Ekivaari väittää Raamatussa olevan pahaa

Mohikaani_27

enemmän kuin hyvää! (?)
Jumala itse on kuitenin aivan toista mieltä.

* "< Psl. 11: 7."< Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua. >"

* 18:31. "< 31. Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat. >"

* "< 19:8."< Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
10. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
13. Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
14. Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
15. Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani. >"

* 30:5. "< Jokainen Jumalan sana on taattu, hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat. >"

*91:4. "< Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla, hän uskollisuutensa on kilpi ja suojus. >"

*93:5. ""

* Room.15:4. "< 4. Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo. "<

*17-19. ""

* 1Kor.10:11. "< 11. Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.
12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea. >"

* Sitten vielä tämä, että " Jumalan sana on kaikinpuolin vastaan ottamisen arvoin, halatkaa Sanan väärentämätöntä maitoa, joka uskossa sulautuu meihin jotka uskomme! >"

* Ja Raamattu on tulvillaan todistusta Sanan totuudellisuudesta. Epäusko saa ekivaarin ja kaltaisensa epäilemään Jumalan sanaa, koska heille ei ole annettu epäuskonsa tähden Pyhän Hengen osallisuutta, joka on ainut avain Raamatun ymmärtämiseen!

31

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asko T

Mutta kait jätämme ekivaarin omaan "rauhaansa", sillä miksi se siitä tulee hänenkansaan jankaamisesta? Kyllä se jo veljemme Il-Marin avauksessa nähtiin, että ekivaarille ei mikään mene perille. Siellä monet perusteelisesti Raamatulla kertoivat, mutta ekivaari senkuin inttää Jumalaa vastaan. Me olemme nyt varoittaneet häntä ja se riitäköön.

Siunausta sinulle!

• kun nykyisin ei saa toisinajattelijoita viedä korpeen eikä polttaa. Ei edes sananvapautta voi ekivaarilta kieltää!

• ekivaari kirjoitti:

kun nykyisin ei saa toisinajattelijoita viedä korpeen eikä polttaa. Ei edes sananvapautta voi ekivaarilta kieltää!

kumoa Raamatulla Raamattua? Loppuiko rahkeet sinun raamatustasi? Sen yhden kerran kun vastaat omin sanoin, niin vedät pahasti asian vierestä. Ei sinulta kukaan ole sanan vapautta ollut viemässäkään, eikä edes korpeen päinkään, vaan Jeesuksen luo, joka tie on totuus ja elämä, siis elämän tielle, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka, eikä vann "kait", vaan todellisesti!

• Eroe
        Mohikaani_27 kirjoitti:

kumoa Raamatulla Raamattua? Loppuiko rahkeet sinun raamatustasi? Sen yhden kerran kun vastaat omin sanoin, niin vedät pahasti asian vierestä. Ei sinulta kukaan ole sanan vapautta ollut viemässäkään, eikä edes korpeen päinkään, vaan Jeesuksen luo, joka tie on totuus ja elämä, siis elämän tielle, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka, eikä vann "kait", vaan todellisesti!

Eki ei halua nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle, että pelastuisi. Samalta pohjalta on muutkin harhat syntyneet.

• Ylpeys käy lankeemuksen edellä
        Eroe kirjoitti:

Eki ei halua nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle, että pelastuisi. Samalta pohjalta on muutkin harhat syntyneet.

Kyse on todellakin ylpeydestä!

• paas kattoen
        ekivaari kirjoitti:

kun nykyisin ei saa toisinajattelijoita viedä korpeen eikä polttaa. Ei edes sananvapautta voi ekivaarilta kieltää!

Mieti motiivejasi miksi kirjoittelet? Selvää Jumalan sanaa vastustamalla teet vahinkoa ainoastaan itsellesi (puhun nyt iankaikkisesta pelastuksesta).

Toki myönnän ettei mullen satunnaisena vierailijana ole selvinnyt tää kuvio mikä kanittaa, mutta selvästi motiivisi on vastakkainasettelu. Tällä tavoin syntyvät kiistat miellyttävät ja tyydyttävät sinun alhaista mieltäsi. Jumalan sana on kuule aivan liian kallis väline tällaiseen (alhaisten himojen) käyttöön.

• Eroe kirjoitti:

ekivaarin on pitänyt nöyrtyä Kaikkivaltiaan Jumalan käsien alle! Tietämättäsi "puhut kuin mikäkin houkka nainen" ja akkamaisten miesten juoruja! Jumalan väkevän käden alle olen kyllä nöyrtynyt, mutta en tarvitse nöyrtyä teidän nöyryytettäväksenne, vaikka yritätte sitä! Uskon apostolin tämänkin opetuksen että ...

"Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia." [1. Kor. 7:23 ]

• paas kattoen kirjoitti:

Mieti motiivejasi miksi kirjoittelet? Selvää Jumalan sanaa vastustamalla teet vahinkoa ainoastaan itsellesi (puhun nyt iankaikkisesta pelastuksesta).

