Hei!
Koen olevani kovasti eksyksissä oman uskoni kanssa.Sen tiedän,että minä uskon Jumalaan ja Jeesukseen ja olen Hänen lapsensa.Mutta tunnen olevani ev.lut.kirkon ja Helluntalaisuuden välissä,enkä tiedä kumpaa tietä kulkisin...
Riittääkö Uskoksi se,että Minä Uskon? Tarvitsenko alkaa käydä kokouksissa,joissa olo jollain tavalla pelottaa ja ehkä ahdistaakin minua...en tunne olevani varma siitä,että juuri sellaista tapaa uskoa haluan...
Lähinnä vierasta´n sitä äänekkyyttä,jota kokouksissa Hellareilla on...kielillä puhumista ja huudahteluja...kaatumisia...
Ihmiset siellä ovat aivan ihania ja koen todella olevani tervetullut heidän seuraansa..enemmän kuin ev.lut.piireissä...
Kaipaisin keskustelua aiheesta=)
EKSYKSISSÄ
5
75
Vastaukset
että jotakin vielä puuttuu sinun jumalasuhteestasi. Kirjoitat ettet halua välttämättä uskoa ja toimia helluntailaisten tavalla. Näin minä tulkitsin tekstisi. Onkohan niin että uskovien upotuskaste on tullut sinulle kompastukseksi. Pelkääät mennä kasteelle helluntaiseurakunnassa koska ilmeisesti helluntailaiset ovat antaneet sinun ymmärtää että kasteen kautta sinut liitetään seurakuntaan. Sinusta tulisi siis kasteen kautta hellari, ja tämä pelottaa sinua? Sinä olet saman ongelman edessä kuin minä olin kevättalvella 1991. Sinun ajattelusi on melko lailla samanlainen kuin minunkin oli silloin.
Mutta kun minä tottelin Jumalaa ja menin uskovien upotuskasteelle, minun ajatukseni muuttuivat.
ongelmani ratkesivat. Nyt halausin käydä kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa.
Antaisin sinulle yhden neuvon. Tottele Jumalaa. Sinä olet kyllä tässä vaiheessa ymmärtänyt mitä Jumala sinulta odottaa. Unohda ihmiset ja heidän mielipiteensä. Et seuraa ihmisiä, et myöskään mitään seurakuntaa tai uskonnollista liikettä. Sinä seuraat Jeesuta Kristusta. Hän näyttää sinulle tietä jos tahdot Häntä seurata ja totella.
Oletko muuten lukenut minun omakohtaisen todistukseni uskoon tulostani?- Täyspaska
Tämä varmasti vaivaa ja aiheuttaa sinulle pohdintaa: mihin kirkkoon astuisi sisälle? Ihanaa siellä ja toisaalta tuolla.
Käy rohkeasti sinne hellareittein huutosakkiin ja iloitse. Käytä korvatulppia tai harjoittele sitä mökäämistä kotona.
On sinullakin huolet... - Yks-tämmönen
Kehoitan sinua kulkemaan vain Raamatun viitoittamaa tietä ja vain sitä. Silloin sinun ei tarvi pohtia oletko oikealla tiellä. Jumala sen Sanassaan sinulle kertoo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2287620
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455070- 594792
- 753448
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162015Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301900- 311829
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441687- 371619
- 1491376