Mihin sun rahat menee?

UteliasTuhlari

Teillä toisilla joilla on lainoja kertynyt, paljonko tienaat, mihin rahat menevät kuukausittain?

39

1587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiat kuntoon pikkuhiljaa (n 29)

Asun avoliitossa. Kirjoitan tähän mun osuuden kaikista kk-menoista. (olen jakanut myös harvemmin tulevat laskut tasaisesti kuukausimaksuihin)

Asuntolaina ja vastike 350e
      Sähkö 50e
      Vesimaksu 5e
      Kotivakuutus 5e
      Netti 12e
      TV-lupa 5e
      VIASAT 20e
      Puhelin 40e
      Joustoluotto 215e
      Santander 206e
      VISA 45e
      Autolaina 100e (korko 0%)
      Lomalaina 100e (korko 0%)
      Autovakuutus 50e
      Ajoneuvovero 11e
      Liitto 25e
      Eläkevakuutus 50e

yht. 1289e

Tilistä jää näillä menoilla 227e, tällä sitten polttoaineet ja ruoat
      Oon yrittänyt pankista saada yhdisteltyä lainoja, mutta koska oon velkaa noin paljon ottanut, niin en saa.
      Nyt oon hyväksynyt sen asian, että oon itse sössinyt asiani ja nyt menee muutama vuosi ihan kituuttaen.
      No, kyllä tästä selvitään, kuukaus kerrallaan. Olis mielenkiintosta nähdä miten teillä muilla?

• Kysyn...

"Asuntolaina ja vastike 350e"

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että missä ja miten asut ja paljonko on asuntolainaa?

Tuntuu nimittäin tosi pieneltä summalta, jos tuossa on kerran lainanhoitokulut ja vastike.

Ja mistä saa autolainaa ja muuta (lomalaina) lainaa 0-korolla?

• M26+

Lainan viimeiset erät maksoin pois kuukausi sitten, mutta aikaisemmin maksut meni näin:

Vuokra 250€ (sis. vesi ja sähkö)
        Puhelin 12€
        Netti 40€
        Auto 120€ (bensa, vakuutukset ja huolto karkeasti)
        Laina 143€
        Lehdet 6€

Yht: 571€/kk
        Tulot: 810€/kk

Ihan mukavasti pärjää pienilläkin tuloilla kun pyrkii minimoimaan kulunsa, huoltamaan auton itse jne. Säästöönkin saa jäämään rahaa. Tarkoitus olisi työllistyä vuoden vaihteessa, mutta menot aion pitää nykyisellä tasolla (bensa- ja huoltokulut tosin nousee), jolloin rahaa jää säästöön jo ihan reilusti. Lainaa en perkele enää aio ottaa, kuin korkeintaan asuntoon.

Nykyisen kaltainen menojen määrä on kyllä vaatinut hieman työtä mm. vuokra-asuntoa etsiessä.

• Suhteellisuuden tajua kiitos

Mielenkiintoista "kituuttamista" tuo elämä omassa paritalossa Espoossa, kun varaa on lisäksi käyttää viasatiin 240e/vuodessa, puhelimessa puhumiseen 500e/v, ja lomailuunkin 1200e/v. Minun kirjoissani kituuttaminen on kyllä jotain ihan muuta, kannattaisi varmaan sinunkin tutustua OIKEASTI KÖYHIIN ihmisiin niin osaisit arvostaa sitä mitä sinulla on.

• En ole aloittaja, mutta ymmärsin
        Kysyn... kirjoitti:

"Asuntolaina ja vastike 350e"

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että missä ja miten asut ja paljonko on asuntolainaa?

Tuntuu nimittäin tosi pieneltä summalta, jos tuossa on kerran lainanhoitokulut ja vastike.

Ja mistä saa autolainaa ja muuta (lomalaina) lainaa 0-korolla?

"Tuntuu nimittäin tosi pieneltä summalta, jos tuossa on kerran lainanhoitokulut ja vastike."

Eiköhän vastaus tuohon löydy aloittajan viestistä: "asun avoliitossa" ja "Kirjoitan tähän mun osuuden kaikista kk-menoista".

Eli tuo 350 euroa on aloittajan osuus asuntolainasta ja vastikkeesta. Varmasti hänen avopuolisonsa maksaa lainaa paljon enemmän. Ehkä asunnon omistussuhteet ovat vaikkapa 30 % aloittaja, 70 % puoliso.