Toki myönnän ettei mullen satunnaisena vierailijana ole selvinnyt tää kuvio mikä kanittaa, mutta selvästi motiivisi on vastakkainasettelu. Tällä tavoin syntyvät kiistat miellyttävät ja tyydyttävät sinun alhaista mieltäsi. Jumalan sana on kuule aivan liian kallis väline tällaiseen (alhaisten himojen) käyttöön.

hyödyttääkö kirjoitteluni minua vai ei? En olekaan kirjoitellut hyötyä saadakseni vaaan sensuroimatonta tietoa antaakseni JUMALAN KAIKKEA TOTUUTTA. Teidän estelyistänne huolimatta saan sanoa niin kuin Paavali kirjoitti:

Apostolien teot 20
        27 "Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille KAIKKEA JUMALAN TAHTOA."

Te opetatte ja julistatte ihmisten keksimiä perinnäisiä sääntöjä ja raivostutte kun ekivaari löytää Jumalan sanasta ne teidän väärät sääntönne kumoavan Jumalan sanan, niin se vihastuttaa ja raivostuttaa teitä, ettekä sallisi sitä Raamatusta keskustelujen aiheeksi nostaa!

• +++++
        ekivaari kirjoitti:

hyödyttääkö kirjoitteluni minua vai ei? En olekaan kirjoitellut hyötyä saadakseni vaaan sensuroimatonta tietoa antaakseni JUMALAN KAIKKEA TOTUUTTA. Teidän estelyistänne huolimatta saan sanoa niin kuin Paavali kirjoitti:

Apostolien teot 20
        27 "Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille KAIKKEA JUMALAN TAHTOA."

Te opetatte ja julistatte ihmisten keksimiä perinnäisiä sääntöjä ja raivostutte kun ekivaari löytää Jumalan sanasta ne teidän väärät sääntönne kumoavan Jumalan sanan, niin se vihastuttaa ja raivostuttaa teitä, ettekä sallisi sitä Raamatusta keskustelujen aiheeksi nostaa!

kun teet tyhjäksi Raamatun Sanaa???

Puuttuuko ekivaari sinun Raamatustasi nämä kohdat:

Psalmi 69:28,29:..ja sinun vanhurskauteesi he älköön pääskö
        Pyyhittäkööt heidän pois elämän kirjasta,älköönkä heitä
        kirjoitettako vanhurskasten lukuun.

Dan.12:2: Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät
        toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Joh.5:28,29:Älkää ihmetelkö tätä,sillä hetki tulee,
        jolloin kaikki,jotka haudoissa ovat,kuulevat Hänen äänensä
        ja tulevat esiin ne,jotka ovat hyvää tehneet,
        elämän ylösnousemukseen
        mutta ne,jotka ovat pahaa tehneet,
        tuomion ylösnousemukseen.

Matt.25:46: Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen
        mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.

Ilm.20:15:Ja joka ei ollut elämänkirjaan kirjoitettu,
        se heitettiin tuliseen järveen.

Ilm.21:8:Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten
        ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja
        epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa
        on oleva siinä järvessä,joka tulta ja tulikiveä palaa.

1Kor.6:9,10:Vai ettekö tiedä,etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa?
        Eivät huorintekijät,ei epäjumalanpalvelijat,ei avionrikkojat,ei hekumoitsijat
        eikä miehimykset,eivät varkaat,ei ahneet,ei juomarit,ei pilkkaajat,
        eivätkä anastajat saa periä Jumalan Valtakuntaa.

Efes.5:5:Sillä sen te tiedätte ja tunnette,ettei yhdelläkään haureellisella
        eikä saastaisella,eikä ahneella--sillä hän on epäjumalanpalvelija--ole
        perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.

Ilm.21:27:Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää,eikä ketään
        kauhistusten tekijää,eikä valehtelijaa,vaan ainoastaan ne,
        jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Ilm.22:15:Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja
        murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki,´
        jotka valhetta rakastavat ja sitä tekevät.

Ilm.3:5:Joka voittaa,se näin puetaan valkeisiin vaatteisiin
        enkä Minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta
        ja Minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja
        hänen enkeliensä edessä.

Apost.8:20-22:Mutta Pietari sanoi hänelle:
        menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen
        koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan,
        sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi
        ja rukoile Herraa--jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus
        anteeksi annetaan.
        Ovatko nämä Raamtun kohdat ihmisten perinnäissääntöjä?
        Lukiko näissä kohdissa,että kaikki ihmiset pelastuvat ja
        ettei kadotusta ole..?!

1Tim.6:3-5:
        Jos joku muuta oppia opettaa,eikä pitääydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
        terveisiin sanoihin,eikä siihen oppiin,joka on jumalisuuden mukainen,
        niin hän on paisunut,eikä ymmärrä mitään,vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä
        joista syntyy kateutta,riitaa,herjauksia,pahoja epäluuloja,alituisia kinastuksia
        niiden ihmisten kesken,jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja ovat totuuden menettäneet ja jotka
        pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

• +++++ kirjoitti:

kun teet tyhjäksi Raamatun Sanaa???

Puuttuuko ekivaari sinun Raamatustasi nämä kohdat:

Psalmi 69:28,29:..ja sinun vanhurskauteesi he älköön pääskö
        Pyyhittäkööt heidän pois elämän kirjasta,älköönkä heitä
        kirjoitettako vanhurskasten lukuun.

Dan.12:2: Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät
        toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Joh.5:28,29:Älkää ihmetelkö tätä,sillä hetki tulee,
        jolloin kaikki,jotka haudoissa ovat,kuulevat Hänen äänensä
        ja tulevat esiin ne,jotka ovat hyvää tehneet,
        elämän ylösnousemukseen
        mutta ne,jotka ovat pahaa tehneet,
        tuomion ylösnousemukseen.

