estonia = titanic

rip

17

2460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RattoMac3

      Tokihan tiedän, että Estonia upposi 94 vuonna ja asuin sillon karkkilassa ja seurasin telkusta monta suomalaista löytyy merestä.
      Aina vaan ei jaksa ajatella tapahtuneita, kun jostain aihe sattuu silmään ja vastahan tästä 10-vuotta tuli täyteen, mut 5-vuotta näköjään meni aika vauhdilla. Olen nyt noin 30v ja ku menee toiset 15-vuotta niin olen jo pappaiässä:( kyllä elämä on perseestä XDD

      • Itse olin töissä kun uutinen Estonian uppoamisesta tuli. Silloin ei ollut kännyköitä ja töissä ei ollut radiota. Työkaverin kanssa ihmettelimme että miksi puolitankoon vedettyjä lippuja alkoi näkyä ikkunasta. vasta kun iltavuorolainen tuli töihin puolenpäivän jälkeen saimme kuulla mitä oli tapahtunut. Kun menin kotiin avasin heti telkkarin ja seurasin koko illan sitä kauheaa näytelmää.

        Monet muutkin suuret onnettomuudet ovat järkyttäneet ja jääneet mieleen. Esim. Lapuan patruunatehtaan räjähdys, tsunami ja USA:n terrori-iskut.

        Aika vaan kuluu niin nopsaa tahtia että ihan hätkähtää, onko siitäkin oikeasti jo niin monta vuotta!


      • Mac4
        piive kirjoitti:

        Itse olin töissä kun uutinen Estonian uppoamisesta tuli. Silloin ei ollut kännyköitä ja töissä ei ollut radiota. Työkaverin kanssa ihmettelimme että miksi puolitankoon vedettyjä lippuja alkoi näkyä ikkunasta. vasta kun iltavuorolainen tuli töihin puolenpäivän jälkeen saimme kuulla mitä oli tapahtunut. Kun menin kotiin avasin heti telkkarin ja seurasin koko illan sitä kauheaa näytelmää.

        Monet muutkin suuret onnettomuudet ovat järkyttäneet ja jääneet mieleen. Esim. Lapuan patruunatehtaan räjähdys, tsunami ja USA:n terrori-iskut.

        Aika vaan kuluu niin nopsaa tahtia että ihan hätkähtää, onko siitäkin oikeasti jo niin monta vuotta!

        "Silloin ei ollut kännyköitä". Missähän korvessa oot mahtanu olla, kun ei ollu kännyköita silloin.


      • sb963
        Mac4 kirjoitti:

        "Silloin ei ollut kännyköitä". Missähän korvessa oot mahtanu olla, kun ei ollu kännyköita silloin.

        94 vuonna oli kännyköitä, mutta niitä oli tosi harvalla, koska maksoivat niin pirusti. Itse olin silloin vielä tekussa ja muistaakseni vaih yhdellä meidän luokalla oli kännykkä ja sekin NMT.


      • Paluu muuttaja
        sb963 kirjoitti:

        94 vuonna oli kännyköitä, mutta niitä oli tosi harvalla, koska maksoivat niin pirusti. Itse olin silloin vielä tekussa ja muistaakseni vaih yhdellä meidän luokalla oli kännykkä ja sekin NMT.

        Kun Estonia upposi yhdellä kaverilla oli kännykkä, itse hankin kännykän, koska kaverit oli sitä mieltä että mun pitää hankkia, joten 2.1.1995 hankin ensimmäisen kännykän, mutta silloin oli pirun kallista soitella.
        Asuin silloin Ruotsissa


      • gegegegege
        Paluu muuttaja kirjoitti:

        Kun Estonia upposi yhdellä kaverilla oli kännykkä, itse hankin kännykän, koska kaverit oli sitä mieltä että mun pitää hankkia, joten 2.1.1995 hankin ensimmäisen kännykän, mutta silloin oli pirun kallista soitella.
        Asuin silloin Ruotsissa

        Mikä vuosi kun Estonia upposi?
        - keulavisiiri

        Mitä Estonian baarimikko sanoi?
        - kannattaa ostaa nyt, sillä puolen yön jälkeen kallistuu.


      • voe mahootoon

        se kello vaan pyörii..


      • kalma-kake
        sb963 kirjoitti:

        94 vuonna oli kännyköitä, mutta niitä oli tosi harvalla, koska maksoivat niin pirusti. Itse olin silloin vielä tekussa ja muistaakseni vaih yhdellä meidän luokalla oli kännykkä ja sekin NMT.

        ..ja olivat tosiaan pirun kalliita. Itselläni on vieläkin muistona eka gsm-puhelin eli Nimeltään mobira-cityman 5000 (toimii muuten vieläkin) Hankintahinta oli v-94 kesällä noin 8000 markkaa. Autoasennussarjan kanssa 12000mk. NMT-puhelimet olivat tuolloin vielä tavisten ylellisyyttä.