"Ja mistä saa autolainaa ja muuta (lomalaina) lainaa 0-korolla? "

Luultavasti avopuolisolta lainattu. Ei varmaan kehtaa korkoa periä.

• En ole aloittaja, mutta ymmärsin
        En ole aloittaja, mutta ymmärsin kirjoitti:

"Tuntuu nimittäin tosi pieneltä summalta, jos tuossa on kerran lainanhoitokulut ja vastike."

Eiköhän vastaus tuohon löydy aloittajan viestistä: "asun avoliitossa" ja "Kirjoitan tähän mun osuuden kaikista kk-menoista".

Eli tuo 350 euroa on aloittajan osuus asuntolainasta ja vastikkeesta. Varmasti hänen avopuolisonsa maksaa lainaa paljon enemmän. Ehkä asunnon omistussuhteet ovat vaikkapa 30 % aloittaja, 70 % puoliso.

"Ja mistä saa autolainaa ja muuta (lomalaina) lainaa 0-korolla? "

Luultavasti avopuolisolta lainattu. Ei varmaan kehtaa korkoa periä.

Aloittaja olikin jo vastannut tuonne alas. En kyllä ymmärrä miksi ei voinut vastata suoraan oikeaan kysymykseen.

Eli arvasin oikein, loma- ja autolainat eivät ole mistään pankista tms.

• Perhe ei ole kummiskaan erhe

2 2 ja vähän "kateellinen"lapsettomille ,kun ne lapset vievät ison osan ;) Vaikka ovatkin parasta elämässäni.

Talon lainaan 1400€/kk
        Prisma n.600€/kk
        Auto n.500€/kk (bensa(300€),vakuutus,huollot yms. renkaat)
        Talon pakolliset kulut n.400€/kk (lämmitys,vesi,sähkö,vero,jäteh,vakuutus)
        Lasten päivähoito 430€/kk
        Netti,puhelimet,tv-lupa,kanavapaketti 150€/kk
        Nämä ovat ns. joka kuukautiset "pakolliset"menot.

Sitten päälle harrastukset ,lapsille ja itsellemme vaatteet ,kodin sisutustus,talon kunnostus/huolto ,pihan laittaminen(yllätävän paljon menee rahaa pihaan joka vuosi).Ravintolat,baarit joissa tulee käytyä n.kerran kuussa.
        Matka tallinaan viinaa hakemaan kerran vuodessa ja n.1000€/reissu Samoin menee ruotsin reissulla kerran vuodessa ja jotain huvipuisto juttuja mut nehän ovat aika halpoja.
        Joulu yms.juhlat valmistujaiset ja synttärilahjat lähipiirille.
        Kaikkea krääsää tulee ostettuu et paikat pullistelee.
        Molemmat maksamme yleensä vuoden lopussa mitä on varaa vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen.

Kaikki menee mitä tienataan mut sehän se rahan tarkoitus onkin eli kiertää ja näin pysyvät talouden rattaat käynnissä
        (netot 2600 1700 210€ lapsilisät)

Yksin kun asuin omassa (maksamassani) kaksiossa oli kuukausimenot kaikkineen alle 1000€ toki aikaa melkein 10-vuotta ja silloin meni baareihin ja bensaa suurin osaa menoistani.

• Toinen N29

Asun yksin luhtitalokaksiossa, menot:

* Yhtiövastike 80e
        * Sähköön ~ 20e
        * Veteen ~ 25e
        * Netti puhelin yht ~25e
        * Koti- matkavakuutus yht ~10e
        * Kahden kissan ruoka hiekka ~25e
        * Bussikortti 40e
        * Lehdet ~10e
        * Asuntolainan työttömyysvakuutus 30e
        * Liiton jäsenmaksu 25e
        * Ruokaan noin 250e
        * Ei autoa eikä telkkaria

Noihin siis menee noin 540e/kk, sen lisäksi noin 500-700e/kk kaikkeen muuhun (vaatteet, kosmetiikka, matkailu, jne) ja loput nettopalkasta eli 1000-1200 menee asuntolainan maksuun.

