Ateistien ongelma numero yksi

Opetuslapsi luukas luukka

Ateistien ongelma numero yksi on tämä muhammediakin suurempi profeetta-sundström. Mikä ihmeen mies tämä on? Eivät ateistit täydellisiä ole, mutta tämä itsensä yhdessä härski-hartikaisen kanssa Suomen ainoiksi ateisteiksi julistanut profeetta pilaa kaikkien suomalaisten ateistien maineen. Eikö tällä tyypillä ole muuta tekemistä kuin muiden haukkuminen. Onko sillä omaa ohjelmaa? Hän on julkaissut nettisivuillaan työtodistuksen, jota ei voi nauramatta lukea.

30

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka tämä Sundström on?

• Tässä Sundströmin paatosta luettavaksi: http://www.ateistit.fi/uutiset/index.html

Oma näkemykseni ja käsitykseni Sundströmistä lyhyesti: joskus aikoinaan Pääkaupunkiseudun Ateistit (PAT) oli Vapaa-ajattelijain liiton jäsen, mutta PAT erotettiin liitosta joidenkin erimielisyyksien vuoksi, joita en sen tarkemmin tunne. Sen jälkeen Sundström on yrittänyt laittaa kapuloita rattaisiin aina kun kynnelle kykenee, ilmeisesti siksi että kokee edelleen epäoikeudenmukaisuutta PAT:in erottamisen johdosta. Olen kerran tämän Sundströmin naamatusten tavannut, eikä hän silloin vaikuttanut mitenkään ääliöltä, mutta ikävää on se että hän koittaa edelleen heitellä niitä kapuloita rattaisiin, kuten esim. Paula Vasaman tapauksessa. Olen joskus ollut lukevinani rivien väleistä että hän mahdollisesti kirjoittelisi satunnaisesti täälläkin, mutta en ole tästä täysin varma. Ja korostan että tämä nyt on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Eri mieltä saa olla, ja saa kiistää kaikki sanomani asiat jos siltä tuntuu. Anteeksi jo etukäteen.

• Whitewash kirjoitti:

Tässä Sundströmin paatosta luettavaksi: http://www.ateistit.fi/uutiset/index.html

Oma näkemykseni ja käsitykseni Sundströmistä lyhyesti: joskus aikoinaan Pääkaupunkiseudun Ateistit (PAT) oli Vapaa-ajattelijain liiton jäsen, mutta PAT erotettiin liitosta joidenkin erimielisyyksien vuoksi, joita en sen tarkemmin tunne. Sen jälkeen Sundström on yrittänyt laittaa kapuloita rattaisiin aina kun kynnelle kykenee, ilmeisesti siksi että kokee edelleen epäoikeudenmukaisuutta PAT:in erottamisen johdosta. Olen kerran tämän Sundströmin naamatusten tavannut, eikä hän silloin vaikuttanut mitenkään ääliöltä, mutta ikävää on se että hän koittaa edelleen heitellä niitä kapuloita rattaisiin, kuten esim. Paula Vasaman tapauksessa. Olen joskus ollut lukevinani rivien väleistä että hän mahdollisesti kirjoittelisi satunnaisesti täälläkin, mutta en ole tästä täysin varma. Ja korostan että tämä nyt on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Eri mieltä saa olla, ja saa kiistää kaikki sanomani asiat jos siltä tuntuu. Anteeksi jo etukäteen.

Aika älyttömältä ainakin tuo eka juttu vaikutti. Se oli tasoltaan ihan yhtä mielenkiintoista kuin BB-talon lööpit keltaisessa lehdistössä.

Joku Vasama myy asunnon, todella mielenkiintoista. Sitten jotain lapsellista nälvimistä. Aika turha äijä taitaa olla. En ihmettele vaikka onkin saanut kenkää.

• ....
        Whitewash kirjoitti:

Tässä Sundströmin paatosta luettavaksi: http://www.ateistit.fi/uutiset/index.html

että vaikka PAT on yhdistyksenä erotettu Vapaa-ajattelijain liitosta, niin Sundström itse on silti ainakin yhden (ellei peräti kahden) paikallisyhdistyksen jäsen. Sitähän ei mikään estä.

Hän käy säännöllisesti Vapaa-ajattelijain liiton tilaisuuksissa ja sitten kirjoittaa niistä sivuilleen. Ja tyyli on jokseenkin samanlainen kuin Johan Bäckmanilla. Vittuilua ja nälvimistä.

Tuota asunnonmyyntijuttua en ollenkaan tajua. Miksi hän kirjoittaa tuollaista nettiin?

• Opetuslapsi luukas luukka

Hups, luulin että kaikki tunteva tämän tyypin yhtähyvin kuten me Kristityt.

Ystävää ei tarvitse esitellä - ajattelin - mutta erehdyin!

• väkee lähtee

Näyttäisi olevan henkilökemiapuolella kovasti ongelmaa ja kun Sundströmin monotonista joikaamista lukee, niin ei ole ihme, on niin pikkusieluista vapaa-ajattelua
      ilmeisesti kuitenkin itse naureskelee JUTUT vitsikkäiksi ja nauttii elämästä., ei aikuisen miehen ajattelua lainkas.

• sössö ja suntta yhteen soppii

Tätä suntan opetuslasta luukas luukkaa lukiessa tulee mieleen, että tässähän ollaan tekemisissä täydellisten ihmisten kanssa. Ei ole ihme, että uskovaiset syyttävät ateisteja usein ylimielisyydestä. suntta ja luukka esittävät fanaattisuudessaan itsensä niin täydellisinä, että sitä jo saa hävetä. Mikä saa ihmisen ihailemaan näitä fanaatikkoja niin paljon, että he ovat todella kuin opetuslapsia? Onneksi heitä ei liene paljon. Ateismi joutuu näiden takia kriiitikkojen silmissä uskonnon asemaan, moni väittääkin ateismia ja vapaa-ajattelua lahkolaiseksi uskonnoksi. Eivätkö he tajua, että he tekevät todella paljon pahaa uskonnottomien asialle? Todellakin, näin kerran eräässä nettikeskustelussa, että näillä tyypeillä onkin uskontokunta, he ovat kuulemma totuuden ystävien nokkamiehiä. sössö-sjöström pyörii mukana joukoissa. Toisaalta, uskontokunta onkin näille aivan oikea paikka.

• tepsa..

Lienee tunnettu vain vapaa-ajattelijoiden keskuudessa. En minä häntä mitenkään ongelmana koe. Riehukoon minun puolestani, jos haluaa.

• sössöt sakinhivutuksella kuriin

On varmaan totta, että harva on kuullut suntasta, luukasta tai sössöstä. Mutta nykyisin ihmiset tutustuvat aiheeseen netissä, josta sankareiden jutut löytyvät. Mutta ovatko he tosissaan, haluavatko he vapaa-ajattelun menestyvän vain mihin he pyrkivät? Lopputulos heidän toiminnastaan on kuitenkin se, että vapaa-ajattelu tässä saa vahinkoa. Missä on näiden toheltajien vastuu, jos he muka yrittävät edistää ateismia?

• Äidin syli rauhoittaa

Onko joku päässyt perille, mikä näiden tyyppien tavoite on? Mihin he pyrkivät, valtaan vai mihin? En ole nähnyt heidän toiminnassaan mitää ohjelmaa, millä tavalla vapaa-ajattelun tai ateismin edistäminen olisi heidän toimintansa päämäärä. Minusta näyttää siltä, että tässä on kaksi aikuisen kokoista miestä, jotka ovat kuitenkin liian vähän äidin rintaa saaneita nössöjä. Mutta olisiko ratkaisu siinä, että he pääsisivät enemmän muhkeiden tissien väliin tuhisemaan? Paha maailma vähäksi aikaa unohtuisi, ja ehkä heidän silmänsä avautuisivat. Löytyisikö kahden harhailevan pojan avuksi äidillistä hahmoa?

• Atte Ateisti

Kuka v-tun Sundström? Ja kuulemma on vielä minun profeettani.

• the Hevonen

on niin, että ollakseen ateisti, ei välttämättä tarvitse tuntea edes nimeltä, saatika muuten, jokaista julkisuudessa piipahtanutta ateistia. Luulisin, että melko harvalla ateistilla on minkäänlaista oppi-isää tms. Guruajattelu on enemmän hiukan toisenlaisella ajatusmaailmalla varustettujen hommia. Ja tämähän johtuu siitä, että uskonnottomuus on ihmisen lähtötilanne. Kaikki siitä poikkeava on enemmän tai vähemmän opittua.

• kuinka toimii, minulle riittää Helsingin vaparit.

• hiukan hååpå

Onko kenelläkään halua kerto miksi :

joskus aikoinaan Pääkaupunkiseudun Ateistit (PAT) oli Vapaa-ajattelijain liiton jäsen, mutta PAT erotettiin liitosta joidenkin erimielisyyksien vuoksi, joita en sen tarkemmin tunne.

Kuka kertoo, kun tahtoo tietää?

Persuteluni : Jos Suomessa on kaksi erilaista ateisti-järjestöä niin olisi nyt vaan kiva tietää mikä on oppiriita, että alunkin ymmärtäisi ...

Vai onko niinkuin melkein aina kyse naisesta :/ ?

http://www.ateistit.fi/uutiset/index.html

• hiukan hååpå
      • hååpåå

Toihan on mieletöntä, virheellisyyttä wikipediassa.

• pohdiskelija

Monatkohan erilaista ateistista järjestöä Suomessa on ?

Ja mitäköhän eroa niillä on?

Se olisi kiva teitää että jos vaikka unohtaisi Jumalan ja ihan valla ateistiksi ryhtyisi ....

Mitäköhän sitä pitäisi tehdä?

• ---

Joskus hiukan hämmästyttää asiat ja asiattomuudet

Olisi kiva tietää mitä mieltä tästä on noiden lahkojen ulkopuoliset ihmiset

Mitä eroa on ateistilla ja vaparilla, siis vapaa-ajattelijalla ?

• ohiko vaan vai?

helposti voisi luulla että tällaisella uskovaisten palstalla olisi ainakin yksi kumpaakin porukkaa valistamassa että mitä se on ateismin ja vaapaa ajatelun ero?

• sekenleikkiinryhtyy

3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

helposti voisit luulla joo, mutta keskustellaampas hieman tästä äärettömän viisaasta ja ikuisesta jumalasta joka halusit lampaan ja kyyhkyn uhriksi synnyttämisestä? vitun vajaa jumala on minun arvioni? entäs sinun?

• selkä v.... kipee
        sekenleikkiinryhtyy kirjoitti:

3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

helposti voisit luulla joo, mutta keskustellaampas hieman tästä äärettömän viisaasta ja ikuisesta jumalasta joka halusit lampaan ja kyyhkyn uhriksi synnyttämisestä? vitun vajaa jumala on minun arvioni? entäs sinun?

Miksi Jumalasta kun et siitä mitään ymmärrä?
        Noi raamatun KAIKKI jutut on opetuksia ja vertauksia jostain asioista. Siihen aikaan, hei mieti 2000 vuotta sitten .... kun ei kaikesta edes tiedetty edes 1900 vuoden kuluttuakaan juurikaan tuon enempää. Vai tiedettiinkö? No ei tiedetty, miten voisi vaatia että 2000 v aiemmin olisi tidetty? Kyl mä ymmärrän että uskomukset oli silloin hassunhauskoja. Mutta varmaan on tämänkin päivän uskomukset joita itse pidät totuuksina nyt , niin ovatkin 2000 vuoden kuluttua naurettavuuksia!

No tuon raamatun kohdan pointtihan on siinä että papilla oli nälkä. Pappi tarvii ruokaa Mitä ihmeellistä siinä on? Luultavasti pappi auttoi synnytyksessä tms tarvii sekin liksan Mistä se sen muualta saa kuin kansalta? ----- > Niinhän meidänkin poliitikot, just ihmettelin tässä miksi meidän pitäää maksaa 10 000 euroa päättäjille jotka vaan istuu ja suunnittelee sontaa kokoajan? Ne ei oikeasti tee mitään ne vaan juo kahvia ja suunnittelee.

Tässä maassa on suurinosa ihmisiä jotka oikeasti tekee siis TEKEE työtä joille maksetaan tonni tai pari - sitten kun vähän lukee tai on lukevinaan yliopsitossa saa jostan v i t u n istumisesta heti 3 tonnia ja muille raskaan työn raatajille sanotaan että mikset lukenut - oma vika . No v i t u t -- kun suurinosa ihmisiä tahtoo TEHDÄ työtä eikä vaan istua ja rokottaa kansalta hirveet summat liksaa. < ----- Niin että siihen nähden karitsa ja metsäkyyhky on helv.etin pieni palkka! Karitsoja syntyy kokoajan ja yksi metsäkyyhky on helppo bongaa metsästä ja onhan sitten miehellä "tärkeä" tehtävä kun nainen on raskaana ja synnyttää niin mies lähtee metsästää sitä kyyhkyä ==> tai pois kurja jaloista pyörimästä! Niin luuletko että ne synnytykset tehtiin sairaalassa Kai kuitenkin tallissa?

"vitun vajaa jumala on minun arvioni? entäs sinun? "
        ~ Mielestäni Jumala on satua tarpeellinen satu jotta miehet saatiin pois jaloista ! Ja tiedän että et arvosta naisia kovinkaan korkealle mutta Jumalan vertaaminen vajaaseen v i t t u u n on tosi loukkaus.

• höpsötin

• ...
        höpsötin kirjoitti:

Niin miksi vaparit viskas ateistit ulos vapaa-ajattelijoita?
        Oli kyse siitä oppiriidasta. Mikä se riita lyhyesti sit oli?