      • aadolf hitler
        kalma-kake kirjoitti:

        ..ja olivat tosiaan pirun kalliita. Itselläni on vieläkin muistona eka gsm-puhelin eli Nimeltään mobira-cityman 5000 (toimii muuten vieläkin) Hankintahinta oli v-94 kesällä noin 8000 markkaa. Autoasennussarjan kanssa 12000mk. NMT-puhelimet olivat tuolloin vielä tavisten ylellisyyttä.

        käänist puheen ollen en tarkkaan muista milloin ne tuli mut muistan vaan kun isällä vuon 97 oli kännykkä ku ero vanhemmil. mut estooniast puheenolle pitääköhä siitäki jahnata 100vuotta niinkuin titanicistakin? mut hyvä vaa et suurin osa heist oli ruottalaisii ja virolaisii,en paljo sure heidän perään.... vaik en niin rasistisena itseäni näekkään,mut syyttäköön iseään kun tunkevat aina joka paikkaan pysyisivät siellä mistä ovat tulleetkin!!


      • Anonyymi
        piive kirjoitti:

        Itse olin töissä kun uutinen Estonian uppoamisesta tuli. Silloin ei ollut kännyköitä ja töissä ei ollut radiota. Työkaverin kanssa ihmettelimme että miksi puolitankoon vedettyjä lippuja alkoi näkyä ikkunasta. vasta kun iltavuorolainen tuli töihin puolenpäivän jälkeen saimme kuulla mitä oli tapahtunut. Kun menin kotiin avasin heti telkkarin ja seurasin koko illan sitä kauheaa näytelmää.

        Monet muutkin suuret onnettomuudet ovat järkyttäneet ja jääneet mieleen. Esim. Lapuan patruunatehtaan räjähdys, tsunami ja USA:n terrori-iskut.

        Aika vaan kuluu niin nopsaa tahtia että ihan hätkähtää, onko siitäkin oikeasti jo niin monta vuotta!

        Minä olin lähdössä kouluun, kun katsoin aamu-tv:tä 26-tuumaisesta kuvaputkiteleviisiosta.


    • käveleväkatastroofi

      Mä synnyin sinä yönä kun se uppos ):

      • äölkjhgfd

        Mun vauva täytti 1/2 v sinä päivänä. Ei ollut kyllä mullakaan kännykkää silloin!


    • katti34

      titanicin. Syksyllä tulee innostus katsoa se, kun syysmyrskyt repivät meriä. Olin itsekin niin tyhmä nuorena, että menin laivalle syysmyrskyjen aikaan. Olimme Europalla, kun Estonia upposi. Olipa vasta kokemus.. Katsella vierestä mitä on kun iso juhlalaiva uppoaa... Onneksi ei ollut Europa se, joka upposi.

    • Sukellusvene se oli

      Virolaisten on kovin vaikea hyväksyä omaa pöljyyttään, eli sitä että he itse ajoivat tuon laivan meren pohjaan. Siis ihan omalla tyhmyydellään. Liika vauhti oli kohtalokasta. Olisi jo korkea aika myöntää tosiasiat.


      Onnettomuustutkija: Estonia säilyy ihmisten mielessä Titanicin tavoin

      28.9.2009 0:23
      Kristiina Markkanen

      Helsingin Sanomat

      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Viron valtakunnansyyttäjä toivoo uutta Estonia-tutkintaa/1135249642157

    • pirtsakkapunapää

      Kyllä tuo yö on mielessä eikä koskaan häivy. En sitä helvettiä toivo kenenkään kokevan, jota silloin poikieni kanssa koimme,lapset olivat 4 ja 7 v kun toivoimme isän vielä joskus löytyvän tai että saisimme edes ruumiin jonka haudata. Nyt muistelemme kyseistä aikaa emmekä koskaan saa selvyyttä mitä siellä oikeasti tapahtui ja mistä turma oikeasti johtui. Tästä ainakin opimme sen ettei koskaan tiedä milloin toisen viimeisen kerran näkee ja milloin päivämme on luetut.

      • en ole katkera, utta, kuitenkin..

        tulin duunista autolla ja olin aikas kännissä. kun parkkeerasin autoni hietalahdentorille. "ilman klomoja" sitten seisoin ravintola Salven ovella. lasi kädessä, ja Salven TV,ee pauhasi täysillä. kun nää wc-tornit savusi kovasti..nauroin ja pilkkasin jengii. kun nää vitsi katsella joke-mowea.. sellaista on elää..


    • Anonyymi

      Titanik-leffa Sub-TV:ssä tänään klo 22 reikäleipä.


      Titanic. Yksitoista Oscaria voittanut koskettava romanttinen draama köyhän taiteilijan (Leonardo DiCaprio) ja kihloissa olevan yläluokan tytön (Kate Winslet) kohtaamisesta höyrylaiva Titanicin neitsytmatkalla. Kun uppoamattomaksi rakennettu alus törmää yöllä jäävuoreen ja alkaa vajota, muuttuu romanssi hyiseksi henkiinjäämistaisteluksi. Ohjaaja: James Cameron, USA 1997. Pääosissa: Kate Winslet, Leonardo DiCaprio, Gloria Stuart, Billy Zane, Bill Paxton, Suzy Amis, Kathy Bates, Bernard Hill.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe