
Sanoin esim. palelemisesta ja vilunväristyksistä, niin hän kysyi heti perään " onko teillä ollut kylmä?"
Puhuin vatsan toiminnasta, ulostamisesta, niin hän kysyi heti perään " onko teillä suoli toiminut?"
Kaikenkaikkiaan käynnin syy oli vatsakivut, huono yleisvointi, hikoilu, palelu.
Tuloksena oli, että lääkäri tuli resepti kädessään, ojensi sen ja sanoi " tämä autta kuuma ".
Resepti oli Gabapentin-lääkkeelle.
Pakko sanoa, että jäi ostamatta.
Voivoi, näitä riittää, omalla kohdalla sekä paljon tuttavienkin kertomuksia lääkärissä käynneistään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611060Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724