Matt.25:46: Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen
        mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.

Ilm.20:15:Ja joka ei ollut elämänkirjaan kirjoitettu,
        se heitettiin tuliseen järveen.

Ilm.21:8:Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten
        ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja
        epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa
        on oleva siinä järvessä,joka tulta ja tulikiveä palaa.

1Kor.6:9,10:Vai ettekö tiedä,etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa?
        Eivät huorintekijät,ei epäjumalanpalvelijat,ei avionrikkojat,ei hekumoitsijat
        eikä miehimykset,eivät varkaat,ei ahneet,ei juomarit,ei pilkkaajat,
        eivätkä anastajat saa periä Jumalan Valtakuntaa.

Efes.5:5:Sillä sen te tiedätte ja tunnette,ettei yhdelläkään haureellisella
        eikä saastaisella,eikä ahneella--sillä hän on epäjumalanpalvelija--ole
        perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.

Ilm.21:27:Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää,eikä ketään
        kauhistusten tekijää,eikä valehtelijaa,vaan ainoastaan ne,
        jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Ilm.22:15:Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja
        murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki,´
        jotka valhetta rakastavat ja sitä tekevät.

Ilm.3:5:Joka voittaa,se näin puetaan valkeisiin vaatteisiin
        enkä Minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta
        ja Minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja
        hänen enkeliensä edessä.

Apost.8:20-22:Mutta Pietari sanoi hänelle:
        menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen
        koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan,
        sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi
        ja rukoile Herraa--jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus
        anteeksi annetaan.
        Ovatko nämä Raamtun kohdat ihmisten perinnäissääntöjä?
        Lukiko näissä kohdissa,että kaikki ihmiset pelastuvat ja
        ettei kadotusta ole..?!

1Tim.6:3-5:
        Jos joku muuta oppia opettaa,eikä pitääydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
        terveisiin sanoihin,eikä siihen oppiin,joka on jumalisuuden mukainen,
        niin hän on paisunut,eikä ymmärrä mitään,vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä
        joista syntyy kateutta,riitaa,herjauksia,pahoja epäluuloja,alituisia kinastuksia
        niiden ihmisten kesken,jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja ovat totuuden menettäneet ja jotka
        pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

vain niin kauan kunnes synnin tekijä kääntyy ja tekee parannuksen. "Jumala on antanut meille parannuksen elämäksi" ja se on Jumalan huolena, eikä minun, toteuttaako hän sen hyvän tahtonsa lupauksen ja millä tavalla hän sen toteuttaa, että ...

Apostolien teot 17
        30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

• leahim
        ekivaari kirjoitti:

Apostolien teot 20

Ekivaari!
        Miten tiedät että
        sinun totuutesi on oikea
        ja muiden väärä?

Vastaisitko ystävällisesti.
        T.leahim

• leahim kirjoitti:

Ekivaari!
        Miten tiedät että
        sinun totuutesi on oikea
        ja muiden väärä?

Vastaisitko ystävällisesti.
        T.leahim

kirjoituksiani ainoiksi oikeiksi? Olen muistaakseni AINA neuvonut että "älkää minua uskoko", vaan ottakaa selvää ja tutkikaa tarkasti kaikki kirjoitukset, että ne ovat yhtä pitävät aina samasta asiasta puhuvien raamatunkohtien kanssa.

Osa kirjoituksistani on todella vain hypoteeseja, oletuksia, teorioita ja osa myös todistettua tietoa ja taitoa. Annan kirjoituksiani ja ajatuksiani puimatanterelle lukijoiden puitavaksi ja punnittavaksi. En paheksu niiden arvostelua vaan kehotan perustelemaan arvostelunne vaikuttimet ja paljastamaan kirjoitusteni heikkoudet. Niin minäkin teen arvostelemilleni toisten kirjoituksille.

Minä en hyväksy sellaista raamatuntulkintaa niin kuin täällä on vaadittu, että vain niitä jakeita Raamatusta saa nostaa keskusteluun, joista ollaan helluntailaisuudessa yksimielisiä. Olen sitä mieltä että joka ainoa lause raamatusta pitää ottaa ilolla vastaan keskustelun aiheeksi ja huomioida ne asiayhteyteen.

• Teennäisessä viattomuudessasi selittelet!
        ekivaari kirjoitti:

kirjoituksiani ainoiksi oikeiksi? Olen muistaakseni AINA neuvonut että "älkää minua uskoko", vaan ottakaa selvää ja tutkikaa tarkasti kaikki kirjoitukset, että ne ovat yhtä pitävät aina samasta asiasta puhuvien raamatunkohtien kanssa.

Osa kirjoituksistani on todella vain hypoteeseja, oletuksia, teorioita ja osa myös todistettua tietoa ja taitoa. Annan kirjoituksiani ja ajatuksiani puimatanterelle lukijoiden puitavaksi ja punnittavaksi. En paheksu niiden arvostelua vaan kehotan perustelemaan arvostelunne vaikuttimet ja paljastamaan kirjoitusteni heikkoudet. Niin minäkin teen arvostelemilleni toisten kirjoituksille.