• Asiat kuntoon pikkuhiljaa (n29)
        Suhteellisuuden tajua kiitos kirjoitti:

Mielenkiintoista "kituuttamista" tuo elämä omassa paritalossa Espoossa, kun varaa on lisäksi käyttää viasatiin 240e/vuodessa, puhelimessa puhumiseen 500e/v, ja lomailuunkin 1200e/v. Minun kirjoissani kituuttaminen on kyllä jotain ihan muuta, kannattaisi varmaan sinunkin tutustua OIKEASTI KÖYHIIN ihmisiin niin osaisit arvostaa sitä mitä sinulla on.

Hei.

Kiitos mielipiteestäsi.
        Minä en pidä itseäni köyhänä, mutten hyvätuloisenakaan.
        Ja päivän pohdittuani vastaustani, olen edelleen sitä mieltä että tämä on kituuttamista.
        Jos olisin hyvätuloinen, voisin käydä esim. viikonloppumatkoilla ja käydä enemmän teatterissa, juhlimassa, ulkona syömässä yms.
        Minusta kituutuselämä on sitä, että jokaista pientäkin ostosta pitää miettiä.
        Elämässä pitää olla jotain ilojakin, niiksi voisin lukea mainitsemasi viasatin ja puhelinlaskun. Ja korjatakseni vielä, lomaluottoa mulla oli 300e.

• Suhteellisuuden tajua kiitos
        Asiat kuntoon pikkuhiljaa (n29) kirjoitti:

Hei.

Kiitos mielipiteestäsi.
        Minä en pidä itseäni köyhänä, mutten hyvätuloisenakaan.
        Ja päivän pohdittuani vastaustani, olen edelleen sitä mieltä että tämä on kituuttamista.
        Jos olisin hyvätuloinen, voisin käydä esim. viikonloppumatkoilla ja käydä enemmän teatterissa, juhlimassa, ulkona syömässä yms.
        Minusta kituutuselämä on sitä, että jokaista pientäkin ostosta pitää miettiä.
        Elämässä pitää olla jotain ilojakin, niiksi voisin lukea mainitsemasi viasatin ja puhelinlaskun. Ja korjatakseni vielä, lomaluottoa mulla oli 300e.

Minusta sinä ajattelet nyt hieman "kierosti", sillä eihän sinun tarvitse jokaista ostosta ajatella. Joka kuukausi "ostat" tv-viihdettä monella kympillä, ja puheaikaa myös. Lisäksi joka kuukausi "ostat" paritaloa Espoosta, ja 400 eurolla (!!) niitä hyödykkeitä, joita olet ostanut kulutusluotoilla. Se, että on tuhlannut rahansa etukäteen, ei kuitenkaan ole yhtään vähemmän "miettimättä ostamista" kuin se, että tuhlaisit nuo rahat muuten joka kuukausi.

Kärjistäen tilanteesi on sama, kuin joku valittaisi kuinka "sen jälkeen kun maksan huvilani ylläpitokustannukset, puutarhurin, autonkuljettajan ja yksityiskokin palkan sekä joka iltaisen hierojakäyntini, minulla on varaa vain neljän tähden ravintoloihin ja Stockammin vaatteisiin. Yhtään ei jää tuhlattavaksi, nyyh".

Suosittelisin siis, että keskityt miettimään enemmän sitä mitä sinulla jo ON, eikä sitä, että kaiken tuon jo hankkimasi jälkeen et enää pystykään ostamaan ihan mitä tahansa.

• ------------

aika leveesti oot elänyt

• pexiiiii

asuntolaina 500
        vastikkeet ja korot 250
        netti 30
        puhelin 20
        ruoka 250
        juhliminen 400
        bussi 50
        vakuutukset 15
        vaatteet 70

nettotulot 2000€

tuossa oma talouteni suurinpiirtein. laskelman mukaan jää vielä yli 420€ eikä tulot edes ole mitenkään kummoiset. ylimenvät rahat menee säästöön ja matkusteluun (pari ulkomaanmatkaa vuodessa).

Oma vinkkini onkin: älä tee lapsia äläkä hanki autoa ja ennenkaikkea jos haluat jotain SÄÄSTÄ ja OSTA äläkä OSTA ja MAKSA.