Olihan kristinuskovaisillakin oppiriitoja
        Myöskin islamilla on oppiriitansa
        Onko ateisteilla ja vapareilla oppiriidat yhtä sekavat?

Oletko aina ollut yhtä tyhmä?

• höpsötin
        ... kirjoitti:

Oletko aina ollut yhtä tyhmä?

En yhtä tyhmä kui sä. Se vastaus ei tullut sinultakaan!
        Minä sentäs odotan vastausta jota et siis osannut antaa mutta v ittuilla jaksat.
        Moneskos kossu on menossa ?

• naisen selkä kipee
        selkä v.... kipee kirjoitti:

Miksi Jumalasta kun et siitä mitään ymmärrä?
        Noi raamatun KAIKKI jutut on opetuksia ja vertauksia jostain asioista. Siihen aikaan, hei mieti 2000 vuotta sitten .... kun ei kaikesta edes tiedetty edes 1900 vuoden kuluttuakaan juurikaan tuon enempää. Vai tiedettiinkö? No ei tiedetty, miten voisi vaatia että 2000 v aiemmin olisi tidetty? Kyl mä ymmärrän että uskomukset oli silloin hassunhauskoja. Mutta varmaan on tämänkin päivän uskomukset joita itse pidät totuuksina nyt , niin ovatkin 2000 vuoden kuluttua naurettavuuksia!

No tuon raamatun kohdan pointtihan on siinä että papilla oli nälkä. Pappi tarvii ruokaa Mitä ihmeellistä siinä on? Luultavasti pappi auttoi synnytyksessä tms tarvii sekin liksan Mistä se sen muualta saa kuin kansalta? ----- > Niinhän meidänkin poliitikot, just ihmettelin tässä miksi meidän pitäää maksaa 10 000 euroa päättäjille jotka vaan istuu ja suunnittelee sontaa kokoajan? Ne ei oikeasti tee mitään ne vaan juo kahvia ja suunnittelee.

Tässä maassa on suurinosa ihmisiä jotka oikeasti tekee siis TEKEE työtä joille maksetaan tonni tai pari - sitten kun vähän lukee tai on lukevinaan yliopsitossa saa jostan v i t u n istumisesta heti 3 tonnia ja muille raskaan työn raatajille sanotaan että mikset lukenut - oma vika . No v i t u t -- kun suurinosa ihmisiä tahtoo TEHDÄ työtä eikä vaan istua ja rokottaa kansalta hirveet summat liksaa. < ----- Niin että siihen nähden karitsa ja metsäkyyhky on helv.etin pieni palkka! Karitsoja syntyy kokoajan ja yksi metsäkyyhky on helppo bongaa metsästä ja onhan sitten miehellä "tärkeä" tehtävä kun nainen on raskaana ja synnyttää niin mies lähtee metsästää sitä kyyhkyä ==> tai pois kurja jaloista pyörimästä! Niin luuletko että ne synnytykset tehtiin sairaalassa Kai kuitenkin tallissa?

"vitun vajaa jumala on minun arvioni? entäs sinun? "
        ~ Mielestäni Jumala on satua tarpeellinen satu jotta miehet saatiin pois jaloista ! Ja tiedän että et arvosta naisia kovinkaan korkealle mutta Jumalan vertaaminen vajaaseen v i t t u u n on tosi loukkaus.

Siis mielestäni v i t t u on kaunis ja tarpeelinen eikä mitenkään vajaa!

• vajukkiko
        höpsötin kirjoitti:

Minä sentäs odotan vastausta jota et siis osannut antaa mutta v ittuilla jaksat.

oliko tämä se vastaus mitä odotit? ikuinen ja viisas jumala joka halusi synnytyksestä uhriksi karitsan ja kyyhkyn? miten vajukkia jumalaa sitä voi palvoa?

• ...
        höpsötin kirjoitti:

Olet niin tajuttoman tyhmä että et tajua sitä että vastasin jo.

• selvitä pääsi
        vajukkiko kirjoitti:

oliko tämä se vastaus mitä odotit? ikuinen ja viisas jumala joka halusi synnytyksestä uhriksi karitsan ja kyyhkyn? miten vajukkia jumalaa sitä voi palvoa?

Niin ni tässä on kaksi eri ketjua, olet taas niin kännsissä että vaihdan keskustelua !

• vajukkiko
        selvitä pääsi kirjoitti:

Niin ni tässä on kaksi eri ketjua, olet taas niin kännsissä että vaihdan keskustelua !

samaa ketjua nämä ovat, jumalasi on vitsi :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      102
      8104
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5677
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      281
      5047
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4973
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3757
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      56
      2980
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2687
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2518
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2452
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      43
      2421
    Aihe