Minä en hyväksy sellaista raamatuntulkintaa niin kuin täällä on vaadittu, että vain niitä jakeita Raamatusta saa nostaa keskusteluun, joista ollaan helluntailaisuudessa yksimielisiä. Olen sitä mieltä että joka ainoa lause raamatusta pitää ottaa ilolla vastaan keskustelun aiheeksi ja huomioida ne asiayhteyteen.

Matt.5:37 sanotaan:olkoon teidän puheenne:
        On,on, tahi,Ei,ei
        kaikki,mitä siihen lisätään on pahasta.

2Kor.1:17:Kun minulla siis oli tämä aikomus,
        en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti?
        Vai päätänkö lihan mukaan,minkä päätän,
        niin,että puheeni on sekä>>On,on>>että
        >>Ei,ei>>?

• Noinhan Raamatussa lukee, mitä esille toit. Mutta ota kaiken muunkin eteesi..

Esim. tämän..
      >>>ja sanoi: "Kun autatte heprealaisnaisia synnytyksessä, tarkastakaa heti lapsen sukupuoli. Jos lapsi on poika, tappakaa se, mutta jos se on tyttö, se saa jäädä eloon." >>> 2 Moos. 1:

Jumala käski aikoinaan tuossa tappamaan kaikki vastasyntyneet lapset, jotka on poikia. Näin siellä lukee.

Ja sitten olet saman aikaisesti sitä mieltä että >>9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät. >>>

Mennään toiseen paikkaan..

>>>Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten, mutta älkää kajotko kehenkään, jolla on merkki. Aloittakaa minun temppelistäni." Niin he aloittivat kansan vanhimmista, jotka olivat temppelin edustalla.>>> Hes 9:6

Tuossa kohtaa käsketään tappaa kaikki mitä eteen tulee.
      Joten kyllä Raamatussa on ihan oikeasti pahaa. Ekivaari on oikeassa tämän sanoessaan.
      Mitä me teemme tämän asian kanssa. Käytämmekö peukaloa?? Tai ollaan rehellisiä ja tunnustetaan asioitten laidan. Raamattua ei saa lukea fundamentalisisesti, vaan nähdä sen olevan ihmisten kirjoittamaa.
      Raamattussa on Jumalan Sanaa (ilmoitusta). Mutta ei joka kohdassa. Sanasta löytyy totuutta, muttei joka kohdassa näin ole. Tarkoitan Raamattua kokonaisuudessaan.

• Sinä,Utulila

näyt noukkivan Raamatusta kohtia sieltätäältä niinkuin Ekivaarikin.

Raamattu kokonaisuudessaan on Jumalan Sanaa,vaikka sinunkin olisi sitä vaikea siksi uskoa!

Et sitten lukenut mihin asiayhteyteen mainitsemasi kohdat Raamatusta liittyivät?

2Moos.1:1-:Israelin orjuus Egyptissä

Jakeet 1-14 kertovat Israelilaisten lisääntymisestä ja pakkotyöstä Egyptissä.
        Jakeet 15-22 Suunnitelma Israelin tuhoamiseksi.Israelilaisten kätilöiden käskettiin surmata
        kaikki poikalapset heti niiden synnyttyä.Naiset eivät kuitenkaan totelleet määräystä ja
        Jumala siunasi heitä.
        Sitten kuningas antoi koko kansalle käskyn hukuttaa kaikki Israelilaiset poikavauvat Niiliin.

Saatanan yrityksiä luvatun siemenen tuhoamiseksi on mahdollista seurata läpi Vanhan Testamentin
        Aabelin surmaamisesta aina Jeesuksen syntymään liittyineisiin tapahtumiin

Hes.9:6 kuvaa näkyä epäjumalainpalvonnan tuomitsemisesta.

Tässä rangaistuksen aloittamiskäsky tuli Jumalalta.
        Jumala käski merkitä kaikki ne,jotka huokailivat ja valittivat
        kaikkia kauhistuksia mitä Jerusalemin kaupungissa sen
        keskuudessa tehtiin ja kehoitti laittamaan merkin heidän
        otsaansa.Kaikki ne,joilla ei ollut merkkiä otsassaan,
        hävitettiin.
        Saman luvun lopussa jakeessa 9-10 on syy rangaistukselle:
        Israelin ja Juudan heimon syntivelka oli ylen suuri,maa oli
        täynnä verivelkoja ja kaupunki oli täynnä oikeuden vääristelyä,
        sillä he sanoivat:Herra on hyljännyt tämän maan,ei Herra näe.
        Jumala sanoi:Niinpä minäkään en sääli,enkä armahda.
        Minä annan heidän vaelluksensa tulla heidän oman päänsä päälle.

• Sinä,Utulila kirjoitti:

Raamattu kokonaisuudessaan on Jumalan Sanaa,vaikka sinunkin olisi sitä vaikea siksi uskoa!

Et sitten lukenut mihin asiayhteyteen mainitsemasi kohdat Raamatusta liittyivät?

Jakeet 15-22 Suunnitelma Israelin tuhoamiseksi.Israelilaisten kätilöiden käskettiin surmata
        kaikki poikalapset heti niiden synnyttyä.Naiset eivät kuitenkaan totelleet määräystä ja
        Jumala siunasi heitä.
        Sitten kuningas antoi koko kansalle käskyn hukuttaa kaikki Israelilaiset poikavauvat Niiliin.

Saatanan yrityksiä luvatun siemenen tuhoamiseksi on mahdollista seurata läpi Vanhan Testamentin

hävitettiin.

Väitehän oli, ettei Raamatusta muka löydy mitään pahaa. Minusta viattomien lasten tappaminen on väärin ja pahaa toimintaa. Joten tästä johtopäätös. Eri asia onkin Jumalan tarkoitukset tähän liittyen. Sitä taas emme voi käsittää..emmekä voi hyväksyä.

• riittää
        Utulila kirjoitti:

Väitehän oli, ettei Raamatusta muka löydy mitään pahaa. Minusta viattomien lasten tappaminen on väärin ja pahaa toimintaa. Joten tästä johtopäätös. Eri asia onkin Jumalan tarkoitukset tähän liittyen. Sitä taas emme voi käsittää..emmekä voi hyväksyä.

"teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa."
        "Heille annettiin käsky: "Menkää Gileadin Jabesiin ja surmatkaa sen asukkaat, myös naiset ja lapset. "
        "Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.'"

• Sinä,Utulila kirjoitti:

Jumala siunasi heitä.

hävitettiin.

yrität Utulilan oikean havainnon kumota, että JUMALA ITSE TODISTAA panneensa meidän eteemme valittavaksi joko hyvää tai pahaa.! Kun Mohikaani & Kumppanit kerkesivät kieltää tämän Jumalan sanan, niin heillä ei ole nöyryyttä myöntää erehtyneensä!

5. Mooseksen kirja 30
        19 "Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja KIROUKSEN. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

Hesekiel 20
        25 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää,"

Kun sanoin kirjoittaneeni että "Raamattu sisältää enemmän pahaa kuin hyvää", niin MYÖNNÄN SEN OLLEEN VAIN MINUN HENKILÖKOHTAINEN ARVIO, ei Raamattu sitä sano, eikä ehkä mikään Raamatun tutkimuskaan, vaan ehkä se oli minun virheeni. Mutta jos te syyttäjäni olette puheissanne täydelliset, niin kivittäkää minut — vaikka johan te olette sen aloittaneet — eikä hulluja pitäisi kahdesti käskeä!

• Hedelmistä puu tunnetaan
        riittää kirjoitti:

"teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa."
        "Heille annettiin käsky: "Menkää Gileadin Jabesiin ja surmatkaa sen asukkaat, myös naiset ja lapset. "
        "Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.'"

Eikö se herätä minkäänlaista Jumalan pelkoa,
        että asia on Raamatussa niin moneenkertaan esille tuotu?

Jumalaako syytetään siitä,että Hän rankaisee synneistä?

Eikö niin,että se,joka ei halua ottaa vastuuta elämästään
        laittaa kaiken syyn kaikesta vääryydestä Jumalan päälle?!

Näinhän moni tekee arkielämässäänkin lähimmäistensä
        suhteen,että syy on aina toisissa ihmisissä,mutta ei itsessä..

Itsessään kypsymätön ihminen välttää vastuunottamista
        samoin on hengellisesti kypsymättömien kohdalla..

jotka pilkkaavat niitä,jotka Jumalan sanan totuutta esille tuovat
        ja jotka pyrkivät itsekkäästi nauttimaan omassa elämässään ja
        elämään välittämättä Jumalan kehoituksista omalla kohdallaan,
        jotka eivät kunnioita Jumalaa,senkummemmin,kuin lähimmäisiään
        vaikka väittävät olevansa kristittyjä,vaikkeivät sitä voi olla,koska
        kristittynä olemiseen kuuluu olla kuuliainen myöskin Jumalan Sanalle.

• oikeaa raakuutta?
        Hedelmistä puu tunnetaan kirjoitti:

Eikö se herätä minkäänlaista Jumalan pelkoa,
        että asia on Raamatussa niin moneenkertaan esille tuotu?

Jumalaako syytetään siitä,että Hän rankaisee synneistä?

Eikö niin,että se,joka ei halua ottaa vastuuta elämästään
        laittaa kaiken syyn kaikesta vääryydestä Jumalan päälle?!

Näinhän moni tekee arkielämässäänkin lähimmäistensä
        suhteen,että syy on aina toisissa ihmisissä,mutta ei itsessä..

Itsessään kypsymätön ihminen välttää vastuunottamista
        samoin on hengellisesti kypsymättömien kohdalla..

jotka pilkkaavat niitä,jotka Jumalan sanan totuutta esille tuovat
        ja jotka pyrkivät itsekkäästi nauttimaan omassa elämässään ja
        elämään välittämättä Jumalan kehoituksista omalla kohdallaan,
        jotka eivät kunnioita Jumalaa,senkummemmin,kuin lähimmäisiään
        vaikka väittävät olevansa kristittyjä,vaikkeivät sitä voi olla,koska
        kristittynä olemiseen kuuluu olla kuuliainen myöskin Jumalan Sanalle.

selitettäköön sen syyksi mikä hyvänsä. Mikä oli lasten tai eläinten "syntielämä" jonka vuoksi heidät piti teurastaa?

• mitä kaikkea möskää Ritari99 ja Mohikaani on kirjoituksissaan sanonut? Toivon kuitenkin palstalle mieluummin kaikkea sitä, mitä Jumala on poikansa Jeesuksen Kristuksen ja profeettojen sekä apostolien kautta luotettavaa tietoa antanut!

• * Koita kumota Raamatun todistus Jumalan sanan kokonaisvaltaisesta totuudesta ja että Raamattu on kaikilta osin tutkittua ja seitsenkertaisesti puhdistettua ja tulessa koiteltua HYVÄÄ Sanaa. Ne pienet virheet mitä käännöstöissä on inhimillisen vajavaisuuden ymmärtäen tapahtunut, ei vaikuta Raamatun pelastusoppiin pilkun vertaa.
        * Raamatusta löytyy edelleenkin kirkkaana Jumalan suunnitelma ihmiskunnan pelastumiseksi.
        * Ja se on kulminoitu Jeesuskeen Kristukseen Jumalan ainutsyntyiseen Poikaan. Jumalasta lähteneeseen Kaikkivaltiaaseen Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen. [Ilm. 1:8.]

* Sinun synnyttymä Joosefin poika josta teet omalla selittelylläsi Jumalan Pojan, on todella saastunutta "möskääsi" ! Mielenneitsyyden omassa saastaisessa mielessäsi syntynyt mielikuvitus syntinen jeesus hahmo.
        * Aivan mieletön ajatussommitelma, jonka voi aivoihisi iskostaa ainoastaan antikristuksen domoniset henget, jotka vastustavat Jeesusta Kristusta olemassaolonsa ainoana tehtävänä, levittää valhetta. Ja sinä olet joutunut epäuskosi takia tämän valhe-evankeliumin valhe apostoliksi, johon näyt itsekkin uskovan, olet kokonanasa antikristuksen hengen saastuttama. Raamatun, Jumalan sanan perusteella.
        * Ja se on alkanut siitä hetkestä, kun aloit Raamattua tutkimaan väärin perustein, kumotaksesi vaimosi ja muiden uudestisyntyneitten uskon. Vahvistaen harhaisuuttasi sillä, että kiellät Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen, tilalle olet ottanut epäuskossasi Joosefin pojan, ja siitä muovannut Aatamin aivoillasi ihan oman mielenneitsyyden kautta syntyneen aave jeesuksen, jolla ei ole lihallista ruumista koskaan ollutkaan, haaveiden aaveiden maailasta saat voimasikin! Johon demoni henkioppaasi on sinut johdattanut!

* Mutta Jumala joka on suuri ja armosta rikas ja ymmärtävinen, voi varmaan sinutkin vielä eksymysesi tieltä johdattaa Hyvan Paimenen luo. Onhan Hän luvannut jättää 99 vanhurskasta ja läheä etsimään sitä joka kadonnut on. Jos nöyrryt Jumalan sanan alle. Sanoit olleesi Jumalan nöyryttämä. Mutta et siltikään alistu uskomaan Raamattua, alkaen siitä, että Jeesus on siinnyt Pyhstä hengestä ja kokonansa Jumalsta lähtöisin, ja on synnitön myös lihansa puolesta, koska on saanut ruumiinsa Isältään Jumalalta, eikä ole ihmisen kautta syntynyt, ainoastaan Maria sai armon kantaa ja synnyttää Jumalan Poika, kohdussaan.
        * Tässä on sinun "akilleenkantapää" , kiellät Raamatun perustotuuden, ilman Jeesuksen syntymistä Jumalasta kokonaan, ei Raamattua olisi olemassakaan. Mutta epäuskosi sokeuttamana et voi tätä uskoa.
        * Harhaisessa uskossa aloit Raamattua lukemaan, ja siksi Jumala on antanut sinun uskoa valheen, koska et voi uskoa totuutta. Totuutta Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta Kaikkivaltiaasta. Ilm.1:8.

• leahim

Ekivaari,
        vielä siitä sinun totuudestasi.'
        Miksi kaivelisit vanhoja
        jos uskosi ja totuutesi on kerran oikein.

Vastaisitko ketjussa ylempänä olevaan
        kysymykseeni.

• leahim kirjoitti:

Ekivaari,
        vielä siitä sinun totuudestasi.'
        Miksi kaivelisit vanhoja
        jos uskosi ja totuutesi on kerran oikein.

Vastaisitko ketjussa ylempänä olevaan
        kysymykseeni.

Ekivaari! Miten tiedät...?

Jos et ole tyytyväinen siihen antamaani vastaukseeni, niin pitänee sinulle selostaa yksi kirjoitusten pääperiaatteista, että maalliset asiat selitetään maallisesti ja hengelliset asiat hengellisesti.

1. Korinttolaiskirje 2
        13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. "

Jeesuksen Kristuksen tuntemisesta on Raamatussa selvät ohjeet, joita muotokristillisyys ei mielellään suostu myöntymään ja uskomaan, [Joh. 6:63; 2. Kor. 5:16] Minä uskon ja ojennun hengellisten ohjeiden mukaan.

• Mitäs jos annettaisiin ekivaarin huseerata palstalla puuttumatta hänen kirjoituksiinsa. Hän lainaa taitavasti Raamatusta (irrallaan ilmoituksen kokonaisuudesta) raamatunpaikkoja. Ja niitä tuleekin usein todella monta perän jälkeen. Se saa hänen harhaoppinsa näyttämään ja vakuuttaamaan Jumalan Sanalle vieraat, että ekivaari julistaa ja puolustaa oikeaa oppia.

Olen nyt lujasti päättänyt, etten enää lankea vastaamaan ekivaarin teksteihin, mutta en lakkaa muistuttamasta, että hänen opetuksensa on sekä raamatun että helluntailaisuuden vastaista opetusta. Ekivaari ilmoittaa olevansa helluntailainen, mutta kieltää lähes kaikki helluntailaisten opit. Hän ei voi olla helluntailainen jos kertoo seurakunnassa samoja oppeja kuin täällä palstalla. Hänet nimittäin eroitettaisiin heti helluntailaiyhteisöstä.

Ekivaarille tiedoksi, etten vastaa vastaväitteisiisi. Kysyin kerran mihin helluntaiseurakuntaan kuulut? Vastasit antamalla muka jonkun pastorin s-postiosoitteen. Mies, joka ei voi kertoa minkä seurakunnan jäsen on, on jo epäuskottava. Jäsenyydestähän pitäisi kerskata (ylpeilemättä). Mutta kun julistaa helluntailaisille täysin vierasta oppia niin eihän sitä seurakuntaansakaan voi paljastaa.

• Näytät olevan patologinen valehtelija, kun todistat minun puolestani etten ole antanut sinulle, Jukka V. seurakuntani saarnaajan nimeä ja osoitetta! Olisiko siitä vuosi tai jotakin niillä main kun lähetin antamaasi sähköpostiosoitteeseen seurakuntani saarnaajan nimen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Olen kuulunut kotipaikkakuntani Helluntaiseurakuntaan vuodesta 1960 alkaen, jonka jälkeen saarnaajat seurakunnassamme ovat vaihtuneet ja olen pyrkinyt keskustelemaan kaikkien heidän kanssaan näistä palstalle ottamistani asioista. He ovat sanoneet, että hengellisiä asioita ei voida dogmina seurakuntalaisilta vaatia, vaan pitää antaa jokaiselle omantunnon vapaus uskomiseen niin kuin itse kukin sydämessään uskoo.

Seurakunnastamme kävi syyskuun puolivälissä meitä tervehtimässä ja kahvilla sekä mies- että naispuolinen pastori ja toivat kauniin kukka-asetelman. Miespuoliselle pastorillemme sanoin antaneeni Jukka ''Virtanen nimiselle henkilölle saarnaajamme nimen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen, sekä kysyin häneltä, onko joku Jukka Virtanen ottanut häneen yhteyttä minun Helluntaiseurakunnasta erottamiseksi. Hän naurahti ja sanoi että ei ole ottanut minkäänlaista yhteyttä.

Joten jos uskot asian sinulle kuuluvan ja uskot asiasi oikeuteen ja pystyt todistamaan minut helluntailaiseksi kelpaamattomaksi, ole nyt hyvä, Jukka v., ja panepa toimeksi. Avaan kohta jonkun sähköposteistani ja lähetän sinulle taas seurakuntani saarnaajan nimen ja yhteystiedot. Häiriköiden välttämiseksi en omia tietojani tarkemmin julkista!

• YMMÄRSINKÖ OIKEIN?
        ekivaari kirjoitti:

Näytät olevan patologinen valehtelija, kun todistat minun puolestani etten ole antanut sinulle, Jukka V. seurakuntani saarnaajan nimeä ja osoitetta! Olisiko siitä vuosi tai jotakin niillä main kun lähetin antamaasi sähköpostiosoitteeseen seurakuntani saarnaajan nimen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Olen kuulunut kotipaikkakuntani Helluntaiseurakuntaan vuodesta 1960 alkaen, jonka jälkeen saarnaajat seurakunnassamme ovat vaihtuneet ja olen pyrkinyt keskustelemaan kaikkien heidän kanssaan näistä palstalle ottamistani asioista. He ovat sanoneet, että hengellisiä asioita ei voida dogmina seurakuntalaisilta vaatia, vaan pitää antaa jokaiselle omantunnon vapaus uskomiseen niin kuin itse kukin sydämessään uskoo.

Seurakunnastamme kävi syyskuun puolivälissä meitä tervehtimässä ja kahvilla sekä mies- että naispuolinen pastori ja toivat kauniin kukka-asetelman. Miespuoliselle pastorillemme sanoin antaneeni Jukka ''Virtanen nimiselle henkilölle saarnaajamme nimen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen, sekä kysyin häneltä, onko joku Jukka Virtanen ottanut häneen yhteyttä minun Helluntaiseurakunnasta erottamiseksi. Hän naurahti ja sanoi että ei ole ottanut minkäänlaista yhteyttä.

Joten jos uskot asian sinulle kuuluvan ja uskot asiasi oikeuteen ja pystyt todistamaan minut helluntailaiseksi kelpaamattomaksi, ole nyt hyvä, Jukka v., ja panepa toimeksi. Avaan kohta jonkun sähköposteistani ja lähetän sinulle taas seurakuntani saarnaajan nimen ja yhteystiedot. Häiriköiden välttämiseksi en omia tietojani tarkemmin julkista!

Seurakuntasi eri työtekijät ovat olleet sitämieltä,että jokaisella pitää antaa:
        "Omantunnon vapaus uskomiseen,niin kuin itse kukin sydämessään uskoo.."-?!

Voimme siis jokainen tulkita Raamattua ihan,niinkuin itse haluamme ja
        oman ailahtelevan mielialan mukaisesti miten milloinkin haluamme..?!

Mitäpä virkaa näillä,kuin muillakaan opettajilla seurakunnissa sitten enää on?!

• YMMÄRSINKÖ OIKEIN? kirjoitti:

Seurakuntasi eri työtekijät ovat olleet sitämieltä,että jokaisella pitää antaa:
        "Omantunnon vapaus uskomiseen,niin kuin itse kukin sydämessään uskoo.."-?!

Voimme siis jokainen tulkita Raamattua ihan,niinkuin itse haluamme ja
        oman ailahtelevan mielialan mukaisesti miten milloinkin haluamme..?!

Mitäpä virkaa näillä,kuin muillakaan opettajilla seurakunnissa sitten enää on?!

1. Pietarin kirje 5
        1 "Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehotan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
        2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, EI PAKOSTA, vaan vapaaehtoisesti, JUMALAN TAHDON MUKAAN, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
        3 EI HERROINA HALLITEN niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,"

Ja Paavalilta; 2. Korinttolaiskirje 1

24 "ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne, vaan me yhdessä autamme teitä teidän iloonne; sillä uskossa te olette lujat."

Netmissionista on nähtävästi tänne tullut niitä diktaattoreita jotka tahtovat hallita jopa toisten ajatuksia ja omaatuntoa sekä määräillä täälläkin Eniron palstoilla, mitä saa kirjoittaa ja miten pitää heidän valvonnassaan ajatella. Jos nuo esittämäsi näkökannat ovat helluntailaisuudessa sinua laajemmalle levinneitä, niin pelkään helluntaiopin puolesta sellaisen opin olevan lopun edellä olevaa.

• Ei se ole Jumalan Sanaa sen enempää kuin tämä minun kirjoitukseni on sitä. Tai sinun.
      Se on Paavalin sanaa ja Luukkaan sanaa joka on kopioinut Markusta tai Matteusta, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
      VT:ssä kehoitetaan esiaviolliseen seksiin(laulujen laulu)ja Jumala nimeää lellikikseen insesti-perheen. Herra on sotasankari(siitä nimi Herra Sebaot)joka käskee tappamaan ja uhraamaan omia lapsia jne.
      Ei Ekivaari missään harhassa ole.

Järki käteen...

• Kerron nyt tuon "omien lasten tappamiskäskyn" merkityksen, miten Pyhä Henki on sen minulle opettanut.

On hyvä ymmärtää että Raamattu opettaa jotta "laki on hengellinen, mutta me luonnolliset ihmiset olemme lihallisia" jolle hengelliset lait ei ole edes tarkoitettu, vaan ainoastaan Hengestä syntyneille, siis mielemme ja ajatustemme hengelliselle alueelle. Jeesushan sanoi; "Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta".

Raamattu sanoo Jumalan sanaa eläväksi, ja vertaa sanoja myös erilaisiin eläviin eläimiin; härkiin lampaisiin ja vuohipukkeihin;

Hoosea 14
        2 (14:3) Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: "Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit."

Myös meidän ajatuksiamme verrataan pieniin lapsiin, joita pitää "valvoa", "vangita" ja jopa "murskata kallioon" jos ne houkuttelevat tekemään pahaa, niin ... "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja VANGITSEMME JOKAISEN AJATUKSEN kuuliaiseksi Kristukselle,"
        [2. Kor. 10:5 ]. Tämä on sitä saatanan vankeudessa pitämistä, ettemme anna lihalle valtaa.

Albert Einsteinkin totesi aikoinaan tähän asiaan viitaten, että "Useimmat ajatusteni lapset päätyvät jo hyvin nuorina särkyneiden toiveiden hautausmaalle".

• Tässä nyt sitten näemmekin
        ekivaari kirjoitti:

Kerron nyt tuon "omien lasten tappamiskäskyn" merkityksen, miten Pyhä Henki on sen minulle opettanut.

On hyvä ymmärtää että Raamattu opettaa jotta "laki on hengellinen, mutta me luonnolliset ihmiset olemme lihallisia" jolle hengelliset lait ei ole edes tarkoitettu, vaan ainoastaan Hengestä syntyneille, siis mielemme ja ajatustemme hengelliselle alueelle. Jeesushan sanoi; "Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta".

Raamattu sanoo Jumalan sanaa eläväksi, ja vertaa sanoja myös erilaisiin eläviin eläimiin; härkiin lampaisiin ja vuohipukkeihin;

Hoosea 14
        2 (14:3) Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: "Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit."

Myös meidän ajatuksiamme verrataan pieniin lapsiin, joita pitää "valvoa", "vangita" ja jopa "murskata kallioon" jos ne houkuttelevat tekemään pahaa, niin ... "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja VANGITSEMME JOKAISEN AJATUKSEN kuuliaiseksi Kristukselle,"
        [2. Kor. 10:5 ]. Tämä on sitä saatanan vankeudessa pitämistä, ettemme anna lihalle valtaa.

Albert Einsteinkin totesi aikoinaan tähän asiaan viitaten, että "Useimmat ajatusteni lapset päätyvät jo hyvin nuorina särkyneiden toiveiden hautausmaalle".

kahden ihmisen esimerkin siitä:
        "omantunnon vapaudesta uskoa,niinkuin
        itse kukin sydämessään uskoo.."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      4878
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      374
      1869
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1633
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1619
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      260
      1219
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1033
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1014
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      775
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      766
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      729
    Aihe