• Mie68

Ollaan kaiketi hieman vanhempia, mitä tämä palstan käyttäjät näyttäisivät keskimäärin olevan (s.1968). Joka tapauksessa nettotulomme ovat minä 2150€/kk ja vaimo 1200 €/kk, siis yhteensä 3250 €/kk ja siitä huolimatta fyrkat ei riitä mihinkään. Laskujen maksu -päivän jälkeen pahimillaan ei ole yhtään käteistä. Ainoastaan luotollisia tilejä => luottokortteja. Visa-helvetti koko ajan päällä.

Olen sitä mieltä, että ovat tulot kuinka suuret hyvänsä, menot ovat AINA vähän suuremmat. Toivottavasti lapsistamme (poika 8v, tyttö 6v ja kuopus 4v.) tulee parempia talouden pidossa.

• pemalauta
        Mie68 kirjoitti:

Ollaan kaiketi hieman vanhempia, mitä tämä palstan käyttäjät näyttäisivät keskimäärin olevan (s.1968). Joka tapauksessa nettotulomme ovat minä 2150€/kk ja vaimo 1200 €/kk, siis yhteensä 3250 €/kk ja siitä huolimatta fyrkat ei riitä mihinkään. Laskujen maksu -päivän jälkeen pahimillaan ei ole yhtään käteistä. Ainoastaan luotollisia tilejä => luottokortteja. Visa-helvetti koko ajan päällä.

Olen sitä mieltä, että ovat tulot kuinka suuret hyvänsä, menot ovat AINA vähän suuremmat. Toivottavasti lapsistamme (poika 8v, tyttö 6v ja kuopus 4v.) tulee parempia talouden pidossa.

Eihän nuo tulot mitkään isot ole perheelliselle.
        Asuin paikkakunta vielä jos on etelässä saa maksaa omasta asunnosta tai vuokrasta maltaita ja siihenhän se menee.
        Loput pitää porvarihallitus huolen kun nostaa energiaveroja ja alko yms. veroja.
        Meillä hieman isommat nettotulot 2200€ 1500€ ja lapsilisät ,mut maksamme saman päivähoitomaksuissa kuin esim. 20000€/kk nettona hankkiva eli ihanaa porvarit ...juuri meitä ns. hieman alle keskituloisia ja keskituloisia löydään ja kovaa.

Toki kannattaa yrittää teillä pistää tuo visa rumba seis tai jotenkin hallintaan.
        Meillä ei ole sitä huolta ,mut oma talo "etelässä"(n.150000€ halvemmalla saisi samanlaisen talon esim. kymenlaaksosta) pitää huolen ettei tarvitse miettiä mihin säästää ,kun ei ole mitään säästettävää.
        Kaikki menee tosin syömme hyvin ja vaatteet yms. ovat hyvässä kuosissa ,mut ei tarvitse matkustella suomesta pois.huvipuistot ovat meidän matkat.

Välillä huvittaisi hypätä tästä oravan pyörästä pois ja jäädä sossun elätettäväksi ja hakea vaan mäyräkoiraa kaupasta.
        Mitään hyötyä ei ole töissä käymisessä.Velkanen talo on ainut hyöty ei tarvitse asua vuokrakämpässä jossain kerrostalossa siintä sitten nautimme.
        Vaan Oikeasti sossun menot olisi pistettävä kuriin ei mitään rahoja jos ei töissä käy niin omakin mielenkiinto töihin kasvaa.

• sivustalukenut...
        Suhteellisuuden tajua kiitos kirjoitti:

Minusta sinä ajattelet nyt hieman "kierosti", sillä eihän sinun tarvitse jokaista ostosta ajatella. Joka kuukausi "ostat" tv-viihdettä monella kympillä, ja puheaikaa myös. Lisäksi joka kuukausi "ostat" paritaloa Espoosta, ja 400 eurolla (!!) niitä hyödykkeitä, joita olet ostanut kulutusluotoilla. Se, että on tuhlannut rahansa etukäteen, ei kuitenkaan ole yhtään vähemmän "miettimättä ostamista" kuin se, että tuhlaisit nuo rahat muuten joka kuukausi.

Kärjistäen tilanteesi on sama, kuin joku valittaisi kuinka "sen jälkeen kun maksan huvilani ylläpitokustannukset, puutarhurin, autonkuljettajan ja yksityiskokin palkan sekä joka iltaisen hierojakäyntini, minulla on varaa vain neljän tähden ravintoloihin ja Stockammin vaatteisiin. Yhtään ei jää tuhlattavaksi, nyyh".

Suosittelisin siis, että keskityt miettimään enemmän sitä mitä sinulla jo ON, eikä sitä, että kaiken tuon jo hankkimasi jälkeen et enää pystykään ostamaan ihan mitä tahansa.

...hienot ohjeet annoit....mullekki tuli ihan hieno fiilis noista kirjoituksista.
        oikeesti mullakin tuntuu että koko ajan pitää kituuttaa ja kituuttaa...
        lainaa on sikana ja hirveet menot koko ajan, eikä millään helpota ku miettii ett
        on pakko olla töissä yms...yms...

mut loppujen lopux...onhan mulla ihan vitusti kaikkee.....niin paljo etten ees kehtaa tänne kirjottaa.

niin hyvin toi sun kirjotus osu muhunkin =)

• almaliina

Netto kuussa min 2500e (max 2800)
      Menot/kk:
      - oma osuus asuntolainasta (aviossa) 600 (miehellä isommat tulot, maksaa enemmän)
      - vastike (sis. veden) 155
      - puhelin ja netti 50
      - luottokortit yksi kulutusluotto 600-700
      - säästöön 200
      - kuntoilupaikan maksu 45
      - auton käyttömaksun ja auton pikkuhuollot maksan myös

Loput ruokaan, polttoaineeseen, vaatteisiin sekä satunnaisiin huvituksiin.
      Mies maksaa as.lainaosuutensa lisäksi sähkön, lehdet, vakuutukset, tv-luvan, kalliimmat huollot tms. autoon (miehellä firman auto), matkat, kodinkonehankinnat. Niin ja meillä ei ole lapsia.

• jtgjtrykf

Nettotulot n. 2000€/kk

Vuokra 250€
        Autolaina 350€
        Moottoripyörälaina 450€
        Ruoka 200€
        Vakuutukset 100€
        Bensa 100€
        Vesi ja netti 40€
        Puhelin 5€
        Eläkevakuutus 90€

Siitä jää vielä mukavasti 400€ kaikkeen muuhun. Jotain jää joka kuukausi vielä säästöönkin. Molemmat lainat loppuu ensi maaliskuussa jonka jälkeen jääkin sitten ihan mukavasti säästöön.

• Asiat kuntoon pikkuhiljaa N29
        jtgjtrykf kirjoitti:

Nettotulot n. 2000€/kk

Vuokra 250€
        Autolaina 350€
        Moottoripyörälaina 450€
        Ruoka 200€
        Vakuutukset 100€
        Bensa 100€
        Vesi ja netti 40€
        Puhelin 5€
        Eläkevakuutus 90€

Siitä jää vielä mukavasti 400€ kaikkeen muuhun. Jotain jää joka kuukausi vielä säästöönkin. Molemmat lainat loppuu ensi maaliskuussa jonka jälkeen jääkin sitten ihan mukavasti säästöön.

Kysyjälle, listasin siis minun osuuteni noista asuntolainasta ja vastikkeesta. Asun paritalossa Espoossa.

Ja autolaina ja lomalaina on sukulaisilta, olen vain halunnut nimetä ne.

• debet
        Asiat kuntoon pikkuhiljaa N29 kirjoitti:

Kysyjälle, listasin siis minun osuuteni noista asuntolainasta ja vastikkeesta. Asun paritalossa Espoossa.

Ja autolaina ja lomalaina on sukulaisilta, olen vain halunnut nimetä ne.

netto 3.000 1.800 lapsilisät
        vuokra 670
        ruoka 500
        muut kulut 500
        päivähoito 372
        polttoaineet, sähkö 275
        autojen ylläpito 190
        vakuutukset, jäsenmaksut 125
        puhelin, netti 50
        matkat 50
        terveys 50
        vesi 30

n. 2.200 säästöön kuukaudessa

• miettiva

Minulla ns. laina muodostuu lähinnä visasta ja mastercardista,mutta vastaan silti,koska ovathan nekin velkoja. Asun yksin ja rahaa kuluu seuraaviin juttuihin.

Vuokra 380 €
      Vesi 15 €
      Sauna 8 €
      Ruoka 170 €
      Hygienia 30 €
      Kissanruoka ja hiekat 25 €
      Sähkö n. 15 €
      Tv lupa n. 19 €
      Netti n. 18 €
      Vakuutukset 9 €
      Säästöön 50 €
      Bussikortti 51 €
      Visa ja mastercard 110 €
      Puhelin 15 €

Näistä tulee yhteensä 915 €. Tulot on noin 1125 € eli jää 210 €. Sillä sitten ostan vaatteita,käyn ulkona syömässä,teen matkoja tai virkistäydyn muuten. Jos ei ole luottokortteja maksettavana,niin sitten rahaa jää enemmän just matkailuun ja muuhun virkistykseen.

• jpara

Nettotulot:
        Omat 3500 €/kk, vaimon 2000 €/kk, yhteensä 5500 €/kk

Yhteiset (kiinteät) menot:
        -asuntolaina 1 800 €/kk
        -vastike 200 €/kk
        -ruoka 500 €/kk
        -sähkö 50 €/kk
        -auto (vakuutus, huollot, bensa) 150 €/kk
        -bussiliput 100 €/kk
        -lehdet: 50 €/kk
        Yhteensä: 2 850 €/kk

2 650 €/kk jää siis käytettäväksi muihin kuluihin/säästöön.

• Hemppa hee
        jpara kirjoitti:

Nettotulot:
        Omat 3500 €/kk, vaimon 2000 €/kk, yhteensä 5500 €/kk

Yhteiset (kiinteät) menot:
        -asuntolaina 1 800 €/kk
        -vastike 200 €/kk
        -ruoka 500 €/kk
        -sähkö 50 €/kk
        -auto (vakuutus, huollot, bensa) 150 €/kk
        -bussiliput 100 €/kk
        -lehdet: 50 €/kk
        Yhteensä: 2 850 €/kk

2 650 €/kk jää siis käytettäväksi muihin kuluihin/säästöön.

Tekee ja paljonko on oltava brutto tulot 3500€/kk nettona !?

Itse hankin n.55000€/vuodessa brutto ja siintä vähennykset 39%(vero muut) jää keskimäärin alle 2800€/kk käteen.

Meillä menee ns. kaikki tulot lapsiin ja vanhaan omaan taloon josta on vielä velkaa ihan kivasti .Vaimoni hankkii n.1500€/kk netto.

Mut ei asuttas missään kerrostalossa vaan oma iso talo jossa on iso piha.

• Rautarouva2
        Hemppa hee kirjoitti:

Tekee ja paljonko on oltava brutto tulot 3500€/kk nettona !?

Itse hankin n.55000€/vuodessa brutto ja siintä vähennykset 39%(vero muut) jää keskimäärin alle 2800€/kk käteen.

Meillä menee ns. kaikki tulot lapsiin ja vanhaan omaan taloon josta on vielä velkaa ihan kivasti .Vaimoni hankkii n.1500€/kk netto.

Mut ei asuttas missään kerrostalossa vaan oma iso talo jossa on iso piha.

Minun nettotuloni ovat 1900 €/kk, miehen 1400-2000 € työtilanteista riippuen. Olemme lapseton aviopari. Miehen tulot menevät kokonaan hänen vanhoihin kulutusluottoihinsa autolainaan bensoihin (auto ostettu käytettynä, taloudessa vain yksi auto), joten minä maksan käytännössä kaiken.

Minun maksettavaa per kk:

Asuntolaina 550€
        Vastike 260 €
        Bussikortti 43 €
        Taloustili 220 € (sis. sähkö- ja vesimaksut, autovakuutukset, televisioluvan ja jotain muuta sekalaista)
        Kännykkä 40 €
        Joustoluotto 140 € (otettu kun pelastin ensimmäisen ja viimeisen kerran miehen ulosotolta)

Yhteensä 1253 € jää 647 €, mistä maksan myös kesälomamatkat (500-800 € reissu kerran vuodessa suomessa tai naapurimaissa), n. puolet ruuista eli silloin kun minä käyn kaupassa ja kaikki meidän huushollin yllättävät menot (mm. kodinkoneiden tai auton hajoaminen, sairauskulut). Tiukkaa tekee ja monesti harmittaa, kun pyöritän käytännössä yksin meidän talouttamme, mutta vajaan 10 vuoden kuluttua miehen pitäisi olla päässyt veloistaan ja pystyä osallistumaan talousmenoihin. Mieheni ei ole renttu vaan hänen taloutensa on mennyt kuralle yritystoiminnan kariutumisen ja ajoittaisen työttömyyden ja myöskin osin hänen taitamattomuutensa tähden, nyt tilanne on kohenemaan päin. Harmi joka tapauksessa, kun tuntuu ettei pysty mitään ylimääräistä tekemään saa unohtaa uudet vaatteet ja kaikki ihanat hemottelujutut ja jokainen penni pitää laskea, kun aina tulee jotain ylimääräistä menoa:/

Niiden jotka pystyvät aloittamaan uuden parisuhteen taloudellisesti puhtaalta pöydältä kannattaa muistaa olla kiitollisia, se ei ole itsestäänselvä asia!

• m41

Pikkasen huonosti olen pitänyt kirjaa, mutta noin suurin piirtein:
      mun bruttotulot n. 130.000/v
      vaimon bruttotulot n. 30.000/v
      pääomatulot n. 200.000/v

- lainojen lyhennykset ja korot n. 70.000/v
      - säästöön vaihdellen vuosittain aika paljon mutta min 25000 max ehkä 100000
      - loput menee normaaliin elämään 2 lasta, 2 autoa, omakotitalo jne

• ihan ok

Kuukausi menot
        - vuokra 1700
        - lämmitys/sähkö/vesi 250
        - Ruoka ym 800
        - muut 300
        - auto polttoaineet 100
        - vakuutukset 200
        - Lastenhoito 300
        - netti tv 50
        yhteensä. 3500
        nettotulot
        minä vaimo 10200
        lapsilisät 200
        osingot ja korot n.1000
        yhteensä 11400
        eli säästöön jää 7900€/kk.
        josta 1/3 osakkeisiin ja loput säästötilille
        Summat vaihtelee kyllä aika paljon jos tulee käytyä välillä esim lomamatkoilla

• tröllipeikkö
        ihan ok kirjoitti:

Kuukausi menot
        - vuokra 1700
        - lämmitys/sähkö/vesi 250
        - Ruoka ym 800
        - muut 300
        - auto polttoaineet 100
        - vakuutukset 200
        - Lastenhoito 300
        - netti tv 50
        yhteensä. 3500
        nettotulot
        minä vaimo 10200
        lapsilisät 200
        osingot ja korot n.1000
        yhteensä 11400
        eli säästöön jää 7900€/kk.
        josta 1/3 osakkeisiin ja loput säästötilille
        Summat vaihtelee kyllä aika paljon jos tulee käytyä välillä esim lomamatkoilla

Missä ihmeen ammat(e)issa saa noin isot kuukausitulot? Miksi maksatte ökykallista vuokraa, ettekä osta omaa asuntoa? Ja sitten tärkein kysymys, jos noin hyvin menee eikä velkaakaan ole tipan vertaa, mitä ihmeen mielenkiintoa sinulla on käydä lukemassa viestejä täällä "lainat ja velka"-osiossa?!!

• edelleen ok
        tröllipeikkö kirjoitti:

Missä ihmeen ammat(e)issa saa noin isot kuukausitulot? Miksi maksatte ökykallista vuokraa, ettekä osta omaa asuntoa? Ja sitten tärkein kysymys, jos noin hyvin menee eikä velkaakaan ole tipan vertaa, mitä ihmeen mielenkiintoa sinulla on käydä lukemassa viestejä täällä "lainat ja velka"-osiossa?!!

Arvasin että joku ihmettelee tuota vuokraa sillä se on todellakin "kallis". Tässä kuitenkin hiukan selitystä asiaan. Ensiksi satuin ihan sattumalta tälle palstalle surffatessa ja otsikko vaikutti mielnkiintoiselta. Tuloista sen verran että minun nettotulot on n.7000€/kk. Koulutukseltani olen insinööri ja ammatiltani olen asijantuntija prosessesiteollisuudessa. En asu Suomessa vaan keski-euroopassa miljoona kaupungissa. Vuokra taas selittyy sillä että en verotuksellisista syistä voi ostaa täältä taloa (expat sopimus). 1700€/kk on minusta ihan ok vuokra 300m2 talosta 15km kaupungin keskustasta. Velkaa ei enää ole koska möimme kaiken kun muutimme pois Suomesta. Nyt on tarkoitus säästää ja sijoittaa niin että voisi viisikymmpisenä jäädä eläkkeelle eli vielä olisi noin reipas kymmenen vuotta jäljellä. Elämme ihan normaalia elämää. Vielä ei ole Suomeen ikävä.

• Riittävä riittää
        tröllipeikkö kirjoitti:

heh. Yli 10,000 euron tulot kun väitti nettona tarkoittaa melkein 20,000 bruttona. Itse sain 7 vuotta 6-7,000 bruttona ja liki puolet meni heti veroihin. Nykyään sopivalla keskivertopalkalla ja ihan hyvin jää käteen 25% verotuksella. Bruttona 3,500 eur/kk mutta riittä kun vaimolla liki sama.

• Samassa tilanteessa
        Riittävä riittää kirjoitti:

heh. Yli 10,000 euron tulot kun väitti nettona tarkoittaa melkein 20,000 bruttona. Itse sain 7 vuotta 6-7,000 bruttona ja liki puolet meni heti veroihin. Nykyään sopivalla keskivertopalkalla ja ihan hyvin jää käteen 25% verotuksella. Bruttona 3,500 eur/kk mutta riittä kun vaimolla liki sama.

Kertoi asuvansa Keski-Euroopassa.

Niin asumme mekin ja taloutemme nettotulot ovat 8600 euroa kuussa.

Palkat ovat täällä paremmat ja verotus inhimillisempää.

• yhtrhjtjh
        tröllipeikkö kirjoitti:

jotka haaveilee noista tuloista..eihän tää kukaan halua kertoo ett on köyhä

• Klyde

Joo, kaikki menee, pikavipeillä ostellaan ruokaa.
      Nettotulot vuodessa 950000,00 euroa
      osinkoja 450000,00 euroa
      Kaupungin vuokra-asuntoon 200,00 euroo/kk vuokraa, onnex saa asumislisää
      Säästöön jää joinakin kuukausina 14 euroa, jos kissalle ei tarvi ostaa Felineä.

• dfhdfh

gdsg

• o.

netto 1400e/kk, enemmänkin tulee mikäli jaksaa tehdä ylitöitä ja jos niitä on tarjolla.

kk menot:
      vuokra: 500e
      netti: 45e
      känny: ~10-15e
      sähkö: ~20e
      ruoka: 150-200e
      vakuutukset n.130e vuodessa ja lehtitilaukset n.100e

jäljelle jäävät rahat menevät säästöön.

• Iso jorma

Meni viinaan ja naisiin sekä bensaan ns. yli kaikkien pakollisten..

Nyt perheeseen eli taloon ja lapsiin vaimon lisäksi

Brutot luokkaa 6000€/kk eli kaikki menee ns. normi elämiseen ei tähän touhuun et 10€ sinne ja toinen säästetään vaan elämiseen.
      Tilistä tiliin aina riittää mut mitään ei säästetä.

• maksetaan lainaa

Netto nyt noin 1200 euroa pientä duunia työttömyyskorvaus.
        Lainaan 620 eur
        vastike 130 eur
        lippu 84 eur
        netti puhelimet 60 eur
        omat ruoat (2 henk) 200 eur
        kissojen ruoat hiekat 100 eur
        muut laskut n 100 eur
        eli takkiin tulee myyn kodin irtaimistoa pois pikkuhiljaa. Kohta tulee täysi katastrooffi kun ansiosidonnainen loppuu silloin pitää kai kämppäkin myydä

• ei myydä
        maksetaan lainaa kirjoitti:

Netto nyt noin 1200 euroa pientä duunia työttömyyskorvaus.
        Lainaan 620 eur
        vastike 130 eur
        lippu 84 eur
        netti puhelimet 60 eur
        omat ruoat (2 henk) 200 eur
        kissojen ruoat hiekat 100 eur
        muut laskut n 100 eur
        eli takkiin tulee myyn kodin irtaimistoa pois pikkuhiljaa. Kohta tulee täysi katastrooffi kun ansiosidonnainen loppuu silloin pitää kai kämppäkin myydä

myydä. Jos yhteistulonne ovat 1200 eur/kk niin saisisitte jo sossun maksamaan korot ja vastikkeen. Lisäksin takaavat teille molemmille perustoimeentulon.

• mulla menee

1000 euroa sämpylöihin!!!

• Halib

Viinaan ,naisiin ja autoon kaikki mitä jää asumiskustannusten ja ruuan lisäksi.

Ja ylpeä tästä

• VEIKKAUS

LOTTON

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe